Bavarian Nordic
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Zealand Pharma
Biotek-snakken
ExpreS2ion
AMBU
Bavarian Nordic
Forsvarsaktier
Pharma
Amerikanske aktier
Hansa Biopharma
Medico
Shipping
Ennogie
Vestas
GN Store Nord
Gubra
Banker og Finans
Chemometec
Embla Medical
Laks
Smallcap og First North aktier
![]() |
18/8 14:25 af Janolsen |
Tænk engang, med de muligheder ledelsen har haft, ligger vi i dag i noget der minder om en katastrofe. Ledelsen har gang på gang, meldt ud at vi tror vi forventer og lign. hvergang er vi blevet skuffet. Der er ingen grund til at tro fremtiden er anderledes. For mig at se, har vi at gøre med en aktie og dermed os som aktionærer, der har fejlet BIG TIME.
|
![]() |
18/8 14:19 af Kraken23 |
Det er bare ikke meget i et firma der leverer strategisk beredskab beskyttelse, der burde ligge ordre meget længere frem. Men det er bare midt indtryk af situationen.
|
![]() |
18/8 14:17 af Kraken23 |
Bavarians aktier har forlængst koblet sig fri fra analytikere og bankernes anbefalinger, så kursen kan sagtens vedblive med at falde også efter onsdag. Det er jo et spørgsmål om man tror på de ikke længere udvander aktien. Jwg tror der mangler nogte klar tale fr firmaet, ikke den sidste snak med " de ikke har nogle planer iøjeblikket da vi har rigeligt med integration af de eksisterende produkter ", dette og klare udmeldinger om hvordan ser ordrebogen ud fremover, PC sagde 500mill usd, det
|
![]() |
18/8 13:14 af Cubinvest2021 |
Hvor meget kan kursen blive ved med at falde efter disse nye corona-nyheder? Dette produkt burde for længst være nedskrevet til 0 kr. i alle analytikernes udregninger
|
![]() |
18/8 12:55 af Kirt |
Synes nok at overskrifter lover lidt meget. I teksten står der "giver nogen beskyttelse", hvilket jeg tolker som værende noget der IKKE giver ordentlig beskyttelse
|
![]() |
18/8 12:43 af ProInvestorNEWS |
Modernas vaccine beskytter mod nye strenge af coronavirus (link)
|
![]() |
18/8 12:32 af Cubinvest2021 |
Man havde vel håbet på, at det var shorterne, som købte op til regnskabet... men det ser det hellere ikke ud til
|
![]() |
18/8 11:51 af YPE |
Hvad er det helt præcis man skal købe op for nu? Der er jo ingen der kender salgstallene for deres rejsevacciner endnu og pipelinen ser heller ikke ligefrem så spændende ud mere. Det er vel ikke så mærkeligt, at den ikke stiger?
|
![]() |
18/8 10:42 af Cubinvest2021 |
Nej, der er vist ingen købere...
|
![]() |
18/8 10:29 af Vitus |
Der er nok ikke behov for shorter for at komme i 140.
|
![]() |
18/8 10:04 af Cubinvest2021 |
... men de må sikkert ikke, når man er så tæt på kvartalsregnskabet
|
![]() |
18/8 10:03 af Cubinvest2021 |
Lige nu ville det være en perfekt mulighed for Jean-Luc og co. til at købe lidt op i egne aktier... hvis de altså selv tror på casen.
|
![]() |
18/8 10:02 af Cubinvest2021 |
Og ved mangel af købere kan shorterne manipulere kursen ned for at gardere sig mod eventuelle gode nyheder næste onsdag. Jeg er bange for at vi skal ned og teste kurs 140
|
![]() |
18/8 09:44 af Vitus |
Der er fortsat længe til den 23. august :-(
|
![]() |
18/8 08:49 af Cubinvest2021 |
pipelinen eller opkøb af flere produkter (= ny emission). Og indtil videre har det ikke været meget held med det første. Spørgsmålet nu er, om ATP eller andre af de store vil skyde flere penge i nye aktier eller om det bliver en udvanding i form af en åben emission
|
![]() |
18/8 08:48 af Cubinvest2021 |
I forlængelse af Kraken23 (17:27): netop, det er præcis det, som markedet er bange for og med rette. En tredje ting er selvfølgelig den voldsomme shortpres, som skræmmer de fleste. Ledelsen har overrasket selv analytikerne med de forskellige uventede emissioner og de har været ret utydelige nu i forhold til, hvorvidt de vil bruge denne mulighed i den nærmeste fremtid. Selskabet kan ikke regne med den samme omsætning som 2023-24 fremover og den vækst der skal til kan enten komme fra succes i
|
![]() |
18/8 07:28 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner i danske aktier (link)
|
![]() |
18/8 06:04 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
![]() |
18/8 04:43 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
17/8 22:54 af BioBio |
De ligger altså i et spænd, hvor de enten er et niveau dårligere end Pfizers, men ikke uacceptabelt dårligere, og så op til ens med Pfizers.
|
![]() |
17/8 22:52 af BioBio |
De har vist, at de statistisk set ikke er uacceptabelt dårligere end Pfizers originale på mængden af antistoffer overfor Wuhan (definitionen af non-inferiority). Dernæst har de også vist, at de statistisk set ikke er bedre end Pfizers (definitionen på superiority). Det sidste havde de ellers fra starten promoveret sig på.
|
![]() |
17/8 22:51 af BioBio |
@CSørensen. @13:56. Jeg ville ikke kalde det en kæmpe klinisk succes på det primære endepunkt.
|
![]() |
17/8 17:31 af Kraken23 |
Så man kigger simpelthen på andre aktier der forventes at vækste hurtigere end bava. Hvis bava kun siger 5% årligt mod en anden der stiger 10%, ja så sælger man og køber den anden :-)
|
![]() |
17/8 17:27 af Kraken23 |
Man er bange for at de ikke kan holde en omsætning stor nok til at forsvarer kursen et par år fremover. Derudover er der frygten for nye aktieudvidelser der har været et flittigt brugt redskab for bavarian
|
| ||
![]() |
17/8 17:06 af kan caqliga leh |
Der er godt nok lang tid til d. 23. august. Håber snart den her store nedtur stopper. Hvad er det marked er så bange for ????
|
![]() |
17/8 16:07 af ProInvestorNEWS |
Ugekommentar #100 Regnskaber fra GN Store Nord, Demant, Coloplast, Matas, Pandora og Zealand Pharma. + Bavarian Nordic kommentar.
Kort video: (link)
|
![]() |
17/8 13:56 af CSørensen |
Håber, at staten og Bavarians samarbejdspartnere gør sit til at holde fast i, at Bavarian loyalt må søge at få det bedste ud af de mange millioner/mia., der er kastet i dette udviklingsprojekt, som jo på sit primære endpoint er en kæmpe succes, klinisk set.
|
![]() |
17/8 13:54 af CSørensen |
Selv om markedet er vigende, skal der jo stadig laves vacciner, og der vil IMO være plads til en best in class-vaccine. Hertil kommer, at der jo sagtens kan komme en ny variant lige pludselig, som fuldstændig ændrer efterspørgslen. Det er nok mere sandsynligt, end at der pludselig kommer et koppeudbrud...
|
![]() |
17/8 13:52 af CSørensen |
Jeg synes, det er rigtig ærgerligt, at Bavarian ikke virker til at ville satse på de mange fordele, der kan være ved at holde fast i ABNCoV2 - og tænker, at det nok desværre skyldes, at de har et klart økonomisk incitament til ikke at færdiggøre og ansøge om godkendelse af ABNCoV2 med de milepælsbetalinger + tilbagebetaling til staten, det vil udløse - når man samtidig ser ind i et vigende Covid-vaccinemarked.
|
![]() |
17/8 13:50 af CSørensen |
Hvis mRNA skal tilpasses oftere end VLP-vaccinen, så kan dette vel opveje, at VLP muligvis tager længere tid eller er lidt mere besværlig at opdatere?
|
![]() |
17/8 13:47 af CSørensen |
@TOPspiller 19:51: Enig - som EXP2 også udtrykte, da langtidsdata kom; det er ikke overraskende, at virus kan udvikle sig så meget, at vaccinen er nødt til at blive opdateret. Men som jeg forstår det, virkede den meget effektivt i længere tid og mod flere varianter end mRNA-vaccinerne. Og kombineret med de andre fordele, herunder at den kan opbevares ved stuetemperatur, altså en væsentligt bedre vaccine
|
![]() |
16/8 21:05 af YPE |
Vi er under niveauet før den positive CHIKUNGUNYA nyhed. Ret vildt!
|
![]() |
16/8 19:51 af TOPspiller |
Jeg har svært ved at se hvad der ikke er godt ved vaccinen. Ja den virker ikke så godt på den nye variant og derfor skal vaccinen tilpasses, men udover det har jeg meget svært ved at se alle de elendigheder BAVA ser. En tilpasset RNA vaccine virker jo lige så dårligt på den sygdom den er designet til efter et par måneder.
|
![]() |
16/8 17:17 af Kraken23 |
Det er korrekt, så intet tabt endnu... men som investor overvejes altid hvor deres penge får størst udbytte over en given tidshorisont. Denne løbende kamp om kapitalen betyder jo at der bliver kamp om andelene i de firmaer der går godt, så de stiger uforholdsmæssig meget, og omvendt dem der ikke har investorerne gunst dropper igennem, med interesse fra bla shorter tilfølge.
|
![]() |
16/8 16:55 af Match |
PS: man har kun tabt sine penge, hvis man sælger sine aktier til disse latterligt lave kurser. Og BN har udviklet vacciner, der virker! Det er alle de mennesker, der har pådraget sig MPOX meget glade for! Og det vil alle uvaccinerede mennesker, der løber ind i en koppeepidemi også være. Husk nu det midt i al mismodet.
|
![]() |
16/8 16:52 af kan caqliga leh |
Som jeg husker det var der flere debatører fremme og advare mod at tro, på at træerne vokser ind i himlen. Der var meget tvivl om, evnen til selv at udvikle vacciner, hvilket de desværre fik ret i. Bare jeg havde lyttet til dem
|
![]() |
16/8 16:52 af Match |
er at den kan opretholde sin effektivitet i op til tre måneder ved en tempertaur på max 49 grader celcius. Jeg satser på, at parterne inden den 23/8 kan komme med en positiv udmelding om det videre forløb.
|
![]() |
16/8 16:50 af Match |
at AdaptVac har fået 4 mio. Euro upfront. At de kan få op til 136 mio. Euro i udviklings- og salgsmilestones. Og at de kan få fra etcifrede op til tocifrede ryalties af Bavarian Nordics indtægter. ExpreS2ion får indtægter fra Adaptvac, således at de får op til 2 mio. Euro i milestonebetalinger og et lavere tocifret royaltybeløb fra AdaptVac. Jeg vil tro, at parterne formentlig forhandler revision af betingelser, såfremt BN går videre med Covid-vaccinen. En overset ? facet ved Adaptvacs vaccine,
|
![]() |
16/8 16:50 af Kraken23 |
Jeg håber da at du har lidt tilbage, så du kan udnytte dine tegningsretter, når ledelsen igen
kommer og beder om flere penge ;-)
ommer
|
![]() |
16/8 16:45 af Match |
Ja, det er indtil videre en træls BN uge. Hvis vi kunne se, hvem der handler aktien, vil jeg tro, at det er "gutterne", der handler frem og tilbage med sig selv. Og kan man få kursen ned, så er der gode gevinster til shorterne. Men det har ikke noget med værdierne i BN at gøre. Heldigvis. Og havde jeg været mere velstående, havde jeg købt BN aktier i dag. Jeg sælger ikke mine BN-aktier! Hvad angår aftalerne mellem partnerne Bavarian Nordic, AdaptVac og ExpreS2ion, så har jeg læst mig til
|
![]() |
16/8 16:41 af kan caqliga leh |
Eller PengeopPengevæk. Er fuldstændig i samme situation. Mine penge i Bava er også væk, aldrig har jeg tabt så meget på en aktie. Det er kun min egen grådighed, der er årsag til det.
|
![]() |
16/8 16:29 af bikube |
Han ser måske mest Penge Ned pt.
|
![]() |
16/8 15:56 af Cubinvest2021 |
Man savner de positive og optimistiske indlæg fra PengeOpPengeNed i denne
chat,,,
|
![]() |
16/8 15:44 af CSørensen |
Disclaimer: Jeg har p.t. ikke aktier i Bava, men i Expres2ion, som selvfølgelig har en betydelig interesse i, at Bava ikke lægger ANBCov2 i graven alene for at spare milestones og/eller tilbagebetaling til staten.
|
![]() |
16/8 15:38 af CSørensen |
Noget andet, som er berørt her i chatten tidligere, er, om Bava ikke burde prøve at bygge videre på det faktisk super gode fase 3-resultat i relation til primary endpoints og blot tilpasse vaccinen til de nyere varianter? Jeg er klar over, at det på HCA-eventet for nylig blev nævnt, at ABNCov2 ikke er beregnet til dette, men Expres2ions CSO har tidligere udtalt, at det godt skulle kunne lade sig gøre relativt let
|
![]() |
16/8 15:36 af CSørensen |
Er der nogen her, der har mere præcis information om dette? Altså om triggerne for de to milepæle knyttet op til FDA-/EMA-godkendelsesansøgning udløses allerede ved indsendelse/filing eller kun i tilfælde af godkendelse?
|
![]() |
16/8 15:34 af CSørensen |
Selv om jeg faktisk mener, at milepæle muligvis kan udløses allerede ved indsendelse af godkendelsesansøgninger (se herom i Expres2ion-chatten i dag).
|
![]() |
16/8 15:32 af CSørensen |
Expres2ion og Adaptvac har også en stor interesse i at få slået fast af en uvildig instans, om vaccinen kan godkendes, af hensyn til deres krav på milepæle
|
![]() |
16/8 15:31 af Kraken23 |
Kontakten er som den er, det jeg er lidt skuffet over er at de ikke lægger det åbnet frem, men at man skal læse om det andet steds. Hvorfor ikke bare sige det da data blev frem
lagt?
|
![]() |
16/8 15:31 af CSørensen |
Expres2ion og Adaptvac har
|