Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
20/8 22:06
af Cupcake
Vil foreslå, at I, der er interesseret i Bava, også følger de ugentlige Press-briefinger fremover… Og følger med i chatten dagligt. Så kan der “tolkes” og diskuteres på samme grundlag… Især i denne tid, hvor der er et udbrud i gang…
20/8 22:05
af vestasfan
Så har de meget afrika venlige kinesere sikkert også noget som er godkendt I Kina? Nej det her cirkus lugter lidt. Dele vacciner ud som kun er godkendt på dyr, og ikke mennesker!
20/8 22:01
af Cupcake
BioNTechs “nye mRNA-vaccine”, der p.t. er ved at gennemgå fase 2 og 3, blev også nævnt på PB i dag. Og når ACDC taler om den, så lyder det næsten sim om den allerede er godkendt… ($$$) ?
20/8 21:54
af Cupcake
Som der blev sagt på Press-briefingen i dag, så vil ACDC indsamle data ( lave “clinical trials”) samtidig med at de begynder at vaccinere i næste uge, for at sikre sig, at vaccinerne nu også er effektive mod clade1b, da der mangler data herom.
20/8 21:50
af Cupcake
@ES Netop - en vaccine, der skulle udfases og erstattes grundet grumme bivirkninger, har pludselig fået nyt liv - tilmed i en befolkningsgruppe, der er sårbar og mange er immunkompromitteret . Kan anbefale at læse den seneste uges chat og links, hvis du er ved at lave et deep dive…
20/8 21:40
af pauly
CC beklager. Aner ikke hvor lang tid det vil tage at overfører tech
20/8 21:40
af Cupcake
Forstår ikke jeres spørgsmål om de forskellige mpox vaccine typer og godkendelser… Der er blevet debatteret “længe” herom, både her og i medierne.
20/8 21:39
af EliotSpitzer
I ovenfor nævnte artikel står "In an animal study, the company's vaccine was shown to be effective in protecting against mpox.". Det kan simplhen ikke være rigtigt at BN har kjørt fuldt klinisk udviklingprogram og i tillæg har de lavet studie på teenager og så kan Emergent BioSolutions nøjes med et dyre-studie og så tilbude 40 mio doser.
20/8 21:34
af Cupcake
Paulus 20,40 Har du læst hele artiklen? Mit spørgsmål går specifikt på tech transfer.
20/8 21:33
af EliotSpitzer
20/8 21:33
af EliotSpitzer
Emergent forære 50K doses af smallpox vacciner til at håndtere mpox udbrudet i Afrika. Emergent pledges 50K doses of smallpox vax to help address mpox outbreak in Africa
20/8 21:32
af EliotSpitzer
Nu skal det globale pharma regulatoriske system stå sin prøve! BN har et godkendt produkt og de har gennemført kliniske studier på unge mennesker, som den eneste aktør. De står med den absolutte stærkeste regulatoriske pakke. Når der er tale om at der er behov for mange mio doser så hurtigt som muligt så burde BN får udnyttet sin kapacitet på 10 mio. doser. Men jeg er ikke sikker på om ikke de andre også får en pæn andel.
20/8 21:29
af TKN
Frankrig donere 100.000 doser (link)
20/8 21:16
af Kirt
ACAM2000 vidste jeg var godkendt - men troede ikke den blev brugt på grund af bivirkninger. Den japanske er for mig en overraskelse - og det undrer mig, at man kan smide et ikke produkt på markedet, som dog er godkendt i Japan. Det må siges at være en genvej ind på markedet. At der også skulle være en mRNA vaccine på trapperne vidste jeg heller ikke. Så historien om af BAVA har den eneste godkendte vaccine er måske et eventyr?
20/8 20:58
af vestasfan
Jeg er lidt forvirret, jeg troede kun det var Bavarians som var godkendt?
20/8 20:50
af EliotSpitzer
Dr. Hans Kluge, WHO Regional Director for Europe, prøvet på biefingen i dag at appelere til de Europæiske lande til at bidrage med vaccine doser. Her blev det ogs å klart at følgende vacciner er i spil - MVA-BN eller LC16 vaccines, eller ACAM2000 vaccinen. (link)
20/8 20:40
af pauly
Tech trans og ramp up behøver ikke være det samme, jeg forstår det som at omstille produktion til jynneos
20/8 20:27
af Cupcake
Nogen der ved hvor lang tid tech transfer af jynneos vil tage? Jf. bl.a. Reuters d.d. 17:04 “ Bavarian Nordic will decide this week on mpox vaccine ramp up, CEO says” (link)
20/8 20:08
af Cupcake
Hvorfor er det mon kun Bava, der tilsyneladende nævnes til at skulle etablere produktion i Afrika, ud over BioNTech, der også blev nævnt på ACNC briefingen i dag?
20/8 20:03
af Cupcake
@ElliotSpitzer mener det er 3,5 mio af LC26, der er undervejs fra Japan. Emergent fortæller "Currently, we have […] product already in inventory, with the ability to increase supply by approximately 40 million doses, if and potentially when needed," said Emergent's chief executive, Joe Papa.“ (link)
20/8 19:51
af Cupcake
Jf. 01:18 i nat så har Emergent også ansøgt WHO. Her et andet link (link) “ Emergent has also responded to the WHO invitation for manufacturers of mpox vaccines to submit an Expression of Interest for the WHO’s assessment of ACAM2000® vaccine to be added as an Emergency Use Listing (EUL), ”
20/8 19:25
af Kirt
Er ikke tryg ved at der skal udvides til Afrika. Jeg solgte 85% af mine aktier her i eftermiddag, så nu holder jeg delvis pause med Bava. Men jeg håbe den vil stige og skulle den falde lidt ned igen, så kunne jeg godt finde på at komme ind igen.
20/8 19:20
af Helge Larsen/PI-redaktør
Eliot..Hvis du føler for det må du meget gerne lægge et par spørgsmål til Adam Steensberg i Q&A chatten :-)
20/8 18:29
af larstj
20/8 17:45
af Pensionisten
Velkommen tilbage @EliotSpitzer. Dejligt, at du vil bidrage med din faglige viden. :-)
20/8 17:33
af EliotSpitzer
Jeg har selv svaret - ACAM2000 kommer oprindlig fra Sanofi.
20/8 17:29
af EliotSpitzer
Er Sanofi også en mulig leveradører. Jeg mener de var med i 2022.
20/8 17:29
af EliotSpitzer
Nu er jeg de sidste dage kastet mig over denne case og jeg er lang. Kender Bavarian godt fra tidligere men har mest været ude de sidste par år.
20/8 17:27
af WorkTrader
Emergent med acam2000 har vel også ansøgt…
20/8 17:27
af EliotSpitzer
NB: Jeg kan ikke lade være med at være stolt over medicinsk forskning i Danmark. Men det var faktisk i Danmark at Monkey-pox først gang blev identificeret. Magnus P.V., Andersen E.K., Petersen K.B., Birch-Andersen A. A pox-like disease in cynomolgus monkeys. Acta Pathologica Microbiologica Scandinavica.
20/8 17:25
af EliotSpitzer
WHO bad vel i starten af august om at få "regulatoriske dossiers" ind for dem som har vacciner imod M-pox, Her forventer jeg at både Bavarian og KM Biologics er med men er der andre som kan snige sig med?
20/8 17:23
af MAXIME
Enig!!! Der er gang i skakspillet men spændende, så den forbandede sygdom kan komme af veje!
20/8 17:21
af EliotSpitzer
Er der nogen som kender japanske KM Biologics produktionskapacitet for den fryse-tørret vaccine LC16 KMB. De har vel allerede fået bestilling på 2 mio. doser fra den japanske stat, som de vil donerer til Afrikanske lande.
20/8 17:15
af Pensionisten
@MAXIME- BAVA kan jo kun opjustere på konkrete salg/forventninger. Og der mangler, ligesom en smule endnu. Men lad os da håbe det sker ASP - toget kører hurtigt ;-)
20/8 17:08
af pauly
tak WT. Tænker der ikke foreligger en underskrevet aftale og Kaseya er lidt præmaturt ude
20/8 16:51
af MAXIME
Kan nu kun være om tid før de opjusterer, andet giver jo ikke mening!
20/8 16:47
af WorkTrader
..det kan man også gøre med en vis sandsynlighed, det er jo ofte sådan der sættes kursmål, som du vil vide, med forventede fremtidige indtægtsstrømme på de forskellige ben...
20/8 16:42
af 3kilofisk
Mange også her synes nærmest allerede at have indtægsført 12 mill doser, og derfor er faren, at enhver anden endda pæn stor ordre kunne blive set som enskuffelse. Jeg er nu ret sikker på at de kopper vil gi ordrer i årevis. Svært at kontrollere nogetsomhelst i Afrika.
20/8 16:38
af Pensionisten
Vi skulle nødigt have en Covid version 2 ;-)
20/8 16:36
af Pensionisten
Tak for det fine link, WT. Håber, at det ikke forsvinder i polemik, men ender ud i faktiske ordrer.
20/8 16:30
af WorkTrader
..her nogle af udtalelserne fra briefingen, (link)
20/8 16:19
af Cupcake
Sidste gang appellerede who at verdenssamfundet bidrog til indsamling til bekæmpelse af mpox i Africa og sølle 1 mio $ fik de ind, som jeg husker det. Det kunne der ikke købes mange vacciner for i 2022 - og så er det en "omskrivning" at sige, at man ikke kan få fat i nogen...
20/8 16:18
af WorkTrader
..direktøren sagde jo altså, at de har en 'clear plan' for at have de 10 millioner doser til rådighed næste år, og at BAVA vil lave tech transfer for produktion i Afrika. Prøv evt at hør briefingen selv :-)
20/8 16:15
af Pensionisten
Lidt af noget rod. Manglende - eller hvad værre er forkerte, facts, kan hurtigt give nogle gevaldige tilbageslag. :-(
20/8 16:14
af Cupcake
Det har blot været vigtigt for Bava denne gang at gå ud og sige, at de er klar til at producere X antal i år og i 2025. Ved sidste udbrud i 2022, der lød det hele tiden internationalt, at der var "mangel" på vacciner, mens Bava samtidig sagde vil har ikke sagt nej til nogen ordre overhovedet....
20/8 16:12
af 3kilofisk
Iflg chaplins seneste udtalelse så er der stadig ingen konkrete ordrer og følgelig tror jeg heller ikke de har kommitted sig til noget. Men der forhandles givet om en masse ting, og hvir det lander, det ved nok ingen endnu.
20/8 16:11
af Cupcake
Jeg hører det således, at bava holdees lidt som gidsel. De 10 mio bestiller verdenssamfundet hos jer (med prod i DK) - og I (Bava) begynder at etablere produktions i afrika samtidig....
20/8 16:11
af larstj
det tror jeg mere på se link (link)
20/8 16:09
af Cupcake
Bava kan da ikke garantere for 10 mio med mindre de har alt kontrol... Især når tech transfer skal finde sted. Det har taget 5 år bare for GSK vacciiner...
20/8 16:04
af WorkTrader
..ja det virker optimistisk. Men BAVA har jo tilsyneladende commit'et til det...
Nyeste Først- Ældste Først   Side 184/874