Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
4/8 12:15
af Epko
Tydeligt at Genmab manipuleres af algoritmer. "De" er enige om at (indtil videre) skal kursen være i 2560 lejet. Ville godt kende motivet.
4/8 12:15
af Vitus
Nu går Winkel ikke så meget op i omkostninger…..
4/8 12:14
af Bulder
Det var Black sky. Blue sky kan alle se.
4/8 12:13
af Bulder
Der er mindst 5 mdr til vi kan vente nyt, hvis vi ser bort fra voldgiften. Og det nyt, vi kan vente er særdeles usikkert. Måske beslutter de sig for hverken at gå videre med 1042 eller 1046. Og måske bonger hex38 ikke ud i en jnj-opt in.
4/8 12:02
af Riis7
ja 2400 kan da hurtigt komme med den tiltro market har til genmab og biotek pt
4/8 11:21
af Helge Larsen/PI-redaktør
Genmab vil investere tungt i AI siger topchefen (link)
4/8 11:05
af Klarussen
På en regressionskanal set over 5 år er bunden range 2345-2400, ikke utænkeligt vi når derned (dvs. endnu -8%)
4/8 10:55
af Epko
Ja, indtil videre er AI ureguleret, ingen etik, manglende overholdelse af copyrights. AI er jo "bare" big-data, der har taget en drejning. Men hvor er "pengene" - hvem skal betale for AI? I disse miljøkrisetider burde datacentre slukkes i steder for at udvide.
4/8 10:51
af StockBull
Nå det var et lille sidespring. Tror jeg trækker Genmab stikket for idag og plugger guitarstikket ind i steder for. Det hele skal jo passes
4/8 10:49
af StockBull
Selvfølgelig ikke alle. En chefkok vil måske have et par robotter til alt det nemme arbejde. Her i Thailand har vi allerede robotvogne som kommer med mad og drikke som folk bestiller
4/8 10:45
af StockBull
telefonsælgere, bogholdere, receptionister, kurerer, detailsælgere, sikkerhedsvagter, kokke, tjenere og chauffører vil blive presset ud af AI i fremtiden
4/8 10:40
af StockBull
Hvis man ser 10 år frem er alt sikkert ok, spørgsmål er hvad der sker det næste år. Dog skal man nok overveje at skille sig af med alt som bliver negativt påvirket af AI og købe firmaer som vil vokse p.g.a AI
4/8 10:33
af StockBull
Der er jo masser aktier som er faldet i 2022, måske 75%, og ikke kommet op igen. I SP500 er det jo kun ca. 10 store aktier som trækker indexet op i 4500
4/8 10:30
af Epko
Jeg "tærer" på et 90% afkast i 2020. Men mere vil have mere. Jeg har haft 30 papirer over 10 år, kun 11 har givet positivt afkast. Jeg har "kun" 20 nu.
4/8 10:25
af StockBull
Ja ca. 10 forskellige
4/8 10:24
af Epko
aktion-->aktien
4/8 10:24
af Bullish
Epko jeg har 85 forskellige selskaber og fonde
4/8 10:23
af Epko
Jeg tror, at der bliver færre og færre, der kan lave et godt afkast med TA. Du kan jo ikke vende ryggen til market i flere dage. Stop loss kan ikke redde alt. Se grafen for Mærsk i dag, nogle stoppes ud (stort minus) og en ½ time senere er aktion i plus. Jeg har ikke tid til at passe en TA investeringsstrategi.
4/8 10:22
af StockBull
Lidt nemmere at lære køre en bil men at nå Niki Lauda niveau tager nok lidt tid. Samme med aktier, TA, FA. Tager noget tid før man kan slå markedet og for de fleste er det nemmere at investere i et index ligesom de fleste jo også går til frisør for at få klippet hår selvom det ikke er nogen videnskab. Investering er derimod en videnskam som mange gerne selv vil håndtere
4/8 10:16
af StockBull
Ja men bliver ikke en god guitar spiller af at købe en guitar og se you-tube 10 timer men efter måske 1000 timer kan man lidt og efter 10.000 timer er man sikkert god nok til at komme med i et band
4/8 10:14
af Epko
Novo
4/8 10:10
af Epko
Ja, min gamle mor er et bedre investor jeg er. Hun (efter min anbefaling) købte for 25.000 i 2002-3, de er nu langt over 1 mio værd. Hun har også andre værdipapirer.
4/8 10:09
af StockBull
09.59. TA er en uddannelse som tager en del år ,at lære ligesom investering. De fleste uddannelser tager +10.000 timer så jeg ved ikke hvorfor så mange tror de kan lære TA eller investering på et 2 timers kursus.
4/8 10:09
af Epko
Ja, gns. købskurs på Genmab er ca. 500 i pensiondepoterne. Vestas har jeg haft siden kurs 25. Jeg har mange Genmab i mit depot for frie midler og spredning i andre aktier. Tror (troede) på renters-renter, så jeg har ikke solgt aktier i mange år, så jeg har ikke spekuleret i 57.000 kr. grænsen.
4/8 10:06
af Bullish
Og så skal du købe novo..
4/8 10:04
af Bullish
Dvs over halvdelen af din pension står i kun to aktier? uha.. jeg ville sælge ned til 10% i hver og så sprede lidt ud. Men nu kender jeg jo ikke din økonomi, hvor meget det er og hvor afhængig du er af det.
4/8 10:04
af Epko
Fik skrevet købssignal 2 gange. Den anden skulle have været salgssignal.
4/8 10:02
af Epko
Jeg er tæt på at været nået dertil, hvor jeg visker tavlen ren og sælger alt og prøver en ny strategi.
4/8 10:01
af Epko
Er låst i pensionsporteføljerne pga de max. 20% i en aktie. Jeg kan ikke sælge Genmab og Vestas og købe igen.
4/8 10:01
af Bullish
Geld, Geist und Geduld :-)
4/8 10:00
af StockBull
4/8 09:59
af StockBull
hvis man kan nøjes med 10-12% er mama og papa en sikker vinder (link)
4/8 09:59
af Epko
TA er risikofyldt trods det at man er forsigtig (går ind ved købssignal) og sælger ved købssignal. Disse indikationer er ikke stabile pga manipulationen. Man går ved TA for sent ind og går for tidligt ud. TA er fint, hvis der der sker et crash, men hvornår sker det?
4/8 09:59
af Bullish
Enig Riis, vi kan ikke styre markederne, men vi kan styre risikoen
4/8 09:57
af Riis7
spred jeres penge:-) ha ikke for meget af de samme:-)
4/8 09:56
af Epko
Gætter på at Genmab lukker mindst 150 kr. nede i dag. Buy on Rumours - sell on facts er den dummeste strategi, der findes. Man køber på hype (rumours) sammen med lemmingerne og betaler for meget. Sell on facts, så sælger man sammen med lemmingerne og man får for lidt pga faldenden kurs.
4/8 09:55
af Bulder
Der har altid været et element af gambling i biotek. Den ene af mine potter er lige gået i minus for i år pga genmab.
4/8 09:55
af Bullish
Sagt med et smil så lyder det som om småsurt navlepilleri breder sig her på kanalen - I har jo købt de forkerte aktier :-) Og I er (forhåbentlig) blevet forkælet med enorme afkast på Genmab i mange år..
4/8 09:54
af StockBull
Timing er vigtig. Genmab var i 1200 i 2020. SP500 var i både i 2300 og 3500 i 2020 og nu i 4500. Investering er at time sine køb og salg i.h.t markedssutuationen hvor man skal checke mange forskellige parametre inklusig renter, infaltion m.m
4/8 09:51
af Vitus
Helt enig….det handler ikke længere om at investere, men om at spekulere…..måske sitet skal have nyt navn Helge…
4/8 09:48
af Epko
TA og FA har spillet fallit. Investering er blevet rent kasino. Algoritmehandlerne styrer de fleste aktier med hård hånd. De behøver ikke at bruge shorts. Markedet er meget manipuleret. Kursudviklingen kan gå i alle retninger. Jeg har på 3. år ikke haft et positivt afkast, mest fordi jeg ligger tungt i Genmab og Vestas - 2 ringe aktier siden 2020.
4/8 09:44
af StockBull
4/8 09:43
af StockBull
4/8 09:42
af StockBull
4/8 09:42
af Bulder
Ads’en klarede sig fint i går aftes, så måske vil den rette sig, når us åbner. Det er set før.
4/8 09:41
af StockBull
Vi var jo i 2810 så naturligt med en retracement når 1agkortet er oppe i det røde felt og indikere overkøbt. Så køre vi vel 400 op fra de 2500
4/8 09:40
af Riis7
men det er da billiger nu, hvis jnj vil købe genmab :-)
4/8 09:37
af Riis7
i søndags troede vi det hed 2850, nu er vi 300 kr under det på 5 dage:-)
4/8 09:36
af Vitus
Kursniveau nu samme som ultimo 2020….det får vist ikke mange til at interessere sig for Genmab..
4/8 09:34
af Mogan
ÅTD minus ca 15%. Så er spørgsmålet om glasset er halv tomt eller halv fyldt.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 449/4386