Genmab
Aktiesnakken
Genmab
NOVO
TESLA
Biotek-snakken
Shipping
Bavarian Nordic
Ennogie
Hansa Biopharma
Gubra
Grønne Aktier
Zealand Pharma
AMBU
OLIE OG GAS
Vestas
Medico
Amerikanske aktier
BITCOIN
GN Store Nord
EL-BILER
Laks
Pharma
Smallcap og First North aktier
Banker og Finans
ExpreS2ion
19/9 22:15 af lahn1 |
Mistery solved :-)
| |
19/9 21:39 af E L |
ah that shows a Target,
DuoBody-(FAPαxDR4)
| |
19/9 21:06 af Solsen |
Genmabs own (link)
| |
19/9 20:56 af lahn1 |
Very hush hush that GEN1057. Is it a wholly owned or a partnered agent ?
| |
19/9 16:20 af E L |
EPCORE NHL-5
gets another 2 arms (they already had 15...) and another 200+ patients (link)
| |
19/9 16:07 af gentogen |
Netop. Optionen er mega billig (for JNJ i det store billede). De fik den jo nærmest foræret dengang, der endnu var fred og ro og JNJ var de store helte med deres militære maskine og alt det der.
| |
19/9 16:06 af E L |
GEN1057
started recrtuiting- we stil don't know the target (link)
94
| |
19/9 16:00 af StockBull |
Ja, det koster jo ikke meget for JNJ at opte-in, så det giver næsten ikke mening ikke at gøre det, hvis dataene er inden for skiven.
| |
19/9 15:58 af E L |
would be an interesting legal case if Genmab would agree not to fight a patent infringement in court, but settle for damages for a few billion $$ lol
| |
19/9 15:42 af w |
Det tvinger vel næsten jj til at forfølge hex38 i MM hvis data er meningsfulde
| |
19/9 15:33 af StockBull |
ville være mere logisk et andet firma forsøgte at forhandle en licensaftale med Genmab for at få adgang til teknologi eller produkter.
| |
19/9 15:31 af StockBull |
Genmab har vel stadig patent på hex38 men hvis Genmab offentliggør forskning eller kliniske resultater, kan andre virksomheder forsøge at reproducere eller bygge videre på disse resultater, så længe de ikke overtræder patentretter vil jeg mene. Men det er vel tilfældet med alle forsknings resultaler
| |
19/9 15:01 af w |
Hvis jj ikke opter in og en anden Pharma krænker gen’s hex38 patent, hvem vil så bruge penge på at beskytte Genmab’s rettigheder? Det forudsætter
selvfølgelig at hex38 performer
| |
19/9 14:55 af lahn1 |
I often wonder, and then add at leat one year before Danish authorities approve it.
| |
19/9 13:14 af E L |
Genmab launches partnership with OpenAI for ‘AI Everywhere’ (link)
| |
19/9 12:56 af E L |
if you ever wonder why approvals take so long; this is the EMA 'Extension of indication variation assessment report' for Tepkinly for FL (link)
| |
19/9 12:52 af ProInvestorNEWS |
Ugekommentar #136 Investorernes våde drøm for september er gået i opfyldelse. Kort video: (link)
| |
19/9 12:36 af E L |
UBS R&D picks in Europe; their analysis singled out players that look favourably positioned to benefit from R&D-driven growth. Among them, UBS highlights Genmab
| |
19/9 12:33 af StockBull |
Hvis FED sænker renten fra 6% til 4%, kan WACC for en biotech virksomhed uden gæld falde fra 12% til omkring 10%, afhængigt af hvordan markedet reagerer på rentenedsættelsen og virksomhedens risikoprofil. Effekten vil sandsynligvis være større for de analytikere, der benytter en væsentligt højere WACC. Et kvalificeret gæt er, at analytikere med et kursmål omkring 2000 muligvis anvender en WACC på 15%.
| |
19/9 12:20 af StockBull |
okay. tror der er mange analytikere som benytter højere wacc. Uden gæld vil WACC for en biotech virksomhed typisk ligge omkring 10-15%, afhængigt af specifikke risikofaktorer.
| |
19/9 09:51 af lahn1 |
Novartis eget top salgs est. er 4 mia USD, vælger man 4 mia USD frem for 5,5 ia så bliver værdien af kesimpta jo en del mindre.
| |
19/9 09:46 af lahn1 |
Det er helt på linje med hvad f.eks SEB også kommer frem til. De siger NPV værdien er c. 300 kr og står derfor for 8% af deres SOTP og ved lineært at trække 8% af fremtidige OPEX fra 300 kommer de også til 175. De bruger 8,5% wacc og har et top salg i 5,5 mia USD og 3,8 mia DKK i 2031.
| |
19/9 09:20 af StockBull |
Jeg bruger en formel, som Jefferies tidligere har anvendt i forbindelse med nettonutidsværdi, og jeg er interesseret i at vide, hvilke formler andre analytikere benytter. Der er jo stor forskel på de forskellige analytikeres kursmålpriser. Altså hvis der nogen her på PI, der arbejder med nettonutidsværdi?
| |
19/9 08:52 af E L |
ESMO 2024 movers – VEGF bispecifics win, TIGIT loses (link) (Sutro)
| |
| ||
19/9 08:42 af lahn1 |
Hvorn komme du frem til 175 kr ?
| |
19/9 07:38 af StockBull |
Jeg forventer, at Kesimpta vil generere 2,2 mia. kr. i år til Genmab hvilket vil give Genmab en aktieværdi på ca. 175 kr. per aktie. Hvordan vurderer Lahn1 og andre analytikere denne værdiansættelse?
| |
19/9 07:35 af E L |
Unlocking Approval: Jacqueline Nielsen from AbbVie & Tahi Ahmadi from Genmab in a Riveting Conversation with PharmaShots (link)
| |
19/9 07:23 af Solsen |
Halozyme har kostet os dyrt. Men godt for patienterne ;-)
| |
19/9 06:53 af lahn1 |
Tak Helge og Godmorgen :-)
| |
19/9 06:16 af Helge Larsen/PI-redaktør |
"US sales of Ocrevus were $1.4 billion in the second quarter of 2024, compared to revenues of $555 million for Kesimpta over the same period".
| |
19/9 06:15 af Helge Larsen/PI-redaktør |
"However, despite Kesimpta's trial success, recent FirstWord surveys suggest many physicians favour Ocrevus, particularly as its new subcutaneous form gains traction. One poll of European neurologists found that 91% are likely to recommend subcutaneous Ocrevus over the intravenous version of the drug, citing increased patient convenience and reduced administration time as key benefits".
| |
19/9 06:12 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Novartis touts long-term data backing early Kesimpta use in relapsing MS (link)
| |
19/9 04:48 af StockBull |
men normalt går der 4 til 6 måneder, efter yield-kurven er blevet normaliseret, før vi ser konsekvenserne.
| |
19/9 04:48 af StockBull |
Det er helt korrekt, JKY. Mange analytikere og banker benytter DCF-modellen, så vi bør begynde at se højere kursmål fremadrettet, i takt med at renten falder. Dog forventer FED, at renten vil være 4,5 % i slutningen af året, hvilket stadig er en høj rente i DCF-sammenhæng. Samtidig stiger frygten for en recession. De gange hvor FED har startet med 0.5 er der kommet en recessionen. De kommende jobtal vil sandsynligvis gøre det mere klart, om der er en recession på vej. Det er svært at forudsige
| |
18/9 19:19 af JKY_VH |
"Centralbanken forventer, at økonomien vil vokse med 2 pct. i år, 2 pct. til næste år og 2 pct. i 2026." Derfor tænker jeg at nedsættelsen kommer af den rigtige årsag nemlig at der er ved at være styr på inflationen og det er positivt.
| |
18/9 19:15 af Solsen |
Men historisk er det ikke godt for alle aktier fordi det varsler nedgang i økonomien.
| |
18/9 19:09 af JKY_VH |
Så stiger nutidsværdien i SB´s DCF-model
| |
18/9 19:08 af JKY_VH |
Rentekomitéen forudser, at renten vil slutte året på 4,5 pct.
Det svarer til, at renten bliver sat ned med yderligere 0,5 procentpoint resten af året.
| |
18/9 19:08 af JKY_VH |
Jep og der kommer mere "Den amerikanske centralbank, Federal Reserve, har besluttet at sænke sin ledende rente med 0,5 procentpoint."
| |
18/9 19:05 af Solsen |
Godt for os alle
| |
18/9 19:01 af JKY_VH |
Den amerikanske centralbank, Federal Reserve, har besluttet at sænke sin ledende rente med 0,5 procentpoint.
| |
18/9 17:17 af ProInvestorNEWS |
DSV har opkøbt DB Schenker og er nu verdens største. FED sænker renten i USA, men hvad betyder det for investorerne? Få også status på Genmab, Novo Nordisk, Zealand Pharma og Gubra i denne uges afsnit af Investeringspodcasten. (link)
| |
18/9 14:27 af StockBull |
og hver gang der var en fejl, som kostede firmaet mange penge, kunne vi sjovt nok tilbageføre de fleste rodproblemer til dårlig firmaledelse. :-D Det gælder nok også i Genmabs tilfælde. Sjældent det er den nyansatte praktikants skyld millionerne fosser ud af kassen.
| |
18/9 14:24 af StockBull |
Uanset hvad der styrer Genmabs kurs nu, er rodproblemet, at de tabte voldgiften og de højere renter. Det har medført, at analytikerne nu er meget mere på tæerne og stiller spørgsmål ved pipelinen m.m., og de ser tilsyneladende ikke tilfredse ud med Jans svar. Havde de vundet voldgiften og haft lavere renter, ville de jo ikke være i den situation. Det er simpel rod årsagsanalyse (RCA), som jeg faktisk har taget en del dyre kurser i med succes. Var nemlig i et firma engang som insisterede på RCA
| |
18/9 14:06 af StockBull |
Analytikerne værdisætter netop de enkelte produkter og pipeline-indikationer, og det gør jeg også. Jeg kan ikke se, hvordan det skulle kunne gøres meget anderledes, men der kan sagtens være forskelle på de forskellige analytikeres værdiansættelser. Jeg har postet mit Excel-regneark flere gange i debatten, så man kan se, hvordan jeg har værdisat dem.
| |
18/9 13:56 af StockBull |
muligheder at satse på. Men meget afhænger af, hvordan Genmab håndterer krisen, og det er vi investorer jo ikke herre over.
| |
18/9 13:55 af StockBull |
Jeg forsøger at tænke uden for boksen, Raun, men du har måske ret i, at jeg ikke tænker som en bankmand eller analytiker, der håndterer andres penge. Jeg lever af at investere mine egne penge, og derfor har jeg en lidt anderledes tilgang; jeg har hele hånden på kogepladen, og enhver fejl betyder, at jeg får mindre smør på brødet. Genmab er en del af min portefølje, og jeg regner bestemt med, at Genmab vil vende snuden opad inden for de kommende 12 måneder. Hvis ikke, er der heldigvis mange andre
| |
18/9 13:03 af Solsen |
Lidt til os der drømmer om en afslutning grundet vores alder :-) (link)
| |
18/9 13:00 af Solsen |
Ja markedet har utvivsomt svært ved at forholde sig til udviklingsomkostninger.
| |
18/9 12:59 af Solsen |
Heldigvis giver dara royalty mere og mere de kommende år. Men klarhed med faktiske tal er nok ønskeligt. Men de fraviger næppe kun årlige guidance.
|