Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Chemometec
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
|
18/10 10:45 af nohope |
Jeg solgte Novo for min gamle mor for 14 dage siden. Kurs 652 - syntes det var fint med 5.000 % stigning og udbytte hvert år, i 2022 var det 50 % af initialinvesteringen.
|
|
18/10 10:44 af troldmanden |
Jeg sidder dog stadig og slår plat/krone om jeg skal flytte lidt den anden vej. Fra novo til genmab. Om der kan komme det der bounce back eller det er mere døde penge for now. Bum bumelum
|
|
18/10 10:43 af nohope |
Altså, hvordan skal aktionærerne nogensinde kompenseres hvis der ikke er udbytte / tilbagekøb i et selskab. Den der med "glæden over at bidrage til medicin" er jo helt åbenbart ikke nok for ledelse og bestyrelse.
|
|
|
18/10 10:43 af lahn1 |
Er der så meget tvivl om vi når helårs resultatet og dermed også en lavere fremtidig vækst at det vi ser nu er markedet som ser fremad ?
|
|
18/10 10:41 af troldmanden |
det skal bare løbes i gang
|
|
18/10 10:41 af troldmanden |
Men ja tænker også der er nogle der flytter fra genmab over i novo. Det er den der shiner big time. Der går kikke en dag uden nye vilde vinkler på ocempics impact både indnefor llife science men så sandelig også udenfor. Og som du siger nohope, så er selskabet meget mere aktionærvenneligt. Der venter ret gode udbytte betalinger forude. Og det er DET punkt jeg tror genmab bestyrelse bliver mere og mere presset på. Få sat udbytte skibet i søen. Det behøver slet ikke være et stor beløb.
|
|
18/10 10:38 af nohope |
Bruger ikke TA, men der findes jo overalt når man læser.
|
|
18/10 10:37 af nohope |
NOVO er også et selskab der ikke bare leverer på kursstigning. Der er en helt anden aktionærvenlig indstilling. Udbytter, tilbagekøb, split.
|
|
18/10 10:37 af troldmanden |
nohope det ved du meget mere om ned jeg. Det med TA.
|
|
18/10 10:36 af troldmanden |
Der er helt skikker mere i novo. Særligt når vi tager hele 2024 med. Den er jeg 99,99% på. Men genmab er bare pt i bad standing. Og hvad/hvornår ændres det.
|
|
18/10 10:34 af nohope |
TA har da vist ikke vist sin store værdi i forhold ti l GEN her i sommer/efterår.
|
|
18/10 10:34 af troldmanden |
Enig nohope. Jeg tror også det primært er dem der har købt fra højere niveauer der nu siger nok er nok. Nu cover jeg min røv
|
|
18/10 10:33 af troldmanden |
Får vi den berømte hurtige bounce back eller fortsætter vi ned mod 1900-2000 som jeg kan forstå er næste TA støtteområde. Siger manden der absolut nada forstand har på TA men lige har modtaget en stribe "advarsels" beskeder fra en der i høj grad bruger TA. Nå men jeg har foreløbig en portion faldende knive f
ra 2169
|
|
18/10 10:32 af nohope |
Tror ikke det er dem der har været med længe der tager gevinst, det er meget smertefuldt at føle et "tab" på 33% - det er snarere dem der har købt på vejen ned og nu føler 10 % tab - nok er nok - sælg
|
|
18/10 10:31 af nohope |
Tror også at der er nogen der lægger om fra GEN til NOVO, men at det skulle være nok til den deroute vi ser her ?
|
|
18/10 10:28 af troldmanden |
Novo ved vi der kommer en positiv katalysator den 11-13/11. Og i lidt mindre grad den 2/11. Men hvornår kommer der en tilsvarende for genmab.....??
|
|
18/10 10:27 af troldmanden |
Jeg sidder lige nu og vurdere hvor kommer der først en 10% stigning. Novo eller genmab. Skal jeg tage noget profit på novo for at flytte over i genmab......hmmm
|
|
18/10 10:26 af troldmanden |
Det er en voldsom stor handel vi ser. Så der er nok mange der tager deres tab/(gevinst for dem der har været med +3 år)
|
|
18/10 10:24 af troldmanden |
Modsat hvis voldgiften mod de flestes forventning vindes, så er det nok en af de få positive katalysator på den kortere bane der kan vende stemningen
|
|
18/10 10:22 af troldmanden |
Overordnet er det jo set mange gange i andre aktier log brancher. At når ført stemningen omkring selskabet/aktien bliver ret køligt, så bliver selv mindre "negative" nyheder forstærket. Hvis f.eks voldgift kommer ud i dag. Genmab taber den. Med den stemning der er lige nu så stryger vi under 2000
|
|
|
18/10 10:19 af Mogan |
Ja, stiller jo spørgsmål ved analytikkerkopsets rolle og funktion. En debat værd - herunder markeds reaktion på en dækning. Som om markedet ikke har sin egen tro på tingene, men er afhængig af analytikkerne?
|
|
|
18/10 10:09 af Klarussen |
Total kapitulation. Det er godt nok voldsomt uden andre "nyheder" end en underperform vurdering fra et analytikerkorps fra Paribas som lige har begyndt dækning af kursen :-(
|
|
|
18/10 10:09 af ProInvestorNEWS |
Genmab/BNP Paribas: Indleder dækning med "underperform" (link)
|
|
|
18/10 10:08 af lahn1 |
:D
|
|
| ||
|
|
18/10 10:08 af Mogan |
@lahn1: Så har jeg jo så prisen på konen
! og den falder hurtigt :-)
|
|
|
18/10 10:07 af Aps invest |
7% ned nu….godt nok generelt hårde tider på det danske aktiemarked :( (undtagen Novo)
|
|
18/10 10:04 af Solsen |
Teknik og stadigt stigende renter. Mon ikke renterne topper snart og så får vi en bund og herfra op igen.
|
|
|
18/10 10:01 af lahn1 |
Du mister kun 50% af dine aktierværdi hvis konen går :-)
|
|
|
18/10 10:00 af lahn1 |
JA vi har prøvet det her flere gange før. Og hver gang har det vist sig at havde været en god købsmulighed. Sørg for at have tørt krudt når bunden viser sig.
|
|
|
18/10 10:00 af Sukkeralf |
Personligt har jeg i de 25 år jeg har investeret i biotek ikke set mere disconnect mellem kursen og hvordan analytikere og CEO pludrer om, at alt går fortrinneligt. En branche under pres får muligvis det værste frem i folk.
|
|
|
18/10 10:00 af Mogan |
@MarsFars: Enig - hellere miste aktierne end konen -:)
|
|
|
18/10 09:58 af Sukkeralf |
Måske er “The best is yet to come” blot en frase man bruger i Holland uden nogen mening rigtig :-)
|
|
|
18/10 09:57 af MarsFars |
Vær nu glad for det I har, i stedet for at være ked af det I havde og ikke har mere.
|
|
18/10 09:52 af Solsen |
Har vi prøvet det her tidligere ;-)
|
|
|
18/10 09:51 af Mogan |
Min kone har foreslået, at jeg søger psykolog for at få behandlet min afhængighed af aktien -:(
|
|
|
18/10 09:49 af E L |
Johnson & Johnson (JNJ) Q3 2023 Earnings Call Transcript (link)
|
|
|
18/10 09:48 af Riis7 |
Det er hårdt og være forelsket i en aktie :-)
|
|
|
18/10 09:43 af Gasolin82 |
@Pensionisten Det er jeg med på. Troede det var noget nyt fra i dag.
|
|
|
18/10 09:31 af Klarussen |
Kan du uddybe?
|
|
18/10 09:30 af troldmanden |
Presset på bestyrelsen bliver i hvert fald ikke mindre
|
|
|
18/10 09:29 af Klarussen |
Sikkert en del stoploss udløst og teknisk svag uden egentlig bund før range 1875. Men er teknisk oversolgt og shorts nu nede på 0,76% fra over 1%. Der er mange usikkerhedspunkter i aktien p.t. som afventer afklaring.
|
|
|
18/10 09:27 af Pensionisten |
Se tilbage i chatten 17.10 , @Gasolin82
|
|
|
18/10 09:25 af Gasolin82 |
Hvor ser du Novods negative kommentarer og hvad konkluderer han?
|
|
18/10 09:24 af troldmanden |
Ud af de 25 finanshuse, som dækker aktien ifølge Bloomberg News, anbefaler 10 "køb", 11 anbefaler "hold" og de resterende fire "sælg".
Det gennemsnitlige kursmål lyder på 2886 kr.
|
|
|
18/10 09:24 af GeorgeBest |
Novod forventede 25-20 måneders mPFS i MARIPOSA
|
|
18/10 09:24 af troldmanden |
Medicinalselskabet Genmab får indledt analysedækning hos BNP Paribas, hvilket sker med anbefalingen "underperform" og et kursmål på 2000 kr.
|
|
18/10 09:23 af troldmanden |
Jeg fik grebet en portion faldende knive i 2169
|
|
|
18/10 09:23 af Klarussen |
BNP Paribas: underperform, kursmål 2000
|
|
|
18/10 09:23 af E L |
someone must have given another downgrade
|
|
18/10 09:22 af troldmanden |
spændende hvad der sker i genmab. Det er hvis et af de største fald jeg mindes at have set i lang tid uden reel nyhed. Og med stor volume. Så er der bad news på vej. Voldgift....?
|
