Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
16/8 14:40
af Jazzz
Også solgt 80% her til eftermiddag.. synes den løber for stærkt..
16/8 14:40
af Dusør
Lad være med at fodre shorterne med jeres aktier de har godt af lidt sved på panden.
16/8 14:39
af lexus
Nej måske man skulle slæge af det hele men jeg har det skidt med skat.
16/8 14:38
af Strøjer
Med 3. dage i næste 2 cifret stigninger (og 9-10 dage med konstante stigninger), kommer der til at gå lemminger i den, og vi ser mere brænde på bålet. Det er gået stærkt, meget for stærkt, alt for stærkt. men hvad skal bremse det ? Et tysk investorblad ? USA, som vil 20% højere end os hele tiden ? En svensker med fingerne for langt fremme ?
16/8 14:36
af Cupcake
@exitnu 14:15 - hvad betyder det? Har du solgt ud igen i dag? Eller lukket sækken for yderligere salg...
16/8 14:36
af Dusør
Der er ingen grund til at sælge, hvis man har ro i maven. Det kunne tænkes at det spreder sig til flere lande over Weekenden. Det kunne måske vække de ansvarlige, så der bliver bestilt noget vaccine.
16/8 14:34
af Cupcake
@Team3 - velkommen til... De kører allerede for fuld skrue, som jeg forstår det. GSK-vaccinerne havde 18 mdrs leveringstid, men sidste batch er vist kørt hos GSK, fremover bliver det Bava der producere, men må melde pas på, hvordan deres produktionsfaciliteter kører... Må formode, at de har undersøgt muligheder for at producere GSK-vaccinerne andetsteds, qua det er mit indtryk Jynneos er lidt vanskeligere...
16/8 14:32
af Strøjer
Har ikke solgt basis pulje eller den supplering jeg lavede i 150erne. Og efter mit gamle kursmål skal jeg begynde at overveje, men hver dag en nyhed som rykker på det. Jeg forsøger, at beregne nye salgspunkter i weekenden.
16/8 14:32
af Pensionisten
Jeg solgte idag på ca. 280 - lidt med fuglene på taget eller i hånden. Følger fortsat tæt ;-)
16/8 14:28
af Cupcake
@lexus 13:08 - heldige dig...
16/8 14:26
af TOPspiller
Fik suppleret lidt i går da den faldt tilbage + det jeg ellers havde. Har i dag solgt 50 pct af det jeg slupplerede op med.
16/8 14:25
af henrik48
Limit blev ikke nået - heldigvis :-)
16/8 14:25
af Cupcake
@WorkTrader... jeg nøjes med kefir...
16/8 14:24
af WorkTrader
..nogen bruger tiden på at drikke champagne kære @Cupcake - Sante
16/8 14:23
af Cupcake
@Match - du må da også sidde og smile med den supplering fra i går...
16/8 14:23
af Cupcake
@Henrik48 - så du lod din limit på de 255 passere? ;-)
16/8 14:22
af zirium.dk
Jeg kan tydeligt mærke på min hjemmeside, at interessen er stor for Bavarian i øjeblikket. De seneste 4 dage har der været en betydelig stigning i antallet af besøgende, som følger med i shortpositionen for BAVA. Det ser ud til, at shorterne lukker deres positioner for at åbne dem igen på et højere niveau, som Helge også nævner i sin seneste podcast, men købspresset pt er for stort til, at de kan presse kursen ned. Det ser derfor ikke ud til, at shorterne opgiver deres satsning foreløbigt.
16/8 14:19
af pauly
Har heller ikke solgt, synes ikke det er tid endnu. Tror der er flere fugle på taget der bliver fanget ind
16/8 14:15
af exitnu
Jeg har lukket sækken igen :)
16/8 14:15
af Team3
Mit første indlæg i denne chat! super god blog og mange gode indspark, tak for det... Spm. herfra, I Årsrapporten 2023 fra BAVA (S 31) skriver de at i Kvistgaard lokation produceres der Pox vaccinerne samt Rabiput og Encepur.. Nogle her der har et bud på om en evt. øget produktion af Pox vaccinen betyder at de skal "skrue ned" for de andre 2 (Encepur og Rabipur)? eller er det helt forskellige produktionslinjer/metoder?
16/8 14:15
af henrik48
Jeg forsøger også at modstå fristelsen til at sælge :-)
16/8 14:11
af Hansi1234
Cup jeg har heller ikke solgt. Regner med den skal over 400 igen ligesom sidst og måske mere :-).
16/8 14:06
af Cupcake
Sikken en stilhed ;-) Er alle gået på weekend? Skal jeg sided her og spamme til ingen verdens nytte? Er det kun mig, der ikke har solgt i dag? Eller er I samlet i @Strøjeers call center med portvin ?
16/8 13:52
af Cupcake
Det var hurtigt...
16/8 13:51
af Cupcake
Så bliver der arbejdet igennem klumpen på 285...
16/8 13:47
af Cupcake
BBC "Travellers advised to consider mpox vaccine". New advice. (link) .
16/8 13:41
af Cupcake
Relativ volumen 607% og Volumenvægtet gennemsnitspris 271,50
16/8 13:36
af Cupcake
@Match ja, og uforståeligt at Emergent Solutions (ACAM2000) også er steget med 40% den seneste uge, qua den vanskeligt kan anvendes. Se i øvrigt fin gennemgang af tilgængelige vacciner nederst i Forbes artikel d.d. "Mpox Vaccine Maker’s Shares Continue Rising As Concern Over Virus Outbreak Grows" (link)
16/8 13:24
af Hansi1234
EU agentur hæver risikoniveau: (link) .
16/8 13:19
af Cupcake
@TKN 12:08 "Aktiedirektør kalder dansk aktie billig: Det er min største position" ... "Det koster i skrivende stund omkring 273 kr. at få fingre i en Bavarian Nordic-aktie, men aktien er stadig billig, når man ser på potentialet..."
16/8 13:18
af TOPspiller
Lexus... 16 pct plus... Det er en dag hos BAVA :D
16/8 13:08
af lexus
Rolig nu goldman ser et plus på 16% i zealand. Man kan jo også være begge steder.
16/8 13:00
af Cupcake
Tidligere Zealand investorer med ledig likviditet skal være hjertens velkommen hos Bava (link)
16/8 12:48
af Cupcake
Linket funker tilsyneladende ikke - men så prøv Ziriums hjemmeside (link)
16/8 12:46
af Cupcake
Short lidt ned igen kl. 12.24 (link) Det er i øvrigt muligt at vælge at få notifikationer i dine favorit aktier når der er ændringer i short-positioner... Se Ziriums app (link) at jeg skulle abbonnere... ;-)
16/8 12:30
af Match
Interessante betragtninger - især at USA kunne ønske at samle et lager på 130 mio. doser MPOX vaccine. Prøv engang at omsætte det til bundlinien hos BN plus de øvrige indtægtskilder.
16/8 12:08
af TKN
Fra Euroinvester: (link)
16/8 12:02
af exitnu
Short hævet kl. 11.58 ...
16/8 12:01
af Kirt
Shorterne er heller ikke blevet trætte. Nu oppe på 4,68% - så nogen tror de kan tjene penge på shorts - eller også forsøger de at stoppe stormen op
16/8 12:01
af TOPspiller
Ja det er trods alt ikke deres penge. De skal nok få en god løn selv om de forvalter pengene dårligt. Hvis jeg havde det på samme måde ville jeg også sove roligt om natten ;)
16/8 12:01
af Pensionisten
Sælge ? Tjaaa - har solgt gens. 279,9. Turde simpelthen ikke vente længere - en kanon gevinst...
16/8 11:55
af Kirt
Tja - det gjorde også ondt da BAVA faldt fra 235 til 155 på os havde BAVA og ikke shortede. Men mon ikke shortere er de med store pengetanke, så de sover nok roligt om natten stadig
16/8 11:53
af TOPspiller
250-300 millioner DKK :)
16/8 11:53
af TOPspiller
Det må næsten gøre lidt ondt på dem der har shorts nu. Tab på 250-300 på en lille uge.
16/8 11:44
af Cupcake
Fortune kl. 11.17 "Bavarian Nordic gearing up to produce 10 million doses of mpox vaccine as ‘further imported cases’ in Europe are coming, WHO warns" (link)
16/8 11:34
af 3kilofisk
Det er ikke TA der dikterer kursudviklingen, det er situationen i Afrika.
16/8 11:27
af Cupcake
Fungerer TA overhovedet med en aktie som Bava, der står i denne enestående situation og som tilmed mestendels er styret udefra?
16/8 11:24
af henrik48
Det er jo lige før at man får lyst til at sælge… :-)
16/8 11:23
af Cupcake
Relativ volumen 420% - Volumenvægtet gennemsnitspris 267,40
16/8 11:19
af Strøjer
og så er de væk....
Nyeste Først- Ældste Først   Side 190/874