Bavarian Nordic
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Zealand Pharma
Biotek-snakken
ExpreS2ion
AMBU
Bavarian Nordic
Forsvarsaktier
Pharma
Amerikanske aktier
Hansa Biopharma
Medico
Shipping
Ennogie
Vestas
GN Store Nord
Gubra
Banker og Finans
Chemometec
Embla Medical
Laks
Smallcap og First North aktier
![]() |
16/8 15:28 af CSørensen |
Som det fremgår af Medwatch: "Indenrigs- og Sundhedsministeriet fastholder dog, at Bavarian Nordic som et led i aftalen om statsstøtte skal ansøge om godkendelse og derved få myndighedernes officielle vurdering af vaccinekandidaten"
|
![]() |
16/8 15:27 af CSørensen |
Det er korrekt - men da selskabet under de nuværende markedsbetingelser - hvor det ser svært ud kommercielt at afsætte vaccinen - kan siges at have en betydelig egeninteresse i, at vaccinen ikke godkendes - da statsstøtten dermed ikke skal tilbagebetales - vil staten nok ikke acceptere, at selskabet selv får lov til at vurdere dette.
|
![]() |
16/8 15:27 af Janolsen |
Den virker ligeså som cacaomælk, var vist det udtryk IR chefen kom med, da de også fejlede på Prostvac
|
![]() |
16/8 15:23 af Janolsen |
Chancen for at den godkendes, med de udtalelser selskabet selv kommer med, er vel tæt på ikke eksisterende
|
![]() |
16/8 15:22 af CSørensen |
Se aktstykket til Finansudvalget her: (link)
|
![]() |
16/8 15:22 af CSørensen |
Samtidig følger det af bevillingen, at staten tager risikoen for at tabe de 800 mio., hvis vaccinen fejler i fase 3 - mens staten derimod skal have støtten tilbage (dels gennem vaccineleverancer, dels evt. gennem salgsindtægter), hvis vaccinen godkendes i EU.
|
![]() |
16/8 15:20 af CSørensen |
Ja, og jeg tænker - som det også fremgår af artiklen i Medwatch - at staten er nødt til at holde fast i betingelsen om, at der skal søges godkendelse, da det er en betingelse for den EU-godkendte statsstøtte. Hvis de vilkår, statsstøtten er ydet under, ikke overholdes, skal statsstøtten tilbagebetales.
|
![]() |
16/8 15:15 af bikube |
Det er vel et krav fra den danske stat, for at få de 800 Mio.
|
![]() |
16/8 14:53 af Kraken23 |
Hvis det er tilfældet at de er tvunget til at indsende en ansøgning på covid vaccinen, så er det langt ude. HJ stod påinvestormødet og sagde at det var data der bestemmer den vidre process, men at de ikke regner med den bliver til noget. Det er også sagt tidligere af rolf. Nu har pc. Så saggt at der skal genopbygges tillid til investorer. H IS det er korrekt med ansøgningen, burde de da have lagt kortene på bordet tidligere....
|
![]() |
16/8 14:50 af Janolsen |
Målt på nøgletal bliver den vanvittig billig
|
![]() |
16/8 14:49 af Janolsen |
Hvis der ikke kommer noget rigtig godt d. 23. er jeg bange for at den kan falde til et godt stykke under det nuværende niveau :-(
|
![]() |
16/8 14:32 af Cubinvest2021 |
Og ja, der er langt til den 23. august. Investorerne holder sig tydeligvis væk og er både bange og frustrereret med Bavarian... så shorterne kan trykke kursen ned, hvor de vil have den (kurs 130-150). Det er også lykkedes dem at skræmme de sidste investorer væk.
|
![]() |
16/8 14:30 af Cubinvest2021 |
De er tvunget til at søge en godkendelse for et produkt, som ledelsen nu siger ikke har reel fremtid og som de ikke engang selv tror på. Så det er spild af penge, som Bavarian skal bekoste vil jeg tro. Selvom at der kom gode fase 3 data, så vil man ikke kunne bruge dette til meget, da vaccinen ikke retter sig mod de nye varianter. Gode data for de gamle varianter betyder vel ikke meget.
|
![]() |
16/8 14:02 af Kirt |
Det at BAVA er tvunget til at søge godkendelse af Covid Vaccine kræver vel at den består fase 3? Og består den fase 3 ser jeg det som en fordel, at man tvinges til at søge godkendelse. Er jeg helt galt på den?
|
![]() |
16/8 09:45 af Vitus |
Jeg synes der er længe til den 23. August….
|
![]() |
16/8 08:04 af Kraken23 |
Til omsætning i de nærmeste år.
|
![]() |
16/8 08:04 af Kraken23 |
Strategi update til Q2 presentation. Baca har lovet en update på deres strategi senest ti forbindelse med Q2 regnskabet. Personligt glæder jeg mig til at høre omsætning ambitionen om at blive verdens største rendyrkede vaccineselskab. På sidste pressekonference sagde de noget i stil med de have noget målet ved at være det største rejse-vaccineselskab. Eså de kommer nok med en melding om det nu er målet. Også hvad se vil satse på udviklings mæssig VLP vs. MVA-BN, samt forvendtningerne til..
|
![]() |
16/8 07:16 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
![]() |
16/8 06:27 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
16/8 06:13 af Stroka |
God morgen :-)
|
![]() |
16/8 05:53 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
![]() |
14/8 16:45 af kan caqliga leh |
Det viser jo bare hvor følsom aktien er. Den mindste krusning på overfladen, får aktien til at falde ganske meget. Så kan vi være enige eller uenige om det er fair den skal falde, men fakta kan vi desværre ikke argumentere imod
|
![]() |
14/8 16:24 af Vitus |
Vi må desværre se BAVA som så ofte før er bundprop.
|
![]() |
14/8 16:21 af Vitus |
Ja, det er den jeg mener. Jeg er helt med på, at det reelt ikke har nogen betydning, men man kan nemt komme til at sammenligne med de mange udskydelser af tidspunkter BAVA igennem tiden r kommet med…..men jeg krydser sammen med sikkert mange andre…
|
| ||
![]() |
14/8 16:03 af Kirt |
Der er da ikke nyheder ude om en forsinkelse? Man har hele tiden vidst at Valevena ville komme først - hvis det Chick vaccine du mener
|
![]() |
14/8 16:00 af Cubinvest2021 |
Hvilken forsinkelse @Vitus?
|
![]() |
14/8 15:43 af Vitus |
En ny forsinkelse i et BAVA produkt… hvad sker der med kursen, vel ikke overraskende at den vender snuden nedad….. Der er virkelig behov for, at vi hurtigst muligt kommer til at kende en ny strategi…..der kan føles lang tid til 23.08…..
|
![]() |
14/8 10:53 af Stroka |
Valneva bekræftede sin tidligere vejledning for potentiel BLA-godkendelse, indledende lancering og potentiel tildeling af en prioriteret gennemgangskupon stadig i 2023. PDUFA-udvidelsen påvirker ikke virksomhedens nuværende lovmæssige indsendelse i Canada eller dens planlagte indsendelse til det europæiske lægemiddelagentur.
|
![]() |
14/8 10:46 af Stroka |
PDUFA-udvidelsen vil give tilstrækkelig tid til at tilpasse og blive enige om det fase 4-program, der er nødvendigt under den accelererede godkendelsesvej. Der er ikke blevet anmodet om yderligere kliniske data til godkendelsesprocessen, sagde virksomheden i en erklæring.
|
![]() |
14/8 10:45 af Stroka |
Google translate: "Valnevasa SE (VLA) sagde mandag, at U.S. Food and Drug Administration har forlænget Prescription Drug User Fee Act eller PDUFA handlingsdato for Biologics License Application eller BLA for virksomhedens chikungunya virus vaccinekandidat, VLA1553, fra den tidligere meddelt slutningen af august til slutningen af november...
|
![]() |
14/8 10:09 af Kirt |
Nogen som kan fortælle havd det eksakt betyder?
|
![]() |
14/8 08:35 af ProInvestorNEWS |
FDA Extends PDUFA Date For Valneva's Chikungunya Virus Vaccine Candidate (link)
|
![]() |
14/8 08:27 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
![]() |
13/8 08:08 af ProInvestorNEWS |
Dagens aktie er Bavarian Nordic A/S (link)
|
![]() |
12/8 12:06 af bikube |
Jeg tænker, a det du - YPE - kalder plan B, længe har været Chaplin´s plan A. Ledende vaccineproducent. Lad os se d.23. om ikke det viser sig at være helt rigtigt. Fejlede forsøg er jo mere reglen end undtagelsen, vacciner derimod er stabil indtægt. Mpox var jo ret tilfældigt held, men Pox kører jo videre stabilt. Alle rejsevaccinerne kører jo opad, nu hvor man rejser igen.
|
![]() |
12/8 10:02 af YPE |
Hvad tænker I andre omkring kursudviklingen i løbet af de næste 6 måneder? Jeg mener ikke, at der er mere der kan gå galt, så det kan næsten kun blive bedre fra nu af.
|
![]() |
12/8 10:00 af YPE |
Efter en del kritik af ledelsen efter RSV (fra mig selv iblandt), så er fornuften ved at indtræffe igen. Jeg kan godt se, at ledelsen trods alt har haft en plan B ifm. af køb af rejsevacciner fra Emergent. Set i lyset af den udvikling der har været i pipelinen, så var det faktisk et smart træk. Jeg glæder mig til at se regnskabet.
|
![]() |
11/8 07:12 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
![]() |
10/8 15:32 af Cubinvest2021 |
Det skal meldes ud, så snat at der foreligger data
|
![]() |
10/8 10:01 af Opportunity |
Kan vi forvente nyt på COVID-19 Booster til Q2 regnskab d 23/8 eller skal der meldes ud inden hvis de har resultat ?
|
![]() |
10/8 07:12 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
![]() |
9/8 22:15 af Enkommentar1 |
Biobio - som læmand giver det en god mulig forklaring. Kursmæssigt tror jeg vi er på vej nordpå igen, nu har alle de negative haft mulighed for at komme af med deres kommentar, så begynder marked igen at ser på fakta - fakta er jo reelt Bavarian giver overskud, har penge nok og måske indenfor et-to år begynder at betaler udbytte eller tilbagekøb af aktier..
|
![]() |
9/8 21:04 af Kraken23 |
Tak, Biobio giver god mening
|
![]() |
9/8 20:56 af BioBio |
Jeg synes, at PCs udtalelse giver fint mening i den sammenhæng. En forklaring i forskellen mellem BNs og de andre firmaers resultater i fase 3 kan dog fx skyldes den store forskel i vaccinedesign, som BN havde valgt. Dette har jeg skrevet om mange gange tidligere.
|
![]() |
9/8 20:54 af BioBio |
I fase 3 opnåede man den største effekt overfor mild luftvejsinfektion (59% efficacy), mens man opnåede en mere begrænset effekt overfor mere alvorlige luftvejsinfektioner med RSV
(43% efficacy).
|
![]() |
9/8 20:52 af BioBio |
I human challenge så BN en nedgang i de milde symptomer i vaccinegruppen versus placebogruppen. (link)
|
![]() |
9/8 20:50 af BioBio |
@Kraken23. I human challenge forsøg vaccinerer man og efterfølgende inficerer med levende virus. Her er virus-dosen (hvor mange viruspartikler der gives) afmålt efter, at der kun gives så mange viruspartikler, at der opnås milde symptomer (og ikke alvorlige), da det er etisk uforsvarligt at give raske forsøgspersoner en alvorlig luftvejsinfektion.
|
![]() |
9/8 16:21 af ProInvestorNEWS |
Video: Hvorfor steg Novo Nordisk 17% i går? Hvorfor gik Eli Lily med op med 15%? Det vender Hansen og Larsen i ugens afsnit, hvor det også skal handle om Bavarian Nordics RSV skuffelse, korrektionsrisiko og stigende oliepriser og ikke mindst bankernes udbyttefest på baggrund af blandt andet høj indtjening og lav prisfastsættelse. (link)
|
![]() |
9/8 16:13 af Cubinvest2021 |
Kan ledelsen, herunder Chaplin, ikke snart komme på en lynkursus i PR og kommunikation?
|
![]() |
9/8 14:52 af Kirt |
RSV
|