Bavarian Nordic
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Zealand Pharma
Biotek-snakken
ExpreS2ion
AMBU
Bavarian Nordic
Forsvarsaktier
Pharma
Amerikanske aktier
Hansa Biopharma
Medico
Shipping
Ennogie
Vestas
GN Store Nord
Gubra
Banker og Finans
Chemometec
Embla Medical
Laks
Smallcap og First North aktier
![]() |
21/8 16:35 af troldmanden |
Jeg har solgt mine bava og taget tabet derpå. Går jeg ind i den igen? Måske. Afhængere af udviklingen i både bava og en række andre selskaber
|
![]() |
21/8 16:32 af Pensionisten |
Og så giver jeg dig absolut ret, @mmdyb. Man skal altid foretage sin egenvurdering, og ikke blot følge flokken.
|
![]() |
21/8 16:29 af Pensionisten |
Jeg mener det faktisk ikke for sjov - men i ramme alvor. Jeg har selv været inde i Bava i flere omgange. Ikke alt er gået lige godt ;-)
|
![]() |
21/8 15:32 af Pensionisten |
Vi brænder vel alle, af og til fingrene på en investering. Og hvad gør man så. Jeg kan anbefale at anvende førstehjælpens grundregel: 1. Stands ulykken
Det første punkt handler om at standse ulykken og skabe overblik over situationen. At standse ulykken betyder at man sikrer, at skadestedet eller det sted man befinder sig er sikkert, således at hverken du eller andre kommer til skade. Sker det kan I nemlig ikke hjælpe den tilskadekomne.
|
![]() |
21/8 15:18 af Kraken23 |
Lige en kommentar de 2.2 mia dkk som emergent skulle have det er vist det forventede markede. Inden de lukkeproduktionen solget de for ca 45mill usd. Så der går noget tid inden de kommer op på det store salg+der er andre på markedet også.
|
![]() |
21/8 15:05 af Kraken23 |
Match tak, . Hvis det er korrekt at der er ordre for 3.5mia årligt er det super. Men som jeg forstod chaplin havde de kun ordre liggende for 500mil usd, der skulle dække de kommende år. Er det korrekt med 3.5 mia årligt vil jeg med glæde bliver irettesat og straks købe flere :-) og mener det :-)
|
![]() |
21/8 14:56 af Match |
Og de eksisterende og tilkøbte vcacciner er ikke fugle på taget, de er pengemaskiner. Kommer der så større udbrud af MPOX, Rabies, nye flåtvarianter, tyfus eller kolera, så er Bavarian Nordic klar med vacciner. Og det burde vi sådan set være stolte af i stedet for hele tiden at hakke på selskabet.
|
![]() |
21/8 14:54 af Match |
De kommende 3 år har BN MPOX kontrakter til en værdi af ca. 3,5 mia. kr. årligt. Hertil kommer uplanlagte ordrer på vaccinen. I Q1 omsatte BN 1,252 mia. kr. på de eksisterende vacciner. Fra 2024 kommer salget af Emergents vacciner oveni programmet. De omsætter for 2,2 mia. kr. - nok først fuldt ud fra 2025, hvor også Chick- kommer til salg med en salgsstyrke - som PC sagde - der kan køre plugandplay. Det øger omsætningen med ca. 1,5 mia. kr. om året.
|
![]() |
21/8 14:26 af Kraken23 |
Tænker bare at 5.5 mia eller 5.9mia kræver at der sælges endda en del koppevaccine, nu hvor der ikke er udsigt til rsv?
|
![]() |
21/8 14:24 af Cubinvest2021 |
Godt set @Match. Jeg oplevede selv forleden dag, hvordan kursen hurtigt blev ændret, da jeg satte en købsordre i en lav kurs. Jeg havde åbenbart ændret på nogle af de robotters planer, så kursen ændrede sig hurtigt derefter og jeg missede mit køb for marginaler. Og der var nærmest ingen volumen på det tidspunkt. Shorterne styrer aktien fuldstændigt i øjeblikket.
|
![]() |
21/8 14:23 af Kraken23 |
Match jo tak og læst med interesse, jeg vil bare gerne vide dine forventninger til 2024 brudt ned på de enkelte produkter. Hvor meget forventer du de sælger af de enkelte emner,?
|
![]() |
21/8 14:20 af Match |
Hvilket betyder, at uanset om du nu køber BN aktier, så sænker vi efterfølgende kursen, så du bliver mør, og mister interessen for aktien. Og observerer vil øget salgslyst sænker vi kursen med ganske få aktier handlet - og det sker i løbet af sekunder. Man skal være gjort af et sejt investorstof for at beholde den aktie!
|
![]() |
21/8 14:18 af Match |
Kære Kraken23 - jeg har skrevet rigtig mange indlæg om BN både her i chatten og i debatten. Dem er du velkommen til at tjekke. Og så er det vist tydeligt for enhver, der kan følge BN's kurs på NasdaqCPH, at der lige nu er stillingskrig i kursen. Øjebliksbillede af udviklingen: Inden for knap 120 sekunder sænker robotterne kursen fra 140,50 kr. til 140,40 (79 aktier handlet). Så fra 140,40 til 140,35 (53 aktier handlet). Fra 140,35 til 140,30 (200 aktier handlet)
|
![]() |
21/8 13:24 af Cubinvest2021 |
Bavarian er nu i gang med Fase 1 for deres TAEK-VAC vaccine... så der må forventes at skulle bruge et par milliarder til forsøgene i de næste faser? Hvordan skal dette finansieres?
|
![]() |
21/8 13:19 af Cubinvest2021 |
Nej, du er ikke den eneste, der tænker dette @Støjer. Men Chaplin udtalte, at de vil fortsætte med egenudvikling og at han var i gang med den nye strategi (selvom der flere herinde har påpeget, at sidstnævnte opgaver tilhører bestyrelsen).
|
![]() |
21/8 13:16 af Strøjer |
Er jeg den eneste som sidder og tænker, at man skal have solgt en stor del af forskerne, hvis man stopper op med en stor del af udviklingen => mere på bundlinien ?
|
![]() |
21/8 13:13 af Kraken23 |
@match hvordan bryder du forvendtningerne til
2024 omsætningen på 5.9mia op?
|
![]() |
21/8 12:48 af Cubinvest2021 |
Ser ud til at næste støtte skal testes i kurs 130?
|
![]() |
21/8 12:15 af Match |
Og sluttelig kommer mit gæt på udviklingen i BN frem til 2027: omsætning 2024: 5,5 mia. kr. EBITDA: 2,4 mia. kr. nettoindtægt: 1,4 mia. kr. 2025: 5,9 mia kr. / 2,0 mia. kr. 1,2 mia. kr. 2026: 5,6 mia. kr. 2,1 mia. kr. 1,1 mia. kr. 2027: 5,6 mia. kr. 2,3 mia. kr. 1,1 mia. kr. Vi tjekker det efter i august 2027!
|
![]() |
21/8 12:15 af Cubinvest2021 |
Mange shorts er sat i kursniveauet 140, så det ser ikke ud til at de har travlt med at købe op. Tværtimod, satser de på lavere kurs mod 120-130. Jeg har også suppleret lidt i kurs 141
|
![]() |
21/8 12:11 af Match |
Jeg er her sandelig stadigvæk, men som læser af denne chat - der af og til godt kunne kaldes for jammerchatten - tænker jeg, at mange af de investorer, der blot læser med - og det er mange iflg. Helge - så vil de fleste afholde sig far at investere i Bavarina Nordic på grund af den konstante nedvurdering af selskabet og ledelse/bestyrelse. Det er træls! Men jeg har suppleret flere gange, og selvfølgelig skal shorterne om kort tid ud at købe ca. 6,5 mio. aktier. Det bliver interessant at følge.
|
![]() |
21/8 12:11 af CSørensen |
Det tror jeg trods alt er for pessimistisk. Så vidt, jeg husker, er produktionen allerede sat i gang? Og selve godkendelse tager vel ikke til 2025?
|
![]() |
21/8 11:52 af Cubinvest2021 |
2025 tror jeg som det tidligste
|
![]() |
21/8 11:41 af VærKritisk |
Hvis det er, hvornår vil BNs covid være klar til brug?
|
| ||
![]() |
21/8 10:46 af Kraken23 |
De blev også gentagne gange spurgt indtil om de nu var et rentabel firma, dette bekræftede de dog heldigvis:-)
|
![]() |
21/8 10:44 af Kraken23 |
Det der blev sagt var at der ikke iøjeblikket er planer om opkøb,ikke at der ikke kommer senere. Så det var en gummi udtalelse der blev spurgt indtil flere gange af analytikerne uden at PC fik den lukket ned. Faktisk var der en der vendte spørgsmålet om og spurgte om der var nogle interessante vacciner til salg :-)
|
![]() |
21/8 10:38 af ProInvestorNEWS |
Læs eventuelt også med her: (link)
|
![]() |
21/8 10:35 af Kirt |
Jeg mener der på seneste video/telefon konference blev sagt, at der ikke kommer aktie emissioner. Men jeg kan ikke finde det igen. Men med Ebit på 2.1mia skal det jo heller ikke være nødvendig før yderligere opkøb. Men kursen lige nu er jo helt til hest
|
![]() |
21/8 09:49 af Vitus |
Og hvor er Match ?……der i hvert fald senest har været optimist….
|
![]() |
21/8 09:47 af Vitus |
Nej, det ser virkelig ud til at mange er nervøse for at eje aktien på onsdag. Det er vel ikke ensbetydende med, at onsdag ikke kan blive en god dag. Vi må vel også forvente, at der komme en udmelding om, hvordan Bava skal drives fremover, og måske hvem der skal drive selskabet. Jeg ved ikke om vi kan sige det er spændende…
|
![]() |
21/8 09:45 af Cubinvest2021 |
Der er lidt stille for det sidste fra skribenter som Cupcake, YPE, WorkTrader, WhiteWiseWolf, Kirt... Har de opgivet aktien eller er der bare lidt stille? Hvad tænker I frem mod regnskabet?
|
![]() |
21/8 09:42 af kan caqliga leh |
En hvilken som helts anden virksomhed, der har haft en ledelse siddende, som i den grad har fejlet, ville for lang tid siden, have sendt den til de evige biotek jagtmarkeder. Underlig med den magt, ledelsen åbenbart har
|
![]() |
21/8 09:34 af Kraken23 |
Er bange for at de kun kan genvinde aktiemarkedets tillid ved at skifte ud på nogle poster i toppen.
|
![]() |
21/8 09:31 af Kraken23 |
Enig, der er ingen der tør at købe nu hvor de kun kan opnå målt den verdens største..... gennem yderelig opkøb og udvanding. Og så er det lige meget om firnaet ellers er bund solidt eller
ej.
|
![]() |
21/8 09:12 af Cubinvest2021 |
Selv hvis der kommer et godt regnskab på onsdag med overraskende salgstal for rejsevacciner, så kan kursen godt blive ved med at falde og gå ned til 120-130. Selskabet har ikke fjernet den største bekymring hos investorer: hvordan sikres der organisk vækst og indtjening fremover i mia. størrelsen? Og hvornår kommer der en ny emission?
|
![]() |
21/8 09:06 af Janolsen |
Utroligt den kan blive ved med at falde. Virker som om det nu kun er teknisk der handles, realiteter indregnes ikke mere
|
![]() |
21/8 08:17 af ProInvestorNEWS |
SSI skriver desuden, at der er stor international opmærksomhed på fundene af den nye undervariant.
/ritzau/
|
![]() |
21/8 08:16 af ProInvestorNEWS |
Derudover har der også været enkeltstående tilfælde i Israel, USA og Storbritannien.
SSI er i gang med selv at dyrke varianten. Herefter skal det undersøges, hvordan antistoffer fra coronavaccinerne virker i forhold til den.
Torsdag klassificerede Verdenssundhedsorganisationen (WHO) varianten som værende en "variant under overvågning".
Ifølge WHO blev det første tilfælde af den nye variant registreret 24. juli.
|
![]() |
21/8 08:16 af ProInvestorNEWS |
Som det også er tilfældet med vaccineproducenterne Novavax, Pfizer og BioNTech har Moderna en vaccine klar mod omikron-undervarianten XBB.
Virksomhederne forventer at have vaccinerne klar i de kommende uger, såfremt de bliver godkendt af myndighederne i USA og Europa.
For nylig opdagede Statens Serum Institut (SSI) endnu et tilfælde af en ny undervariant af omikron i Danmark.
Den nye variant har fået navnet BA.2.86.
Varianten blev fundet i sidste uge, og der var da fundet tre tilfælde.
|
![]() |
21/8 08:15 af ProInvestorNEWS |
Yderligere lyder det dog, at selv om Det amerikanske Center for Sygdomskontrol (CDC) i øjeblikket ser en stigning i antallet af infektioner og hospitalsindlæggelser på grund af coronavirus, er det overordnede smitteniveau lavt.
Torsdag lød det ifølge Reuters fra medicinalvirksomheden Moderna, at dens opdaterede coronavaccine er effektiv mod de nye undervarianter Eris og Fornax.
|
![]() |
21/8 08:15 af ProInvestorNEWS |
Den amerikanske regering har i sinde at opfordre alle til at få et boosterstik mod coronavirus for at forhindre en ny bølge af infektioner.
Det fortæller en repræsentant for Det Hvide Hus søndag ifølge nyhedsbureauet Reuters.
- Vi kommer til at opfordre alle amerikanere til at få boosterstik oveni vacciner mod influenza og RS-virus, siger den unavngivne repræsentant.
|
![]() |
20/8 16:02 af TOPspiller |
Jeg er enig. Det er bestemt en af de fordele der.
|
![]() |
20/8 12:12 af Shy10ck |
Når eller hvis Bavarian får godkendt ABNCoV2 som en Covid19 booster vaccine, så er det vel ikke et helt dårligt supplement til deres vaccine portfolio.
Jeg tænker, at der bør være en verden til forskel på efterspørgslen efter en booster vaccine, alt efter om den kan opbevares i et køleskab, som Bavarians eller om den skal opbevares ved -80 celsius, som de nuværende mRNA baserede vacciner
Eller er der noget jeg har misforstået?
|
![]() |
18/8 23:49 af BjarneNørreager |
Er ikke selv i aktien, men følger med. Jeg tænker I som aktionærer har kursstigninger at se frem i mod efter regnskab og endelig udmelding - afklaring på covid :)
|
![]() |
18/8 22:26 af pauly |
Fremtidsudsigter
|
![]() |
18/8 17:46 af bikube |
Jeg fik lige den "tovlige" ide, at sammenligne med Genmab, der lige har lagt ½ års regnskab. Bava venter at omsætte på årsplan næsten, hvad Genmab får ind på den halve tid. Bava´s EBITDA forventes at blive ca. 2,3 Mia på et år. Genmabs "operating profit" er 1,9 Mia i første halvår. Genmab´s kurs er i bund - håber jeg - i 2450. Bava´s ditto i 142. Hvad gør den forskel på 17X?
|
![]() |
18/8 15:29 af Cubinvest2021 |
"prøver at vildlede"
|
![]() |
18/8 15:24 af Cubinvest2021 |
Tredje fund af undervarianten BA.2.86: (link)
|
![]() |
18/8 14:36 af Cubinvest2021 |
Gad vide, hvad ATP tænker lige nu...
|
![]() |
18/8 14:30 af Cubinvest2021 |
Netop. Og Chaplin udtalte til Børsen, at emissioner var en af de "muligheder" de havde. Med denne tempo bliver aktien snart udvandet som SAS. Ledelsen er meget tvetydigt og lytter hellere ikke til investorernes anbefalinger (koncentrer jer i at skabe vækst og droppe egenproduktion). Men det er de da ligeglad med. Der kommer hele tiden nye friske aktionærer, som ikke kender til historikken.
|