Genmab
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
Ennogie
NOVO
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Vestas
Pharma
Biotek-snakken
GN Store Nord
Gubra
AMBU
Hansa Biopharma
Shipping
Chemometec
Medico
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Grønne Aktier
Politiksnakken
Amerikanske aktier
Banker og Finans
Embla Medical
Forsvarsaktier
![]() |
9/3 11:15 af Solsen |
Sikkert. Nej jeg har artiklen. Prøver at finde linket.
|
![]() |
9/3 11:15 af MUFC Oberanven |
Salgstal 23. marts
|
![]() |
9/3 11:17 af Solsen |
|
![]() |
9/3 11:20 af Sukkeralf |
Ellers kører aktien vel som normalt - køres lidt op i tossetimen, hvorefter anonyme banker den i minus.
|
![]() |
9/3 11:27 af Sukkeralf |
Spændende Solsen - det er vel første gang vi ser den slags udtalelse fra Jan.
|
![]() |
9/3 11:28 af sorenhorndrup |
Mange tak, MUFC. Det kan blive en god kombi med forsat stærke Darzalex-tal og en EMA godkendelse ;-)
|
![]() |
9/3 11:29 af Sukkeralf |
Desuden har det undret mig en del, at Jan har nævnt hvad Janssen forventer af peaksales for Daratumumab. Desuden at man ligeledes i guidance for 2016, har taget milestones for gode interimdata for både Castor og Pollux med. Det er i bund og grund vel et lidt modigt træk, hvis ikke det virkerlig er for at vise værdierne i Genmab, hvis et bud skulle stå for døren.
|
![]() |
9/3 11:30 af Sukkeralf |
Og deet anonyme pres gennem længere tid - har det noget med sagen at gøre ??
|
![]() |
9/3 11:30 af Bulder |
Jo, aktien kører helt normalt, men det er da nyt at Winkel ikke længere er helt afvisende vedr. overtagelse. Men i så fald: hvordan forklares så JnJ's nylige salg af 1½ mio aktier?
|
![]() |
9/3 11:35 af MUFC Oberanven |
Sukkeralf - hvorfor skulle anonyme sælge hvis der skulle komme bud? Jeg er 90% sikker på at anonyme sælger pga sectorrotation. Institutionelle vekter om fra Pharma til Olive/råvarer
|
![]() |
9/3 11:38 af MUFC Oberanven |
Til olie/råvarer. Disse sectorer er i + på året. Se Mærsk. Institunelle er bange for at misse et monsterrally i disse
|
![]() |
9/3 11:39 af MUFC Oberanven |
ProInvestor er også et billede af dette. Helge har allerede oprette en olie chat
|
![]() |
9/3 11:42 af OHW |
Hvis JNJ er interesseret i at købe GEN, så kan det godt give mening, at de sælger aktierne til en samarbejdspartner, der så prøver at holde GEN kursen lidt nede mens de overvejer. Det ser bedre ud at de ikke selv holder kursen nede og det mest interessante ved den metode for JNJ er, at marked ikke kan gætte hensigten. Vi var jo alle enige om, af JNJs salg af de aktier dræbte et købs scenarie. Hmm... er det for langt ude?
|
![]() |
9/3 11:43 af Mcjean |
Sidst jeg så en guldbutik blive solgt alt for lavt var da statoil solgte deres retrail-del fra, pludselig faldt aktien helt vildt og bang så kom buddet, et alt for lavt af slagsen, men da statoil ejede 50% og godtog så havde de faktisk næsten nået deres 90%, da de havde opkøbt 25% i forvejen. Der var mange små investorer og investeringsselskaber der var arrige, blandt dem en tidligere verdensstjerne i langrend, der prøvede at samle nok aktier sammen til at forpurre salget.
|
![]() |
9/3 11:44 af Mcjean |
Det var så almindelig standard bud. Nuværende(alt for lave kurs) + 40%
|
![]() |
9/3 11:45 af Mcjean |
JnJ solgte aktierne med tilbagekøbsgaranti, en sjov lille detalje.
|
![]() |
9/3 11:51 af Sukkeralf |
Synes bare der er et lidt sjovt spil omkring Janssen/JNJ - det ene øjeblik må Jan nærmest ingenting sige det næste øjeblik taler han åbent om peaksale o.s.v. Hvad der er op og ned i det hele er jo umuligt at gætte på, men en ting er sikkert, at det er første gang Jan taler om et eventuelt salg af Genmab - og hvorfor gør han så det ??
|
![]() |
9/3 12:01 af JKY_VH |
Var GS ikke tidligere ude med en "opkøbssnak omkring kurs 1.500", eller roder jeg noget sammen?
|
![]() |
9/3 12:02 af Vougeot |
Det er en fantastisk historie du har opsnappet der, Solsen. Tak for det. Jeg ville gerne kunne læse den på engelsk eller dansk men det er ikke muligt at kopiere den ind i et oversættelsesprogram. Mon ikke et par dygtige erhvervspurnalister som vel også følger denne chat vil fange tråden - og bore lidt i den. Jeg synes scenarierne der beskrives her lyder særdel
es spændende
|
![]() |
9/3 12:19 af KalleS |
Artiklen som Solsen har delt kan oversættes ved at højreklikke i artiklen, trykke more, og så translate..
|
![]() |
9/3 12:26 af gentogen |
Ja og så får man blandt andet dette: "But if it comes, then it will be a friendly takeover"........
|
![]() |
9/3 12:28 af gentogen |
Så jeg begynder desværre også at tro på det
|
![]() |
9/3 12:34 af Bulder |
Ja, og og sammen med pointen om JnJ's tilbagekøbsret ændrer det jo billedet fuldstændig.
|
![]() |
9/3 12:35 af Vougeot |
Tak for det KalleS. At læse artiklen bekræfter det der er skrevet herinde. Jeg tror også at hvis der ikke var noget om snakken vil man ikke udtale sig sådan.... og så gælder det jo om at tale sit selskab op.
|
| ||
![]() |
9/3 12:36 af Bulder |
pudsigt nok "oversættes" van der Winkel til of the shop.
|
![]() |
9/3 12:36 af OHW |
Det bliver lidt spændende at høre om dette giver anledning til kommentarer fra de etablerede GEN analytikere.
|
![]() |
9/3 12:39 af Bulder |
Eller anledning til kursstigning, når rygtet når markedet. I så fald - og hvis der er noget om snakken - så kommer buddet nok hurtigt.
|
![]() |
9/3 12:44 af Vougeot |
Ja, Bulder, jeg tænker fuldstændig det samme. Når det her kommer frem vil medføre et stort løft i kursen.. Hvis der ikke er noget om snakken bør Winkel vel komme ud og dementere.
|
![]() |
9/3 12:46 af OHW |
Ro på, det der siges i artiklen er jo ikke på nogen måde en bekræftelse af, at der er et bud på vej. Lad os nu se, hvordan det tolkes af marked.
|
![]() |
9/3 12:48 af Bulder |
Nej, havde det været det - en bekræftelse - så havde det jo net
op ikke været et rygte, men en konstatering.
|
![]() |
9/3 12:50 af Bulder |
Rygter - også de løse - kan sagtens have effekt.
|
![]() |
9/3 12:51 af Sukkeralf |
Nej men synes nu det er vigtigt for Jan har tidligere sagt, at hvis et sådan opkøb skulle blive en realitet, så skulle det være et venligt opkøb - og det er der jo i princippet så åbnet op for nu. Det er ikke sikkert JNJ er interesseret, men det er der måske andre som er.
|
![]() |
9/3 12:51 af OHW |
Hvis rygterne virkelig brænder igennem, så får vi se hvor mange muskler AB har. Ville være interessant at få teste det.
|
![]() |
9/3 12:52 af ROI - David Mygind |
Hej PI.. nu taler jeg flydende Hollandsk (bosat i Belgien og har boet i Holland)... blev opmærksom på artiklen her til morgen.. for mig at se snakker vi en helt ny grad af retorik med brug af så præcise formuleringer at det er helt uhørt for en CEO medmindre der virkelig er noget om snakken.. Jeg har tidligere i debatten ikke ville komme procenter på hvor sandsynligt et takeover var, men jeg er nu alene på baggrund af artiklen noget mere bullish.. jeg tror nu at det er overvejende sandsynligt...
|
![]() |
9/3 12:53 af OHW |
Men Sukker, er der en stor dominerende ejer i GEN som er i stand til at overrule Jan og CO. Jan og hans venner har ganske mange aktier.
|
![]() |
9/3 12:53 af jkj |
Flot fundet sukkeralf. Her gælder vist, man har en holdning indtil man tager en ny!
|
![]() |
9/3 12:55 af ROI - David Mygind |
Taler med journalisten i telefon nu !
|
![]() |
9/3 12:56 af Sukkeralf |
Det var nu Solsen jkj - han har gode hollandske forbindelser :-)
|
![]() |
9/3 12:58 af Legolas23 |
Ingen røg uden ild. Der skal desværre nok være noget om snakken...
|
![]() |
9/3 12:58 af jkj |
Sikke noget rod, Solsen skal have kreditten :-)
|
![]() |
9/3 13:05 af Helge Larsen/PI-redaktør |
MUFC ...Done.
|
![]() |
9/3 13:06 af MUFC Oberanven |
OHW - med mindre du mener Fidelity er en af Jan venner, så synes jeg ikke der er nogen der kan blokere
|
![]() |
9/3 13:08 af OHW |
OK
|
![]() |
9/3 13:10 af Sukkeralf |
ROI - på sådan en kedelig onsdag må du da kunne komme med lidt konspirationsteorier :-)
|
![]() |
9/3 13:12 af MUFC Oberanven |
Blogbuster sover! Han har endnu ikke opsnappet det
|
![]() |
9/3 13:16 af OHW |
Øhh...ROI er allerede på banen...
|
![]() |
9/3 13:20 af ROI - David Mygind |
Ok.. har nu snakket med journalisten.. ville sikre mig at han ikke havde været journalistisk uredelig og fejlfortolket.. vi havde en lang snak og han var mindst lige så overrasket over måden Winkel havde udtalt sig..
|
![]() |
9/3 13:20 af OHW |
ROI, hvordan gik din snak med journalisten. Noget nyt lys over udtalelserne?
|
![]() |
9/3 13:20 af OHW |
sorry ROI, kryds
|
![]() |
9/3 13:21 af ROI - David Mygind |
Han forsikrede mig at der ikke var lagt ord i munden på Winkel og at citaterne var direkte og sandfærdige.. dette er derfor i mine øjne en helt ny retorik fra Winkel som sætter en dagsorden hvor opkøbs-scenariet bør indprises mere aggresivt i kursen
|