Bavarian Nordic
Aktiesnakken
Genmab
TESLA
NOVO
Bavarian Nordic
Ennogie
Shipping
Hansa Biopharma
Biotek-snakken
Grønne Aktier
Vestas
EL-BILER
BITCOIN
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Chemometec
Smallcap og First North aktier
GN Store Nord
Laks
Medico
AMBU
OLIE OG GAS
Pharma
Gubra
Banker og Finans
Krypto
15/11 13:08 af 3kilofisk |
Ledelsen skal kun fokusere på at passe forretningen. Det er ikke deres opgave at spilde tid på at forklare hvorfor Børsens hysteriske kællinger handler som de gør.
| |
15/11 13:05 af kan caqliga leh |
Det kan godt være at marked ikke forstår BAVA og hvad den indeholder. Men så må det da være op til ledelsen at forklare det. Det er godt nok ikke lykkes, så derfor må tiden for at investorerne holder hånden over den inkompetente være udløbet.
| |
15/11 12:55 af Strøjer |
haha good one 3K
| |
15/11 12:46 af 3kilofisk |
Der er en udbredt vaccineskepsis i usa. Den dækker nok mest over at mange bare var irriterede over de ikke kunne gå ud under corona. Som et sjovt tankeeksperiment så kunne det da være interessant at se hvor dybt den medicin skepsis stikker. Man kunne jo prøve at forbyde brugen af fedmemedicin og se hvad der sker
| |
15/11 12:28 af EliotSpitzer |
DR Linket blev knækket så det kommer her igen: (link)
| |
15/11 12:28 af Strøjer |
og så vrøvlet om at man er skuffet over at der p.t. er sikret 2,4 mia kr. i mpox for 2025, og der forventes 4,4 mia. JO, kære venner, men vi er jo ikke engang startet på 2025 endnu. Slap lige af....
| |
15/11 12:28 af EliotSpitzer |
Her er en artikel fra DR, hvor Robert F. Kennedy Jr. syn på bl.a. vacciner bliver omtalt (og også omtalt at han har trukket lidt i land det sidste stykke tid mht. vacciner). (link)
oebmandsstil-siger-usa
| |
15/11 12:27 af Strøjer |
Men CP har ikke ret i hans udtalelse om at der er de ikke har meget fri kapital. De er ikke et biotek selskab mere, men et vaccine selskab, som burde kapitaliseres på en anden måde. Og derfor er de p.t. overkapitaliseret. Og burde begynde at se på tilbagekøb og udbytte politik
| |
15/11 12:25 af Strøjer |
I øvrigt mange fine ting i børsen (bag betalingsmur), som peger flot ind i fremtiden. Bl.a. store reductioner på cost i forbindelse med overtagelse af produktionen af de tilkøbte compounds
| |
15/11 12:23 af EliotSpitzer |
Enkommentar1 - Ja, egenkapital og gæld-situationen er stærk i BN (=lav gæld). Nu bliver det så interessant at se, hvad de vil bruke penge. De har talt om ny pipline og evt. opkøb men disse ting skal jo gerne styrke selskabet yderligere.
| |
15/11 12:22 af Strøjer |
Jeg har lige læst i børsen at det er ikke 188 mio kr. men at de har skruet ned og at det kun er 100 mio kr. der er lavet chik vacciner med
| |
15/11 11:55 af TKN |
BAVA afslører ny kandidater til pipelinen i starten af næste år (link)
| |
15/11 11:37 af Enkommentar1 |
Jeg har læst regnskabet igennem og forstår ikke den skal falde så meget børsværdi er nu 13,5 mia, egenkapital er 10,7 mia. Bavarian har gentaget deres målsætning for 2024 og fortalt om ordre for 2025. Sundhedsminister i USA, jeg nægter at tro at han ikke vil have vacciner liggende hvis der kommer udbrud af kopper eller bioangreb i USA. Kl 14.00 er der gennemgang af Bavarian ledelse - efter den tror jeg der falder ro på og den stiger kraftig. Jeg har forøget med 60% i Bavarian i dag
| |
15/11 11:33 af exitnu |
JA, det er uhyggeligt, det som kan blive ødelagt på fire år tager måske 10-15 år at genopbygge, og så mangler vi bare lovgivning omkring forlægning af præsidentperioder etc. :-(
| |
15/11 11:31 af Enkommentar1 |
Jeg har læst
| |
15/11 11:21 af EliotSpitzer |
Men Robert F. Kennedy Jr. er blot en af række af en gruppe af inkompetente personer som er udpeget til minister-positioner. Jeg er nu meget spændt på at se om der kommer en reaktion fra eksempelvis Sentatet i Kongressen. Hvis ikke så tror jeg at det føderal apparat er under afvikling. Man top embedsmænde vil stille og roligt forsvinde fra administartinen. På sigt vil dette svække USA.
| |
15/11 11:19 af EliotSpitzer |
En af faktorerne, som har udløst dagens fald er selvføligelig udnævnelsen af Robert F. Kennedy Jr. som sundhedsminister. Trumps plan er vel at han skal gå i krig med medicinal- og fødevareindustrien. Hans aggresive synspunkter på vacciner giver så et ekstra nyk ned på disse aktier.
| |
15/11 11:18 af Strøjer |
Selvf. har de det. Alt andet vil da være dumt. Og dumme er shorterne ikke
| |
15/11 11:14 af EliotSpitzer |
Det bliver interessant at se i de kommende dage om shorterne har haft algoritme-handlerne til at sidde og høste stop-losses hos små-aktionærer.
| |
15/11 11:13 af Bavainvestor |
Det bliver nok primært en rejsevaccine og ikke til lokalbefolkningen
| |
15/11 11:05 af EliotSpitzer |
Svar 10:38 Bavainvestor - Jeg tror at Valneva ikke har solgt så meget af Chikungunya vaccinen "IXCHIQ" fordi de har ventet på U.S. Advisory Committee on Immunization Practices (ACIP)'s anbefaling, som gøre at de nemmere kan få den ind i de rigtige distrubutionskanaler men den job må BN også gøre når de har godkendelse. Valnera venter vel også på lansering i EU, UK, Canada og Brasilien.
| |
15/11 11:04 af Strøjer |
Med dagens fald, har jeg tabt 5904,23 kr. i år.... det er sgu for morsomt....
| |
15/11 11:02 af Strøjer |
Men alt dette har Bavarian udmeldt for ca. 1 år siden
| |
15/11 11:02 af Strøjer |
Så lige nu har du et tab i regnskabet, som så bliver til en gevinst senere. Men sådan er regnskabslovgivningen.
| |
| ||
15/11 11:01 af Strøjer |
@bavarinvestor: Ja det kan ses i balancen. regnskabsteknisk er det sådan at du ikke må optage noget som et aktiv, hvis du ikke kan bevise det har en værdi. Og da Chik ikke er endelig godkendt, har det således ikke nogen værdi. Ergo har man brugt 188 mio kr. på at producere noget som ikke er godkendt og derfor ikke har værdi. Det er en ren omkostning i regnskabet. På det tidspunkt, hvor chik bliver godkendt, har dit lager pludseligt en værdi, og så kommer det til indtægt i resultatopgørelsen.
| |
15/11 10:51 af ProInvestorNEWS |
Bavarian Nordic løfter lidt af sløret for 2025: Har hentet ordrer for 2,4 mia. kr. (link)
| |
15/11 10:49 af koden |
sikke en møj aktie...
| |
15/11 10:49 af Bavainvestor |
@strøjer det må være nogle balanceposter du taler om vedr. chiq. På salgssiden og dermed resultatet tænker jeg ikke 2025 bliver specielt meget
| |
15/11 10:46 af EliotSpitzer |
Svar til 10:38 Bavaninvstor: Chikungunya-virus cirkulerer primært i tropiske og subtropiske områder menhar historisk været udbrud i mere end 100 lande fordelt på Amerika, Afrika, Asien, Europa, områderne rundt Det Indiske Ocean og Stillehavet. Med andre ord mere end del halve af verden. Så her er både rige og fattige køber.
| |
15/11 10:43 af Strøjer |
Fakta er at der formentligt er udgiftsført for 188 mio kr. af chic, og når det er godkendt, kan de optages som værdi, og dermed indtægtsføres de 188 mio. Så udgiften i dette kvartal, og indtægten formentlig i 1q25
| |
15/11 10:38 af Bavainvestor |
Det bliver spændende at høre når BN begynder at fortælle om deres forventninger til chikungunya. Valneva med verdens første vaccine på området kan jo intet sælge (men de har flere godkendelser på vej). Bliver der tale om en vaccine, hvor dem der har brug for den ikke har råd til den?
| |
15/11 10:37 af Strøjer |
Men så giver kursfaldet endnu mindre mening ;)
| |
15/11 10:35 af Bavainvestor |
@strøjer jeg tror ikke analytikernes kurs har meget sammenhæng med q3, men mere deres forventninger til de næste 10 år
| |
15/11 10:33 af Strøjer |
jo jo, men i bavarians tilfælde ligger kursen jo også meget forskellig fra analytikkernes kursmål. Hvorfor der i princippet ikke burde være en skuffelse. hvis 1,6 mia svarer til kurs 320 i snit, svarer 1,35 mia i oms. så til kurs 171 ?
| |
15/11 10:32 af Bavainvestor |
:-)
| |
15/11 10:31 af kkjoel |
Nå, nok om det.
| |
15/11 10:31 af kkjoel |
@Binv - du sætter ham bare på listen, be my guest. Oprindeligt havde jeg Idi Amin som Sundhedsmin., men kom i tanke om han nok var langt bedre egnet som Omsorgsmin. ;-) Så der er da en plads ledig på listen.. tiden må jo vise HVOR stupid og uvidenskabelig hen er...
| |
15/11 10:23 af kkjoel |
Analytikere har - i al fald i nyere tid - oftest en tendens til at være overoptimistiske på velfungerende firmaers vegne. Dette er blevet et problem, da markedet tit reagerer voldsomt på "skuffelser". Ak ja. Sensationslyst over hele linjen. Underholdning.
| |
15/11 10:22 af Strøjer |
Det her tilbud får i ikke i samme stil, køb før der bliver forklaret i eftermiddag....
| |
15/11 10:21 af Strøjer |
Husk at Bavarian jo ikke indtægtsfører ved levering og ikke ved kontrakt indgåelse. Hvis i ser inventory, så er der en nedskrivning på 188 mio kr. hvilket meget godt passer med det chic de sagde de ville producere. Det fragår jo i årets resultat og kommer så igen på 2025s resultat. Kig desuden på 30/9 og 31/12 for 2023, der går det også meget stærkt med indtægtsførelsen.
| |
15/11 10:19 af Bavainvestor |
Jeg synes bare ikke jeg kan se “sundhedsminister” på din liste?
| |
15/11 10:18 af kkjoel |
@Bavainvestor: hvad tror du selv jeg mener?
| |
15/11 10:12 af Bavainvestor |
@eliotspitzer de 2,4 mia ordrer for 2025 allerede er meget mere end jeg havde forventet. Men det 4,4 mia i estimat for hele året har jeg hele tiden anset for optimistisk givet at MPOX epidemien ikke har udviklet sig udover afrika og de desuden bevæger sig meget langsomt
| |
15/11 10:10 af EliotSpitzer |
Og retteles til sætning "Epidemien i Afrika har tabbet ressourcer i Q3 men der komme jo salg ind i Q4 antager jeg ellers kommer ledelsen 2024
forudsigelse jo ikke til at holde."
| |
15/11 10:09 af Bavainvestor |
@kkjoel har Trump ramt plet med sundhedsministeren?
| |
15/11 10:08 af EliotSpitzer |
....Ja, ordrebeholdningen på 2,4 mia skuffer fordi analytikerne har 4,4 mia MEN der er jo ingen afklaring på den sisdet del af 10 mio doser i Afrika. Jeg tror dette bliver allokeret til tech transfer produktion men det er ikke offentliggjort.
| |
15/11 10:07 af EliotSpitzer |
MarketWire artiklen "Bavarian dykker på bekymringer om 2025 og USA's nye sundhedsminister" redergøre fint men jeg har et par andre perspektiver på et par ting. Ja, Q3 var isoleret set en skuffelse men ledelsen har jo indikeret at man ender et fornuftigt sted i år. Det kan jo ikke ske uden Q4 bliver fint. Epidemien i Afrika har tabbet ressourcer i Q3 men der komme jo salg ind i Q4 antker jeg ellers ledelsen forudsigelse jo ikke. Ja, ordrebeholdningen på 2,4 mia skuffer ......
| |
15/11 10:03 af kkjoel |
..komme..
| |
15/11 10:03 af kkjoel |
Jo, jo - der vil omme yderligere ordrer fra Barda - Trump eller ej!
| |
15/11 10:02 af kkjoel |
Upd: Erdogan må overlade menneskerettighederne til Putin. Så han er kun Værdighedsminister.. en rolle han dog er usædvanlig kvalificeret til at varetage.
|