Bavarian Nordic
Aktiesnakken
NOVO
Zealand Pharma
TESLA
Genmab
Bavarian Nordic
Forsvarsaktier
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
ExpreS2ion
Hansa Biopharma
Medico
Pharma
Shipping
Vestas
AMBU
GN Store Nord
Gubra
BITCOIN
Ennogie
Grønne Aktier
Banker og Finans
OLIE OG GAS
Chemometec
Laks
Smallcap og First North aktier
![]() |
6/9 17:17 af MAXIME |
Det positive er Bavarian har været gennem de her nedture over 3-4 gange siden 2020 med mulighed for store gevinster, så opturen skal nok komme, men de kortsigtet og dem der gik ind på høje kurser, bliver langtids investorer…. Forretningen Bavarian er jeg ikke nervøs for, men udmeldinger fra selskabet er ikke stærk kommunikation, det har de nu heller aldrig været gode til heller ikke til generalforsamlingerne, resultaterne kan man ikke klage over…. Tålmodighed må rådet være ?
|
![]() |
6/9 17:11 af Janolsen |
Dumpe pladsen har vi vist prøvet før :-) og det er med garanti heller ikke sidste gang. p.t. stiger short igen, de lugter blod og smadre aktien fuldstændig. ØV
|
![]() |
6/9 17:05 af Murermester |
Kommer der ikke snart noget fra selskabet eller større aktionærer, kommer vi til at ligge og rode rundt i nærheden af kurs 100. Ledelsen kan vi glemme alt om, der er ingen tillid og den kan ikke genskabes, når man ikke har skabt afkast i over 5 år, p.t. er det -1% på 5 år. Selskabet har fejlet BIG TIME, ledelsen skal ud NU
|
![]() |
6/9 17:04 af MAXIME |
God aften…. Bavarian tog lige dumpe pladsen igen!
|
![]() |
6/9 17:01 af MAXIME |
Ellers fan af at være investeret i Bavarian godt lide marked ved at være stærk på vacciner som ikke forsvinder og giver mange muligheder ude i den store verden!
|
![]() |
6/9 16:57 af MAXIME |
Enig i der godt kunne komme noget udskiftning af en art, forventer da den nye formand og bestyrelse kommer med klar udmeldning for selskabet inden årets udgang!
|
![]() |
6/9 16:51 af MAXIME |
Der er ikke noget galt med forretningen i Bavarian de har aldrig været stærkere på marked end nu…… problemet ligger der er kommet alt for Mange aktier i omløb hvor værdien er faldet for aktionærerne, det som skulle have været styrken er blevet svagheden og det gør hedgefonde sultne!!!
|
![]() |
6/9 16:39 af kan caqliga leh |
Det er rystende, at der fortsat findes jubel optimister, der lovpriser Chaplin, for hans ageren og aftaler på MPOX. Den eneste årsag til det kom i stand, var et stort ønske fra BARDA og en kæmpe pose penge. Var det ikke tilfældet, var aktien ikke noget værd i dag
|
![]() |
6/9 16:34 af kan caqliga leh |
Jeg er sikker på, at ATP og andre større aktører, har noget i ærmet, til den nærmeste fremtid. Man kan ikke blive ved at se på, at tilliden er så ringe, at værdien af selskabet, snart på niveau, med den forventet omsætning. Men det er snart fakta
|
![]() |
6/9 16:29 af Murermester |
Jeg håber nye investorer læser med her på debatten, så de ikke fristes til at købe en aktie, hvor man ikke ved, hvad
ledelsen nu finder på
|
![]() |
6/9 15:58 af Kraken23 |
Det har du ret i. Men måske det vil informere nye investorer om hvad de ser ind i :-)
|
![]() |
6/9 15:51 af Janolsen |
Det nytter nok ikke noget at råbe op her på debatten. Jeg har flere gange, anmodet selskabet om en dialog omkring den virkelighed, vi aktionærer oplever. Hver gang er jeg blevet mødt med larmende tavshed
|
![]() |
6/9 15:34 af Kraken23 |
Ja, og stemme :-). Samt bruge de kanaler man ellers har for at gøre opmærksom på at der burde ændres noget i firmaet
|
![]() |
6/9 15:27 af Bullish |
Så må du jo møde op på generalforsamlingen :-)
|
![]() |
6/9 14:37 af Kraken23 |
Jeg mener at men har en forpligtelse til at råbe op når man som aktionær syntes at et firma og en ledelse ikke gør det godt. Hvis man bare sælge får
de lov til at forsætte som om alt var godt. Kritiske aktionærere er /burde være med til at holde en ledelse skarp
|
![]() |
6/9 14:03 af Bullish |
Det er jo tilladt at sælge sine aktier, og kaste sig over en anden investering :-) Jeg har studste over, at jeg ALDRIG er stødt på e aktie, hvor et flertal af de analytikere, der følger den, anbefaler salg. Altså, jeg tænker at hvis man er utilfreds med produkter, marked. ledelse og den strategiske kurs, så skal man jo finde noget andet at interessere sig for - og det gør analytikerne.
|
![]() |
6/9 13:51 af CSørensen |
En ting er jo, hvis skidtet ikke virker. Men som tidligere skrevet, virker den jo. Man kan bare ikke forvente, at man kan forlænge forsøg med flere år og forvente, at man stadig kan få samme effektivitet over for de stadig udviklende varianter
|
![]() |
6/9 13:49 af CSørensen |
Hvis aktionærer (undertegnede iblandt) gik ud fra, at Bava selvfølgelig loyalt ville følge vaccinekandidaten til dørs
|
![]() |
6/9 13:48 af CSørensen |
Men det vil sikkert have markant positiv påvirkning på kursen i Expres2ion
|
![]() |
6/9 13:48 af CSørensen |
Det skulle man have gjort i første omgang så
|
![]() |
6/9 13:48 af CSørensen |
Det har de jo allerede gennemført. Det gør den ikke (i hvert fald ikke godt nok). Men du har ret i, at det sikkert ikke giver mange kurspoint op, hvis Bava på nuværende stadie melder ud, at man tilpasser kandidaten XBB.1.5 og søger på den baggrund.
|
![]() |
6/9 13:44 af bikube |
Hvad tror I kursen gør, hvis Bava siger: Vi starter lige et fase 3, der skal vise, om vaccinen virker på den nye variant.
|
![]() |
6/9 13:41 af CSørensen |
Hvis det var en kommerciel støtte til Bavarian, ville den være ulovlig efter EU-retten
|
![]() |
6/9 13:40 af CSørensen |
Og uden at opfylde sine forpligtelser over for staten, som notorisk IKKE med støtten skal varetage Bavarians kommercielle interesser, men borgernes interesse i en danskudviklet effektiv vaccine
|
| ||
![]() |
6/9 13:39 af CSørensen |
@Worktrader Du har ret i, at det måske ikke med rette kan siges at være skjulte motiver. Det, jeg mener, er blot, at motivet reelt er kommercielt - som du også anfører - og ikke at vaccinen har fejlet. Min pointe er så blot, at staten og partnerne ikke burde acceptere den begrundelse for at stoppe projektet uden at betale sin partner den rimelige betaling for en vaccine, som faktisk virker.
|
![]() |
6/9 13:38 af WorkTrader |
..nemlig @
bikube
|
![]() |
6/9 13:32 af bikube |
Hvis I er misundelige på deres warrants, så køb selv nogle aktier til dagens pris. Hvis Bava ikke lykkes med at få hævet kursen betragteligt de næste tre år, er deres warrants værdiløse og vil ikke blive indløst. Hvis man køber aktien i dag og beholder den i tre år, har man samme gevinst som de ansatte, der får warrants.
|
![]() |
6/9 13:29 af WorkTrader |
..man kan håbe Express/Adaptvac, som ejer rettighederne, kan bruge, sælge, udlicenciere eller på anden vis få gavn af platformen, som jo i den grad har demonstreret, at den virker.
|
![]() |
6/9 13:27 af WorkTrader |
..forstår dine tanker @CSørensen, og havde der stadig været et solidt potentielt marked, er jeg sikker på, de ville forfølge det yderligere, men faktum er desværre, at det kan ikke betale sig. Selv om man kan argumentere for ansvar overfor staten, samarbejdspartnere etc. Synes ikke der er noget skjult motiv over det
, det er 'blot' forretning.
|
![]() |
6/9 13:25 af Kraken23 |
I kunne jo have stemt nej til bestyrelsens forslag omkring den stående tilladelse til at udvide aktiekapitalen med 10% og nej til deres forsalg til ledelsens warrants
|
![]() |
6/9 13:18 af Janolsen |
Vi kan skrive stolpe op og ned og alle de håb og forventninger vi har til aktien. Vi er bare nødt til at ankerkende at marked bare er af en anden opfattelse. Jeg ved godt hvad det skyldes, TILLID eller vel nok mangel på samme. Jeg mener at aktionærerne bør ligge et voldsomt pres på bestyrelsen, få dem til at indse, den eneste vej frem er at få lagt en meget tydelig strategi, der ikke skræmmer aktionærerne. Det evner ledelsen åbenbart ikke
|
![]() |
6/9 13:17 af CSørensen |
Og jeg tænker, at der er mange mio. "skjulte motiver" her...
|
![]() |
6/9 13:16 af CSørensen |
Ja, men skjulte motiver kan der jo også være, selv om man lykkeligvis (for Bava) har fundet en (måske) god undskyldning for ikke at ansøge om godkendelse.
|
![]() |
6/9 13:15 af WorkTrader |
..nu gik min forespørgsel kun på 'den kunstige fremstilling af et dårligt resultat vba xbb.1.5...
|
![]() |
6/9 13:12 af CSørensen |
Som jeg har skrevet før - jeg håber virkelig, at staten og Bavas partnere holder dem op på deres forpligtelser her
|
![]() |
6/9 13:12 af WorkTrader |
ja, enig
|
![]() |
6/9 13:11 af CSørensen |
Og lur mig, om man så ikke finde anledning til at bruge teknologien i en fremtidig sammenhæng, hvor man allerede ved, at den vil virke, men hvor man ikke skal betale staten noget tilbage ved godkendelse
|
![]() |
6/9 13:10 af CSørensen |
Som Adaptvac har fremhævet, kunne man jo gå i dialog med godkendelsesmyndighederne om, at det ikke burde være nødvendigt at opdatere ABNCoV2 lige så tit som mRNA. I stedet for at skrinlægge projektet for at spare penge.
|
![]() |
6/9 13:09 af CSørensen |
argument for ikke at gå videre med den. Især når det koster milestones og tilbagebetaling til staten at gøre det. Men når man har indgået aftaler med stat og partnere om at udvikle en vaccine, og vaccinen faktisk virker, skyldes man så ikke skatteyderne og partnerne at følge den til dørs?
|
![]() |
6/9 13:08 af CSørensen |
Jo jo - men det er jo kun fordi, hele udviklingen har taget så lang tid, at det bliver et problem. Vi har en vaccine, som virker fint, men som selvfølgelig ikke kan følge med i al evighed i forhold til virussens mutationer. Som både Expres2ion og Adaptvac har fremhævet, kunne man sagtens opdatere ABNCoV2 til at virke lige så godt over for XBB.1.5. Så burde den kunne godkendes. At den så måske ikke fremover kan opdateres hurtigt nok til at kunne konkurrere med mRNA, er måske et godt kommercielt
|
![]() |
6/9 12:53 af WorkTrader |
(ift milestones etc)
|
![]() |
6/9 12:46 af WorkTrader |
..så ingen moral hazard der, som det blev antydet.
|
![]() |
6/9 12:46 af WorkTrader |
..har været lidt spekulation om hvorfor de secondary endpoints måles mod xbb.1.5, når det ikke er en VOC (variant of concern), både på denne og andre platforme...så spurgte Rolf, som svarede 'XBB 1.5.er den variant som de int myndigheder kræver at man forholder sig til pt for at have en relevant vaccine.'
|
![]() |
6/9 11:51 af VærKritisk |
Match..du må åbenbart gerne komme med jubelindlæg baseret på store drømme og køkkenbordsfremskrivninger om en sygdom som BN ikke har en vaccine til - endnu. Jeg har lidt svært ved at forstå, at det er mere relevant end at debattere de problemer og den mistillid som åbenlyst hærger aktien idag?
|
![]() |
6/9 11:48 af Janolsen |
Kan den her menings- og indholdsløse diskussion virkelig blive ved ????. Det er jo netop det der er problemet, den manglende anerkendelse af at der er noget galt i den måde firmaet har været drevet på. Det nytter jo ikke noget at lukke øjne for det. Vi skal da som aktionærer, ytre os og debattere med andre om deres tanker og holdninger. Så tavshed kan jeg ikke bruge til noget
|
![]() |
6/9 11:43 af WorkTrader |
Match, nope, jeg er ikke pensionist. Prøver at bringe lidt balance og overblik ind i chatten.
|
![]() |
6/9 11:39 af WorkTrader |
Netop Kraken, det var netop pointen :)
|
![]() |
6/9 11:31 af Kraken23 |
Juennos har hele vejen igennem været sponsored og støttet af usa. Nuance kom først efter at bavarian havde startet deres egne fase 3. Faktisk har de ikke lykkedes med nogen udvikling hvor der ikke har været en partner med.
|
![]() |
6/9 11:30 af Match |
Kan den her menings- og indholdsløse diskussion virkelig blive ved med at køre i ring og ødelægge denne ellers udmærkede chatside? Er i allesammen pensionister, der sidder på chatten fra morgen til aften, for hele tiden at have en kommentar klar? Jeg er pensionist. Og her slutter min kommentar.
|
![]() |
6/9 11:22 af WorkTrader |
...kun fatamorgana når det ikke lykkes, forstås :-) , hvad skal vi så kalde jynneos? Nuance pharma kom da i hus...
|