Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Genmab
Hansa Biopharma
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Chemometec
AMBU
Grønne Aktier
BITCOIN
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
Shipping
|
27/9 18:22 af StockBull |
Ja Joe Biden godkender penge til grøn omstilling m.m og pumper vildt mange penge ind i økonomien og det medføre lav arbejdsløshed i US og han bliver vel ved til han er genvalgt.
|
|
27/9 18:18 af StockBull |
Har nok ikke den store indflydelse på Genmabs kurs, så bare for info.
|
|
|
27/9 18:17 af Klarussen |
Måske officielt anti-olie som mange andre, men vil fyren genvælges, så skal olieprisen ned, det er vigtigt for at få en stemme fra den amerikanske forbruger/vælger. Den grønne bølge eksisterer aktuelt kun i fantasien, se bare vindmølleproducenters og vindmøllepark-entrepenørers udfordringer
|
|
27/9 18:16 af StockBull |
Stigningen i energipriserne forventes ikke, at afspore en blød økonomisk landing for den amerikanske økonomi og nok heller ikke i EU. Det meste af olieopturen har formentlig fundet sted og mål for inflationsforventninger ser ud til, at være godt forankrede, FED er fokuseret på kerneinflation (som ikke inkluderer energi). Derudover forventes væksten fra olie i USA og Europa at være moderat, og naturgaspriserne forbliver lave
|
|
27/9 18:15 af StockBull |
at "bunde ud." Indien og Mellemøsten forventes også at have store stigninger i efterspørgslen.
|
|
27/9 18:14 af StockBull |
oncensus indikere brent-råolie forventes, at nå $100 per tønde i de næste 12 måneder (op fra en tidligere prognose på $93 per tønde). Det skyldes, at reduceret udbud fra OPEC og stigende efterspørgsel forventes, at mere end opveje en stigning i olieudbuddet fra USA. OPEC vil sandsynligvis være i stand til at holde Brent-priserne i et interval på $80-$105 næste år. Der vil sandsynligvis være mere global efterspørgsel efter olie i 2024 ledet af Asien, da afmatningen i Kinas økonomi viser tegn på
|
|
27/9 18:12 af StockBull |
Joe Biden er jo anti olie. man skal nok regne med olie pris på 90-100 usd i 2024 så det er nok indregnet i aktiekurserne
|
|
27/9 18:11 af StockBull |
Svært at vide hvilken vej det går på den korte bane men den lange er der nok ingen tvivl og verdens GPD vil stige meget p.g.a den eksponentielle factor
|
|
|
27/9 18:10 af Klarussen |
Mon ikke Biden adm. vil gøre alt for at få oliepriserne ned ifm. kommende valg i 2024?
|
|
27/9 18:07 af StockBull |
Olie forbrug i verden har aldrig været højere, USA producerer alt hvad de kan, ca 13 mio barrels per day, kun Saudi har ca 1 mio barrels per day i reserve.
|
|
|
27/9 18:07 af Klarussen |
Genmab og øvrig biotek/farma burde ellers være gode buffere i disse tider? (bortset fra ved udregning af DCF pgr. høj rente?)?
|
|
27/9 18:05 af StockBull |
EU spare og USA bruger penge som græs
|
|
27/9 18:04 af StockBull |
Det hele er en slags ny situation efter min mening. Man har aldrig tidligere set at Goverment i USA modarbejder FED mig bekendt. Joe Biden pumper penge ind i økonomien og FED hæver renter. Det gor jo i bedste case i 0
|
|
|
27/9 18:00 af Klarussen |
Vel meget godt vi snart er i oktober. Oktober til december er generelt i plus for aktierne
|
|
27/9 17:59 af StockBull |
Ses også tydeligt på SP500 så det ikke kun Genmab
|
|
27/9 17:56 af StockBull |
Ikke utænkelige at Genmab er offer for den type manipulation.
|
|
27/9 17:55 af StockBull |
Det mærkelige er hvordan market breath vendte 1 august og 1 sept. De fleste år bliver markedet på mystisk vis manipuleret ned i disse måneder for at give en købs mulighed inden xmas rally i november.
|
|
|
27/9 17:55 af Klarussen |
Mulige kursdrivende nyheder på kortere sigt: opt-in fra J&J på HexaBody CD-38, positivt udfald af voldgiftssagen. Opkøb er vel mindre sandsynligt.
|
|
|
27/9 17:52 af Pensionisten |
Lidt langt til 7. November med kvartalsregnskab.
|
|
27/9 17:51 af StockBull |
Kommer nok meget an på pipelinen
|
|
27/9 17:50 af StockBull |
Håber jeg også
|
|
|
27/9 17:50 af Pensionisten |
2113 - sorry.
|
|
|
27/9 17:49 af Pensionisten |
Jamen, så håber vi på, at den vender inden de 3113 fra maj 22 ;-)
|
|
27/9 17:48 af StockBull |
Ja, Genmab er some nævnt en hel del gange presset af renterne på 3.75% i EU og 5.5% i US så jeg vil mene det er et ok signal at Genmab har stigende bunde i hvert kvartal. TA er p.t lidt modsigende efter om man ser på lange eller korte chats.
|
|
| ||
|
|
27/9 17:32 af Klarussen |
Aahh, de lange charts?
|
|
27/9 17:28 af StockBull |
prøv at check 3 mdr bundene
|
|
|
27/9 17:27 af Klarussen |
lange kort?
|
|
27/9 17:25 af StockBull |
På de lange kort
|
|
27/9 17:24 af StockBull |
Jamen TA indikere stigende bunde og at Genman skal vidre op.
|
|
|
27/9 17:24 af Klarussen |
Og renten nedad, tak :-)
|
|
|
27/9 17:23 af Pensionisten |
Mon ikke vi skal have TA folkene på banen :-)
|
|
27/9 17:23 af StockBull |
Nemlig gdn55. SP500 har også stået stille de sidste 2.5-3 år så det jo ikke sådan at Genmab underperformer sp500 hvis man tager de lange 5år briller på. Der er et forum som som er langsigtet og så dem som kommentere de daglige udsving og det er fint nok. Vil dog mene der er en rimlig god mulighed for at Genmab løber fra SP500 i 2024 og der er faktisk mange som ikke formår at slå sp500 på den lange bane. Nok de 50% som ikke er toldmodige nok.
|
|
|
27/9 17:19 af Riis7 |
Tabt voldgiftsag med daratumumab so
m løber af patent for Genmab… plus renten forsætter op… tænker hovedparten af Genmabs indtægter kommer fra dara
|
|
|
27/9 17:12 af gdn55 |
Der er næ
sten kun kommet positive nyheder fra Genmab, jeg ved ikke hvor længe, men trods det falder den. Efter min mening, har Genmab aldrig i deres historie stået stærkere end den gør nu. Har J+J diverse banker, fonde o.s.v betalt disse for at holde kursen nede,indtil de kommer med et bud på hele biksen?
|
|
|
27/9 17:12 af JKY_VH |
Argh AaB, det har du vel ikke fået de sidste 3 år ;-)
|
|
|
27/9 17:07 af AaBforever |
Ikke meget ketchup-effekt i dag. Luk dagens laveste.
|
|
|
27/9 17:06 af AaBforever |
Men jeg har da stadig en sjat tilbage, så jeg venter på ketchuppen rammer Genmab;-)
|
|
|
27/9 16:56 af AaBforever |
Nu har jeg hørt om ketchup i månedsvis..måske årevis. Det eneste ketchup jeg har haft fornøjelse af er på en hotdog.
|
|
|
27/9 16:53 af Klarussen |
Et godt råd: pas på ketchup effekten som flere taler om
|
|
|
27/9 16:52 af AaBforever |
Altså afkast i alt andet end Genmab;-)
|
|
|
27/9 16:48 af AaBforever |
Ikke det mindste:-D..får ros af min bedre halvdel for afkastet år til dato..og bankbogen:-)
|
|
|
27/9 16:47 af Klarussen |
Ja, det tyder på ren spekulation. Hvor faktuelt ligger grunden til faldet på 2% idag efter den var i plus i starten på dagen?
|
|
|
27/9 16:45 af gdn55 |
Lad nu spekulanterne lege færdig.
|
|
|
27/9 16:43 af Klarussen |
Og mindre frem og tilbage?
|
|
|
27/9 16:38 af Riis7 |
Saxo bank gir 3 procent i rente:-)
|
|
|
27/9 16:37 af Riis7 |
Men der tager kun 2 min , så hurtigt overstået ;-)
|
|
|
27/9 16:36 af AaBforever |
Jeg er mere glad for at kigge på min bankbog end på Genmab ihvertfald pt:-)
|
|
|
27/9 16:33 af AaBforever |
Frem og tilbage her i huset er noget HELT andet:-D
|
|
|
27/9 16:27 af Klarussen |
Frem og tilbage er lige langt, også igår/idag
|
|
|
27/9 16:25 af AaBforever |
Genmab i år -13% bankbogen +2,75%:-)
|
