Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
2/8 08:59
af JKY_VH
Enig Klarussen 6:37, tror også det varer op til et år før vi eventuelt ser rentenedsættelser igen. Kerneinflationen er fortsat høj. Til gengæld varer det ofte 9-12 mdr inden renteforhøjelser slår igennem, så vi har slet ikke set effekten endnu af alle renteforhøjelserne. Så efter min ringe mening bør FED ikke have behov for yderligere renteforhøjelser.
2/8 07:13
af StockBull
Ja det eneste FED kan gøre er, at fortsætte med at hæve renterne og spole deres beholdning af obligationer tilbage (QT) for at reducere gælden. Men de høje renter øger risikoen for en dyb recesion som Joe Biden ikke er interesseret i her op til valget i Nov. 2024. Så mon ikke FED alligevel flader til patten og begynder at sænker renterne i 2024 for at holde markedet oppe til valget er overstået
2/8 06:51
af bibob
God morgen. :-)
2/8 06:37
af Klarussen
@Stockbull: enig mht. rentepåvirkningen. Det aktuelle renteniveauet gør ikke noget godt for kursen på Genmab. Det kan dog vare længe inden renten sænkes igen (op til år), den holdes historisk typisk steady for nogen tid for at være sikker på at inflationen er stabilt lav (eller sænkes først når der er noget alvorligt økonomisk i vejen og/eller af politiske grunde (som begyndelsen af 2019))
2/8 06:30
af StockBull
Pharma er set som en sikker investering, ikke nødvendigt nu hvor alle er køber big tech, Nasdaq100 og AI. Big pharma kommer igen når markedet bliver mere usikkert
2/8 06:24
af StockBull
Godmorgen :-) Ja Riis7 hvis man købte til 3000 i august 2021 ville man have været modig for der var PE værdien over 70 men man kunne jo så alligevel have solgt i Dec 2022 till 3300. Renten har jo været stigende hele 2022 og til nu. PE 70 kan komme igen når / hvis renten kommer på 2021 niveau igen og så skal Genmab lige pludselig koste 6000kr. Så man skal passe på med at undervurdere renters påvirkning af aktiekurser
2/8 06:18
af Stroka
God morgen :-)
2/8 06:10
af Klarussen
Det bliver under alle omstændigheder godt at få H1 og en endelig afklaring mht. voldgiftssagen bag os.
2/8 05:56
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
2/8 05:50
af Klarussen
Godmorgen :-)
2/8 05:44
af Riis7
og godmorgen:-)
2/8 05:44
af Riis7
Aug 2021 var Kursen 3000+ det er os 2 år med negativt afkast , medmindre man har solgt og købt på de rigtig tidspunkter
2/8 05:36
af StockBull
og et supportlinie salgssignal (link)
2/8 05:34
af StockBull
kommet 2 negative fibonacci salgssignaler som man kan se her på saxo. (link) (link)
2/8 05:32
af StockBull
Igen, som tidligere nævnt det tager typisk 26-28 uger at rejse fra en low til ny ATH. Men det er da ikke utænkeligt det tager. lidt længere denne her gang. August 2021 var kursen over 3000, Oktober 2022 over 3000 så i år skal vi måske frem til December. Med +35% vækst i både 2020, 2021, 2022 og 2023 skal kursen vel snart til at rykke mod de 4000. Også som tidligere nævnt ser Genmab overkøbt ud på dagkort som indikere der er behod for en retracement for at resætte opturen. Derudover er der lige k
1/8 17:37
af Klarussen
Genmab har godt nok aktuelt svært med at komme igennem niveau 2760-2785
1/8 17:37
af Riis7
Heldigvis er Novo stadig stærk:-)
1/8 17:33
af Riis7
Market gider ikke rigtigt biotek i år, der var håb sidste weekenden på det helt store , men den blev en lang næse desværre :-) nbi forsætter os ned i us pt
1/8 17:32
af Klarussen
Buy the rumour, sell the fact?
1/8 16:31
af Vitus
Det var godt nok ikke længe Genmab var i skyerne….desværre, og regnskabet for 1. Halvår er kendt….
1/8 12:50
af E L
1/8 09:09
af E L
GENMAB Citigroup höjer riktkursen för Genmab till 2 800 danska kronor (2 740), upprepar neutral - BN (Finwire) 2023-08-01 06:21 (link)
1/8 09:01
af E L
Second-Line Treatment Options for Recurrent or Metastatic Cervical Cancer -Tisotumab vedotin (link)
1/8 06:04
af Klarussen
@StockBull: tja, jeg ved godt hvem jeg hælder mest til mht. kursmål.
1/8 03:27
af StockBull
31/7 21:07
af Klarussen
Investtech: Aktien har marginalt brudt op igennem modstanden ved cirka 2780 kroner. Etableret brud vil indikere videre opgang. RSI-kurven viser en stigende trend - noget som er et tidligt signal om mulig drejning op, også i kursen (link)
31/7 20:57
af Klarussen
:-)
31/7 20:55
af troldmanden
Jeg ved ikke hvad definitionen på en major stakeholder er. Men jeg klager ikke.
31/7 20:43
af Klarussen
Du må være major shareholder. Omsætning idag 3674 stk. (!)
31/7 20:00
af troldmanden
Min nuværende Novo port er dog større end QF på noget tidspunkt har været
31/7 19:59
af troldmanden
For 12 mdr siden var min næst største post QF. Den blev der brændt en hel del monetos af. Så jeg slipper billigt i skat i 2022 og 2023 :)
31/7 19:58
af troldmanden
Ennogie er min største post. Med mange skolængder. Det kan næsten ikke være anderledes med den rejse selskabet har været på
31/7 19:28
af Klarussen
eller Ur-Bit AB oppe med +94% idag :-D
31/7 19:22
af Riis7
håber det er Nvidia :-)
31/7 19:21
af Klarussen
Det betvivler jeg meget
31/7 19:12
af MarsFars
Quantafuel ;-)
31/7 19:03
af Klarussen
@troldmanden: yes, netop :-) For nysgerrighedens skyld, hvad er nr. 1 i din port?
31/7 17:35
af troldmanden
Klarussen det er heller ikke herfra klagerne kommer over dagens kursbevægelser. Med novo og genmab som min 2. og 3. største andel i min pf så kan man godt smile i dag :-)
31/7 17:17
af Klarussen
@troldmanden: ja, bliver en spændende uge. Jeg er foreløbig godt tilfreds med dagens stigning :-) men NOVO rykkede alligevel mere
31/7 17:11
af Bulder
Men da dommerne sidst nærmest fandt på en undskyldning for ikke at give genmab ret, så er et for genmab positivt udfald ikke givet.
31/7 17:09
af troldmanden
Så en af de mere sjældne dage
31/7 17:08
af troldmanden
Og volumen er uden nogen reel officiel nyhed fra/om genmab
31/7 17:08
af Bulder
I min optik (som ikke er upartisk), skal genmab vinde appellen, ikke mindst set i lyset af at myndighederne ser ud til at anse faspro for at være et nyt stof, hvis pris ikke kan genforhandles før efter 2033.
31/7 17:08
af troldmanden
Ret stor om i dag. Kigger vi 6 mdr tilbage så er der kun 8 dage hvor handlen i antal styk har været højere.
31/7 16:04
af lahn1
:D LOL , tror desværre det mest signalerer at markedet regner med at Gmab vinder voldgiften, det tager vi med :-)
31/7 16:02
af Bulder
At jnj lige har tabt ved en domstol. Det har gen ikke (endnu).
31/7 15:40
af StockBull
Genmab +3%, JNJ -3%. Hvad signalere det
31/7 15:14
af Bulder
MW: “ Det har medført flere tusinde erstatningssager mod Johnson & Johnson, der risikerer at måtte acceptere forliget på 8,9 mia. dollar.” - i så fald har de det mindre at købe genmab for.
31/7 14:38
af StockBull
pharma is seen as a safe investment, not necessary now but soon it will be i.m.h.o
31/7 14:35
af StockBull
The confusing thing is that all indicators say there will be a recession, which it normally would if the Fed raises interest rates that much. The government then pumps money into the economy, which of course has the opposite effect. So nobody really knows what will happen because you haven't seen it before
Nyeste Først- Ældste Først   Side 453/4386