Bavarian Nordic
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Genmab
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
GN Store Nord
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
16/7 09:06 af Kirt |
08:53 , ikke ude - men på 0,45% ifølge finanstilsynet. Men positivt - og ærgerligt det ikke afspejles i større kursstigninger
|
|
|
16/7 07:28 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
|
16/7 07:20 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
16/7 06:57 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
|
16/7 05:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
16/7 05:34 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
|
15/7 14:27 af WorkTrader |
Rolf bekræfter iøvrigt, at SSI i år både har Encepur og Ticovac, og endvidere at der pt. er stockout hos Pfizer. Samme tendens på andre større markeder. Så hvis den øgede efterspørgsel på TBE vaccine er generel, er der lagt i ovnen til et tigerspring i salget, vil jeg mene...
|
|
|
13/7 11:13 af WorkTrader |
15.28, ...omkring Encepur. Chekkede lige mailen fra sidste år, hvor BAVA forsøgte at sælge vaccinen (som blev godkendt i foråret 2023 i DK) til SSI, som imidlertidig afviste, idet de havde lager af Pfizers. Pfizer trak sig så senere i 23 fra det danske marked, hvorefter der opstod 'forsyningsvanskeligheder' i DK. Min uverificerede konklusion må være, at SSI nu køber fra BAVA.
|
|
|
12/7 17:27 af koden |
Er der i øvrigt nogen der ved hvorfor SSi har monopol på vacciner? I sverige koster TBE vaccine langt under DK pris men er vel den samme? Kan måske forstå at influenza vaccinen er speciel, for områder. Men igen...virus er vel ens i DK eller Sverige. troede mening med EU var at man kunne købe ind hvor man ville :-)
|
|
12/7 15:28 af Cupcake |
Ja, erindrer dialogen - og var også derfor glædelig overrasket, at det var Bavas TBE-vaccine appotekeren nævnte. For dårligt, at Pfizer løb tør sidste år - og så nu igen i år...
|
|
|
12/7 14:38 af WorkTrader |
..men måske er det danske marked for ubetydeligt til en pressemeddelelse...hvis det har ændret sig.
|
|
|
12/7 14:35 af WorkTrader |
..og du husker dialogen med Rolf sidste år, hvor han sagde at pfizer var nærmest eneleverandør til SSI..men det har måske ændret sig.
|
|
|
12/7 14:33 af WorkTrader |
Tak..og haha :-) - er også noget overrasket over det.
|
|
12/7 14:30 af Cupcake |
|
|
|
12/7 14:30 af WorkTrader |
..mere om DRC, Clade 1b, ‘Risk of cross border infection’ as dangerous new Mpox strain reaches major DRC city (link)
|
|
12/7 14:08 af Cupcake |
|
|
|
12/7 14:04 af WorkTrader |
Pfizer :-)
|
|
12/7 14:01 af Cupcake |
Endvidere sagde personalet, at udfordringen med at anvende Encepur var, at samme vaccine skulle anvendes ved alle 3 doser, hvorimod Pfeizers vaccine kunne kombineres med andres...
|
|
|
12/7 13:59 af WorkTrader |
BAVA må ha' genforhandlet med SSI?
|
|
|
12/7 13:58 af WorkTrader |
really...fedt!
|
|
12/7 13:56 af Cupcake |
Enig... Shorts er mere end halveret siden efteråret 2023... Det er stort!. Var på et apotek i Lyngbyområdet i går. Så at TBE vaccinen var udsolgt og forventes tilbage i uge 29 (næste uge). Spurgte hvilken vaccinen - og forventede at personalet ville svare Pfiezers... Men, de svarede uopfordret, at de ikke kunne love noget, men at de arbejdede på at få Encepur hjemme på onsdag....
|
|
|
12/7 13:02 af WorkTrader |
Shorts nede på 4,26%. Marshall Wace nu under 0,5. Det laver Euroinvestor ikke nogen kæmpe
artikel om, men hvilket drama, da de øgede 10% fra 0,9 til 1,0. Hader Clickbait medier!
|
|
|
12/7 07:09 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
|
|
11/7 23:09 af Enkommentar1 |
Billederne i artiklen som er nævnt bringer minder fra Corona tiden, uhyggeligt og skræmmende. Jeg forstår ikke at verdens samfundet ikke stiller penge til rådighed til køb af vacciner så sygdommen kan blive bekæmpet effektivt, I stedet ser det ud til den nye variant spreder sig mellem alle mennesker og det er flest børn som der død
|
|
| ||
|
|
11/7 21:51 af TOPspiller |
WHO warns mpox remains global health threat. The World Health Organisation said it had received reports of cases from 26 countries in the past month alone.
(link)
|
|
|
11/7 16:15 af Enkommentar1 |
Dem sviner lidt frem og tilbage det giver mulighed for lidt “Trade”; grundlæggende udvikler Mpox sige uændret med flere og flere syge samt jeg kan læse flere får den nye mere dødelige - Bavarian kan når som helst få store ordre samt meddeler om det har spredt sig mere. Så sikre I har den post Bavarian i gerne vil have også kan der handles lidt ved siden af ;-)
|
|
|
11/7 15:03 af pauly |
Tænker også det bare er et forsøg på at ryste træet
|
|
|
11/7 14:53 af JR70 |
Aktien har en mindre støtte omkring 177, eller ca. 170, måske helt ned igen til 155.
|
|
|
11/7 14:45 af Kraken23 |
Nej det er nok ikke derfor den falder 4.5% :-)
|
|
|
11/7 13:34 af WorkTrader |
..nye Clade 1b tilfælde i Goma, DRC, der grænser til Rwanda..stadig ingen vacciner. DRC authorities raise alarm over new cases of deadly mpox strain
(link)
|
|
|
11/7 12:54 af pauly |
Tænker at ordre er uundgåelige med tanke på Mpox udviklinger
|
|
|
11/7 09:19 af Vitus |
Der mangler en kanon nyhed om/fra Bavarian….
|
|
|
11/7 07:28 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
11/7 07:04 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
|
11/7 07:02 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
|
11/7 05:49 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
10/7 21:37 af Bullish |
Det kommer næppe til at påvirke BAVA - men derfor kan vi jo godt håbe på let aftagende inflation :-)
|
|
|
10/7 20:54 af 3kilofisk |
Tænker det præcise klokkeslet blot er et håb om at der kommer gode inflationstal kl. 14.30.
|
|
|
10/7 20:32 af pauly |
useriøst
|
|
|
10/7 19:37 af JR70 |
@TheNote kl: 16:38, det var noget af et udsagn du melder ud..
|
|
10/7 17:00 af exitnu |
Ok luk i kurs 187,1 :-)
|
|
|
10/7 15:44 af Strøjer |
Hvor meget mon der skal til for at bryde 188? Lad os sige at der skulle 20 mio til at bryde, så vil 188 blive en stærk modstand, og du er indenfor kort tidshorisont sikret en gevinst. Er sikre gevinster ikke det vi ønsker os?
|
|
|
10/7 15:43 af Strøjer |
Sidder lidt og tænker, at selvf. Vil shortere kæmpe i mod tekniske handelsmønstre, men hvorfor er der ikke nogen som præver at trække kursen ind i positive handelsmønstre?
|
|
10/7 15:08 af exitnu |
Ok tak mht. forklaringen omkring et ægte CWH setup :-)
|
|
|
10/7 14:15 af JR70 |
Måske et TA rekyl?? -- (link)
|
|
10/7 13:30 af exitnu |
@TheNote - Kigger du fra ca. 27. juni og frem til d.d. mht. CWH?
"The cup with handle is to serious investors in growth stocks what the single is to a baseball fan"
"it represents a final shakeout of uncommitted holders"
(link)
|
|
10/7 11:30 af Cupcake |
The Lancet i går: "Escalating mpox epidemic in DR Congo" (link)
|
|
10/7 11:11 af Cupcake |
Ja, 100 mio. doser ACAM, i hvert fald i 2022 (link)
|
|
|
10/7 10:35 af Strøjer |
WT troede de var løbet på datoen for længst
|
|
|
10/7 10:34 af Strøjer |
Oftest skrives der som om at alle shortede aktier skal tilbage til nul, som værende ligevægt. Jeg tror at der i bava altid vil være shortere i højere eller mindre grad. Så tænk ikke at tallet skal ned på nul, men måske mere at nedgangen er et spg. Om vurdering at aktien er overpriset. At der er en del shortere og den klassiske prissætning er høj og lav, er jo blot et udtryk for at mange mener, at der er mørke skyer i horisonten
|
