Genmab
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Bavarian Nordic
Pharma
Vestas
Zealand Pharma
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Shipping
Amerikanske aktier
AMBU
BITCOIN
Medico
Smallcap og First North aktier
GN Store Nord
Grønne Aktier
![]() |
16/8 15:25 af lahn1 |
Nordnet har lukket for deres x3 og x4 bull. Det er no meget fornuftigt da vi jo allerede flere gange har afvist dette niveau for derefter at stige 10%, senest her i sommeren. På NN gå ind under Børs & Marked/Cerifikater her tilbydes internationale bankers Bull helt op til x9
|
![]() |
16/8 15:04 af bikube |
Der har været meget debat for år tilbage om, hvad det koster at have Bull, det er ikke mærkbart på kort sigt. Jeg har Nordnet, de har kun x2 i Genmab.
|
![]() |
16/8 14:50 af Vitus |
Det er vel ikke det værste tidspunkt at købe Bull….
|
![]() |
16/8 14:22 af Riis7 |
bull i en aktie der står stille? det må da koste lidt i renter
|
![]() |
16/8 14:18 af Klarussen |
Bull? Det var da frisk for tiden, cadeau for det. Gearing?
|
![]() |
16/8 14:13 af bikube |
Jeg kører på Bull certifikater, kan købes i småklatter (min 1000 kr) uden kurtage, det letter ekspeditionen en del.
|
![]() |
16/8 14:10 af Klarussen |
men = mens...
|
![]() |
16/8 14:04 af Klarussen |
Var jeg mere likvid så måske gamble lidt på at købe på "bunden", men i den langsigtede er jeg tanket fuldt op og rolig. Tålmodig og fortrøstningsfuld kalder politikerne det vist gerne populært (uden øvrig sammenligning). Man risikerer ellers at stå tilbage på perronen og se toget forsvinde i det fjerne ellers, men man må stå og fælde en stille tåre men man tænker forbitret på den spildte mulighed. Just saying.
|
![]() |
16/8 13:57 af StockBull |
Ja enig Klarussen. RSI giver dog en god indikation hvornår man med fordel kan sælge og købe.
|
![]() |
16/8 13:55 af StockBull |
Køb under RSI 38 på ugekort. P.t er vi ved 40.6. Så hvis 2403 skal gentestes skal vi nok ned omkring rsi 38. Vurdere der er 40% risiko for 2403 skal gentestes
|
![]() |
16/8 13:53 af Klarussen |
Det er umuligt at ramme top og bund for langt de fleste. Tror man langsigtet på casen er det jo (næsten) også lige gyldigt. Kig igen om 3 år, er vi mon ikke et helt andet sted kursmæssigt så (til den positive side), renten lavere, og mange ekstra godter fra pipen indregnet i en pænt højere kurs. Det tror jeg.
|
![]() |
16/8 13:43 af StockBull |
Det er efter min mening ikke Genmab der er skyld i de svingninger med nok nærmere de store fonde som handler kursen op og ned som det passer dem bedst.
|
![]() |
16/8 13:38 af StockBull |
Hvis man har solgt Genmab ved ATH og genkøbt på tilbagefald har casen været den bedste og mest forudsigelige de sidste 3-4 år i C25. Men selvfølgelig træls for de få som har købt til kurs 3300 og kørt uden stop loss. Når man køber oppe i de luftlag skal man have et stoploss. At ramme ATH er selvfølgelig umuligt men RSI over 68 på ugekort går mai ikke helt galt i byen.
|
![]() |
16/8 12:51 af Klarussen |
Man risikerer selv at blive spist...
|
![]() |
16/8 12:51 af Vitus |
Det er ikke let at spise kirsebær med de store….
|
![]() |
16/8 12:45 af troldmanden |
Tak Riis. Deres kommentar begrænser sig så også kun til mulige konsekvenser i 2023. Så i dén kommentar ingen link til super dara. Der mener jeg modsat at der er et kæmpe link til superdara.
|
![]() |
16/8 12:42 af Bulder |
Der er vist ingen der tror på sejr, men der nok heller ingen, der udelukker muligheden.
|
![]() |
16/8 12:41 af Riis7 |
så stor upside hvis de vinder, men chance for sejer er vel lille
|
![]() |
16/8 12:41 af Riis7 |
Voldgiftssag tabt, igen
Genmab taber igen en voldgiftssag til J&J. Sagen er blevet afvist med den begrundelse, at Genmabs krav skulle have været an- lagt i den første voldgift. Vi har tidligere kaldt voldgiftssagen for et gratis skrabelod uden risiko, som nu viser sig værdiløs. Vi havde ikke indregnet værdien i vores forventninger, og sagen har ingen konsekvenser for Genmabs forventninger til 2023. Genmab har valgt at anke sagen. jyske bank
|
![]() |
16/8 12:38 af Bulder |
Sagen er jo fortrolig, så der er ingen detaljer offentlige.
|
![]() |
16/8 12:34 af troldmanden |
Jeg er slet ikke nok nede i alle de historiske små detaljer fra de første 2 tabte slag. Hvad siger analytikerne egentligt? Har de afskrevet 3 runde eller?
|
![]() |
16/8 12:33 af troldmanden |
Ja præcis Bulder. Det er en dårlig aftale hvor JnJ sidder med alle trumfer. Og Gen kan blot afvente deres endelig beslutning i løbet af 2024
|
![]() |
16/8 12:18 af Riis7 |
det er vel os kun her i Genmab chatten at man tror de vinder voldgiftssag efter 2 nederlag nu
|
![]() |
16/8 12:05 af Bulder |
Genmab kan meget vel have skudt sig selv i foden med hex38 aftalen med jnj. Taber de sagen ophører royalties om 5 år. Samtidig har de forpligtet sig til ikke at udvikle hex38 i MM og Amy, hvis jnj vælger ikke at gå med. Ikke smart.
|
| ||
![]() |
16/8 11:59 af troldmanden |
Det ændre dog ikke på at det overordnet har været sidelæns de sidste 3 år.
|
![]() |
16/8 11:57 af troldmanden |
Det er rigtigt Bikuben. Og jeg er da også en af sikkert mange, der har suppleret nogle gange på tilbagefaldene. Uden evnen til så at efterfølgende at reducere på opturene.
|
![]() |
16/8 11:55 af bikube |
Det er meget godt Trold, men indenfor det sidste år har kursen været over 3300 og under 2500. Man kan altid finde en dato , hvor sammenligningen siger det, man ønsker. Det er jo ikke hverken Genmab eller udviklingen, der har skylden, hvis man ikke har tjent på den.
|
![]() |
16/8 11:32 af troldmanden |
9,5%. Det er stigning på kursen de sidste 3 år
|
![]() |
16/8 11:31 af troldmanden |
Hvis gen taber anken, så bliver det mere op af bakke med super dara/JnJ. Men no matter what, så bliver det godt at komme på den anden side af dette spøgelse som har svævet over genmab de sidste par år
|
![]() |
16/8 10:39 af StockBull |
lige p.t
|
![]() |
16/8 10:39 af StockBull |
Ja lige indikere TA at sælgerne er ved at opgive. Salgssignaler på SAXO er også forsvundet. Dag og Uge kort er de røde lys aftagende så det burde snart skifte til grøndt lys .
|
![]() |
16/8 10:24 af Klarussen |
Tålmodighed er en vital evne og positivitet (ikke naivitet). Aktiemarkedet er positivt over 60% af tiden. Investorer er ofte deres egen værste fjende (fear/greed). Kan man bundfiske Genmab i 2250? Måske. Kommer der pludselige forhold der gør at kursen eksploderer? Måske. Er det så træls at være ude fordi man (naivt?) troede at man kunne købe aktierne for en slik og time en mulig bund? Ja!
|
![]() |
16/8 10:16 af StockBull |
Nej det har du ret i Bulder. Jeg satser på fremskridt og ikke tilbagegang. De fleste mennesker undervurdere systematisk fremskridt og overvurdere trusler. Jeg ser det f.eks som positivt hvis Genmab kortvarigt skal i 2250 for jeg ved der senere kommer fremskridt som bringer kursen laaangt over 4000
|
![]() |
16/8 09:52 af Bulder |
Og det ser ikke så lyst ud med en tabt voldgift OG mislykket hex38.
|
![]() |
16/8 09:15 af Bulder |
SB:
Og omvendt, hvis voldgiften vindes, betyder det ikke det store, hvad jnj beslutter sig for.
|
![]() |
16/8 09:15 af gentogen |
Ja, man kan beskrive situationen som win win. Ikke desto mindre er det jo også rigtigt, at JNJ i forskellige scenarier af voldgift og graden af succes med Hex38 vil have forskellige strategiske interesser. Så selv om der er ro på, så er det interessant nok at vende diverse scenarier.
|
![]() |
16/8 09:10 af Riis7 |
hvad siger TA?:) ned i 2250?
|
![]() |
16/8 08:55 af StockBull |
Så ro på
|
![]() |
16/8 08:53 af StockBull |
:-) Så længe CD38 bliver en succes betyder udfaldet af voldgiften vel ikke det store. . Hvis JNJ acceptere cd30 betyder voldgiftudfald intet. Hvis JNJ ikke vil ha CD38 er der nok andre som vil og det kan måske vise sig at blive en fordel for Genmab hvis stoffet er så godt som Jan gentagende gange har sagt.
|
![]() |
16/8 08:49 af Klarussen |
Godformiddag :-)
|
![]() |
16/8 06:13 af Stroka |
God morgen :-)
|
![]() |
16/8 05:52 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
![]() |
15/8 21:56 af bikube |
18 700 aktier fra warrants for 27,2mio. Det nærmer sig 1500 i snit.
|
![]() |
15/8 20:47 af ProInvestorNEWS |
Capital Increase in Genmab as a Result of Employee Warrant Exercise (link)
|
![]() |
15/8 19:32 af martinicph |
Måske ubegrundet, men tænkte om der kunne blive en interessekonflikt, hvis Dara prissættes fx 15% lavere end Hex38. Her vil JNJ tjene mere på Dara. Og JNJ har trods alt nogle år efter 2028/30, hvor patentet stadig gælder.
|
![]() |
15/8 19:27 af Bulder |
Men hex38 skal være markant bedre end dara, for at det kan begrunde en dyr medicin fremfor en billig dara-kopi efter patentudløbet.
|
![]() |
15/8 19:24 af Bulder |
Jeg går ud fra der vil være en glidende overgang, hvor hex38 efterhånden vil erstatte dara. Og der kan jo være nogle der tåler dara bedre.
|
![]() |
15/8 19:21 af Bulder |
I dag blev der omsat 36.000 stk. i morgen vil der komme måske 18.000 ekstra på markedet i kraft af realiserede warrants.
|
![]() |
15/8 19:18 af martinicph |
Hvis JNJ opter ind, så betyder det vel ikke nødvendigvis at de dropper Dara? Novo sælger stadig ældre produkter, fx Victors. Hvis JNJ går med, så betyder det vel ikke nødvendigvis at de går in 100% ?
|
![]() |
15/8 18:26 af Bulder |
Ja, hvis de bliver resistente efter 1. Linje. Men jeg tror ikke der er store muligheder der. Vi så nogle få effekt data for ikke så længe siden, og her var det helt klart de dara-naive der bongede ud.
|