Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
30/8 17:07
af Helge Larsen/PI-redaktør
For en god ordens. Nyoprettede profiler får igen 30 dages karantæne før de kan skrive i denne chat.
30/8 16:52
af Cubinvest2021
@Jazz: tak for dit interessant og lærerigt indlæg. Jeg vil blot bemærke, at Chaplin udtalte i Børsen for ikke så langt tid siden, at han var i gang med at arbejde på virksomhedens strategi mens kritikken haglede ned på ham. Så det er ikke bestyrelsen i dette selskab, som lægger strategien (i modsætning til de fleste andre OMX-C25 selskaber)
30/8 16:47
af ProInvestorNEWS
Pfizer, BioNTech Obtain Positive CHMP Opinion For Omicron XBB.1.5-adapted COVID-19 Vaccine In EU (link)
30/8 16:42
af Jazzz
Tilbage er vi så, til ævlebævle indlæg. Rendyrket brok og gentagelser af blanke statements, er hverken konstruktivt, oplysende eller særligt interessant. Jeg er dog helt enig i, at BAV har været uklare i deres strategiske prioriteringer og uklare omkring egen opfattelse af kerne kompetancer. Det er de nødt til at rette op på. Om Chapman er den rette.. aner det ikke, men bestyrelsen må jo, indtil videre, ihvertfald, mene at strategien er klar. Men så burde de måske være lidt mere klare i mælet.
30/8 16:41
af Vitus
Spørgsmålet er jo om de har råd til at beholde ham…
30/8 16:38
af Cubinvest2021
Har du set Chaplins "gyldent håndtryk" lønpakke, som blev forhandlet for et par år siden? Jeg tror ikke, at de har råd til at få ham ud.
30/8 08:17
af KimH
Tre store danske aktier under angreb: Hedgefonde i tungt sats på kursfald (link)
30/8 07:26
af ProInvestorNEWS
Shortpostioner på danske aktier onsdag d. 30 august 2023 (link)
29/8 18:38
af bikube
Jeg synes, det ser ud til, at Bavarian skal regnes for et lille firma, mens Genmab f.eks. er et stort firma. I år ser det ud til, at Bavarian omsætter og tjener ca halvdelen af , hvad Gemab gør. Det er ikke udregnet præcis, bare min mening om størrelsesforholdet.
29/8 18:05
af Pensionisten
Tjaaaa - Kursudviklingen er vel omvendt proportional med kommentarerne ;-)
29/8 16:01
af KimH
og så poppede den lige frem igen i ordrerdybderne :-)
29/8 15:51
af KimH
det ser forøvrigt ud til at 390'er algoritmen er slået fra
29/8 15:49
af KimH
Lad os håbe at de breaker en nyhed om ledelsesrokade her op til den 31. i måneden
29/8 15:46
af Janolsen
Hvis vi antager en kradser koster 10 kr. skal der være solgt 3.850.000 stk. i løbet af en dag. Hvis der er åbent 24 timer i døgnet er det 160.416 i time 2.673 pr. min. 44,5 pr. sek. Det skal godt nok gå hurtigt :-)
29/8 15:38
af WorkTrader
..så skal der alligevel sælges nogle krassere.
29/8 15:33
af VærKritisk
Stigningen skal man nok ikke lægge for meget i da omsætningen ikke er meget større end i en populær pølsevogn,
29/8 15:22
af Cubinvest2021
Jeg hilser dagens kursstigningen selvfølgelig velkommen! Det er meget positivt, men jeg jubler ikke før vi er over kurs 200 og kan se en klar strategi fra ledelsen. God dag til alle
29/8 15:07
af WorkTrader
..dog en uge gammel..
29/8 15:06
af WorkTrader
...de er her kun for at advare de uvidende investorer :-) - lidt om mpox situationen i Kina og Asien...de sidste afsnit er lidt interessante ift 'dialogen' med Kine, (link)
29/8 14:58
af BjarneNørreager
2101 og 2109: Vedr. Test af Chikungya ned til 12 år og den langsigtede virkning: Det er et opfølgningsstudie uden betydelige udgifter, de kommer med i Q3. Det har ikke noget med godkendelsen og de primære endpoints at gøre. Oplyser BN. Blot til orientering.
29/8 14:27
af bikube
Sjovt at se, nu stiger den, så er der komplet tavshed herinde.
28/8 21:57
af Kraken23
Kan ikke se at det nye fase 3 studie er nævnt i nogle af de mange interviews ledelsen har give i løbet af de sidste par uger, hvilke personligt undrer mig, da det vel har taget tid at planlægge det, så hvorfor ikke benytte lejligheden til at reklamere for det?
28/8 21:16
af Kraken23
Jeg er helt enig i det er et naturligt følge af de første 2 fase 3 forsøg. Men syntes også det havde været naturligt med en udmelding af en art, det er trods stadigvæk en stor ting for et mindre medicinalfirma som bavarian at køre et fase 3.
28/8 21:09
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det forekommer umiddelbart naturligt og fornuftigt, at teste en boostervaccine i denne sammenhæng. Hvad prisen er for det årelange forsøg er ikke kommunikeret ud.
28/8 21:01
af Helge Larsen/PI-redaktør
Artiklen var i Medwatch fredag morgen. Bavarian Nordic vil teste og evaluere den langsigtede immunogenicitet ved boosterkandidaten PXVX0317 mod placebo hos raske voksne og unge ned til 12 år, der har fået en primer i det netop overståede fase 3-studie med CHIKV VLP-vaccine mod chikungunya-virus.
28/8 20:27
af Kraken23
(link) kan på clinical trail og medwatch.dk at bavarian nu str ater et nyt fase 3 forsøg. Jeg ved ikke om i har modtaget en pressemeddelelse omkring dette?. Men a aktuelt omkring at genopbygge aktionærernes tillid efter de sidste flop, havde Det nok været passende at informere investorerne.
28/8 20:01
af BjarneNørreager
Tak, Cubinvest :)
28/8 20:01
af BjarneNørreager
Selvfølgelig ingen anbefaling om at købe Bava, blot mine tanker, og der er helt sikker både antagelser og mulige fejlslutninger i dem. Håber også at nogen ønsker at nuancere.<< Slut. Jeg synes, at det er en god analyse. Hvad synes I? Det er virkelig en person, der er sat sig ind i tingene…
28/8 19:59
af BjarneNørreager
Måske endda lidt konservativt sat og jeg også tror på at 7 mia.+ kan være ‘baseline’ om allerede 2-3 års tid, for selv med store fald, skal de også nok sælge nogen koppevacciner fremover. Og med tiden bliver der forhåbentligt tilføjet produkter, som gør det mere spændende.
28/8 19:59
af BjarneNørreager
Konsensus EPS for i år er 26,31 (P/E 6,09) fra knap 7 mia. omsætning. Halvdelen af dette er 13,15 (P/E 12,2). Jeg tror ikke at en nær-fremtidig, stabil bundlinje, med væsentligt reducerede koppesalg og Chik godkendelse, omkring det niveau eller højere fra omkring 4-5 mia. omsætning, er urealistisk.
28/8 19:58
af BjarneNørreager
Ledelsen får mange hug, og måske til tider med rette, men noget tyder på at den del af forretningen fungerer IMO.
28/8 19:58
af BjarneNørreager
an nævnte i øvrigt også, at deres salg på GSK vaccinerne overgår GSK’s egne, det må vel betyde at der er et eller andet i deres salgsoperationer der fungerer, om det så er markedsføring eller hvad det er. God YoY vækst på dem begge. Jeg mener også at Bava skaber/vedligeholder gode aftaler og salgskanaler ift. kontrakter osv., til trods for deres relativt beskedne størrelse, hvilket yderligere kan understøtte den antagelse.
28/8 19:57
af BjarneNørreager
Det forudsætter at vaccinesalget er repræsentativt og hverken stiger eller falder, og skal tages med det forbehold. Personligt tror jeg på overordnet vækst, for det er der også forventet i vaccinernes markeder. Jeg tror at det kan betyde, at de med en Chik godkendelse er tæt på at få etableret et gangbart fundament, hvor udvanding for at finansiere driften er slut.
28/8 19:57
af BjarneNørreager
Indtager Bava derudover 40% af Chik markedet (baseret på forsøgsdata tror jeg de kan tage mere), er det en forecasted kvartalsomsætning på op mod 340 mio. oveni. Elimineres koppevacciner, tredjepartssalg og øvrige indtægter helt, bliver det 952 mio. omsætning/kvartal i alt. Lidt under halvdelen af indeværende kvartal.
28/8 19:57
af BjarneNørreager
Rolf Sass sagde i dag, at der var inkluderet salg fra fem uger på de to Emergent vacciner (34 mio.). Det udgør 38,46% af kvartalet. Ekstrapolerer man det lineært bliver det godt 88 mil/kvartal i salg. Forbliver salget på de andre vacciner helt statiske herfra, udgør alle vaccinesalg minus kopper+de 88, tilsammen 612 millioner/kvartalet. Det er i sig selv næsten 20% højere end hele omsætningen samme kvartal YoY.
28/8 19:56
af BjarneNørreager
>> De koppevacciner gør det svært at sætte en pris på den, og det virker næsten overflødigt at pointere, at det ikke er priset ind at salgene fra i år fortsætter. Prøvede at lege med tanken om at de slet ikke solgte nogen de næste par år og gik lidt i gang med nogle hurtige og grove udregninger. Vil jeg dele, hvis nogen kan bruge det:
28/8 19:56
af BjarneNørreager
Apropos positiv tilgang til casen indenfor for de næste par år, hvad siger i det denne analyse - fundet på nettet?:
28/8 17:35
af Cubinvest2021
hvis jeg tager fejl. God aften
28/8 17:35
af Cubinvest2021
lokkende og flotte kursmål, som de fleste analytikere har sat (Lau virker meget stille i forhold til Bavarian for tiden). Dengang jeg kom ind var der nærmest kun positive indlæg herinde og dem, som var negative (BioBio f.eks.) blev hurtigt hånet og mistænkeliggjort. Jeg er med andre ord ikke ud på at tale aktien ned (ikke i min interesse) eller har en anden dagsorden. Håber at det var svar nok? Og så synes jeg, at det er sundt at høre forskellige synspunkter generelt. Og jeg indrømmer gerne,
28/8 17:32
af Cubinvest2021
få min investering tilbage (er overordnet i minus selvom jeg har indhentet lidt via swingtrading) og 2) fordi jeg stadig tror, at kursen kan vende, hvis der skete en ændringen i strategien og ledelsen. Derudover er jeg ikke afhængig af de investerede midler og kan i princippet lade min beholdning stå i mange år. Grunden til, at jeg er kritisk (ikke nødvendigvis negativ) overfor selskabet i dette tråd er også for at advare andre nye investorer, som måske hopper på vognen ved kun at læse de
28/8 17:28
af Cubinvest2021
@BjarneNørreager: Jeg hilser dine spørgsmål velkommen og har intet problem i at give dig et indblik i min investeringssituation: Jeg har været investor siden 2020 (eller 2021?) og holder en pæn portion aktier i selskabet (det er ikke kutyme her at oplyse det så derfor går jeg ikke mere ind i detaljer). Jeg har fra starten (ligesom mange andre, som ser nu ud til at have forladt tråden) været meget positiv overfor selskab og deres pipeline. Jeg holder stadig mine aktier af 2 grunde: 1) håb om at
28/8 16:47
af BjarneNørreager
Millito - hvor mange ansatte er BN? Hvordan er BNs budgetter fremadrettet? Hvor mange indtægter ligger fast pt. via langtidskontrakter?
28/8 16:45
af BjarneNørreager
Det skriver jeg intet om. Jeg spørger bare og venter på svar fra dem :)
28/8 15:03
af Milito
I øvrigt så velkommen til ProInvestor :-)
28/8 15:03
af Milito
Bjarne, et debatforum er vel til for at få en saglig diskussion fra flere vinkler af? Cub og Kraken synes jeg fremfører deres synspunkter sagligt.
28/8 14:48
af YPE
Det med at BN er et opkøbsmål, det har jeg aldrig hoppet på, selvom nogen drømmer om det. Man køber en virksomhed, hvis man ser noget potentiale og hvis de har en lovende pipeline. BN har pt. blot indkøbte rejsevacciner (mere eller mindre). Historien havde selvfølgelig været en anden, hvis RSV var lykkes.
28/8 14:43
af BjarneNørreager
Cub og kraken - Tak for jeres perspektiver, også selvom I gentager jer selv meget over flere dage. Er nysgerrig - hvorfor gider I beskæftige jer med BN og skrive så lange indlæg om BN? Hvad er jeres motivation? Hvad driver jer? Selv venter jeg bare, kursen kommer op igen på et tidspunkt.
28/8 14:38
af Kraken23
Hvis strategi skulle være at de bliver opkøbt, er selv hvis de vil undgå at blive opkøbt. I begge tilfælde burde de sikre sig den højeste mulige kurs.
28/8 14:34
af Cubinvest2021
Hvis det var sådan en fantastisk forretning havde dette selskab allerede været købt for et stykke tid siden. Måske de store spillere venter til at kursen er så lavt, at de kan få det for en slik. Men jeg tvivler på, at det bliver tilfældet. De andre selskaber har åbenbart ikke et problem i at lade Bavarian få herredommen over rejsevaccinen, som de nok ser som en lille niche. De store penge ligger i de andre vacciner, som Bavarian åbenbart ikke selv er dygtig nok til at få udviklet.
28/8 14:15
af Vitus
At blive opkøbt…
Nyeste Først- Ældste Først   Side 204/774