Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Chemometec
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
BITCOIN
Laks
Vestas
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
Shipping
|
18/10 11:34 af troldmanden |
Vi må hellere markere datoen i kalenderen ;-)
|
|
18/10 11:33 af Solsen |
:-) Hold op hvor er vi enige
|
|
18/10 11:33 af Solsen |
Men aktier har det med at falde mere end fornuften siger, når det går ned. Modsat stige for meget når det går op.
|
|
18/10 11:33 af troldmanden |
Præcis solsen. Det er netop min pointe. Det er selvforstærkende. Og for reelt at bryde den skal der noget stort på krogen. Meget vel noget JnJ dara/super dara
|
|
18/10 11:32 af nohope |
Men det er set før - pendulet slår for langt ud - både ved stigning og fald.
|
|
18/10 11:31 af Solsen |
Fuglene regner jeg ikke med.
|
|
18/10 11:31 af nohope |
Altså, eftersom jeg ikke har solgt, så er det ikke mig der driver kursen.
|
|
18/10 11:31 af Solsen |
I er ramt af negativ bias lige nu ;-)
|
|
18/10 11:31 af troldmanden |
I denne rentetid skal der bare en noget større fisk på krogen for at få den samme impact
|
|
18/10 11:31 af nohope |
Nej, men nogen af aktiverne er fugle på taget.
|
|
18/10 11:30 af Solsen |
Hvis du lægger aktiverne sammen en for en så tvivler jeg på 1500. Men udelukker det heller ikke :-)
|
|
18/10 11:30 af troldmanden |
Ja solsen. Men der skal meget positiv nyhed til at vende stemningen.
|
|
18/10 11:30 af nohope |
Der skal gode nyehder til at sende os i 3000 på 6mdr. - meget gode endda.
|
|
18/10 11:29 af nohope |
Det kan vi godt være, vi kan også være i 1500
|
|
18/10 11:29 af Solsen |
Vi kan sagtens være i 3000 om 6 mdr. Det har Genmab gjort før.
|
|
18/10 11:28 af troldmanden |
Nyt brud af 3000 ligger ikke lige om hjørnet. Så skal vi have jnj til at opte ind i super dara. Og sandsynligheden for det, er forringet hvis genmab taber anken
|
|
18/10 11:27 af Solsen |
Ja det er ikke eksakt
videnskab.
|
|
|
18/10 11:27 af Raun |
Det er ift. dig og hvad der er "din" fair value
|
|
18/10 11:26 af nohope |
Aktier koster det de koster, tror du de er billige så køber du, tror du de er dyre så sælger du.
|
|
18/10 11:25 af nohope |
Hvem siger at aktier skal handles til fair value ? Hvem har ret når fair value skal fastsættes ?
|
|
18/10 11:25 af troldmanden |
Og så den selvforstærkende effekt når den først går i sådan et nosedive den har lavet den sidste uge
|
|
18/10 11:25 af Solsen |
:-)
|
|
18/10 11:24 af troldmanden |
præcis Solsen
|
|
18/10 11:24 af troldmanden |
Raun alene den eksploderede rente, slår ret meget igennem på biotech. Og dertil dara salg der flader mere ud. Plus alt det omkring voldgift og dermed indirekte om super dara. Så skal genmab også blive relativt hårdt ramt i forhold til ATH.
|
|
| ||
|
18/10 11:23 af Solsen |
Vel i bund og grund en meget rimelig udvikling den høje rente taget i betragtning. Mange er sikkert også presset af banker mv til at sælge - direkte eller indirekte pga renteudviklingen.
|
|
|
18/10 11:22 af Raun |
Ved ikke om jeg ligefrem vil kalde det konspirationsteori..... Så jeg skal forstå dig sådan at du synes at fair value på aktien er nuværende ift. de analyser der er kommet på det seneste?
|
|
18/10 11:20 af nohope |
Beklager, tror ikke på den slags konspirationer, det er 2023 - ikke 1923.
|
|
|
18/10 11:17 af Raun |
Har helt sikkert udnyttet først Novods analyse og nu BNP Paribas til at få kursen til at gå den vej de nu vil have det..... Der er efter min mening ikke andre muligheder. Da det simpelthen ikke kan have sin rigtighed at analytiere kan have så meget magt. - Tror heller ikke vi har set noget tilsvarende i aktien tidligere....
|
|
|
18/10 11:15 af Raun |
Skal på ingen måder kloge i analyse eller teknik af Genmab. Men jeg vil mene at jeg ud fra de mange år jeg har været i aktien. - Har lært at kunne aflæse når der er noget i handlen i aktien der er helt skævt.... Har gjort opmærksom et yderst underligt handelsmønster der har været i aktien de seneste måneder... Og nu tør jeg godt at tage bladet for munden, og sige at jeg er ikke i tvivl om at de store kræfter der er og har været i aktien igennem de seneste månede
r.....
|
|
18/10 11:14 af nohope |
Da bestyrelsen ikke har fremlagt forslag om udbytter eller tilbagekøb pålægges den at arbejde for et salg af hele selskabet til højest mulige kurs.
|
|
18/10 11:13 af nohope |
Hvad med et beslutningsforslag til næste GF:
|
|
18/10 11:10 af nohope |
Nærmere 500 - ude jeg har regnet på det.
|
|
18/10 11:09 af nohope |
Så kursen i pensionsdepoter føles absolut ikke som 100 kr.
|
|
18/10 11:08 af nohope |
Har nogen GEN til under 100 kr. Men de ligger i pensionsdepoter, så de har kostet PAL skat løbende. Derfor har jeg været "nødt" til at sælge undervejs.
|
|
18/10 11:07 af troldmanden |
Der er også mange herinde der har været med fra under kurs 100 i genmab. Det kan også blive sjovt når de begynder at udlodde udbytte. 10kr per aktie i 2024 burde bestemt være realistisk hvis ellers de store aktionær får lagt bestyrelsen i en Benjamin
|
|
18/10 11:04 af troldmanden |
Det "satser" jeg på at opleve om et par års tid, i et selskab udenfor life science
|
|
18/10 11:02 af troldmanden |
Ja det er også først da fedme indikationen/markedet er blevet reelt jeg er gået ind med et beløb der betyder noget. Men det er jo en historie som den du fortæller. At alene udbytte i 2022 svare til 50% af det beløb der oprindeligt blev investeret for. Det er altså en af de ret sjove cash cows
|
|
18/10 11:00 af nohope |
Tager ikke æren for hendes Novo. Ved godt hvorfor hun har dem og det er ikke min skyld.
|
|
18/10 10:58 af nohope |
Men jeg ved godt hvorfor jeg ikke satsede udelukkende på Novo. Tidligere var det kun sukkersyge, det er en enorm udvidelse af patientgundlaget at der er medicin til overvægtige.
|
|
18/10 10:58 af troldmanden |
Ja det har du/din mor gjort ganske godt :-)
|
|
18/10 10:57 af nohope |
Jeg har været med i masser af Biotech, det eneste der har givet penge har været GEN. Havde jeg satset på kedelige Novo, så havde gevinsten været 3 cifret - i millioner.
|
|
18/10 10:56 af troldmanden |
Jeg tror jeg er som en hel del andre biotech investorer her på PI. Vi er gået efter en række high risk/big reward investeringer i mindre biotech selskaber. Og har haft knap så meget øje for novo fordi det var den "kedelige". Hvis vi ser bort fra genmab. Dem som har været med før 2016. Så er der hvis mange af os der har taget en del tab på div biotech selskaber. Og på samme vis har misset det store novo tog/eller kun haft mindre deri. Jeg rækker flukst poten i vejret som en af dem
|
|
18/10 10:54 af nohope |
Solgte ca 25 % - resten er over 10.000K værd i dag.Vildt - vildt - vildt.
|
|
18/10 10:51 af nohope |
Det er vildt godt, tænker ikke hun skal nogen steder, men børn og børnebørn fik lige deres andel med det samme.
|
|
18/10 10:51 af troldmanden |
Tillykke nohope. Både til din mor, og for dig som den gode søn du er. Det kan hun komme på en del gode krydstogter for :-)
|
|
18/10 10:50 af nohope |
De har vel afviklet deres ferie i Q3...
|
|
18/10 10:49 af troldmanden |
Så JnJ sælgerne får ikke ferie før de har gode Q4 salg...
|
|
18/10 10:49 af troldmanden |
Lahn dara ser ud til at skulle spænde ballerne lidt for liiiige at ramme nedre range. Så på oms siden venter der umiddelbart ikke positive overraskelser. Og når genmab har justeret på udgifter har det ofte være op. Så selve regnskabet ser jeg ikke som noget der vender trende. Måske den anden vej rundt. Dara SKAL bare levere vækst i Q4. Og ikke bare lige en enkelt procent. Ellers kommer vi til at se analytikerne tage lidt ud af 2024 forventninger dertil.
|
|
|
18/10 10:49 af Sjufta |
Købte Genmab i går, satme en træls dag at vågne til med 6% i fald.
|
|
18/10 10:47 af nohope |
Kunne have fået 250K mere for dem idag, heldigt at hun ikke checker kurser :-)
|
