Bavarian Nordic
Aktiesnakken
NOVO
Zealand Pharma
TESLA
Genmab
Bavarian Nordic
Forsvarsaktier
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Shipping
Gubra
Hansa Biopharma
Vestas
Ennogie
ExpreS2ion
GN Store Nord
Medico
Pharma
AMBU
BITCOIN
Grønne Aktier
Laks
Banker og Finans
Chemometec
OLIE OG GAS
Politiksnakken
Smallcap og First North aktier
Embla Medical
![]() |
31/10 16:23 af fiji |
Hvis man har prøvet at kommunikere med deres IR chef Rolf Sørensen, vil man også vide at deres kommunikation er helt til månen, går man ham lidt på klingen bliver han sur og går helt i selvsving. Hvis de vil et skridt højere op, så tag og få ryddet op i IR afdelingen
|
![]() |
31/10 16:17 af Kraken23 |
@vitus hvis man ser på det store spænd der er mellem positiv/kritiske på indlæg herinde og det store spænd mellem kursmål/ faktisk kurs, så må man rigtig nok konkluderer at enten har markedet luret at firmaet ikke klare sig godt nok frem over...eller også er de bare umanerlig dårlige til at fortælle deres gode historie.. begge del er ikke godt.
|
![]() |
31/10 08:37 af ProInvestorNEWS |
Aktier - Skaber dårlig stemning forudsætninger for det gode comeback? (link)
|
![]() |
31/10 08:16 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier Tirsdag d. 31. oktober 2023 (link)
|
![]() |
30/10 23:43 af Enkommentar1 |
Ledelsen køb af aktier Direktør Henrik Juuel 1/9 kr 500.000 til kurs 149,56 - Bestyreleseformand Luc Derbuyne kr. 742.000 kurs 154,69. Nyheder 13/9 ordre til EU på m-pox, 25/10 godkendelse til salg ved apportekter.. To fra ledelsen om køber for kr. 1,2 Mio aktier af egne penge og to gode meddelser også ligger vi at rode rundt omkring kurs 130 - godt nok utroligt - regnskab 16/10, så er der fakta igen - vi er lovet en omsætning på 6,9 Mia og et ebita på 2,3 Mia
|
![]() |
30/10 22:48 af YPE |
Cubinvest 30/10 11:29 - Du får lige et like:)
|
![]() |
30/10 22:44 af Vitus |
Det er vist det der er miseren…..deres
kommunikation er horribel, eller mangel på samme…..det synes meget amatøragtigt
|
![]() |
30/10 20:09 af Kraken23 |
Efter hvad bava siger kommer de ikke til at skovle penge ind, tværtimod ;-)
|
![]() |
30/10 18:05 af bikube |
Forventer du underskud på vedvarende salg af vacciner, der er godkendt og i handel, og som skovler penge ind?
|
![]() |
30/10 18:03 af KimH |
Bikube, som aktionær kan jeg bruge udbytte og kursstigninger til noget, at man et år tjener styrtende svarer jo til virksomheden der sælger ud af arvesølget og de fortkommende år ikke tjener noget, ligeså ved vi jo ikke med Bavarians indtjening
|
![]() |
30/10 18:02 af Pensionisten |
Ja, fiji, det har jo åbentbart ikke fundet gehør endnu ;-)
|
![]() |
30/10 18:01 af fiji |
Pensionisten, godt med gentagelser af dit budskab
|
![]() |
30/10 18:00 af bikube |
Hvor mange Milliarder skal Bava tjene, før du er tilfreds KimH.
|
![]() |
30/10 17:59 af KimH |
ja og du er også ansvarlig i trafikken hvis der er en modkørende der kører ind i dig, jeg tror vi har forstået dit budskab pensionisten, du mener at det er aktionærernes skyld at de har tabt penge på Bavarian
|
![]() |
30/10 17:57 af Pensionisten |
Husk nu på, at der kun er een person, der er ansvarlig for dine investeringer: DiG SELV!
|
![]() |
30/10 16:37 af Kraken23 |
Ja blind høne finder også korn :-)
|
![]() |
30/10 16:29 af fiji |
1 success og hvor mange fiaskoer? fremtiden er vel usikker, senest var selvsamme PC jo ude og nedjustere omsætningstallene til 2025, så vi må håbe at de snart trimmer deres omkostninger tilsvarende
|
![]() |
30/10 16:27 af bikube |
Vi kan vel så give P C skylden for, at Pox, som firmaet har levet af i mange år, også blev godkendt til Mpox. Nu har Bava så bredt et program af vacciner, så jeg er ikke i tvivl om fremtidigt overskud.
|
![]() |
30/10 15:58 af fiji |
og PC har været ansat i Bavarian siden 1999, sikke et sammentræf
|
![]() |
30/10 15:42 af Kraken23 |
25 år
|
![]() |
30/10 15:42 af MAXIME |
Skulle jo gerne komme, deres produkt samling skulle gerne fremadrettet give afkast på sigt, som det ser ud, altid med forbehold. Lovende produkter med stabil indtjening!
|
![]() |
30/10 15:37 af Kraken23 |
Faktisk har bava stadigvæk ikke tjent 30 års investeringer tilbage endnu. Så der er ingen værdi skabelse endnu
|
![]() |
30/10 15:34 af MAXIME |
Tak Fiji - så giver det jo nok mening kursen ikke er højre pt. Men det ændre ikke på deres regnskaber er i opgående trend, så mon ikke kursen retter sig ind på sigt, det vil jeg mene.
|
![]() |
30/10 15:30 af fiji |
fakta er at selskabet har givet underskud i hvert eneste aflagte årsrapport, først i 2023 er der udsigt til overskud.
|
| ||
![]() |
30/10 15:28 af MAXIME |
Læs deres regnskaber de sidste 5 år så vil jeg da håbe du selv kommer frem til samme resultat!!! Det har intet med dagskursen at gøre, men selskabet har leveret langt over konsensus, Bavarian er og har altid været konservative i deres udmeldinger!
|
![]() |
30/10 15:20 af KimH |
leveret Big time på deres produkter, jeg tror ikke at det er samme aktie vi kigger på
|
![]() |
30/10 15:14 af MAXIME |
Bavarian Nordic har da netop leveret på deres produkter big time og sørget for der værdiskabelse og indtægter til fremtiden! At de desværre fejler på 2 fase 3 midler, giver et selvfølgelig et stort knæk…. Men de har altså leveret som selskab - jeg er selv Bavarian invester og nej jeg hverken daytradere eller svingtrader, om kursen skal længere ned muligvis, jeg er nu heller ikke i tvivl om den er betydelig højere ude i horisonten…
|
![]() |
30/10 15:07 af Cubinvest2021 |
Det er selvfølgelig rigtigt, at ledelsen ikke er ansvarlig for aktiekursen, men ledelsen er ansvarlig for driften og for at skabe resultater. Det kan man sige, at denne ledelsen ikke har gjort. Og i mange andre selskaber, bliver ledelsen udskiftet, når man ikke når de mål man har sat sig eller man performer dårligt. Sådan er det at have et løn i den klasse, som PC har. Bavarian har brug for nye øjne og nye plan
er for fremtiden. Og især en ny kommunikationsstil med investorer og medierne.
|
![]() |
30/10 15:06 af fiji |
det ville da være let, hvis ikke man havde nogle aktive aktionærer som retter en berettiget kritik, når en ledelse eller for den sags skyld bestyrelse fejler, deres kommunikation fejler jo big time
|
![]() |
30/10 15:04 af fiji |
Ledelsen har da netop været ude og sige at nu skulle tilliden genoprettes, hvis man går ud med sådan en udtalelse så er det da helt og aldeles fordi man har et tillidsproblem i et selskab
|
![]() |
30/10 15:01 af KimH |
Men du siger jo dermed også inddirekte at Bavarian skal swingtrades fordi den ikke kan levere afkast på den lange bane
|
![]() |
30/10 14:57 af MAXIME |
Hvis du har været med i 5 år??? Så har der været rigeligt med tid til at sælge i betydelig højre kurs, og med gevinst!!!! Det har ikke noget med ledelse eller bestyrelse de driver et selskab og skal ikke forholde sig til hvad dagskurs er eller kommenterer på det, i min agenda!!
|
![]() |
30/10 14:53 af MAXIME |
Det virker ellers som om at man ikke laver andet end at kigge på dagskursen!!
|
![]() |
30/10 14:53 af KimH |
Maxime, tålmodighedskortet kan man altid trække blot svært at forsvare overfor dem som har været lang i aktien i +5 år
|
![]() |
30/10 14:50 af Cubinvest2021 |
ikke har skabt en reel og solid afkast for investorerne.
|
![]() |
30/10 14:50 af MAXIME |
Med alt den tid du bruger foran skærmen på at fortælle side op og ned, så fatter jeg ikke du har solgt på dens store opture, i hvertfald taget toppen af gevinsten, hvis du har været så lang i Bavarian, du har vel ikke i din vildeste fantasi regnet med at Bavarian ville ligge i kurs 1000 som marked er pt. Mange selskaber bliver banket tilbage til start i øjeblikket!! Skal nok vende igen tålmodighed!!!
|
![]() |
30/10 14:49 af Cubinvest2021 |
Jeg er enig med KimH. Det er ikke mening, at man skal holde øje med kursen hele tiden, når man er langsigtet investor. Dem, som købte for f.eks. 5 år siden regnede ikke med at man nu lå i en lavere kurs. Så skal man ud og erkende, at denne aktie er god til swing- eller daytrading. Og det argument med "hvis ikke du kan lide lugten af bageriet..." holder hellere ikke. Man vil da gerne kæmpe for at få noget af sin investering tilbage. Og ledelsen må gerne kritiseres, hvis de over en 10-årig periode
|
![]() |
30/10 14:13 af KimH |
Vi hører fra tid til anden en del skribenter herinde skrive at man bare kunne tage gevinsten da kursen var oppe. Fakta er jo at Bavarian jo ikke har været i stand til at levere et langsigtet afkast til deres aktionærer og det kan aktionærerne jo netop tilskrive ledelsen/bestyrelsen som bare ikke er dygtige nok
|
![]() |
30/10 14:09 af KimH |
@Maxime, mistilliden til Bavarian Nordic er vel netop for dem som har været i aktien i mange år, ledelsen har jo lovet og ikke leveret
|
![]() |
30/10 14:04 af MAXIME |
Der er da masser af værdi skabelse i Bavarian Nordic, at aktiekursen ikke tilsvare det i øjeblikket er ikke ledelse eller bestyrelsen ansvar, det er markedsprisen pt. At du som aktionær ikke har tålmodighed og justerer din portefølje på de 3 opture i gennem de sidste 3 år… det hele er ikke blue sky!!!! Hvis der er så meget mistillid forstår jeg overhovedet ikke man sætter sine penge i et selskab.. må man tage de nedture og opture det med bringer!
|
![]() |
30/10 12:58 af fiji |
Underligt at der ikke snart er nogle storaktionærer som tager bladet fra munden og forlanger handling, hvis den nuværende ledelse ikke kan skabe værdi for dets aktionærer, var det måske bedst at hele selskabet blev solgt til højstbydende
|
![]() |
30/10 12:29 af Cubinvest2021 |
Ja, jeg husker godt Carnegies tidligere negative analyser og publikationer af BAVA, men de har vist sig at være spot on. I modsætning af Nordea eller de andre.
|
![]() |
30/10 11:26 af Kirt |
Carnegie har altid været shorternes ven. Se tilbage på tiden, hvor de ødelagde Pandora. Gætter også på de omsættter man af shorternes aktier
|
![]() |
30/10 10:56 af Cubinvest2021 |
De venter bare til at de "gamle" private investorer opgiver aktien og at der derefter kommer frisk blod, som nemmere kan lokkes til at kigge op på taget.
|
![]() |
30/10 10:54 af fiji |
Henrik Juuel har tidligere udtalt at de nu vil genopbygge tilliden? gad vide hvordan de har tænkt sig at gøre det, ved at lade kursen falde endnu mere?
|
![]() |
30/10 10:38 af Cubinvest2021 |
I det mindste er deres anbefaling ikke "Sælg"...
|
![]() |
30/10 09:35 af Janolsen |
Vaccineproducenten Bavarian Nordic har fået sænket kursmålet til 176 kr. fra 214 kr. hos investeringsbanken Carnegie, der dog fastholder anbefalingen "hold".
|
![]() |
30/10 08:02 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
![]() |
30/10 07:31 af Stroka |
God morgen :-)
|
![]() |
30/10 07:28 af Fandel |
Godmorgen...
|