Bavarian Nordic
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
9/8 09:45 af WorkTrader |
..tak for detaljer @Cupcake - jeg havde fået essensen...undrer mig lidt over BAVA kun havde 200000 doser at hand...
|
|
|
9/8 09:39 af WorkTrader |
..enig @Strøjer - men trods alt ca 120mill til BAVA direkte, hvis prisen holder for de 200k doser...og hva' gør de så? De kan jo ikke vente et år, som det vel minimun
tager at få fase 2 og 3 igennem, selv ved ekstra kufferter...og liiige bygge en vaccinefabrik. Jeg tror de må forlade sig på donationer, som så indirekte vil komme Bavarian til gode med replenishment andre steder...
|
|
|
9/8 08:34 af Strøjer |
Lugter af at Bavarian ikke er villig til at betale under bordet for at sælge vacciner. Modstanden/modviljen overfor bavarian virker meget udspekuleret. Og bavarian har endda doneret 15000 doser. Så det er jo ikke noget om forhandlingsposition (bortset fra den kontante under bordet)
|
|
|
9/8 08:32 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
9/8 07:51 af Urban |
"Den nye kontrakt med USA betyder, at Bavarian Nordic allerede har udvidet deres mandskab med 80 ansatte".
(link)
|
|
|
9/8 07:47 af TOPspiller |
Africa CDC estimates the continent needs 10 million doses of mpox vaccine to combat the current outbreak. Ngashi Ngongo, chief of staff at Africa CDC, said the DRC alone could use 3 million of those. Africa CDC is now in negotiation with BN to provide the DRC with 200,000 doses.… (link)
alarm-mpox-outbreak
|
|
|
9/8 07:45 af Urban |
I
nvesttech: Automatisk teknisk analyse. Mellemlang sigt, 8. aug 2024
Investorerne har over tid betalt stadigt højere priser for at købe sig op i Bavarian Nordic, og aktien ligger i en stigende trendkanal på mellemlang sigt. Dette signalerer øgende optimisme blandt investorerne og indikerer videre kursopsving.(link)
|
|
|
9/8 06:26 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
9/8 06:07 af exitnu |
God morgen :-)
|
|
9/8 06:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
9/8 05:47 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
9/8 01:26 af Cupcake |
Twitter-link til optagelse af gårsdagens conference (80 minutter), tidligere adviseret af @WorkTrader. (link)
|
|
9/8 01:01 af Cupcake |
(fort.) Det, at Jynneos skal undergå nye forsøg i Afrika, virker nu mere som en forhaling end noget andet... Kunne man forestille sig, at hvis udbruddet ikke snart kommer under kontrol, så vil der blive indført rejserestriktioner til og fra det afrikanske kontinentet... ?
|
|
9/8 00:57 af Cupcake |
(fort.) Fortæller at WHO's eventuelle Pheic erklæring dækker koordination på verdensplan, medens CDCA's emergency erklæring vil dække hele det afrikanske kontinent, hvor det er CDCA, der bestemmer.... Det var lige, hvad jeg kunne huske. Kort og koncis har jeg aldrig været.... Ingen tvivl om, at de vil have produktion af fremtidige vacciner til Afrika, fordi Afrika altid er blevet forfordelt når det kommer til distribution af alle hidtidige vacciner...
|
|
9/8 00:49 af Cupcake |
(fort.) Men at Africa i mellemtiden vil nøjes med de 200.000 plus de øvrige, der allerede har været "contributed": Man skulle næsten tro, at Afrika (SAHPRA) allerede har godkendt BioNTech vaccinen... Oplever en slags "modvilje", når Bava nævnes, mens fx BioNTech og den japanske producent takkes for deres samarbejde... CDCA fortæller, at situationen nu er et afrikansk problem, men at det snart kan blive et international problem. Er verdenssamfundet ved at blive taget som gidsel?
|
|
9/8 00:33 af Cupcake |
(fort.) CDCA taler endvidere om, at der i dag ikke er tale om "donations" men "contributions", hvad angår nuværende vacciner. At Bava forespugt har sagt, at de har 200.000 doser "at hand", hvorfor CDCA arbejder på, at få disse til Afrika bl.a. ved hjælp fra EU. Det fortælles yderligere, at Afrika allerede næste år vil have millioner af vacciner til rådighed, der er produceret i Afrika fordi BioNTech snart går i gang med fase 2 og 3.
|
|
9/8 00:18 af Cupcake |
Vil anbefale ALLE, der har en større position i Bava til at LYTTE nøje til HELE dagens CDC Afrika (CDCA) conference. CDCA fik beføjelser sidste år til selv at kunne erklære en emergency. Der foregår tilsyneladende (mit fortolkning) en slags magtkamp mellem CDCA og WHO (/verdenssamfundet?). CDCA - især lært af manglende vacciner under Covid - ønsker at være herre i eget hus og fx bl.a. selv at producere vacciner lokalt i Afrika.
|
|
|
8/8 20:23 af JR70 |
Det blev så ikke til det store i dag, vi må se om de kan overraske med Q2..
|
|
|
8/8 19:25 af kkjoel |
God aften :-)
|
|
|
8/8 19:24 af kkjoel |
Skruen i vandet - snablen i plovfuren.
|
|
|
8/8 19:24 af kkjoel |
BAVA skal bare overholde sin nye strategi og guidance.. og så ligger kursen et helt andet sted om et par år. Osse uden pludselige store Afrikanske mpox-fremkaldte vacc ordrer.
|
|
|
8/8 19:20 af kkjoel |
Det lykkes muligvis shorterne at komme ud undervejs.. men man må sige at de lever livet farligere og farligere. Men de synes jo nok de er nogle helvedes karle. HVIS der dog pludselig viser sig udbrud i den vestlige verden - som i 22 - så kan det koste dem endog meget dyrt. Men tænker det er en kalkuleret risiko de løber. Som andre har sagt før, så HAR shorterne tabt på den lange bane! Altså under forudsætning af at BAVA går som de taler.. og det er der ingen indikationer på de ikke vil gøre.
|
|
|
8/8 19:14 af kkjoel |
Og det er osse misforstået, at der skulle være brug for STORE mpox vacc ordrer. Ok, selvfølgelig er vi ingen der siger nej til pludselig ekstraoms på 2-3-4 mia.. men casen er det lange seje træk, der er i gang med at udspille sig med start sidste efterår: en jævnt stigende omsætning samt stop for opstart af større, dyre udviklingsprojekter. Dette vil nødvendigvis i længden give flere penge i kassen og dermed højere kurser. Det er DET, der er casen. Tålmodighed!
|
|
|
8/8 19:10 af kkjoel |
Sørgeligt, men sådan er verden altså skruet sammen.
|
|
| ||
|
|
8/8 19:09 af kkjoel |
POrdrene kommer først når udbruddet begynder at vise sug andre steder.
|
|
|
8/8 19:09 af kkjoel |
Ordrene kommer ikke bare fordi der er et udbrud i Afrika - det er helt misforstået.
|
|
|
8/8 18:56 af pauly |
ting tager tid, det gjorde det også sidst
|
|
|
8/8 18:34 af Dusør |
Ordrerne burde vælte ind de næste dage, det går alt for langsomt med at gøre noget, i forhold til dette udbrud.
|
|
|
8/8 18:30 af Dusør |
En stor fin ordrer på 1 milliard. Total panik i Afrika pga. udbrud, så stiger aktien 15 øre. Jeg fatter ingen ting. Den burde være steget mindst 10%
|
|
8/8 18:03 af Cupcake |
Her er et link via Twitter til en optagelse af dagens conference (80 minutter), tidligere adviseret af @WorkTrader.
|
|
8/8 17:58 af Cupcake |
(fort.)
"It would also enable mobilisation of domestic and international resources and accelerate vaccine research and development, Kaseya said, adding he had been in talks with executives of the German drugmaker BioNTech (22UAy.DE), opens new tab about raising vaccine output after the likely declaration next week."
|
|
8/8 17:56 af Cupcake |
Reuters 17:53 "Africa CDC likely to declare mpox public health emergency next week" (link)
|
|
|
8/8 17:30 af WorkTrader |
…ja @Cupcake - heller ikke meget godt man kan sige om den. Den største politiske skandale i nyere tid, på bekostning af sundheden. Helt på linie med Lau der :-)
|
|
8/8 17:21 af Cupcake |
@exitnu - Den skal nok komme... Der sidder bare fortsat en "klump" i vejen... Så længe det blot er os småaktionærer shorterne er op imod, så fortsætter de deres øvelser med at styre markedet med fortjeneste, mens de samtidig lister sig ud af bagdøren... Short-% er trods alt faldet væsentligt... En ny dag i morgen... PS Bava er den 4. mest stigende C25-aktie de seneste 6 måneder kun overgået af Novo, Rockwool & Ambu...
|
|
8/8 17:15 af Cupcake |
.... en lille milliard - og budgettet for i år er nået... Vi undgår altså nu et større fald ved næste Q-regnskab (skulle man mene). Håber Bava holder fast i pris og ikke lader sig "tryne"/presse... @WorkTrader - Covid-vaccinen blev produceret på under et år, bl.a. ved at flere af faserne blev kørt samtidig samt emergency use tilladelser... Mange artikler på nettet skriver fortsat om manglende vacciner - undrer mig, at Bava ikke tager "til genmæle", men det gør man nok ikke under "forhandlinger".
|
|
8/8 16:45 af exitnu |
Ketchup-effekten lader vente på sig ...
|
|
|
8/8 16:20 af WorkTrader |
..men altså, Biontech/Moderna er jo kun i fase 1, og selv ved en accelereret process, vil det tage år skulle man mene...jeg tror Bavarian står godt der..hvis de kan blive enige om prisen...85eur per dose...han sagde HERA ville hjælpe med forhandlingen. Over and out.
|
|
8/8 16:13 af Cupcake |
I dag "UK tourists in Spain warned over outbreak and '98 per cent of cases are men'" (link) Et spørgsmål om tid før den nye version gør sin entre i europa....
|
|
8/8 16:11 af Cupcake |
Over 15 afrikanske lande har nu rapporteret tilfælde af den mere farlige version, der også tilsyneladende smitter ved simpel omgang. Vi kan være sikker på, at tallene er underrapporteret. Pheic udmelding er uundgåelig før eller senere. Og der skal bruges vacciner NU, såfremt udbruddet skal begrænses... Der er kun
meldt om Pheic 7 x de seneste 15 år. Senest ved mpox i 2022...
|
|
|
8/8 16:02 af WorkTrader |
ingen vacciner i DRC siger en anden doktor..stadig forhandlinger med BAVA siger han..hmm...og også lm16 fra Japan på vej...men lyder da til de 200.000 bliver købt af Bavarian...vel ca 100 mill
|
|
8/8 15:58 af Cupcake |
|
|
|
8/8 15:57 af WorkTrader |
..de vil formentlig erklære PHECC..public health emergency of continental concern i starten af næste uge, som vil medvirke til beslutningen om pheic hos Tedros og WHO
|
|
8/8 15:56 af Cupcake |
Læserbrevet 6/8 var nok ikke helt tilfældigt. Gentager mit indlæg 6/8 kl. 14:40 "Læserbrev sydafrika "SA needs a united action plan to stop the spread of Mpox" (link) "ideally, the vaccine developed for our continent should be a self-amplifying, heat-stable vaccine that is fit for Africa’s supply chain." Det er altså RNA-vacciner der plæderes for... (Modernas kommende...?) Værd at bemærke, at skribenten kommer fra: (link)"
|
|
|
8/8 15:46 af WorkTrader |
hør det bagefter Cupcake, gider ikke og oversætte :-)
|
|
|
8/8 15:46 af WorkTrader |
jep
|
|
8/8 15:45 af Cupcake |
Lobbyister ved hvor de skal henvende sig...
$$$
|
|
|
8/8 15:43 af WorkTrader |
..de har 200.000 doser tilgængelig nu, og han nævner specifikt Bavarian, som de har forhandlet med...så må være udover de 50k fra US...lidt svært at forstå...men lader til at de forhandler med Biotech om fremtidig leverance...mrna produktion i afrika
|
|
8/8 15:43 af Cupcake |
@Urban "old" news... Vi er videre....
|
|
|
8/8 15:43 af pauly |
Prøver bare at finde mening i galskaben
|
|
|
8/8 15:36 af Urban |
Som reaktion på mpox udbruddet har amerikanske embedsmænd bevilget $424 millioner i bistand til DRC, inklusive 50.000 doser af Jynneos mpox-vaccinen og $10 millioner i sundhedshjælp.(link)
|
