Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Zealand Pharma
Genmab
Bavarian Nordic
Forsvarsaktier
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Vestas
GN Store Nord
Medico
AMBU
Ennogie
Grønne Aktier
Gubra
Hansa Biopharma
Pharma
BITCOIN
ExpreS2ion
Laks
Shipping
Banker og Finans
OLIE OG GAS
Politiksnakken
Chemometec
Embla Medical
Smallcap og First North aktier
![]() |
24/1 11:41 af JKY_VH |
:-D
|
![]() |
24/1 11:39 af nohope |
Det kan ikke passe - hele formiddagen på PI er gået med bashe udbytteaktier...
|
![]() |
24/1 11:29 af Bulder |
Topdk udbetaler rekordudbytte. Investorerne strømmer til i dag.
|
![]() |
24/1 11:24 af Bulder |
Klart at en stor kasse mindsker behovet for lån. Netop i Genmabs tilfælde. Men spm er så hvor stor kassen behøver at være.
|
![]() |
24/1 11:22 af StockBull |
per år
|
![]() |
24/1 11:22 af StockBull |
Se den store kassebeholdning som en forsikring der sikre Genmab kan fortsætte med at vækste ca. 35% per i mange år endnu
|
![]() |
24/1 11:21 af JKY_VH |
Tjah, man kan også argumentere for, at det er svært at få en ordentlig forrentning af en stor kassebeholdning, hvilket forringer rentabiliteten.
|
![]() |
24/1 11:19 af StockBull |
der vil betale sig i fremtiden. En kassebeholdning er mere sikker, men hjælper ikke meget for at en virksomhed vokser, indtil den kan tages i brug.
|
![]() |
24/1 11:18 af StockBull |
Den eneste reelle ulempe ved en stor kassebeholdning er, at penge i banken begrænser en virksomheds evne til at vokse. Selvom det giver mening for en virksomhed at opretholde nogle likvide aktiver, kan resten af dens indkomst normalt gå til mere rentabel brug ved at styrke virksomheden eller betale for ekspansion. I stedet for at føje til en stor kassebeholdning, kan penge gå til at øge lønningslisten for at ansætte flere og bedre arbejdere, til at betale ned på gæld eller til investeringer,
|
![]() |
24/1 11:15 af StockBull |
Derudover renteindtægt. Jeg er f.eks lige blevet tilbudt 3% i rente på mine USD af saxo.
|
![]() |
24/1 11:13 af StockBull |
Med en stor kassebeholdning behøver en virksomhed ikke at låne penge så ofte. Udover at låne for at kompensere for pengestrømsproblemer, låner virksomheder uden store likvide beholdninger også for at foretage daglige indkøb. Alt dette lån lægger op og koster forretningen i form af renter. Med en stor kassebeholdning er der penge til rådighed til operationelle køb uden behov for at låne. Færre lån og mindre brug af kreditkort sparer penge og kommer den store kassebeholdning til gode.
|
![]() |
24/1 11:12 af StockBull |
En stor kassebeholdning hjælper en virksomhed med at styre sine pengestrømme. Selvom omsætningen falder midlertidigt eller er forsinket, vil virksomheden stadig have penge nok til at opfylde sine forpligtelser, såsom betaling af lån og løn. Den store kassebeholdning fungerer som en buffer og kræver mindre aktiv styring, hvilket betyder, at økonomimedarbejdere har mere tid til at bruge på andre opgaver.
|
![]() |
24/1 11:05 af JKY_VH |
Jep og forbedrer nøgletallene ved reduktion af aktiekapitalen;-)
|
![]() |
24/1 10:34 af Bulder |
D er findes aktier, som investorerne kun er i pga udbyttet. Visse rederier f.eks. Hvorfor skulle man udbetale udbytte, hvis ingen har glæde af det? Tilbagekøb med annullering øger for det første efterspørgslen på aktien og øger værdien pr aktie.
|
![]() |
24/1 10:33 af JKY_VH |
Selv tak. Ja det kan bestemt ikke udelukkes. Håber det er en positiv overraskelse;-)
|
![]() |
24/1 10:09 af JKY_VH |
Fra Børsen "Genmab får tirsdag nyt fra partneren Johnson & Johnson, der sælger Genmabs lægemiddel Darzalex gennem datterselskabet Janssen, hvorfra det danske selskab modtager royalties.
Salget ventes i fjerde kvartal at lande på 2219 mio. dollar og 8113 mio. dollar for 2022, viser konsensusestimater indsamlet af Genmab ifølge Credit Suisse.
Selv venter Genmab et salg i niveauet 8000-8200 mio. dollar i år."
|
![]() |
24/1 09:27 af StockBull |
JNJ EPS (link)
|
![]() |
24/1 09:21 af StockBull |
og jeg har ikke mere at tilføje
|
![]() |
24/1 09:21 af StockBull |
Så fra min side er det bare generelle kommentare og synspunkter til jeres diskusion igår
|
![]() |
24/1 09:20 af StockBull |
Jeg kommentere sådan set bare på kursfaldet og mener ikke det har noget C teamets eller bestyrelsens grådighed at gøre. Henviser f.eks til 23/1 20:05
af Pensionisten
|
![]() |
24/1 09:16 af StockBull |
De penge som bliver benyttet til warrants og optioner er vel under 1% af den årlige kursstigning. Men hvad er alternativet. Det er vel en del af OPEX udgifterne og hvis de f.eks stoppede med at give warrants og optioner ville de jo bare hæve OPEX
|
![]() |
24/1 09:10 af StockBull |
Kan være jeg har læst forkert mellem linierne. Opfattede det som om aktionærne skulle have en del af Genmabs kontantbeholdning nu hvor C teamet og bestyrelsen modtager warrants og optioner. Som jeg ser situationen med kontantbeholdningen så er det perfekt som de gør nu. Jeg er ikke interesseret i udbytte eller aktietilbagekøb på bekostning af en lille kontantbeholdning.
|
![]() |
24/1 08:56 af StockBull |
Helt enig i man skal være kritisk. Jeg har solgt masser af aktier p.g.a de ikke opfyldte mit kriterium af den ene eller anden grund. Dem jeg har p.t i min portefølje opfylder mit nuværende kritirium. Er dog ved, at være der hvor jeg igen har for mange Genmabber i min portefølje så der bliver helt sikkert solgt ud i.f.m næste ATH. De fleste analytikere er da meget positive og mindes ikke, at have set nogen være kritiske m.h.t manglende udbytte og tilbagekøb. Så nok ikke derfor kursen siver p.t.
|
![]() |
24/1 08:29 af StockBull |
De udvidder jo samarbejde med diverse firmaer hvor det af og til bliver investeret store beløb. Det så bare min mening at jeg hellere ser pengene bliver brugt til, at udvidde samarbejde end tilbagekøb og udbytte. Der er jo masser af big pharma som sidder på mega store pengetanke så der er tilsynelandnde er fordel at have mange kontanter hvis man vil vokse sig stor. Tænker de har rådført sig med dygtige eksperter og derfor de gør som de gør.
|
| ||
![]() |
24/1 08:23 af bibob |
God morgen. :-)
|
![]() |
24/1 08:03 af StockBull |
Så jeg er 99% sikker på et Genmabs kursfald på ca. 20% ikke har noget at gøre med negative investors. Tror bare det er smart money som flyver ind og ud af Genmab som vi har set så mange gange tidligere. Tror nu nok at smart money kommer tilbage og vi får ny ATH igen i 2023
|
![]() |
24/1 07:58 af StockBull |
Men 18% i afkast per år i sint siden 2015 er vel ok. Det er skabt af dygtige medarbejdere. Hvis vi antager disse medarbejdere ikke havde modtaget warrents og optioner ville de nok have valgt at arbejde for et andet firma og så er det jo ikke sikkert at genmab ville kunne have genereret de 18% i snit per år. Der er jo masser af eksempler på biotech firmaer som er krakket og det er jo p.g.a de ikke har været dygtige nok
|
![]() |
24/1 07:54 af StockBull |
Problemet er det samme at Genmab så ikke vil være polsteret til opkøb m.m så markedet vil nok handle Genmab til en lavere PE efter min mening
|
![]() |
24/1 07:52 af StockBull |
M.h.t tilbagekøb vil værdien af selskabet fordeles på færre aktier men kursen vil blive den samme p.g.a de ikke har de 20 mia mere så de indgår ikke i værdisætningen
|
![]() |
24/1 07:50 af StockBull |
Morn, M.t.h tilbagekøbsprogram eller udbytte går det jo bare fra aktiekursen. Hvis vi f.eks siger Genmab har 20 mia kr. Det svare til ca. 300 kurs point. Hvis vi så antager de 20 mia blev brugt til udbytte så ville der jo bare gå 300kr fra kursen når de 20 mia mangler i kassen. Der ville måske endda gå 400kr fra kursen for Genmab ville ikke være så godt poltret til evt. dårlige tider og derfor vil markedet handle Genmab til lavere PE i.f.t hvis de har 20 mia i cash. Samme m.h.t tilbagekøb.
|
![]() |
24/1 07:21 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen :-)
|
![]() |
24/1 07:13 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
![]() |
23/1 21:29 af Pensionisten |
ILM :-)
|
![]() |
23/1 21:27 af Pensionisten |
Det kniber lidt med tasterne hos mig iaften - der spares på mellemrum og stavekontrol. :-(
|
![]() |
23/1 21:25 af Pensionisten |
Udbyttebetaling er kun st påføre aktionærerne yderligere omkostninger.
|
![]() |
23/1 21:23 af Pensionisten |
Enig. Og det kunne jo være herligt, om der ved årsrapporten blev vedtagetvetvaktietilkøbsprogram, der ikke alene skal dække uddelinger internt til medsrbejdere, ledelse og bestyrelsesmedlemmer. Og helt enig i dine betragtninger omkring DSV. Der er en verden til forskel :-)
|
![]() |
23/1 21:16 af Pensionisten |
Bortset fra….
|
![]() |
23/1 21:16 af Pensionisten |
Ortset fra det, skal jeg såmænd ikke klage så meget :-)
|
![]() |
23/1 21:15 af Pensionisten |
Jep :-D
|
![]() |
23/1 21:14 af Pensionisten |
Ja, nu skal vi jo heller ikke være for negative. Men jeg kan ikke undlade at mene, at snablen er dyppet lidt for kraftigt internt. Det klæder ikke, efter min mening.
|
![]() |
23/1 21:05 af Pensionisten |
Nu er det jo ikke investeringerne, jeg angriber lidt - de er de interne holdninger til anvendelse af ikke ubetydelige beløb til diverse interne berigelsesprogrammer. ;-)
|
![]() |
23/1 20:57 af Pensionisten |
Det er ikke for at være ubehagelig - meen, der bliver taget godt for sig, af retterne, virksomheden internt. Jeg kunne, i et svagt øjeblik, godt fristes til at tro, at de er med irkende til mangel på investeringslyst.
|
![]() |
23/1 20:56 af Pensionisten |
Det tror jeg ikke får nogen indflydelse, @LLi. Jeg tror mere på, at det er Genmab’s manglende aktionærvenlige holdning, der spiller inf. Som vi har set her på chatten de seneste dage, der jo rigtigt meget positivt i støbeskeen. Men om det kommer aktionærerne til gode, vil jeg tillade mig at stille spørgsmåltegn ved. Jeg synes, at der er en vis grad af nepotisme - hvor aktionærerne er blevet skudt ud som et nødvendigt onde.
|
![]() |
23/1 19:07 af Pensionisten |
Nu kan vi jo ikke leve af, dengang far var dreng. Vi kan ikke sammenligne verden, med den verden, der var for 2 år siden. Jeg har selv været i Genmab siden 2014 - men jeg kigger fortsat fremad. ;-)
|
![]() |
23/1 19:01 af Schiff |
små 20% siden toppen i december 2022 er immervæk også en slat uden nyheder for et stort C25 selskab. I "gamle dage" tænkte man ikke så meget over de udsving. Det var hverdags kost for en biotek aktie uden for C25.
|
![]() |
23/1 18:45 af Pensionisten |
15. Januar 2021, var kursen det samme som idag. Der har været nogle gevaldige udsving imellem. Vi kan da håbe, at det fra 2. halvår 2023, kan gå lidt frem igen :-)
|
![]() |
23/1 14:36 af E L |
that would not get us to the range given by Genmab at the Q3, of net sales of USD 8.0 – 8.2 billion (we need $2.106bn to get to $8bn)
|
![]() |
23/1 14:18 af E L |
The Zacks Consensus Estimate for Darzalex --- is pegged at $2.07 billion (link)
|
![]() |
23/1 11:51 af bibob |
EPCORE NHL-2. (link)
|
![]() |
23/1 11:25 af E L |
Genmab: Jefferies mantiene la posición de mantener con un precio objetivo aumentado de 2.800 a 2.850 DKK. (link)
|