Bavarian Nordic
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
NOVO
Ennogie
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
GN Store Nord
Medico
Politiksnakken
Biotek-snakken
Gubra
Vestas
Pharma
Shipping
Amerikanske aktier
Banker og Finans
Forsvarsaktier
Grønne Aktier
BITCOIN
Embla Medical
Hansa Biopharma
Laks
OLIE OG GAS
Smallcap og First North aktier
![]() |
12/1 17:15 af 3kilofisk |
Hvad bruger BNs forskningskapacitet egentlig al deres tid - og penge !! på lige nu? Måske jeg har misset noget, men synes ikke jeg har set en update om hvad planen er siden RSV fejlede?
|
![]() |
12/1 16:56 af fiji |
Vi er flyvende i dag, efter BN standarder
|
![]() |
12/1 11:02 af Kraken23 |
Ja, gætterier er nok det der kendetegner denne aktie ;-)
|
![]() |
12/1 10:53 af Cubinvest2021 |
Shorterne forsøger (og lykkedes) at trigge salgssignaler i dem der handler via TA ved at bryde tidligere modstande. Som i går f.eks. Så det er ikke utænkeligt at dette er en del af deres exit strategi for at købe så billigt tilbage som muligt. Men igen, det er jo gætterier.
|
![]() |
12/1 10:11 af Kraken23 |
Jo, men hvis firmaet virkelig var mere værd og det var et super køb, så havde shortere ikke en chance, alle de aktier de så dumper ville øjeblikket bliver opslugt.
|
![]() |
12/1 10:01 af KimH |
Alternativ pønser de tre største shortere på at få lukket deres positioner, derfor forsøg på at presse kursen ned
|
![]() |
12/1 09:59 af Kraken23 |
Ville være rat hvis der snart kom en guidance for 2024. Så vil kursen nok stabilisere sig på et eller andet niveau
|
![]() |
12/1 09:56 af Kraken23 |
KimH , tak. Er lige som andre intresseret i hvad der er skyld i den store forskel melllem forvendtningerne og kursen, der er jo noget der har triggeret shortere og som samtidig holder kursen nede, medmindre firmaet bare ikke er mere værd ;-)
|
![]() |
12/1 09:52 af KimH |
Kraken23 vedr dine milestones hovedbrud, så udestår der ca 2 milliarder til GSK der forfalder i takt med overflytning af produktionen til Bavarian. Disse milestonesbetalinger forventes betalt i 2025. Bavarians kassebeholdning og forventet cash-flow er forberedt på disse betalingen nok endda uden brug af kreditten fra bankerne som de oplyste ved Q3, så dont' worry det er ikke her problemet ligger
|
![]() |
12/1 08:28 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Shortpositioner på danske aktier fredag d. 12. januar 2024 (link)
|
![]() |
11/1 22:13 af YPE |
GSK’s CEO Is Hunting for Acquisitions to Keep Up Drugmaker’s Momentum - (link)
|
![]() |
11/1 21:30 af Kirt |
Den snak blev afslutte for nogle dage siden her. De har penge. Kraken er jo short, og shortere prøver jo at sprede usikkerhed. Men læs regnskabet
|
![]() |
11/1 18:12 af Cubinvest2021 |
Det giver meget god mening @Kraken23. Det har også været min tanke, at en kapitaludvidelse er, hvad shorterne sigter efter.
|
![]() |
11/1 18:10 af Kraken23 |
De har jo stadigvæk nogle milestones der skal betales og finaseres enten gennem deres låneramme i bankerne eller på anden måde.
|
![]() |
11/1 18:08 af Kraken23 |
Jeg kunne godt være nervøs for at kapitaldagene i usa, kommer for at lægge op til en aktieudvidelse evt i forbindelse med en børs intro i usa.
|
![]() |
11/1 18:06 af Vitus |
@JR70…..dvs så vender den i morgen….
|
![]() |
11/1 18:05 af pauly |
Lidt voldsom nedtur.
|
![]() |
11/1 18:00 af Murermester |
Når man tænker på hvad Chaplin sagde " det er modigt de tær shorte vores aktie" Så undres man vel over, den fortsatte nedtur. Eller der måske bare et udtryk for at marked, slet ikke har tillid til ledelsen
|
![]() |
11/1 17:54 af fiji |
Mon ikke stadig at de holder juleferie, det er jo kun januar vi skriver
|
![]() |
11/1 17:52 af Cubinvest2021 |
Det giver heller ingen mening at udsende en PM og oplyse markedet om, at de ingen nye ordrer har modtaget. Så jeg fortolker stilheden som et udtryk for ingen relevante nyheder
|
![]() |
11/1 17:49 af Murermester |
Sørgeligt med den larmende tavshed der er fra selskabet. Gad vide ha
vd der foregår
|
![]() |
11/1 17:33 af Cubinvest2021 |
Måske skulle Bavarian overvejer at udvikle en fedmevaccine... det er der, hvor pengene er nu åbenbart. Se Zealand og Novo. Rettelse: de burde overveje at købe en i stedet for selv at udvikle den
:-)
|
![]() |
11/1 17:32 af JR70 |
Bavarian kan godt vende her omkring 167, her er en rimelig stærk bund.
|
![]() |
11/1 17:30 af Vitus |
Uha….Bava og Genmab kæmper en kamp om at blive bundprop i C25 i dag…..med flere længder….
|
| ||
![]() |
11/1 17:29 af fiji |
du har med garanti ret
|
![]() |
11/1 17:27 af Cubinvest2021 |
Hvis det er din investeringscase, så vi ljeg anbefale dig at sælge nu. For Bavarian er lige nu ikke attraktiv for et opkøb eller takeover. Det var de måske før med Covid og RSV, men slet ikke længere. De skal overbevise markedet om, at de har en holdbar langsigtet strategi, hvor de kan give overskud. Dette mangler og derfor straffer markedet kursen,.
|
![]() |
11/1 17:22 af fiji |
Man kan kun krydse fingrer for at der kommer en køber til det hele, den nuværende ledelse magter ikke opgaven med at levere shar holder value til aktionærerne sørgeligt men sandt
|
![]() |
11/1 17:04 af Cubinvest2021 |
Og hvis man følger denne kanal (paralelle linjer i hhv. toppe og bunde), så får man også en god indikation for, hvornår man burde sælge lidt ud i aktiverne eller supplere, hvis man er til swingtrading.
|
![]() |
11/1 17:00 af Cubinvest2021 |
Denne negativ trendkanal startede ultimo august sidste år, så der er års grafen man skal kigge på
|
![]() |
11/1 16:58 af Cubinvest2021 |
Kig på 6 måneders grafen og analysen fra Investtech, som blev delt herinde for nogle dage siden: kursen er i negativ trendkanal og det ses tydeligt, når man ser på illustrationen / grafen. Så vi må vente på en turnaround i form af en god nyhed eller lignende. Men ikke flere mails på indbakken om, at Bavarian Nordic vedtager et nyt bonusprogram, tak
|
![]() |
11/1 16:53 af fiji |
der gik ikke mange dage inde i det nye år inden Bavarian tog rekorden som den mest faldende OMX aktie, det kører bare
|
![]() |
11/1 16:39 af Cubinvest2021 |
Six confirmed cases of mpox (monkeypox) and one probable case have been recorded in Auckland (link)
|
![]() |
11/1 15:35 af Cubinvest2021 |
Nogle ordentlige klumper, som er blevet smidt ud for 5 min siden,,,
|
![]() |
11/1 14:01 af KimH |
desværre falder kursen også, ingen logik i Bavarian
|
![]() |
11/1 13:28 af Cubinvest2021 |
Shorts bliver ved med at falde... nu 7,09%
|
![]() |
11/1 09:09 af Kraken23 |
Godmorgen, omkring kurs påvirkning af positive og negative kommentarer. Man kan jo også se på de positive kursmål/kommentarer der kommer fra blandt andet bankerne, selv om de har adgang tmain stream media har deres påvirkning på kursen jo været minimal, så hvad der skrives på små platforme af negativt, vil alt andet heller ikke have stor effekt. Jeg tror det handler mest om manglende tillid og nyheder generelt, der gør den ikke bevæger sig.
|
![]() |
11/1 07:18 af Helge Larsen/PI-redaktør |
bikube....Tro mig. Spammingen med det ene eller andet synspunkt holdes i ave efter de retningslinjer vi har sat for den slags. Pt. er det de samme få skribenter vi har øjnene på. De flytter ikke kursen i aktien ved at hver anden dag at gentage, at de syntes er ledelsen er uduelig og bør udskiftes.
|
![]() |
11/1 00:22 af bikube |
Hvis det ikke har nogen betydning, hvad vi skriver eller læser her på siden, hvorfor gør vi det så. Selvfølgelig virker det da, ikke kun på ens eget syn på sagen, men når man hele tiden fyldes med, at det er rent skidt det hele, så påvirker det da nogle.
|
![]() |
10/1 22:05 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er helt i orden med pro og contra på aktien her på sitet. Gentagen spamming med præcis det samme budskab rydder vi dog ud i.
|
![]() |
10/1 22:01 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Der er meget negativ snak omkring Bavarian Nordic på flere platforme. Alligevel handler de private hver eneste dag i stor stil enten på købs- eller salgssiden. Det kan enhver læse på de løbende opgørelser fra f.eks. Nordnet.
|
![]() |
10/1 21:40 af Cubinvest2021 |
Jeg vidste ikke, at skribenternr her på ProInvestor havde den indflydelse
|
![]() |
10/1 21:39 af Cubinvest2021 |
@bikube: så du siger med andre ord, at vi skal begynde at skrive positive ting om ledelsen og om hvor stor potentiale der er, så kursen endeligt kan stige?
|
![]() |
10/1 21:17 af Munchi |
jeg tænker at deres investordage slut februar kommer til at være særdeles interessante ..
|
![]() |
10/1 19:24 af bikube |
Så længe der kun skrives negativt om aktien (ledelsen), vil en masse investorer sælge med tab eller minimal fortjeneste. det sørger for, at den ikke kan stige, før vi får nyheder, der viser, hvor meget de tjener. 6. marts kommer regnskab, hvis de ikke smider nogle tal før.
|
![]() |
10/1 14:27 af DaPhamius |
Som jeg skrev tidligere, så tror jeg at os retails sælger mere ud end shorterne lukker deres position.
|
![]() |
10/1 13:17 af Strøjer |
DaPhamius; du kigger efter for positive forklaringer. Pas på i specielt i Bavarian. Hvis din tese var rigtigt med stigning i kursen og falder i shorts, hvorfor har vi så stort set set shorts falde med 0,4-0,5% og faldende kurs her i 2024 ?
|
![]() |
10/1 13:14 af Cubinvest2021 |
Short nu på 7,15%. Det går den rigtige vej
|
![]() |
10/1 12:49 af DaPhamius |
Jeg mener, at det var med til det. Så vidt jeg husker, så var der ikke gode nyheder i den periode. Faktisk mener jeg, at det var nedskrivninger og udskudte leverance så dårlige nyheder?
|
![]() |
10/1 12:28 af KimH |
mener du hermed at de 1,21% shortsindækning
var skyld i en stigning på 50 kurspoint? det tror jeg nu ikke
|
![]() |
10/1 12:04 af DaPhamius |
Husk nu, at fra oktober til dec 2023, at der blev shorts positioner reduceret med 1.21%, og aktien gik fra 130 --> 180, og dengang var retorikken også at shorters det ene og ledelsen den anden
|