Bavarian Nordic
Aktiesnakken
Genmab
Bavarian Nordic
NOVO
Amerikanske aktier
Gubra
Ennogie
Biotek-snakken
Chemometec
Shipping
Vestas
AMBU
EL-BILER
Zealand Pharma
Grønne Aktier
Banker og Finans
Medico
BITCOIN
Hansa Biopharma
Krypto
Pharma
TESLA
ExpreS2ion
GN Store Nord
OLIE OG GAS
Q&A Zealand Pharma 2024-11-14
Smallcap og First North aktier
Embla Medical
14/5 11:26 af bb+ |
Oddsene for succes forbedres jo flere patienter der modtager Prostvac og har blodtype B og 0 i forsøgene. Patienter der modtager Prostvac og har blodtype B og 0 lever længere end patienter der modtager Prostvac og har blodtype A og AB.
| |
14/5 11:26 af bb+ |
||
14/5 15:48 af MrEbbe |
||
14/5 16:23 af bb+ |
Det link jeg postede før viser et Prostvac Study hvor der testes om der er en correlation mellem Prostvac og blodtyper. Resultaterne viser at patienterne der modtager Prostvac og har blodtype B eller 0 lever længere end patienter der modtager Prostvac og har blodtype A eller AB. Derfor er en fordel at have flere patienter i forsøgene der modtager Prostvac og har blodtype B eller 0 fremfor blodtype A eller AB.
| |
14/5 16:26 af bb+ |
Hvorfor Prostvac virker bedre med blodtype B og 0 end med blodtype
A og AB ved jeg ikke. Det siger studiet heller ikke noget om, da studiet kun gjaldt om at se om der var en correlation mellem Prostvac og blodtyper.
| |
14/5 16:37 af MUFC Oberanven |
Funding til Zika Virus naermer sig (link) Kompromis i senatet er klart. Afstemning i naeste uge.
| |
14/5 16:40 af Claus1 |
Nogen som ved hvornår vi ser resultater fra kombinationsstudierne med Prostvac?
| |
14/5 16:51 af MUFC Oberanven |
Hvis du ser i vedlagte (link) praesentation slide 6 fra marts saa er data fra kombien Prostvac/Xtandi klare i foerste halvaar 2016. I gaarsdagens CC mener jeg dog Paul Chaplin siger i loebet af 2016.
| |
14/5 17:05 af MrEbbe |
okay. Men står studiet så stærkest muligt ved at udvælge folk med særlige blodtyper når den skal godkendes?
| |
14/5 17:17 af MUFC Oberanven |
Det skal der vel startes nye studier, hvor patienter kun med disse blodtyper deltager.
| |
14/5 19:53 af bb+ |
Som jeg ser det, står studiet stærkest hvis der kun er patienter med som har blodtype B og 0, men det betyder så også at det kun er den målgruppe der efterfølgende kan modtage behandlingen. Som MUFC siger, så kræver det er nyt studie, som kun er designet til patienter med blodtype B og 0.
| |
14/5 19:57 af MrEbbe |
Okay. Men vedr. de resultater, så er de nød til at komme, eller komme med en kommentar omkring hvorfor de ikke falder. Det er de nød til for at bevare troværdigheden. Og Mr. Chaplin har et behov for at fremstå troværdig, for det fremmer værdien af bavianen.
| |
14/5 20:04 af MrEbbe |
Men, hvis de bliver godkendt til folk med en bestemt blodtype, så er det stadig bedre end ingenting og dermed ikke en fugl på taget i men en i hånden istedet.
| |
14/5 20:17 af bb+ |
Det er trods alt bedre at der kommer bedre behandling til nogle af patienterne end ingen. Jeg tror bestemt også, at personer med blodtype B & 0 ville blive glade for en behandling der er bedre end den nuværende. Men som sagt, så kræver det nok et nyt studie der kun er til personer med blodtype B og 0.
| |
14/5 20:21 af MUFC Oberanven |
Det burde være muligt at starte direkte med et fase 3 på dette. Så man ikke skal igennem hele møllen en gang til
| |
14/5 20:55 af bb+ |
Det er jeg enig i.
| |
14/5 21:03 af MrEbbe |
Har man mulighed for at lave et studie i hvorfor folk med blodtype B og 0, ikke respondere så fint på det, og så retter den i den oprindelige Prostvac? Er det muligt, eller er det kun under forudsætning af at man kan finde årsagen?
| |
14/5 21:08 af MUFC Oberanven |
Hvis du ser på bb+ link kl 12:26, så er det jo netop noget National Cancer Institute holder øje med
| |
14/5 21:33 af bb+ |
Som jeg nu har nævnt et par gange, så virker Prostvac fint med patienter med blodtype B og 0. Prostvac virker knap så godt med patienter med blodtype A og AB i forhold til patienter med blodtype B og 0.
| |
14/5 21:36 af MrEbbe |
Ja, det kan jeg godt se og det har jeg forstået. Men kan man så rette op på det, så alle mennesker uanset blodtype respondere lige godt på Prostvac?
| |
14/5 21:40 af MrEbbe |
Det er det jeg ikke helt forstår. Måske er det bare mig, men jeg har ingen lægelig baggrund, og derfor spørger jeg muligvis dumt og uvidende.
| |
14/5 21:48 af MUFC Oberanven |
Jeg ser det sådan. Hvis Prostvac ikke viser det nødvendige resultat på hele patientgruppen, så kan det muligvis være BAVA + NCI vil forsøge med et studie hvor kun blodtype 0 og B deltager. De får så en mindre patientgruppe, men det er bedre end ingenting.
| |
14/5 21:48 af MrEbbe |
"Sera from 111 patients treated with either PROSTVAC or Control vector were profiled on the array. ABO blood type was assigned, then evaluated for correlations with overall survival" Og jeg formoder det er det her i henviser til
| |
14/5 21:49 af MrEbbe |
Ja, tak, så er vi helt på bølgelængde.
| |
| ||
14/5 21:50 af MrEbbe |
En begrænset indlægsseddel er afgjort bedre end ingenting.
| |
14/5 21:50 af bb+ |
Jeg er enig med MUFC
.
| |
14/5 21:58 af bb+ |
Purpose: This study uses a high-throughput glycan microarray to assign ABO blood type to patients from a clinical trial on PROSTVAC. The goal is to determine if blood type correlates with survival for patients treated with PROSTVAC
| |
14/5 21:58 af bb+ |
Results: Blood types were assigned and type B and O patients were found to have longer survival than type A and AB patients
| |
14/5 21:58 af bb+ |
Conclusion: Blood type may serve as a convenient method to identify patients likely to respond favorably to PROSTVAC therapy
| |
14/5 22:05 af MUFC Oberanven |
Yes
| |
14/5 22:09 af bikube |
Det var måske noget for MPI, der søger det bedst egnede lægemiddel ud fra genomer.
| |
14/5 22:14 af MrEbbe |
Super tusinde tak, rigtig god pinse til jer derude!
| |
14/5 22:25 af bikube |
Ilm.
| |
15/5 20:29 af bb+ |
||
15/5 20:38 af bb+ |
I denne meget interessante artikel står der udførligt hvordan de har testet om der er correlation mellem Prostvac og blodtyper. Læs især afsnittet "Correlations between blood type and survival on PROSTVAC-VF". Der står bl.a. Hvor meget længere blodtype B og 0 lever end blodtype A og AB. Læs desuden også afsnittet "Discussion" til sidst. Det er spændende læsning. Artiklen
er publiceret 18. August 2015
| |
15/5 23:14 af MUFC Oberanven |
Tak bb+
| |
16/5 08:54 af bb+ |
Hvis man kendte de to Prostvac armes antal patienter og den procentvise fordeling af blodtyper i de to Prostvac arme og tog udgangspunkt i artiklens resultater, burde man kunne udregne en forventet median survival i den ene Prostvac arm og dermed få en grov indikation på hvordan Prostvac fase 3 forsøget burde klare sig imod kontrolarmen
.
| |
16/5 16:24 af MUFC Oberanven |
Nyt Prostvac fase 2 studiet igangsat. Denne gang sponsoreret af Medical University of South California (link)
| |
16/5 17:42 af Sukkeralf |
Aduro fejler med deres off the shelf cancer vaccine - det er bare svært.
| |
16/5 17:42 af Sukkeralf |
||
17/5 10:01 af Kænned |
Hej MUFC
| |
17/5 10:02 af Kænned |
Hvad er forskellen på det eksisterende Prostvac studie og det sponsoreret af Medical University of South Carolina?
| |
17/5 10:12 af MUFC Oberanven |
dette er til patienter der er kureret, men hvor der er risiko for at kræften vender tilbage
| |
17/5 10:25 af Kænned |
Tusind tak
| |
18/5 06:27 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Zealand. (link)
| |
18/5 07:46 af JohnW |
Skal Zealand op eller ned idag? Jeg tænker at de nærtstående kurstriggere måske holder hånden under aktien idag.
| |
18/5 08:52 af Morgenrygeren |
Jeg er godt klar over i ikke har en krystalkugle. Jeg er slet ikke inde i Zealand Pharma, er det for sent at gå ind i den nu eller skal man vente?
| |
18/5 09:40 af Sukkeralf |
Jeg ville da vente til du har sat dig lidt ind i Zealand Pharma - at investere i højrisiko aktier uden at have sat sig ind i dem er jo rent lotto.
| |
18/5 09:44 af Morgenrygeren |
Jeg har skam sat mig lid ind i sagen, men det er kursen jeg er i tvivl om er det rette tidspunkt at købe.
| |
18/5 09:54 af Sukkeralf |
Hvis det er et TA billede du spørger til, så er jeg ikke det rette.
|