Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Genmab
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
GN Store Nord
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
18/9 17:56 af troldmanden |
ii89 der er da mig bekendt ikke en enkelt der har shortet så meget? Og det skulle alligevel være underligt sammentræf hvis flere forskellige der har shortet lukker dem i den samme luk auktion
|
|
18/9 17:59 af troldmanden |
det vil i øvrigt også være kedeligt (læs ærgerligt) hvis det er en masse short der bare lige kunne lukkes såda
n med et snuptag
|
|
18/9 18:27 af Bulder |
Der blev handlet 722.738 stk i lukkeauk. Det kan man da ikke uden en aftale mellem sælger og køber. Det er langt over halvdelen af dagens omsætning. Eller hvad?
|
|
18/9 19:28 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Blue Crest har en short på lidt over 1,5%.
|
|
18/9 19:32 af investor1989 |
Du kan se her Troldmand: (link)
|
|
18/9 19:33 af investor1989 |
Bluecrest 0,57 og Marshall Wace 0,6 % pt.
|
|
18/9 19:33 af investor1989 |
dvs. 1,17 % af kapitalen eller ca. 700.000 aktier solgt short
|
|
18/9 19:33 af investor1989 |
Og husk det kun er over 0,5 som skal flage, der kan sagtens være flere mindre shorts
|
|
18/9 19:38 af Legolas23 |
Tjekkede det også lige ud - det ser mærkeligt ud. Der må næsten være en aftale mellem 2. Eller også GS inden nyt kursmål - det kunne ligne dem...
|
|
18/9 19:39 af Legolas23 |
Men ok luk på en rød dag :-)
|
|
18/9 19:41 af troldmanden |
min pointe er bare at jeg synes det vil være noget af et vildt sammenspild at 2 af de største shortere lukker på præcis samme tidspunkt i samme handel
|
|
18/9 19:45 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tak 89. Jeg havde så lige fået en enkelt procent mere på BC´s position.
|
|
18/9 20:13 af Bulder |
Hvis BC og Wace tilsammen har shortet 700.000 stk og hvis det er dem,
der har købt i dag. Hvem er så sælgeren? I hvert fald ikke markedet generelt. Det må være en de har aftale med.
|
|
|
18/9 21:29 af Triplus |
Det kan vel også bare være en mægler, som har flyttet positionen fra en afdeling til en anden. Det giver jo ikke anledning til ret megen konspiration :-)
|
|
18/9 22:16 af Budweis |
Fabrikken er til salg - igen - (link)
|
|
18/9 22:22 af Solsen |
Så vidt jeg er orienteret er der mangel på kapacitet. Hvordan mon markedet tager imod et tilbagekøb ;-)
|
|
18/9 22:28 af Legolas23 |
Nu ikke bande Solsen !!! :-)
|
|
18/9 22:52 af royal |
Kan vi få fabrikken til 5 mill dollar bør vi slå til. mvh Lisa
|
|
|
19/9 10:12 af Sibelius |
Min håndværkerven kan fikse den op for yderligere 5 mio. dollar - just saying. mvh Lisa
|
|
19/9 12:26 af Helge Larsen/PI-redaktør |
:-D
|
|
19/9 13:29 af troldmanden |
Hvis selskabet fortsætter med at være selvstændig så får de også deres egen fabrik igen. JWs mål er jo at føre stoffer helt ud på markedet. Så pludselig hiver han nok Lisa strategien frem igen.....he
|
|
19/9 13:30 af troldmanden |
mht gårdagens handel. Så kan det jo i princippet også være en ny short der er blevet sat. Spændende om vi får nogen short meddelelser på mandag
|
|
19/9 15:47 af investor1989 |
Priority review til Arzerra i Maintaince
|
|
19/9 15:47 af investor1989 |
i USA :) lækker. PDUFA i januar 2016
|
|
| ||
|
19/9 16:17 af Legolas23 |
Har du et link ?
|
|
|
19/9 16:19 af frederikm |
|
|
19/9 16:20 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
19/9 16:21 af Legolas23 |
|
|
19/9 16:21 af Legolas23 |
Mon der er links nok :-)
|
|
19/9 16:25 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Mit er på dansk. :-D
|
|
|
19/9 16:34 af JKY_VH |
Tak for linket, især det danske:-)
|
|
19/9 16:43 af Helge Larsen/PI-redaktør |
:-)
|
|
19/9 16:46 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Så er det at vi venter på et bud på potentialet. :-)
|
|
|
19/9 16:46 af JKY_VH |
Mon det var derfor Genmab viste styrke i et temmelig surt fredagsmarked?
|
|
19/9 16:48 af Bulder |
Tvivlsomt. PR på Dara gav ingenting
|
|
19/9 16:50 af investor1989 |
Det er ikke helt det samme bulder. Alle vidste jo at PR på dara ville komme. Markedet havde derfor indregnet det. PR på Ofa er mere en surprise
|
|
19/9 16:54 af Bulder |
@legolas: Hvorfor mener du GS skulle have solgt så stor en post til BC og Wace i fredags? Eller var det en spøg du nævnte på EI?
|
|
19/9 16:56 af Legolas23 |
Mere eller mindre i spøg - jeg synes GS er en stor joke og snakken om deres rolle i en evt take-over for blot mere næring jo tavsere de er. Husker jeg rigtig, havde de omkring årsskiftet Dara på en top-10 liste over de vigtigste stoffer under udvikling.
|
|
19/9 16:57 af Legolas23 |
Spændende, om en vi ser en godkendelse inden årsskiftet :-P
|
|
|
19/9 17:11 af JKY_VH |
effekten af dara er så stærk og bivirkningerne så få, at en udskydelse af godkendelsen til 2016 nærmer sig et brud på menneskerettighederne. Med andre ord, godkendelsen kommer i år.
|
|
19/9 17:29 af investor1989 |
jeg tror også på en god december nyhed lige inden juleaften JKY
|
|
19/9 17:30 af investor1989 |
ASH + Post ASH seminar i starten af december er virkelig også en lækkerbisken med alt det vi kan se frem til
|
|
|
19/9 17:36 af JKY_VH |
lyder godt i89, din næse plejer at være ganske god:-)
|
|
19/9 17:48 af Solsen |
Jeg observerede ikke fredagens lukkeauktion. Men der er skrevet noget om at en sælger prøveð at banke Genmab ned i lukkeauktionen, men at en eller
flere købere tog røven på dem der prøvede det ?
|
|
19/9 17:49 af Solsen |
Var nogen af jer PIer nærværende ?
|
|
|
19/9 17:49 af JKY_VH |
handlet 700.000 i luk, hvoraf de anonyme vel stod for omkring 97-98%
|
|
19/9 17:50 af investor1989 |
Du kan ikke 100% se hvad der sker i lukkeauktionen. Jeg så bare der blev lagt 300.000 i udbud hvor der hurtigt blev matchet med købere. Disse 2 blev så bare ved med at hæve og hæve og det endte med at de anonyme handlede 700.000 stk. med sig selv :)
|
|
19/9 17:51 af Solsen |
Ok det kunne være shorterne der ville ryste investorerne en fredag ... Måske
|
|
19/9 17:51 af Solsen |
Bliver interessant om der meldes noget ud mandag
|
|
19/9 17:52 af Solsen |
Der kunne være lavet et perfekt setup til breake down. Nu er flere måske short ;-)
|
