Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
25/8 22:01
af EliotSpitzer
WHO sagde, at det arbejder sammen med myndighederne i Congo om at sammensætte en vaccinationsplan, og fredag ​​sagde, at Gavi kunne indlede forhandlinger, mens den afsluttede sin nødgodkendelse.
25/8 22:00
af EliotSpitzer
Her to citater fra Reuters artiklen:
25/8 21:54
af EliotSpitzer
Der er en nye Reuter's artikel som redegøre for situationen per i dag. Den kan bl.a. oplyse at vaccination først begynder i næstre uge OG det Nigeria og IKKE Congo, som får de først 10.000 doser. De vacciner er hellere ikke kommet med hjælp af WHO men fra USA. Artikler får det til at se ud som om response er alt for langsomt her. (link)
25/8 21:38
af EliotSpitzer
Jeg syntes også det er værd at notere sig at Clade II mpox udbrudet fra 2022 er ikke længere en epidemi MEN der er fortsat mange tilfælde. Alene i USA var der i de 6 første måneder af 2024 mere end 1.000 tilfælde. Der er derfor behov for vaccinering også i USA/Europa for øjeblikket. Vi kan ikke kun se på Clade I tilfældene.
25/8 17:05
af EliotSpitzer
Covid vaccinen kunne produceres på meget større skala end BN's mpox og derfor kunne prisen komme ned på det niveau. Men at BN's vaccine skal produceres til mere eller mindre det halve af Covid vaccinen hører en anden verden end den vi har i dag.
25/8 17:01
af Murermester
Ved 4 USD eller mindre, kan de jo lige så godt forærer det væk og bagefter lukke forretningen. Det tror jeg trods alt ikke vil ske
25/8 16:59
af EliotSpitzer
Jeg har i et indlæg i debatten oplyst om organisationen "Public Citizen" vil have BN til at lave mpox vacciner til 4 $ eller lavere. Set i lyset af priserne for Covid vaccinen så syntes jeg dette bliver lidt useriøst.
25/8 16:59
af Murermester
Tror også at både Citi og Jefferies hævet kursmål i næste uge
25/8 16:56
af Murermester
Danske Bank hævede kursmålet til 380
25/8 16:55
af EliotSpitzer
Når vi taler priser er det værd at se på hvad, der skete med hensyn til Covid vacciner for Afrikanske nationer. Sydafrika indvilligede i at betale 10 USD pr. dosis for Pfizer-vaccinen, mindre end EU (15 USD) og USA (18 USD), men mere end Den Afrikanske Union, som betalte 6,75 USD pr. dosis. NB: Pfizer har ikke kommenteret rapporten og svarede ikke på spørgsmål fra The BMJ. (link) 0from%20The%20BMJ.
25/8 16:31
af TKN
Nordea hævede kursen igen d. 23/8 fra 338 til 345
25/8 16:19
af Enkommentar1
Kursmål Bavarian - Jefferies 235,citi 294, Nordea 338, Carnegie 230, Kempen 320, Danske Bank 280. Gennemsnit af disse 282 - vi ligger tæt på denne kurs nu efter luk i fredags på 277
25/8 15:54
af Dusør
Kan bavarian udnytte alle de muligheder der er, kan kursen blive rigtig meget højere på den lange bane
25/8 15:48
af Dusør
Og en spændende chik. Vaccine som også er svær at værdi sætte.
25/8 15:47
af Dusør
Det er rigtig svært at værdi sætte aktien. Vi ved ikke meget om hvor villig man vil være til at opbygge beredskab med vacciner. En ting er hvad der burde ske, en anden hvad der vil ske. Vi kan glæde os over en støt stigende rejse vaccine forretning.
25/8 15:32
af koden
Det er lidt svært ikke at se BAV aktien stige i fremtiden... Synes at nogen mener den lige nu faktisk ligger i den rigtige kurs, elelr måske endda under, ud fra deres nuværende forretning. Så alt andet er blot ekstra.
25/8 14:06
af EliotSpitzer
Der er foreløbig kun 3 lande i Afrika som har godkendelsen på plads såvidt jeg er orienteret. EU har samlet sammen donationer og jeg tror der kommer en samlet melding fra EU i næste uke. Det betyder der kan komme acceleration på vaccination i de kommende uker, hvis blot landene også får godkendt men i denne uge har WHO lagt til rette for det.
25/8 13:54
af EliotSpitzer
Dusør - Der er to væsentlig forklaringer 1) Regulatorisk godkendelse - både WHO og de enkelt lande skal forkende brugen af et lægemiddel fordi det ikke skal være det vilde vesten. 2) Nogle skal betale/donerer og fordelingen skal være fair. I Congo som er epicenter er der godkendt og vaccination er igang baseret på donationer fra eksisterende lager i rundt omkring i verden For vaccination på nødvendige skala mangler fortsat lande-godkendelser fra de enkelt lande i Afrika.
25/8 12:28
af Dusør
Eller villig
25/8 12:27
af Dusør
Tak for alt den fine info. Der er fundet og delt. Det åbner for et spørgsmål , hvorfor er der ikke igangsat vaccination for langt tid siden. Det virker som om der ikke er nogen der er beslutnings dygtige
25/8 09:01
af Helge Larsen/PI-redaktør
How the Mpox (Monkeypox) Vaccine (Jynneos / Imvanex) Works (link)
25/8 08:51
af EliotSpitzer
God morgen :-)
25/8 07:23
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
25/8 06:54
af karbold
Godmorgen :-)
25/8 06:26
af Fandel
Godmorgen...
24/8 18:08
af EliotSpitzer
Den tyske stat ser på donation af BN mpox vacciner til Afrika men de har tilsyneladende lavt lager. Men det er vel en god ide at give og så fylde det tyske lager op igen. (link)
24/8 15:30
af Cupcake
22/8 Eksempel på pres på Bava fra advocacy group… (link) Hvor Bava udstilles unfairly… Og hvor der igen nævnes en pris på ~100 $, men hvor jeg mener, hvis nogen skulle være i tvivl, at $-pris per vaccineret individ er mere retvisende… (1:5 = ~20 $)
24/8 15:03
af Cupcake
Prøver igen (link) (link)
24/8 15:00
af Cupcake
Canada: stor stockpile - hording - ingen formelle forespørgsler om donationer… artikler primo august: (link) og (link) health/news/2024/08/government-of-canadas-response-to-the-world-health-organizations-declaration-on-mpox.html
24/8 14:48
af Cupcake
Politiico 20/8 “ Congo to EU: Give us your mpox jabs” (link) Gentager lige denne, der blandt meget andet oplysende giver en indikation om, hvor mange vacciner EU har. Mener også at kunne huske, at Canada for nylig har udtalt, at INGEN har henvendt sig til dem vedrørende muligheden for donationer fra deres stockpile…
24/8 11:19
af EliotSpitzer
EU-Kommissionen har bedt EU-medlemslandene om at angive, om de vil donere mpox-vacciner til Afrika - og hvor mange - inden udgangen af ​​august. (link)
24/8 11:10
af Cupcake
(fort.) Og havde verdenssamfundet ageret med rettidig omhu, så havde mpox ikke spredt sig ukontrolleret, og behovet for vacciner havde været en overkommelig opgave...
24/8 11:07
af Cupcake
Skal forhandlere fra et lille dansk firma justere prisen væsentligt, fordi WHO/verdenssamfundet (igen igen) er sløv ud over det tilladelige - og dermed er skyld i vaccinemangel, hvorfor1:5-delilng af vials igen skal finde sted som i 2022? Afrika/verdenssamfundet hævder, at vacciner er dyre (110$) for et kontinent som Afrika. Det mener jeg er et dårligt argument, når 5 personer kan vaccineres for samme pris som 1 person i vesten.
24/8 10:27
af Cupcake
Jf 9:25 - @WorkTrader - kan se at jeg omtaler 2 ting i samme indlæg, der forpurrer forståelsen. Stykprisen pr. vaccineret individ ved 1:5 er blot en konstatering af, at prisen pr. vial ikke er urimelig…
24/8 10:13
af WorkTrader
3kilo, det er kun fill and finish, som kontraktproducenten skal håndtere…
24/8 10:11
af WorkTrader
With that sort of commitment it would be worthwhile for the company to work with a contract manufacturer based in Africa, Mr. Chaplin said. That firm would produce the vaccine at a much lower price while paying a royalty to Bavarian Nordic.
24/8 10:11
af WorkTrader
Sikker på prisen forhandles i den fda godkendte indikation..anvendelsen styrer de selv
24/8 10:09
af Cupcake
Ja, netop, ved 1:5 så bliver prisen pr. pr.vaccineret Individ jo også billigere for GAVI: i stedet for, at GAVI skal købe fx 50 mio. vacciner, kan de nøjes med at forpligte sig til at købe 10 mio. (der tilmed måske fyldes i Afrika)…
24/8 10:08
af 3kilofisk
Jeg har aldrig produceret vacciner. Men jeg kan ærlig talt ikke se, hvorfor medicinen skulle blive væsentligt billigere af at blive flyttet til Afrika. Jo, selv et barn ved at lønnen osv er lavere i Afrika, men det er vel ikke lønnen ddr fylder i prisen. Og det vil jo også koste dyrt at flytte og etablere en produktion i Afrika.
24/8 10:02
af WorkTrader
Nå vi får snart svar…god weekend
24/8 10:02
af WorkTrader
De bruges den vel bare til 5x så mange mennesker…
24/8 10:01
af WorkTrader
Tror først at prisen reduceres væsentlig hvis produktionen flyttes til Afrika
24/8 10:00
af Cupcake
Vial-prisen er måske 500 kr / men hvis 5 individer kan dele en vial, så må prisen falde til 100 kr. pr. dosis. Og ved prisnedslag ved commitment så endnu billigere…
24/8 10:00
af WorkTrader
Gavi har en 500 mio usd emergency fond til rådighed
24/8 09:59
af WorkTrader
“There is room to maneuver, but it’s based on volume and commitment,” he said. “If the international community were to say, ‘OK, we’re going to buy X doses a year because we want to start vaccinating children in Africa’ — that changes everything,” he added.
24/8 09:54
af Cupcake
I NYT-artiklen siger PC, at stykprisen er til forhandling ved commitment fra fx GAVI.
24/8 09:50
af WorkTrader
PC og Juell har tidligere udtalt at de står rimelig fast i prisforhandling, fordi der ik er så mange…
24/8 09:48
af WorkTrader
Dosisprisen vil holde min 500 kr uagtet at den bruges intradermalt 1:5
24/8 09:45
af WorkTrader
…mener det er helt off. Hvis ordren på to mio doser kommer, kan jeg nærmest garantere en opjustering. Margen er højere på jynneos end rejsevacc, og bulk er halvpris end færdige doser, selv hvis us bulkordren skulle bruges til dette eller noget af den, så vil vi få en opjustering på 500-750 mio er jeg helt overbevist om. Næste uge er et godt bud.
24/8 09:40
af Murermester
Cupcake. PC sagde godt nok at en bestilling på de 2 mio. ville betyde en omrokering af de nuværende ordre. Men han sagde samtidig, at en evt. bestilling på 2 mio. blot gjorde det svære for dem at komme med et nuværende bud på en opjustering. Nedjustering bliver ikke aktuelt
Nyeste Først- Ældste Først   Side 177/874