Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
19/8 22:50
af pauly
Alt afhænger jo om der kommer større ordre.
19/8 22:33
af Cupcake
Børsen i morgen side 4 - helsides artikel “ Bavarian er hamret op: Her er investorers syn på aktien” (link) same same
19/8 22:10
af Strøjer
(den er fra min informationsplatform)
19/8 22:10
af Strøjer
ikke det helt nye, men blot at der er mere tryk på medierne derude (link)
19/8 21:29
af larstj
Congo håber at modtage de første mpox-vacciner i næste uge (link)
19/8 20:18
af Mcjean
Japan's Ministry of Health, Labour and Welfare is preparing to provide the supplies to the Democratic Republic of the Congo (DRC), in collaboration with the WHO and other partners. Japan-based KM Biologics, a manufacturer of one of the mpox vaccines, holds a stockpile that could be sent to the DRC.
19/8 19:55
af Kirt
BVNRY er i USA i 13,72 = ca kurs 276 i DK
19/8 19:35
af Bullish
Enig, @3kilofisk, short er helt legitimt, og en del af markedet - det ville sq være lidt underligt , hvis der kun var købere
19/8 19:34
af Mcjean
Første tilfælde i Spanien Cb2
19/8 18:01
af 3kilofisk
Aktien er steget knap 50% på dage. I det lys forundret over at nogle orker at at genstarte den sædvanlige shorter snak, ved det første tegn på lidt rødt. Kommer der ordrer på 12 mill doser, så skal de shortere nok komme til at tude…det behøver vi ikke.
19/8 17:44
af Kirt
Typisk at shorternes ven, Carnegie, altid skal ligge i bunden. Det kan også have påvirket shortsalg i dag. Jeg husker da det var Pandora de kastede sig over - der var heller ikke,fint i kanten
19/8 17:31
af 3kilofisk
Hvis vi vitterlig venter på faktiske ordrer på op til 12 mill doser, så bliver regnskabet jo lidt af en non-event. Men derfor kan der jo godt gå hysteri i den, da der er mange småinvestorer i den, og de handler jo som bekendt meget med følelserne.
19/8 17:19
af BSinvest
Bavarian Nordic får højere kursmål hos Carnegie (link)
19/8 16:58
af Murermester
Som jeg skrev i fredag, blev alt solgt på gennemsnit 286, med en betydelig gevinst. Har gået hele weekenden og har haft ond i maven, over jeg ikke er med mere. Derfor kom jeg til at købe igen på kurs ca. 288. Dog ikke så meget som jeg solgte men en ganske pæn sjat- Derfor skal i nu sørge for at holde aktien oppe :-)
19/8 16:52
af Vitus
Dvs vi kan risikere alt muligt på torsdag :-)
19/8 16:25
af EliotSpitzer
Her lidt fra diskussionen som pågår i Norge: (link)
19/8 15:40
af kkjoel
HVIS de "hysteriske kællinger" (markedet) bliver skuffede over regnskabet, risikerer vi meget let et vist/mindre fald på torsdag. Der kan modsat selvfølgelig osse komme positive udtalelser fra ledelsen der gør at hyperne først for alvor går amok ;-) Vi får se.. jeg holder mit aktiesparekontokrudt tørt for nu. På Frie+Pensioner er jeg fuldt lastet - så herligvis både med og ikke med....
19/8 15:36
af kkjoel
Godt, pens - vi venter.
19/8 15:33
af Vitus
Spændende om Bava kommer i + igen inden luk :-)
19/8 15:20
af Pensionisten
USA ser lidt lunken ud, her kort før åbning....ser lige tiden lidt an.
19/8 13:39
af Cupcake
Under alle omstændigheder er det en spændende uge / tid vi går i møde - og husk at sprede risici og ikke investere mere end I kan tåle at tabe...
19/8 13:36
af Cupcake
Når jeg læser og hører, hvad de danske medier skriver og siger (inkl. Mio-klubben) om Bava / det seneste udbrud af mpox, så kan jeg nemt komme i tvivl om deres dybdeviden - altså om de er tilstrækkelig ned i materien...
19/8 13:29
af WorkTrader
jo. Tænker det samme. Li'som med de 200k doser. Efterfølgende pm. Drejebogen skrevet.
19/8 13:25
af Cupcake
Mon ikke det er Africa CDC, der får lov til at komme ud med nyheden først, når / hvis en kontrakt på 2 mio. og/eller 10 mio. er underskrevet... ACDC sagde under 1. briefing, at de ca. ville holde ugentlige briefings for at sikre transparens. 2. briefing er som nævnt i morgen.
19/8 13:19
af Cupcake
The Guardian Læserbrev af engelsk professor "In depth: ‘This is far and away the biggest outbreak of mpox ever’" (link) Bemærk selve det længere læserbrev begynder lidt længere ned på siden...
19/8 12:55
af WorkTrader
..tror jeg faktisk heller ikke Bava kan...ej heller behøves.
19/8 12:54
af Cupcake
Bava har fat i den lange ende - og jeg håber virkelig, at de har nogle solide forhandlere på deres side, for de må være under et stort press. Men alt hvad jeg har læst om etablering af egenproduktion i Africa er total skræmmende (penge ud af vinduet) - så hvis verdenssamfundet vil have, at et lille dansk firma skal producere lokalt, så må verdenssamfundet punge op og bære omkostningerne og risikoen... Jeg kan simpelthen ikke se, at Bava skal bære nogen risiko overhovedet...
19/8 12:50
af WorkTrader
..yes tak kl 15 imorgen, jeg booker møde :-)
19/8 12:49
af Cupcake
Hvis man vil se hype og clickbait, så læs dagens overskrifter i medierne...
19/8 12:47
af Cupcake
@WorkTrader - Bemærk briefing er i morgen... + det er ikke en dansktime heldivis... @kkjoel 11:05 + 12:03 + 12:06:Har du mon solgt eller shortet? Vil gerne se dit regneark... @TheNote 11:33 TA skal vel ikke tillægges den store værdi i nuv. situation... ?
19/8 12:36
af Hansi1234
Er det kun mig som fornemmer at den kan ende i plus idag? :-). Synes jeg har set dette mønster før. Starter højt, massivt salg så den ender i minus og slutter dagen af med plus.
19/8 12:15
af WorkTrader
beklager stavefejl
19/8 12:13
af WorkTrader
..jep @kkjoel - har hele tiden antaget en ny range når freezedried bliver tilgængeligt..og når jeg indiskonterer, at prognosen er nået, 40-50% af chikv marked på 500mio usd næste, de 10 mio doser, og andre ting, så er vi ikke i nærheden af fair value. Men givet aktionærbasens sammensatning, so far vil der komme masser af op og nedture...måske afhjulpet af tilbagekøb fra 2025...
19/8 12:06
af kkjoel
Men altså en grov alt-andet-lige betragtning - med jævn salgsudvikling i vacc+ny CHIK vacc... og ekstra mulighed for at US begynder de større indkøb til det strategiske lager efter frysetørret godk. Hvad nuværende mpox krise giver er "anybody's guess" ;-)
19/8 12:03
af kkjoel
Når jeg kigger guidance/salgsudvikling, kurs og regnskabstal (UDEN nylige mpox nyheder og MULIGE kæmpe ordrer) tænker jeg kursen burde ligge i 200-250 pt. Og måske 250-350 et år frem, hvis udviklingen fortsætter (men altså alt sammen vurderet UDEN mpox-postyret pt.).
19/8 12:00
af WorkTrader
..i dette tilfælde er det jo netop ikke varm luft..som hype vel oftest er. :-)
19/8 11:59
af WorkTrader
..så kan jo diskutere, hvad hype egentlig er...selvfølgelig enig Note 11.39
19/8 11:58
af kkjoel
Sådan fungerer hype jo bare. Fast in and up - fast out and down.
19/8 11:56
af kkjoel
Og på sigt skal BAVA nok komme i både 300... og 400: fordi basisforretningen er til det! Det er bare ikke sikkert det blir i denne omgang.. fordi det hovedsageligt er hypebaserede stigninger. Masser af lermminge.... og de kan forsvinde øjeblikkeligt/meget hurtigt ved dårlige/manglende nyheder. Tror regnskabet bliver fint.. men der kan jo være en del, der forsvinder hvis de ikke ser en substantiel opjustering.
19/8 11:52
af kkjoel
Præcis, TN!
19/8 11:38
af WorkTrader
..sorry partnerskabet er jo annonceret..mener selvfølgelig de 10 mio doser incl eller excl de 2 mio til i år...
19/8 11:34
af WorkTrader
..enig Strøjer. Linker lige til Linkedin nyheden om partnerskabet, (link) - såfremt partnerskabet annonceres, som jeg forventer snart, og de 2 mio doser til i år, der vil føre til opjustering på ca 1 mia...så skal du se hype
19/8 11:30
af Strøjer
... forretning de havde, nok ikke.
19/8 11:30
af Strøjer
Hvorfor skal den egentligt ned ? Den er endeligt ved at indhente den værdi den havde INDEN mpox gik amok. Vi ligger stadig i den lave ende af mange analyser, og mpox har nok blot bragt nye investorer ind, og måske fra udlandet qua det tyske blad og de amerikanske investorer fra den anden dag. Fint nok, at der er nogen som vil gevinsthjemtage, men weekendens nyheder, burde da få aktien til at gå højere. Passer stigningen med de nyheder som er kommet ? Måske ikke. Passede kurser før med den....
19/8 11:29
af EliotSpitzer
Her lidt nyt fra Bloomberg - (link)
19/8 11:05
af kkjoel
Den skal nok komme ned igen.. er steget liiiidt for hurtigt.. og det meste er hype. Og det at den var i 400 "sidst" er ligegyldigt ift hvor meget den kan stige nu! Det er hypen pt samt mpox-tilfælde i vesten og ordrerne i de nærmeste måneder der tæller. I allernærmeste fremtid (2u - 2md): i det omfang der ikke kommer særligt mange nye smittede i vesten og større ordrer heller ikke viser sig, vil den falde tilbage (formentlig er den en bund over 200, om den er ved 220 el 250 må tiden evt vise)
19/8 10:57
af ProInvestorNEWS
Den tilføjer flere detaljer og perspektivering.
19/8 10:56
af ProInvestorNEWS
larstj ..se originalen 8.46 i denne chat.
19/8 10:47
af TeamGarlic
TA: en test af niveauet 260 kunne lukke det seneste gap og give mulighed for at komme ind i BAVA.
19/8 10:04
af larstj
ifølge investeringsøkonom (link)
Nyeste Først- Ældste Først   Side 186/874