Bavarian Nordic
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Hansa Biopharma
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
6/8 06:44 af ProInvestorNEWS |
Aktier: Blodrød mandag vendes til positiv dansk tirsdag (link)
|
|
|
6/8 06:37 af Finansmanden |
|
|
|
6/8 06:28 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
6/8 06:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
5/8 13:03 af pauly |
WorkTrader - linket virker nu
|
|
|
5/8 11:37 af koden |
Vedr. Novo så står konkurrenter i kø..... til måske at have færdige produkter om flere år. Så undrer mig du ikke kan forstå Novo er et godt sted at være? Et selskab der i flere år frem kan sælge alt hvad de kan producere er da et godt sted at være. men enig med dig om BAVA.
|
|
|
5/8 11:15 af WorkTrader |
...i den udmærkede opsamlende artikel fra Science, som Kirt deler 4/8, slås det iøvrigt fast at tilfældene i Uganda og Kenya, er Clade 1b..., genposter den lige, (link)
|
|
|
5/8 10:52 af WorkTrader |
..her en oversat udgave, (link) - sidste gang var den 23. juli 2022...hvor aktien jo i optakten til meldingen eksploderede..og kort efter var i 400...selvfølgelig godt hjulpet af de mange ordrer..og opjusteringer.
|
|
|
5/8 10:44 af pauly |
okay
|
|
|
5/8 10:44 af WorkTrader |
..men nu virker det ikke, finder det senere igen
|
|
|
5/8 10:38 af WorkTrader |
..I think it does :-) - men du skal selv trykke translate...
|
|
|
5/8 10:36 af pauly |
WorkTrader linket virker ikke...
|
|
|
5/8 10:17 af WorkTrader |
..der Aktionaer's syn på den mulige PHEIC, (link)
|
|
5/8 10:16 af Cubinvest2021 |
Problemet er, at markedet vil nok først reagere, når/ hvis udbruddet går og bliver et problem for den vestlige "civiliseret" verden. Lige nu er der krigen i Ukraine, Gaza/Libanon-konflikten, USA-valg, OL, osv. så fokus ligger måske et andet sted. Og kommer der ingen store ordre, ja, så vil kursen falde
|
|
|
5/8 10:05 af Enkommentar1 |
Kik lige engang på Mpox outbreak - det spreder mere dag for dag - markederne er kraftig nede i dag - det ændre ikke en komma ved at verden har brug for vaccinen samt Bavarian er billigt meget billigt
|
|
5/8 10:02 af Cubinvest2021 |
Godt at du er så positiv @TheNote. Det trænger vi til.
|
|
|
5/8 09:30 af Finansmanden |
Undrede mig over at Bava ikke var blandt de 5 aktier der tabte mest. Men her kl. 09.30 kom de endelig på listen. Så kender vi den igen :-)
|
|
|
5/8 07:24 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
5/8 06:45 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
|
5/8 06:12 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
5/8 06:07 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
4/8 22:43 af Cupcake |
Tak @Kirt - Nu bliver det spændende "“I am considering convening an International Health Regulations Emergency Committee to advise me on whether the outbreak of mpox should be declared a public health emergency of international concern (PHEIC),” added Tedros. A PHEIC is the WHO’s highest level of alarm."
|
|
|
4/8 19:35 af Kirt |
|
|
|
4/8 19:34 af Kirt |
(link) Uganda
|
|
| ||
|
|
4/8 19:31 af Kirt |
Mere Mpox news
|
|
|
4/8 19:31 af Kirt |
|
|
|
2/8 15:57 af pauly |
Tak Cupcake
|
|
2/8 15:21 af exitnu |
Godt skriv, tak Cupcake :-)
|
|
2/8 15:08 af Cupcake |
Nok herfra. God weekend alle !
|
|
2/8 15:08 af Cupcake |
(fort.) Har Bava fortalt om denne nyhed? Der står bl.a.,
at "Paul Chaplin, President and Chief Executive Officer of Bavarian Nordic, said: “We are very proud that our mpox vaccine will be used in this important post exposure clinical trial supported by CEPI..." & "CEPI and Bavarian Nordic recently announced a separate clinical trial launching in late 2024 to assess MVA-BN® in children in Africa."
|
|
2/8 15:01 af Cupcake |
(fort.) “This randomized trial will assess the effectiveness of the Bavarian Nordic smallpox vaccine in reducing the incidence of mpox and its associated complications post-exposure. This question is of paramount importance, and it needs to be addressed with the utmost urgency,” "
|
|
2/8 14:59 af Cupcake |
CEPI 28/7 "New clinical trial will assess if mpox vaccination works after virus exposure" (link) Mener der er linket til info herom tidligere....
|
|
2/8 14:54 af Cupcake |
CEPI 22/7 "CEPI expands partnership with Valneva with $41.3 million to support broader access to world’s first Chikungunya vaccine" (link)
|
|
2/8 14:50 af Cupcake |
31/7 "Brazil Pandemic Summit Underscores the Global Gaps in Preparedness" (link) Hvor lidt mpox fylder illustreres ved at "The WHO is responding to 42 graded emergencies"..."“We’re tracking today a further 168 ongoing health emergencies around the world being managed at a national level, and … responding to cholera in 30 countries, mpox, avian influenza, H5N1, dengue and yellow fever... mv
|
|
2/8 14:44 af Cupcake |
the BMJ 30/7 "Mpox: two years on" (link) Efter indledningen med kendt info, nævner artiklen de studier der er i gang med vacciner mod mpox, i.e. LC16m8, Modernas samt ikke mindst Bava, der også nævnes. Igen nævnes, at vaccinerne er "not universally available"... Articlen slutter af " “If there is no virus vaccination, we cannot stop this outbreak,” he says. “It has already escaped us.”
|
|
2/8 14:36 af Cupcake |
|
|
|
2/8 12:31 af Kraken23 |
Det kan sagtens være det ikke betyder noget for jer, men markedet ser helt anderledes på dette. Hvis der ikke leveres til tiden og i rette omfang i budgettet og forecast , så bliver der øjeblikkelig smidt aktier. Så presset stiger hver dag, hvilket jwg tror er grunden tul den stadig ligger på samme niveau som i starten af året, på trods af alle deres udmeldinger. Det er kun resultater der tæller :-)
|
|
|
2/8 11:43 af TOPspiller |
Hvornår ordrene lige kommer betyder ikke så meget. Hvis der bliver nævnt at de er i kontakt med flere land/organisationer, så det helt fint for mig.
|
|
|
2/8 10:47 af Kraken23 |
Hvis der virkelig er en mpox epidemien igang, og det ikke lykkedes at få nye ordrer inden q2 regnskabet. Så skal vi ned og ikke op
|
|
|
2/8 09:09 af Finansmanden |
Marked er skide ligeglad med om så hele verden blev ramt af MPOX, så længe vi ikke hører noget fra selskabet. Se ud til at vi skal ned og teste den gamle bund på 177 :(
|
|
|
2/8 07:40 af TOPspiller |
link fra NBC news:
(link)
|
|
|
2/8 07:39 af TOPspiller |
Der kommer flere og flere lande på listen der har registreret Mpox tilfælde.
“We are very concerned about the cases of monkeypox, which is ravaging region 7 of the country,” the Central African Republic’s public health minister, Pierre Somsé, said Monday.
|
|
|
2/8 07:25 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
|
2/8 07:10 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked
(link)
|
|
|
2/8 06:04 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
2/8 05:59 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
1/8 17:38 af Vitus |
Den har da på det seneste været over 188 flere gange….det får den da ikke til at stige yderligere, men er da hver gang faldet tilbage igen. Så kurs 188 har da ingen betydning …..
|
|
|
1/8 13:33 af 3kilofisk |
Kunne være dejligt med et brud af 188. Men ligner et tyndarmet forsøg lige nu. Jeg tror det kræver en ordre for at komme ordentlig igennem
|
|
1/8 12:08 af exitnu |
Ifg. Investtech: "Etableret brud over modstanden ved 196, specielt ved stigende volumen, vil indikere videre opgang."
|
|
1/8 12:03 af exitnu |
Automatisk teknisk analyse. Mellemlang sigt, 31. jul 2024
(link)
|
