Genmab
Aktiesnakken
Bavarian Nordic
NOVO
TESLA
Genmab
Zealand Pharma
Ennogie
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Chemometec
Hansa Biopharma
GN Store Nord
Gubra
Medico
Smallcap og First North aktier
AMBU
Grønne Aktier
Banker og Finans
BITCOIN
Vestas
Pharma
Shipping
Embla Medical
Forsvarsaktier
Laks
![]() |
9/4 09:25 af Plimsoller |
Havde man f.eks. haft 50/50 på Dara så havde det set helt anderledes ud, men på det tidspunkt havde man ikke den finansielle styrke til at forhandle "på lige fod". Den situation ønsker man at undgå i fremtidige forhandlinger.
|
![]() |
9/4 09:19 af Plimsoller |
På den lange bane er det en god ting, men det kræver naturligvis at man kommer i mål med en del af pipelinen. Som LLI skriver, så er det nødvendigt at have en pæn bunke penge for at opnå minimum 50% ejerskab af ens produkter, hvilket er Genmab's mål. Det mål blev nået ifbm. deres aftale med AbbVie, og det er lignende aftaler de ønsker med andre produkter. Det er dog dyrt i udviklingsomkostninger, men gevinsten er også større hvis det lykkes.
|
![]() |
9/4 09:12 af Plimsoller |
Det gør de med deres egne ord ikke da de anvender pengen på udvikling af pipelinen. Jeg mener at Q1 2021 går i nul hvad angår indtægter og udgifter. For hele 2021 forventer man "kun" et overskud på mellem 1 og 2 milliarder kroner. I 2020 var overskuddet på 6,3 milliarder. Med andre ord så har man skruet gevaldigt op for udviklingsomkostningerne (også mere end markedet forventede, og det er en af grundene til det store kursfald).
|
![]() |
9/4 08:55 af Noma9 |
Jeg undrer mig over, hvorfor Genmab ikke betaler udbytte
|
![]() |
9/4 07:23 af bibob |
LLI. ;-)
|
![]() |
9/4 07:22 af bibob |
Mon @Pensionisten faldt i søvn over tastaturet i nat. ?? :-D
|
![]() |
9/4 07:21 af bibob |
God morgen. :-)
|
![]() |
9/4 07:04 af Sukkeralf |
|
![]() |
9/4 06:50 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Fredagens aviser med Ørsted, B&O og Carlsberg (link)
|
![]() |
9/4 06:46 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
![]() |
8/4 19:48 af E L |
|
![]() |
8/4 17:56 af Bulder |
Har vi nogensinde set stigning i luk på en dag med fald? Fald i luk på en dag med stigning har vi ofte set.
|
![]() |
8/4 17:31 af Solsen |
Uanset hvilken metode man benytter vil man jo i mange tilfælde kunne påvirke lukkekursen. Vi steg pænt så hvad er problemet.
|
![]() |
8/4 17:26 af nohope |
Der er 8 timer til at fastfsætte lukkekursen i, men det hele afgøres på 5 minutter umiddelbart inden luk. Det er ren black box magi, Der er ingen der kan se om det er samme køber som sælger.
|
![]() |
8/4 17:08 af Vitus |
Afskaf den !!!
|
![]() |
8/4 17:07 af Bulder |
Sikke en gang hø. Samtlige mine aktier tabte i lukkeauktionen.
|
![]() |
8/4 17:01 af Vitus |
Enig.....den skulle lige ned med 8kr i luk
|
![]() |
8/4 17:00 af nohope |
Iøvrigt mener jeg lukkeauktionen bør afskaffes.
|
![]() |
8/4 15:39 af StockBull |
Jeg har det også bedst når de kun stiger - for stressende at benytte store shorts for tit :-)
|
![]() |
8/4 15:30 af kkjoel |
Ja, Pensionist.. og gdns pointe er osse god ;-)
|
![]() |
8/4 15:15 af gdn55 |
Når man er gammel, kan det jo ikke nytte noget at aktien falder, heller ikke hvis den stiger for meget, for så kan man måske ikke nå at bruge rovet. Nej det er ikke nemt her i livet.
|
![]() |
8/4 15:00 af kkjoel |
DSV: 20, 83, 125, 270, 473, 629, 1009, 1250
|
![]() |
8/4 15:00 af kkjoel |
Ups.. DSV havde en 1009 for meget.
|
![]() |
8/4 14:58 af kkjoel |
Så hvis man ønsker at udstille en fremragende aktie som en dårlig performer, skal man da bare vælge sit tidsinterval rigtigt (læs: worst case).. så kan det skam altid lade sig gøre. Er det virkeligt så svær en virkelighed??
|
| ||
![]() |
8/4 14:58 af kkjoel |
På 20 år er DSV 62-doblet, GMAB 17-doblet og MORTHM 2-doblet. / På 10 år er DSV 10-doblet, GMAB 38-doblet og NORTHM 2,5-doblet. / På 5 år er DSV 4,5-doblet, GMAB 2-doblet og NORTHM 7-doblet. / På 1/4 år er DSV steget 24%, GMAB er faldet 17% og NORTHM er steget 38%.
|
![]() |
8/4 14:58 af kkjoel |
NORTHM: 67, 76, 43, 15, 40, 40, 80, 110
|
![]() |
8/4 14:58 af kkjoel |
GMAB: 125, 204, 56, 944, 1230, 1465, 2540, 2112
|
![]() |
8/4 14:58 af kkjoel |
DSV: 20, 83, 125, 270, 473, 629, 1009, 1009, 1250
|
![]() |
8/4 14:58 af kkjoel |
Kurser hhv. 20, 15, 10, 5, 3, 1, 1/4 og 0 år tilbage i tid:
|
![]() |
8/4 14:57 af kkjoel |
Det er dog utroligt hvad man skal se af kurver og høre af triste, pessimistiske vildfarelser. Det er da naturligt, at aktier varierer op og ned over tid.. og der er både stærke og svage perioder.
|
![]() |
8/4 13:08 af E L |
|
![]() |
8/4 13:08 af E L |
'Kesimpta, Novartis' subcutaneously-administered anti-CD20 mAb DMT, has already attracted an impressive share of switches due to its mechanistic similarity to Ocrevus, coupled with the option for at-home administration. Yet, Ocrevus share continues to benefit from the net impact of switching dynamics.'
|
![]() |
8/4 11:22 af E L |
Discovery of amivantamab (JNJ-61186372), a bispecific antibody targeting EGFR and MET (link)
|
![]() |
8/4 09:52 af Bulder |
Genmab faldt i går, så Genmab kan bruges som indikator for NBI, men ikke omvendt ;-)
|
![]() |
8/4 09:50 af Sukkeralf |
Det er grønt - det er forår.............sådan er sammenhængen
|
![]() |
8/4 09:49 af Rondo |
Ja @Bulder ....der ikke system i noget :-)
|
![]() |
8/4 09:46 af peter12 |
Lukkeauktion er netop for at forhindre manipulation med kursen
|
![]() |
8/4 09:43 af Bulder |
hm, NBI faldt i går. Genmab stiger pænt i dag.
|
![]() |
8/4 09:29 af Vitus |
Det er vist på tide Finanstilsynet får kigget på handelsreglerne...
|
![]() |
8/4 09:19 af nohope |
Der er iøvrigt ingen tvivl om at det ville være ulovligt, der sker bare ikke noget hvis du er stor nok.
|
![]() |
8/4 09:19 af Bulder |
Outpatient therapy is for those not experiencing early side effects. How many is that?
|
![]() |
8/4 09:18 af nohope |
@LLI Du skal self kunne købe efterfølgende til den kurs.Ellers er det kun "papir"gevinst.
|
![]() |
8/4 09:17 af nohope |
@StockBull Link til GEN vs DSV vs NM (link)
|
![]() |
8/4 09:15 af Sukkeralf |
I´m also surprices - also about this: Abecma will probably also be used before drugs like “Pomalyst [pomalidomide from Bristol Myers Squibb] and Kyprolis [carfilzomib from Amgen], while a drug like Empliciti [elotuzumab from Bristol Myers Squibb and AbbVie] is a drug that may see increased use – or at least delayed.”
|
![]() |
8/4 09:13 af E L |
fair enough... it's just that in that documentary that i saw a few weeks back from the BBC where they followed 2 patients receiving CAR-T; they got so unbelievably sick it is hard to imagine any form of outpatient. But maybe treatment has improved that much already and side effects are less
|
![]() |
8/4 09:06 af Sukkeralf |
I thinks the CAR-T is in the grey area
|
![]() |
8/4 09:05 af Sukkeralf |
While there’s a clear difference between an inpatient and an outpatient, there is a little bit of grey area as well. Occasionally, physicians will assign a patient observation status while they determine whether hospitalization is required. This allows doctors a bit more time to evaluate you and make the most appropriate decision. That said, there are instances where a patient can remain under observation status for more than 24 hours.
|
![]() |
8/4 09:05 af Sukkeralf |
E L: (link)
|
![]() |
8/4 09:01 af nohope |
@Doublo Hvis du er stor nok så kommer du jo godt fra at lægge både købsordrer og salgsordrer. Så lægger du bare en stor købsordre f.eks. 17 point under kursen og en tilsvarende salgsordre i samme niveau. Det er risikofrit, går det igennem har du købt og solgt til samme kurs = gratis og kursen er sænket 17 kr. Er du short i forvejen, så er det penge i kassen.
|
![]() |
8/4 08:52 af E L |
@Sukkeralf ' Outpatient therapy is doable' is a bit of a surprise to me... but the comments also indicate they don't expect a cure if they think they need maintenance...
|