Bavarian Nordic
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
15/8 09:55 af TeamGarlic |
Jeg takker også gerne alle de som kom med brugbare kommentarer om BAVA: Den luner i porteføljen. Solgte 40% fra igår og nyder turen for resten. Tak :-)
|
|
15/8 09:37 af SEACOP |
|
|
15/8 09:37 af SEACOP |
En mønt til Helge for al hans bøvl i denne BAVA gruppe med nisser og trolde. Tak !
|
|
|
15/8 09:36 af pauly |
ja det var godt kaldt
|
|
|
15/8 09:33 af koden |
TheNote: Du har 100% ret til at sige "hvad sagde jeg". En skam nogle ikke ville høre efter.
|
|
|
15/8 09:31 af Kirt |
I øvrigt fantastisk at se kurskurven nu. Der var nok en del, som lige ville sælge i en fart - og nu er det måske slut og den vil stige igen :-)
)
|
|
|
15/8 09:21 af Kirt |
Jeg er spændt på hvad shorterne gør, men jeg tror de har så store pengetanke, at de vil øge shorts – ikke for at holde den nede lige nu, men for at tanke (negativ tanke) for at tjene på dem ved eventuelt fald. De rider (det som de ser som) stormen af i forventning om, at den nok vender igen.
|
|
|
15/8 09:13 af pauly |
Det tegner jo til der kommer flere ordre så jeg har ikke solgt noget
|
|
|
15/8 09:13 af TOPspiller |
men lad os squeeze dem ude :D
|
|
|
15/8 09:11 af TOPspiller |
Personligt solgte jeg noget fordi den fyldte alt for meget - Derfor en risiko justering.. Det er da træls nu, men fik muligheden for at købe mange til en lidt lav kurs da den hoppede frem og tilbage ved 180erne.
|
|
|
15/8 09:04 af pauly |
Undre mig bare nu man har råbt så højt om alt det guld der ligger og venter.
|
|
|
15/8 08:57 af pauly |
men det skal jeg selvfølgelig heller ikke forstå :-D
|
|
|
15/8 08:55 af pauly |
Har svært ved at forstå jer det har solgt på første stigning især de af jer der har snakket om hvor billig aktien var
|
|
|
15/8 08:54 af MCR |
Mit bud er i mellem 250-300:-)
|
|
|
15/8 08:54 af MCR |
A short squeeze begins when the price of an asset unexpectedly jumps higher. It gains momentum as a significant number of the short sellers decide to cut losses and exit their positions.
|
|
|
15/8 08:53 af MCR |
Hvad siger TA?:-)
|
|
|
15/8 08:52 af MCR |
Note: Hvad er dit bud på lukkekurs i dag?
|
|
|
15/8 08:45 af MCR |
Husk der er stadig næsten 4 millioner aktier short - vi er i samme situation som i 2022, virus er bare meget mere smitsom & dødelig. Derudover står Bavarian i en langt bedre situation på resten af forretningen.
|
|
|
15/8 08:43 af ProInvestorNEWS |
Aktier/tendens: Udsigt til positiv dag med Bavarian i fokus (link)
|
|
|
15/8 08:39 af WorkTrader |
...8.03, faktisk 3 mio her i 2024, (link) - så gætter på opjustering på min 1,5 mia.
|
|
|
15/8 08:27 af koden |
hvad er det for en sekundær ting?
|
|
|
15/8 08:27 af koden |
Bavarian Nordic steg onsdag 12,4 pct. til 223,10 kr., men der er udsigt til endnu mere torsdag. Selskabets sekundære notering i USA steg onsdag aften med hele 33,4 pct. til 13,61 dollar
|
|
|
15/8 08:04 af WorkTrader |
...men sidder på hænderne :-)
|
|
|
15/8 08:03 af WorkTrader |
Godmorgen. De to mio doser til Afrika i år synes mere end sandsynlig nu, som vil svare til, i store tal, en opjustering på 1. mia, uden nogen som helst andre ordrer, hvilket også synes urealistisk nu. Og CFO italesætter allerede de 10 mio (minus 2) til levering i 2025. Jeg vil mene det ser meget meget godt ud.
|
|
| ||
|
|
15/8 06:58 af ProInvestorNEWS |
Bavarian i vejret i USA efter WHO-melding om mpox (link)
|
|
|
15/8 06:53 af ProInvestorNEWS |
BAVARIAN NORDIC: Hvor stor USA spill-over venter ved handelsstart (link)
|
|
|
15/8 05:22 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
15/8 01:09 af Cupcake |
CBC Canada : Canada er ikke blevet bedt om at donere... (link)
|
|
14/8 23:58 af Cupcake |
PS Cubinvest - Jeg håber, at du trods alt kan glæde dig over kursen på ca 220 som du fik ... Det kunne jo snildt ha' været fx 170... Men jeg ved at aktiepsykologi kører sit eget løb...
|
|
14/8 23:39 af Cupcake |
@Cubinvest - Tak. Måske også meget godt for dig med et total-exit og tilmed i grønt... Qua 15:04 og 15:07, der har været din kendt holdning i snart alt for lang tid... Det har måttet være træls at være i en aktie i så lang tid uden tillid til hverken ledelsen eller fremtiden for selskabet... pøj pøj
|
|
14/8 23:33 af Cupcake |
Børsen side 9 (link)
|
|
14/8 23:30 af Cupcake |
(fort.) "“Næste år kan man så lægge produktionsplanerne om, og så vil vi kunne levere 10 mio. doser – noget i den stil – inden udgangen af næste år,” tilføjer han og fortæller, at selskabet kører i højeste beredskab lige nu i produktionen."
|
|
14/8 23:30 af Cupcake |
Børsen i morgen, torsdag "WHO er bekymret: Bavarian Nordic rustet til ny epidemi" (link) 16295 HJ citeres "Vi har jo før kunne håndtere udbuddet i 2022, hvor vi ikke sagde nej til nogen som helst ordrer. Vi må selvfølgelig splitte dem lidt og dele dem mellem landene. Jeg vil sige, at i år kan vi godt levere op til 2 mio. doser,”... og ....
|
|
|
14/8 22:37 af Pensionisten |
Mon ikke vi får en lille stigning imorgen. Men jeg tror ikke det bliver en udligning af US noteringen.
|
|
|
14/8 22:30 af bikube |
I DK steg den over 12% - i US steg den over 32%.
|
|
|
14/8 22:10 af pauly |
Tak skal du ha´. Vi er nok nogle
der ser frem til en god dag i morgen
|
|
14/8 22:07 af Cubinvest2021 |
Tillykke til alle aktionærer. Jeg kom desværre til at sælge hele min beholdning inden luk i dag. Frygtede at den ville gå den anden vej. Jeg ærger mig gevaldigt, men er glad på alle jer andres vegne.
|
|
14/8 22:00 af Cupcake |
Hold da op - er du også i live match…? ;-)
|
|
|
14/8 21:44 af Pensionisten |
Basis for en børspause ved start imorgen...
|
|
|
14/8 21:43 af Strøjer |
eller 288
|
|
|
14/8 21:43 af Strøjer |
14,18 i usa
|
|
|
14/8 21:22 af bikube |
Det kan vi vel godt "nøjes" med.
|
|
|
14/8 21:21 af Strøjer |
yahoo er på 13,75 = 279
|
|
|
14/8 21:18 af bikube |
Boerse.de siger 37,97 X 7,45 = 282,88.
|
|
|
14/8 21:14 af Strøjer |
Nu tager den fart igen 13,8
|
|
|
14/8 21:13 af Pensionisten |
Takker, @bikube
|
|
|
14/8 21:12 af Strøjer |
Lidt interessant. I USA sidder der måske nogle uden en forhistorie omkring shortere m.m som kigger lidt anderledes på værdien af selskabet. Mon tyskerne også gør det ? Det kunne være sjovt at kende antallet af nye udenlandske aktionærer.
|
|
|
14/8 21:11 af Strøjer |
Så lige nu er det et sted mellem 270-275
|
|
|
14/8 21:11 af bikube |
I US har den nu været oppe i 13,60 pr. ADR gange 3 gange kurs 6,77 giver 276,22kr
|
|
|
14/8 21:11 af Strøjer |
Hvis du tager den på yahoo, kan du bare sammenligne deres mcap.
|
