Bavarian Nordic
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Bavarian Nordic
Pharma
Zealand Pharma
Vestas
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Amerikanske aktier
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Medico
Smallcap og First North aktier
GN Store Nord
Banker og Finans
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
![]() |
17/2 17:00 af Cubinvest2021 |
@Janolsen: jeg forstår godt din frustration. Jeg har 1.650 stykker og en GAK på 250, men at sælge, når du er break even, hvis kursen kommer op på 200 vil være måske lidt dumt... for hvis den når deroppe, så er det værste vel overstået og der kunne være tegn på noget opside. Meget af skylden for hvad der sker nu kan man også give til Mr. Putin...
|
![]() |
17/2 17:04 af targo |
Bavarian er jo selv skyld i nedturen når de misinformerer markedet, når de ultimo januar går ud i pressen og siger at de vil komme med fase 2 data primo februar og det ikke sker? ja så er firmaet da selv skyld i nedturen, det skaber da utryghed så det batter
|
![]() |
17/2 17:12 af Cubinvest2021 |
Hvis vi antager, at selskabet sidder allerede med data (primo februar) og er ved at lave om på strategien eller "pynte" resultaterne forud en pressemeddelelse, så vil dette kunne ses som en tilbageholdelse af kurspåvirkende informationer. Jeg tvivler, at de ville være så dumme. De venter sikkert ligesom alle os andre...
|
![]() |
17/2 17:16 af targo |
Mr fake news har jo før brillieret med fondsbørsmeddelelser, så man ved aldrig
|
![]() |
18/2 11:23 af targo |
Algoritmer der fuldstændig smadrer kursen dag for dag
|
![]() |
18/2 11:39 af Cubinvest2021 |
De store hedgefonde, som shorter aktien skal jo også leve af noget...
|
![]() |
18/2 11:43 af targo |
Ja det er godt at finanstilsynet bifalder markedsmanipulationen udført af hedgefondene
|
![]() |
18/2 13:30 af targo |
Kunne man evt tænke sig at GSK kunne være interesseret i BN, Russell Thirsk bliver sendt i maskinrummet 1/4 og Glaxosmithkline afbryder RSV-forsøg efter en sikkerhedsvurdering (link)
|
![]() |
18/2 13:50 af Messersmith |
Shots er nu
oppe paa 6.51%
|
![]() |
18/2 13:53 af targo |
og i mens er der Radio Silence fra BN, til trods for at Chaplin i Børsen den 27/1 lovede resultater fra Fase 2 i begyndelsen af februar, det virker lidt amatøragtigt den måde BN kommunikerer med markedet
|
![]() |
18/2 14:22 af Vitus |
Er det det man kalder at “bilde nogen noget ind”…..
|
![]() |
18/2 14:22 af Vitus |
Eller “at vinde tid”…..
|
![]() |
18/2 14:22 af Messersmith |
Tror godt du kan regne med der bliver lagt lidt mere på shorts i dag
|
![]() |
18/2 14:33 af targo |
Vitus, det er ihvertfald dårlig kommunikation til markedet at love udmelding om resultater og så ikke komme med dem, men BN ser åbenbart stort på fastsatte tider, så måske skyder de også offentliggørelse af deres regnskab uden yderligere at informere
markedet herom
|
![]() |
18/2 14:44 af Cubinvest2021 |
Og mens shorterne øger deres positioner, så fastholder analytikerne midlertidig deres købsanbefalinger for aktien indtil videre... Nordea med kursmål 547. Gad vide, hvad de tænker, men mon ikke de snart justerer deres kursmål
|
![]() |
18/2 14:47 af Cubinvest2021 |
@targo: hvorfor skulle Bavarian være interesseret i at sælge biksen? Det harmonerer ikke med deres 2025 målsætning, hvor de satser på at være en førende verdensomspændende
virksomhed indenfor vacciner?
|
![]() |
18/2 14:50 af Messersmith |
Tror mere spørgsmålet er hvorfor glaxo skulle være interesseret i at købe, er der nogle kompetencer i BN
som de ikke selv har ?
|
![]() |
18/2 14:51 af Messersmith |
Eller selv kan udvikle billigere?
|
![]() |
18/2 15:03 af targo |
Måske GSK kan se lyset i RSV fra Bavarian nu de er ved at opgive deres eget projekt, derudover er GSK jo ved at sælge deres forbrugersundheds afdeling i GSK til Unilever for 50 milliarder USD, så der er vel penge på kistebunden til et bud til de hårdt trængte aktionærer i BN?
|
![]() |
18/2 15:06 af anncba |
Nu mener jeg, at BN har nået et niveau - lavere end for et år siden, hvor jeg har valgt at købe op. Mener kursen er fornuftig uanset hvad meldingerne bliver ang. vaccine.
|
![]() |
18/2 15:10 af Cubinvest2021 |
Jeg lytter specielt ikke på analytikerne. Bankerne tjener jo mange penge i kurtage ved handel i aktier, så de skal kaste gulerødder til de naive investorer for at sikre deres indtjening. Tillykke med dine aktier anncba, jeg ville også have gået ind nu, hvis jeg ikke sad i saksen med en høj GAK.
|
![]() |
18/2 15:10 af Messersmith |
@gadbois god pointe. en anden vinkel er at de aktionærer der har udlånt de 6.5% aktier, ikke er interesseret i at sælge men satser på at kursen er meget bedre om nogle måneder/år, og derfor heller vil tjene nogle % i rente end at sælge
|
![]() |
18/2 15:12 af Cubinvest2021 |
Jeg kontaktede min pengeinstitut (Nordea) for at sikre, at mine aktier ikke kunne sælges til shortere. Hvis I er imod denne praksis, vil jeg anbefale at I gjorde det samme
|
![]() |
18/2 15:14 af anncba |
God idé. Cub
|
| ||
![]() |
18/2 15:15 af anncba |
Og skal vi ikke satse på, at der bliver meldt noget ud i næste uge??? Ellers er det godt nok useriøst.
|
![]() |
18/2 15:15 af Messersmith |
det kan de iforvejen
ikke, uden jeres underskrift
|
![]() |
18/2 15:39 af Messersmith |
Det følger af lovgivningen, at pengeinstitutter ikke uden udtrykkeligt samtykke må disponere over kundernes aktier f.eks. til aktieudlån.
|
![]() |
18/2 15:40 af Enkommentar1 |
Lidt interessant at følge diskussionen - en ringe til Banken og fortæller de ikke må kunne sælges/udlånes til Shorter, en anden skriver det er useriøst hvis Bavarian ikke kommer med komme med Corona informationer i næste uge - De har lovet data i første kvartal jf. seneste web-cast fra dem. Andre mener at der vil komme et opkøb af Bavarian. Jeg tror der er lidt for mange som har købt Bavarian uden reelt viden om denne. Personlig har jeg tabt en del penge på den i år - men "klynger" ikke.
|
![]() |
18/2 15:43 af Arnex |
Hvordan kan det kontrolleres, at ens aktier ikke bliver brugt til shortning uden ens samtykke? Nordnet og Saxobank giver ikke adgang til at se beholdninger i Værdipapircentralen, så den metode dur ikke. Man kan checke op på de entelte virksomheders investorportaler for at se, am ens aktier er registreret rigtigt. Her har jeg før set forsinkelser på flere dage. Dette kunne være et tegn på, at aktierne har været udlånt!
|
![]() |
18/2 15:44 af targo |
Enkommentar1 citat fra børsen den 27/1Selvsikker Bavarian Nordic-topchef: “Vi behøver ikke en omikronspecifik vaccine”
Bavarian-topchef ser ikke behov for en omikronspecifik vaccine, men vacciner med bredere beskyttelse I begyndelsen af februar kommer de næste resultater fra forsøg med Bavarian Nordics vaccinekandidat mod covid, og der vil især være fokus på evnen til at beskytte mod omikronvarianten, men det er ikke så vigtigt ifølge biotekselskabets topchef Paul Chaplin.
|
![]() |
18/2 15:44 af Enkommentar1 |
Hvis I vil have Biotech i jeres bøger skal I viden at muligheden for at tjene store penge kan være gode omvendt kan man også meget hurtig tabe rigtige mange penge. De Kursmål analytikerne fastsætter er ud fra en sammenkog af de alle værdierne i virksomheder fra trukket gæld og andre forpligtigelser og de ændre alene rundt når der er nye informationer. Da der ligger en gns kursmål omkring de 400 samt køb af alle jeg sidst så - beholder jeg og ser tiden an.
|
![]() |
18/2 15:44 af targo |
bemærk sætningen i BEGYNDELSEN AF FEBRUAR
|
![]() |
18/2 15:46 af Enkommentar1 |
Targo! lyt til sidste web-cast - her er beskeden Q1 - der er ingen som ved at Paul Chaplin er citeret korrekt og der er Web-casten som gælder uanset om vi gerne ville tror på det som står i avisen.
|
![]() |
18/2 15:49 af Enkommentar1 |
Amex - hvis de låns ud til Shorter tages de ud af depotet - At shorte betyder man sælger aktien og køber den retur på et senere tidspunkt og afleves. Udlånerne er typisk pensionsfonde og andre med store poster - de får så en "rente" for deres udlån.
|
![]() |
18/2 15:51 af targo |
Enkommentar, virksomhederne plejer at få et udkast fra Børsen inden det trykkes, så mon ikke der havde været et dementi hvis det ikke passede? :-)
|
![]() |
18/2 15:52 af Arnex |
Enkommentar: Jeg ved godt shortning er, hivis nyindkøbte aktier først lægges i depotet en eller flere dage for sent, kan de i denne periode bruges til udlån, som f. eks Nordnet tilbyder private.
|
![]() |
18/2 15:55 af Enkommentar1 |
Igen det som gælder er de inforamtioner der gives til markedet via selskabernes information til markedet via OMX, samt de web-cast de deltager i - I disse er der altid taget forbeholde for alt muligt. Det er der ikke i en avis og en artikel er journalistens oplevelser af hvad der er sagt og virksomheden behøver ikke at korrigere dette, dog undtage det er meget grelt . Det er det ikke at opdateringer trækker ud! Igen der er lovet information i Q1 og dette blev gentager efter spørgsmål fra spørger
|
![]() |
18/2 15:59 af Enkommentar1 |
Amex! lagt for sendt i depotet - Reelt er det ulovlig og skyldes normalvis fejl. Bankerne kan få kæmpe bøder hvis det viser sig at de har en "skjult" forretning. Når I taler om shorter er der også en anden side når der kommer positive informationer kan aktierne sige meget mere kraftig pga de skal lukkes deres optioner af.
|
![]() |
18/2 16:00 af Messersmith |
@arnex, tror man bliver nød til at stole på at seriøse banker følger lovgivningen, hvis man har mistanke om andet kan man rejse sagen for finanstilsynet.
|
![]() |
18/2 16:01 af Enkommentar1 |
Vi er enig Messersmidt!
|
![]() |
18/2 16:03 af targo |
Finanstilsynet og min bare r.., de kunne jo knalde hedgefondene der shorter for kursmanipulation på dagsniveau hvis de havde evnerne til det
|
![]() |
18/2 16:07 af Messersmith |
kan kun tale for mig selv, men hvis jeg mente at min bank ikke længere havde de aktier i deres besidelse som jeg havde bedt dem om at opbevare, ville jeg melde dem på stedet, og køre sag på dem :-)
|
![]() |
18/2 16:13 af anncba |
Kan vide hvor lang tid, de tør beholde deres optioner - mon ikke vi nærmer os en kurs, der får dem til at lukke?
|
![]() |
18/2 16:13 af Arnex |
Banken kan altid undskylde sig med, at de pga. af en eller anden fejl har lagt aktierne i depotet for sent, så det er imho ikke grund nok til at køre en sag.
|
![]() |
18/2 16:17 af Enkommentar1 |
Shorterne låner typiske for en længere periode og typiske er det store positioner, så kan de ikke være afhængig at nogle "små" poster som der ligger i Nordnet eller andre banker.
|
![]() |
18/2 16:17 af Messersmith |
du kan ikke mene seriøst at firmaer der lever af folks tillid, vil drive forretning på den måde?
|
![]() |
18/2 16:18 af Messersmith |
@arnex du kan ikke mene seriøst at firmaer der lever af folks tillid, vil drive forretning på den måde?
|
![]() |
18/2 16:22 af Messersmith |
mht til tilliden til BN er den derimod mindre :-) Chaplin sagde på sidste webcast i december at der var afklaring om effekten mod omicron var klar "within weeks"
|
![]() |
18/2 16:23 af Arnex |
Messersmith: Jeg siger ikke at nogen udlåner aktier uden ejers samtykke, jeg har blot konstateret ved tidligere lejligheder, at der var en forsinkelse i registreringen af mine aktier hos nogle, som jeg havde købt aktier i. Og det ville da være dejligt, hvis det var muligt at checke ens behold og ikke kun blindt stole på, hvad der står på bankens hp
|
![]() |
18/2 16:27 af Enkommentar1 |
Messersmith - jeg er uenig med dig omkring hvornår der er lovet indformation - på sidste web-cast sagde han Q1 og han blive spurgt ind til dette igen og svaret igen Q1 - men du kan selv lytte efter på deres hjemmeside.
|