Bavarian Nordic
Aktiesnakken
NOVO
Zealand Pharma
TESLA
Genmab
Bavarian Nordic
Forsvarsaktier
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Shipping
Gubra
Hansa Biopharma
Vestas
Ennogie
ExpreS2ion
GN Store Nord
Medico
Pharma
AMBU
BITCOIN
Grønne Aktier
Laks
Banker og Finans
Chemometec
OLIE OG GAS
Politiksnakken
Smallcap og First North aktier
Embla Medical
![]() |
10/1 16:19 af Cubinvest2021 |
Markedet er ved at forberedde sig på, at deres vaccine måske ikke bliver relevant og måske kun skal anvendes til ældre 1 gang om året ligesom en influenza-vaccine, hvor resten af befolkningen “lever” med covid som influenza. Vaccineværdien er flere steder prissat som 100 kr i aktiekursen, så kurs 200 er nok et realistisk bud, hvis ikke man regner covid
|
![]() |
10/1 16:29 af Messersmith |
enig, sammenholdt med en selvforstærkende nedadgående trend, gør at ingen køber op når man ikke ved hvor bunden ligger
|
![]() |
10/1 16:43 af Messersmith |
hvis man skal tage de positive briller på, så vil det betyde at når covid begynder at ebbe ud om et par måneder (iflg. "eksperterne") gøre at salget af deres rejsevacciner igen stiger og generer omsætning :-)
|
![]() |
10/1 16:47 af Messersmith |
positiv er også at covid forsøget er fuld finansieret af staten, så der vil kun være plus i bogen næsten uanset hvor stort salget skulle blive
|
![]() |
10/1 16:48 af Messersmith |
læs stort / lille
|
![]() |
11/1 17:02 af Match |
Med udmeldingen fra BionTech i dag om forventede indtægter på mellem 97,5 og 127,5 mia. kr. på Covid19 vaccine, så er svenske REDEYE's bud på topsalg af Bavarian Nordics vaccine (under forudsætning, at den lever op til forventningerne) på op til 100 mia. kr. ikke skudt helt ved siden af, hvis man har de meget optimistiske briller på!
|
![]() |
12/1 11:47 af Messersmith |
Mon ikke dette kan hjælpe på salget af vaccine i fremtiden og der med BN forretningsmuligheder :-) Forslag: Ekstraskat for de uvaccinerede
I den canadiske delstat Quebec overvejer man at indføre en ekstraskat for de uvaccinered
:-)
|
![]() |
12/1 14:12 af Darvin |
Læste lige et indlæg på debatten. Som der skrives i debatten, så er der misforståelser omkring vaccinerne. Når nogle antyder, at vi i DK kunne være ovre bølgen! om nogle måneder, betyder det ikke at verden er ovre Corona. Slet ikke, ligesom risikoen for nye mutationer heller ikke er forsvundet. Og det betyder slet ikke at behovet for nye vacciner forsvinder, tværtimod. Der er ikke noget der hedder varig immunitet. Smitte giver heller IKKE varig immunitet.
|
![]() |
12/1 14:13 af Darvin |
Der er smitte, der er sygdom og der er beredskab. Corona kan gå på lavblus om 1,2 eller ? År, og dukke op med fuld styrke igen efter få år. Så der SKAL vaccineberedskab og forberedelse til.
|
![]() |
12/1 14:13 af Darvin |
Verden har et klart og erkendt behov for en ny og bedre generation vacciner. De nuværende holder ikke en meter, og er alt for snævre, og har alt alt for kort virkning. Hvis de/recepten hele tiden skal fornyes, vil vi altid være uhjælpeligt bagefter. Netop den teknologi, som Bavarian’s bygger på kan være det rigtige, bredere og længerevarende svar, og deres vaccine kan naturligvis udbygges i en version 2, akkurat som HPV vaccinen er det.
|
![]() |
12/1 16:47 af JGJ |
Nogle bud på, hvordan Bava er stillet i covid fase 3 når de nu vel skal indstille sig på omikron? Altså dels er deres forsøg lagt an på en booster strategi (en strategi som WHO nu siger at verden bør forlade), og dels er deres resultater fra fase 1 og 2 lagt an på delta varianten. Kan de tilpasse vaccinen og fortsætte fase 3 eller hvordan?
|
![]() |
12/1 17:04 af Cubinvest2021 |
Det er et meget godt spørgsmål og pointe. Det ville være rart, hvis Bavarians ledelse og deres IR afdeling kunne melde noget ud til markedet om netop deres strategi. Umiddelbart burde deres vaccine kunne fungere selvstlndigt (og ikke kun som en booster). At de valgte at satse på boostermarkedet var måske deres strategi eftersom de kom lidt sent til “festen”.
|
![]() |
12/1 17:25 af Riis7 |
tror os de er kommet alt for sent til festen desværre, market forsætter os med at sælge ud:-) er vel den dårligste aktie i c25 sammen med de andre biotekselskaber/pharma og grønne aktier, renten/inflation snakket har ikke været godt for de type selskaber og ser ud til og forsætte:-)
|
![]() |
12/1 17:27 af Riis7 |
i år:-)
|
![]() |
12/1 17:30 af Hugininvest |
15.47 JA
|
![]() |
12/1 17:30 af Riis7 |
NBI INDEX ned med 1 procent i dag, hvor market ellers er pæn:-)
|
![]() |
12/1 19:20 af Messersmith |
af Messersmith
Det korrekt covid fase 3, er fuldt finaseret af staten. Og hvis successful kan de kræve lånet indfriet evt gennem vacciner eller tilbahe betaling. Men finaseret er det :-)
|
![]() |
12/1 19:27 af Messersmith |
Det blev sidst sagt af Chaplin på pressekonferencen i december
|
![]() |
12/1 19:30 af Messersmith |
Mener hans ord var "fully financed
"
|
![]() |
12/1 20:05 af Hugininvest |
Der er IKKE et normalt lån, så forkert. Det betales tilbage i takt med overskud ved salg, og via levering sf vacciner. Bavarian skal ikke have en krone op af lommen, ud over en slags
andel af salget.
|
![]() |
12/1 20:06 af Hugininvest |
I forbindelse med de 800 mill læber Bavarian 0 risiko
|
![]() |
12/1 20:59 af Hugininvest |
Rigtigt. Det var så rettet mod RSV, men naturligvis er ser risiko. Ikke mindst fordi de starter med st køre selv. Til gengæld er risk/ reward også tilstede. Jeg har øget i Bavarian, og syntes dagens kurs er væsentlig mere tosset end f.eks Genmab (som jeg også syntes er alt for billig)
|
![]() |
12/1 23:37 af WiseWhiteWolf |
Med hensyn til Bavarian er jeg nu egentlig. Set nervøs for om direktion og topledelsen reelt længere er kompetent til at drive virksomheden. Den er vokset og deres agen virker ikke super professionel. ... desværre.
|
![]() |
12/1 23:39 af WiseWhiteWolf |
De har rejst penge via Børsen til først Covid og senere rsv. Yderligere har de reelt fået penge af staten til Covid - men deres ageren er ekstremt fodslæbende, næsten som om de ikke ønsker det skal lykkes
|
| ||
![]() |
12/1 23:41 af WiseWhiteWolf |
Hertil kommer vedvarende rygter om at de reelt ikke havde en plan for ansættelse af salgspersonale til de to rejsevacciner hvor de bragede absourd mange penge af.
|
![]() |
12/1 23:44 af WiseWhiteWolf |
I min optik har Bavarian nået en størrelse hvor Poul Chaplin slet ikke passer længere. For meget gadedreng og for lidt strategisk leder som eksekvere - og som slet, slet ikke har forstået hvor meget hans organisation skal udvikles på alle områder.
|
![]() |
12/1 23:46 af WiseWhiteWolf |
Dilemmaet er at han vel reelt sidder på bestyrelsen - og ikke kontrolleres af aktionærerne, ligesom ATP ikke går ind i den. Det tror jeg heller ikke de gør, idet de så kommer til at deltage i et blame game.
|
![]() |
12/1 23:47 af WiseWhiteWolf |
Johnson og Johnson rykker naturligvis som konkurrent og gammel samarbejdspartner heller ikke.
|
![]() |
12/1 23:53 af WiseWhiteWolf |
Sku lidt trist. De mangler en ledelse som kan levere varen og som kan professionalisere kulturen inden for alle områder. ... og der rækker Poul Chaplins evner ikke. Eventuelt derfor Novo Holding ikke er gået ind som medejer idet det jo ellers ville have været ekstremt naturligt Danmarks største Pharma penge tank hjalp til med proffesinaliseringen og scale up af Bavarian til en rigtig virksomhed
|
![]() |
12/1 23:56 af WiseWhiteWolf |
... og bare lige så alle er med. Chaplin har været perfekt dengang Bavarian var små og det mest af alt var Powerpoint shows, hurtig snak, ukuelig tro på at “kom - vi finder en løsning nede af vejen”, men som jo indtil nu ser ud til at være blottet for sans til eksekvering, projektledelse og drive en stor virksomhed.
|
![]() |
12/1 23:59 af WiseWhiteWolf |
Jeg har desværre forsat aktier i Bavarian - tanken var at de selvom de nok ikke er super profesionelle både kunne smide Covid og rsv på gulvet. ... men det ser sku sådan ud
|
![]() |
13/1 00:01 af WiseWhiteWolf |
Med de resultater der har været på Covid er det en skændsel at de ikke har rykket hurtigere og forsat ikke rykker. Længere er den ikke, og dybest set tror jeg det skyldes det som står nedenfor. Nogen der kender nogen i bestyrelsen eller ved mere om dem?
|
![]() |
13/1 08:46 af Messersmith |
whiteWiseWolf: noget hårdt sat op, men meget enig. Ledelsen ser ud som om de mangler de strategiske evner til at få kommunikeret med bla investore på en måde der passer til et stort internationalt firma, agerer stadigvæk som Asgers lomme-projekt.. men med hensyn til hastighed kan de selvfølgelig ikke agere lige så hurtig som spillere med Mega mange penge
|
![]() |
13/1 10:06 af Riis7 |
enig, os bare op af bakke pt hvis man har for mange bava og Genmab aktier pt:-)
|
![]() |
13/1 10:09 af Svingtraderen |
Oversigt over shortpositioner i danske aktier. Tabellen viser summen af shortpositioner, som er større end eller lig med 0,50 pct.: Selskab Sum af korte positioner Senest rapporterede korte nettoposition Ambu 10,43 12/1-22 Zealand Pharma 5,65 12/1-22 Bavarian 5,04 11/1-22 ISS 4,57 7/1-22
|
![]() |
13/1 10:09 af Svingtraderen |
De mest shortede pr..:
|
![]() |
13/1 13:51 af Messersmith |
Analytikere har en tendens til at rette ind så deres kursmål ikke ligger for langt fra den handlende værdi, så mon ikke vi ser at disse kursmål snart nedjusteres
|
![]() |
13/1 14:00 af Cubinvest2021 |
Det er nok rigtigt, men det vil også være ret uprofessionelt fra deres side, hvis de nedjusterer deres kursmål uden at der er kommet nogen form for nyhed, som kunne begrunde nedjusteringen. Med mindre de skriver, at det skyldes at corona nu må anses som værende aftagende eller at markedet for nye vacciner har ændret sig
|
![]() |
13/1 15:25 af Cubinvest2021 |
Interessant podcast fra d. 9. december med Hansen og Larsen om Bavarians kursfald primo december ifm. indhentning af kapital til fase 3 (RSV) (link)
|
![]() |
13/1 16:32 af Messersmith |
Kunne være interessant at høre hvad de siger nu hvor aktien er faldet yderligere ca
20%
|
![]() |
13/1 17:45 af Janolsen |
Jeg glæder mig over at nu når BAVA falder 4%som den jo næsten gør dagligt, så betyder det mindre og mindre i kr. og øre :)
|
![]() |
14/1 09:30 af Cubinvest2021 |
Med nuværende kurs er værdiansættelse på deres Covid-vaccine næsten nul. Det er ret skræmmende at se. Og nu mangler vi bare flere shortpositioner for at banke den ned under 200 snart.
|
![]() |
14/1 10:14 af Messersmith |
Jeg tror vi har nået bunden, den er kun nede med 2% (ironi kan forekomme)
|
![]() |
14/1 15:28 af Cubinvest2021 |
|
![]() |
14/1 15:28 af Cubinvest2021 |
|
![]() |
14/1 16:33 af TKN |
Kommentar fra Kapital Partner. De skriver til sidst, at Bava vil indsende løbende data til sundhedsmyndighederne (link)
|
![]() |
15/1 11:18 af simonmads20002003 |
Midt i stormvejret og spekulationerne om den fremtidige efterspørgsel på vaccine mod covid, vil jeg gerne henvise til denne artikel fra BBC. Ganske interessant og måske et lille plaster. : (link)
|
![]() |
17/1 19:19 af ProInvestorNEWS |
Fra debatten:
"Citat Warren Buffet ja, men lige nu bruger jeg selv det på visse aktier, bl.a. på Bavarian".
(link)
|
![]() |
17/1 21:18 af Cubinvest2021 |
Meget fint indlæg, som jeg er enig i. Jeg håber, at vi tålmodige investorer får ret.
|
![]() |
17/1 22:32 af KBR |
Hvor gammel er Buffets udtalelse - er der evt. et link til artiklen i sin helhed ?
|