Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
2/8 08:59 af JKY_VH |
Enig Klarussen 6:37, tror også det varer op til et år før vi eventuelt ser rentenedsættelser igen. Kerneinflationen er fortsat høj. Til gengæld varer det ofte 9-12 mdr inden renteforhøjelser slår igennem, så vi har slet ikke set effekten endnu af alle renteforhøjelserne. Så efter min ringe mening bør FED ikke have behov for yderligere renteforhøjelser.
|
|
2/8 07:13 af StockBull |
Ja det eneste FED kan gøre er, at fortsætte med at hæve renterne og spole deres beholdning af obligationer tilbage (QT) for at reducere gælden. Men de høje renter øger risikoen for en dyb recesion som Joe Biden ikke er interesseret i her op til valget i Nov. 2024. Så mon ikke FED alligevel flader til patten og begynder at sænker renterne i 2024 for at holde markedet oppe til valget er overstået
|
|
|
2/8 06:51 af bibob |
God morgen. :-)
|
|
|
2/8 06:37 af Klarussen |
@Stockbull: enig mht. rentepåvirkningen. Det aktuelle renteniveauet gør ikke noget godt for kursen på Genmab. Det kan dog vare længe inden renten sænkes igen (op til år), den holdes historisk typisk steady for nogen tid for at være sikker på at inflationen er stabilt lav (eller sænkes først når der er noget alvorligt økonomisk i vejen og/eller af politiske grunde (som begyndelsen af 2019))
|
|
2/8 06:30 af StockBull |
Pharma er set som en sikker investering, ikke nødvendigt nu hvor alle er køber big tech, Nasdaq100 og AI. Big pharma kommer igen når markedet bliver mere usikkert
|
|
2/8 06:24 af StockBull |
Godmorgen :-) Ja Riis7 hvis man købte til 3000 i august 2021 ville man have været modig for der var PE værdien over 70 men man kunne jo så alligevel have solgt i Dec 2022 till 3300. Renten har jo været stigende hele 2022 og til nu. PE 70 kan komme igen når / hvis renten kommer på 2021 niveau igen og så skal Genmab lige pludselig koste 6000kr. Så man skal passe på med at undervurdere renters påvirkning af aktiekurser
|
|
|
2/8 06:18 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
|
2/8 06:10 af Klarussen |
Det bliver under alle omstændigheder godt at få H1 og en endelig afklaring mht. voldgiftssagen bag os.
|
|
2/8 05:56 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
2/8 05:50 af Klarussen |
Godmorgen :-)
|
|
|
2/8 05:44 af Riis7 |
og godmorgen:-)
|
|
|
2/8 05:44 af Riis7 |
Aug 2021 var Kursen 3000+ det er os 2 år med negativt afkast , medmindre man har solgt og købt på de rigtig tidspunkter
|
|
2/8 05:36 af StockBull |
og et supportlinie salgssignal (link)
|
|
2/8 05:34 af StockBull |
|
|
2/8 05:32 af StockBull |
Igen, som tidligere nævnt det tager typisk 26-28 uger at rejse fra en low til ny ATH. Men det er da ikke utænkeligt det tager. lidt længere denne her gang. August 2021 var kursen over 3000, Oktober 2022 over 3000 så i år skal vi måske frem til December. Med +35% vækst i både 2020, 2021, 2022 og 2023 skal kursen vel snart til at rykke mod de 4000. Også som tidligere nævnt ser Genmab overkøbt ud på dagkort som indikere der er behod for en retracement for at resætte opturen. Derudover er der lige k
|
|
|
1/8 17:37 af Klarussen |
Genmab har godt nok aktuelt svært med at komme igennem niveau 2760-2785
|
|
|
1/8 17:37 af Riis7 |
Heldigvis er Novo stadig stærk:-)
|
|
|
1/8 17:33 af Riis7 |
Market gider ikke rigtigt biotek i år, der var håb sidste weekenden på det helt store , men den blev en lang næse desværre :-) nbi
forsætter os ned i us pt
|
|
|
1/8 17:32 af Klarussen |
Buy the rumour, sell the fact?
|
|
|
1/8 16:31 af Vitus |
Det var godt nok ikke længe Genmab var i skyerne….desværre, og regnskabet for 1. Halvår er kendt….
|
|
|
1/8 12:50 af E L |
|
|
|
1/8 09:09 af E L |
GENMAB
Citigroup höjer riktkursen för Genmab till 2 800 danska kronor (2 740), upprepar neutral - BN (Finwire)
2023-08-01 06:21 (link)
|
|
|
1/8 09:01 af E L |
Second-Line Treatment Options for Recurrent or Metastatic Cervical Cancer -Tisotumab vedotin (link)
|
|
|
1/8 06:04 af Klarussen |
@StockBull: tja, jeg ved godt hvem jeg hælder mest til mht. kursmål.
|
|
| ||
|
1/8 03:27 af StockBull |
|
|
|
31/7 21:07 af Klarussen |
Investtech: Aktien har marginalt brudt op igennem modstanden ved cirka 2780 kroner. Etableret brud vil indikere videre opgang. RSI-kurven viser en stigende trend - noget som er et tidligt signal om mulig drejning op, også i kursen (link)
|
|
|
31/7 20:57 af Klarussen |
:-)
|
|
31/7 20:55 af troldmanden |
Jeg ved ikke hvad definitionen på en major stakeholder er. Men jeg klager ikke.
|
|
|
31/7 20:43 af Klarussen |
Du må være major shareholder. Omsætning idag 3674 stk. (!)
|
|
31/7 20:00 af troldmanden |
Min nuværende Novo port er dog større end QF på noget tidspunkt har været
|
|
31/7 19:59 af troldmanden |
For 12 mdr siden var min næst største post QF. Den blev der brændt en hel del monetos af. Så jeg slipper billigt i skat i 2022 og 2023 :)
|
|
31/7 19:58 af troldmanden |
Ennogie er min største post. Med mange skolængder. Det kan næsten ikke være anderledes med den rejse selskabet har været på
|
|
|
31/7 19:28 af Klarussen |
eller Ur-Bit AB oppe med +94% idag :-D
|
|
|
31/7 19:22 af Riis7 |
håber det er Nvidia :-)
|
|
|
31/7 19:21 af Klarussen |
Det betvivler jeg meget
|
|
|
31/7 19:12 af MarsFars |
Quantafuel ;-)
|
|
|
31/7 19:03 af Klarussen |
@troldmanden: yes, netop :-) For nysgerrighedens skyld, hvad er nr. 1 i din port?
|
|
31/7 17:35 af troldmanden |
Klarussen det er heller ikke herfra klagerne kommer over dagens kursbevægelser. Med novo og genmab som min 2. og 3. største andel i min pf så kan man godt smile i dag :-)
|
|
|
31/7 17:17 af Klarussen |
@troldmanden: ja, bliver en spændende uge. Jeg er foreløbig godt tilfreds med dagens stigning :-) men NOVO rykkede alligevel mere
|
|
31/7 17:11 af Bulder |
Men da dommerne sidst nærmest fandt på en undskyldning for ikke at give genmab ret, så er et for genmab positivt udfald ikke givet.
|
|
31/7 17:09 af troldmanden |
Så en af de mere sjældne dage
|
|
31/7 17:08 af troldmanden |
Og volumen er uden nogen reel officiel nyhed fra/om genmab
|
|
31/7 17:08 af Bulder |
I min optik (som ikke er upartisk), skal genmab vinde appellen, ikke mindst set i lyset af at myndighederne ser ud til at anse faspro for at være et nyt stof, hvis pris ikke kan genforhandles før efter 2033.
|
|
31/7 17:08 af troldmanden |
Ret stor om i dag. Kigger vi 6 mdr tilbage så er der kun 8 dage hvor handlen i antal styk har været højere.
|
|
|
31/7 16:04 af lahn1 |
:D LOL , tror desværre det mest signalerer at markedet regner med at Gmab vinder voldgiften, det tager vi med :-)
|
|
31/7 16:02 af Bulder |
At jnj lige har tabt ved en domstol. Det har gen ikke (endnu).
|
|
31/7 15:40 af StockBull |
Genmab +3%, JNJ -3%. Hvad signalere det
|
|
31/7 15:14 af Bulder |
MW: “ Det har medført flere tusinde erstatningssager mod Johnson & Johnson, der risikerer at måtte acceptere forliget på 8,9 mia. dollar.” - i så fald har de det mindre at købe genmab for.
|
|
31/7 14:38 af StockBull |
pharma is seen as a safe investment, not necessary now but soon it will be i.m.h.o
|
|
31/7 14:35 af StockBull |
The confusing thing is that all indicators say there will be a recession, which it normally would if the Fed raises interest rates that much. The government then pumps money into the economy, which of course has the opposite effect. So nobody really knows what will happen because you haven't seen it before
|
