Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
5/10 09:06
af EliotSpitzer
Alene på dette har Emergent BioSolutions indsendt en Expression of Interest (EOI) til WHO for at få ACAM2000 vaccinen vurderet for Emergency Use Listing i sammenhæng med Mpox epidemien i Afrika.
5/10 09:02
af EliotSpitzer
Jeg bringer dette frem fordi BN og andre forskningsinstitutioner har virkeligt lave humane studier som belyse forskellige kliniske aspekter. Emergent BioSolutions US FDA godkendelse af ACAM2000 for Mpox er baseret på eksisterende humane sikkerhedsdata og et omfattende dyrestudie, der viser dens effektivitet. Men altså INGEN humane studier på effektivitet. (link)
5/10 08:51
af EliotSpitzer
I en tidligere oversigtsartikel hvor BN’s Mpox vaccine er sammenlignet på tværs af studier er der konkluderet følgende om VE = “vaccine effectivenes”: VE af 1 dose af MVA-BN var 76% (95%CI 64–88%) baseret på 12 studier. VE af 2 doser var 82% (95%CI 72–92%) baseret på 6 studier. Konklusion i artikel: En og 2 doser MVA-BN var yderst effektive til at forhindre Mpox og kan forhindre hospitalsindlæggelse. (link)
5/10 08:32
af EliotSpitzer
Der er også publiceret et andet studie af Mpox Emergency Response Team, Centers for Disease Control and Prevention (CDC) i Atlanta, USA, som ser på en langt større gruppe patienter (2193 tilfælde), hvor der også er inkluderet en gruppe HIV patienter (immunokompromiteret patienter). Det studie konkluderet at ved 2 dose (og anden dose (reduceret til 1/5 mængde) så kan effektivitet være på 76,3 %. (link)
5/10 08:24
af EliotSpitzer
Der er publiceret en videnskabelig artikel om BN’s Mpox vaccine, som argumentere for at immuniteten af vaccinen forsvinder efter et år (også ved to doser). Nyheden om den publikation har nærmest gået viralt. (link)
5/10 08:16
af EliotSpitzer
God morgen :-)
5/10 06:06
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
5/10 04:16
af Fandel
Godmorgen...
4/10 22:18
af EliotSpitzer
Her er en fin artikel fra Nature som sætter situationen lidt i perspektiv både med hensyn til epidemiens omfang og vaccinations strategien. Den taler om 10 mio doser men muligvis behov for op til 14-15 mio doser. (link)
4/10 20:52
af EliotSpitzer
Ja, jeg tror her kommer til at foregå en hel del. Der bliver de hos WHO omtalte kliniske studier på BN’s vaccine. Der bliver fractional vaccination test og ligende. Men husk dette er kun DR Congo. Der er 15-16 andre lande, hvor de også skal igang i større eller mindre skala. Og lad os nu se med DRC. I dag sank et passager skib i Goma med mange døde og oprørt borger. Lad os se om de kommer igang i morgen.
4/10 18:52
af Bavainvestor
Det er tydeligvis Jynneos de taler om, så hvis de skal bruge 3,5m doser i første omgang er det mere end de pt har i pipelinen. Så må de have flere donationer eller købe hos BN. Det kommer selvfølgelig til at tage noget tid at rulle ud og der går også 28 dage mellem stikkene. Når de nu ikke skal bruge 5m doser til 2,5m personer mon det så er fordi de begynder at eksperimentere med fractions i november?
4/10 18:41
af Bavainvestor
Endnu engang tak for alle dine informationer og kommentarer @eliotspitzer og god weekend til dig og alle andre på chatten - og tillykke til ProInvestor og Helge med det flotte besøgstal.
4/10 18:30
af EliotSpitzer
Lørdag starter første fase af vaccinationen i DR Congo. De starter ved Goma. De har 265,000 doses af vaccine til rådighed nu men planlægger senere at vaccinere op til 2,5 mio mennesker med 3,5 mio doser vaccine. (link)
4/10 17:53
af Helge Larsen/PI-redaktør
Vi har i dag passeret 130.000 unikke besøgende i de seneste 30 dage på ProInvestor.com. Læg hertil de besøg vi har på vores 30 facebookgrupper med 115.00 medlemmer. En stor tak til de aktive skribenter i chat og debat, samt til alle jer som læser med. :-) Vi får i modsætning til konkurrenterne ikke mediestøtte. Et støtteabonnement kan tegnes for kr. 12,50 pr. måned. Læs mere på link. (link)
4/10 16:10
af exitnu
Så blev vi alle lidt klogere, tak - god weekend :-)
4/10 15:26
af EliotSpitzer
BN har fremlagt bivirknings data og risiko-plan for studier af risiko-grupper for komitteen. Dette er ikke omtalt for den japanske vaccine. Det kunne indikerer at man primært vil jobber videre med BN’s vaccine.
4/10 15:14
af EliotSpitzer
Det ser ud som de to vacciner, som WHO vil forholde sig til videre frem er (MVA)-BN (Jynneos/Imvanex/Imvamune) fra Bavarian Nordic) og så LC16m8 vaccine fra KM-Biologics i Japan.
4/10 15:14
af Bavainvestor
Ja, jynneos er best in class, men LC16 er sikkert tæt på WHO-godkendelse også
4/10 15:01
af EliotSpitzer
Statement fra WHO Global Advisory Committee on Vaccine Safety (GACVS) om sikkerheden af ​​mpox-vacciner til brug i højrisikogrupper. (link)
4/10 13:52
af Bavainvestor
Tak og god weekend. Ja, nogle gange skader det ikke at tænke sig om igen.
4/10 13:37
af Strøjer
@bavainvestor. Det er kun store mennesker, som trækker deres udtalelser tilbage offentligt. Godt gået og god weekend.
4/10 13:17
af Bavainvestor
@3kilofisk jeg vil gerne trække min kritik af BNs ledelse tilbage omkring det faktiske produktionsløft. Det gør de jo ikke for sjov og det er god ledelse at være forberedt på at udnytte nogle muligheder hvis de måtte opstå.
4/10 13:08
af Team3
Ved ikke om nogen her har erfaring med at "tyde købsmønstre" ud fra disse, og om vi er tæt på det der nævnes i artiklen
4/10 13:05
af Team3
Hvis man er til de "tekniske modeller" er der noget her omkring Hammer/Candlestick i forhold til kursformationer (link)
4/10 12:31
af EliotSpitzer
…bliver diskuteret seperat. Bemærk det er BN’s vaccine versus mRNA vacciner. De ældre small pox vacciner er ikke omtalt. (link)
4/10 12:29
af EliotSpitzer
Her er GAVI’s bud på fem innovationer, der kan være med til at bringe mpox under kontrol. Vacciner bliverd
4/10 12:27
af Strøjer
Hvilken P/E værdi bør Bavarian handles til, med den risiko som er i aktien ?
4/10 12:13
af EliotSpitzer
Strøjer - Ja, BioNTech er en case som man kan lærer af. Det drejer sig om at kunne afsætte jævnt hvis muligt. De har alt for store udsving, som skaber usikkerhed.
4/10 12:08
af EliotSpitzer
3kilofisk - Ledelsen har d. 17. August udsendte børsmeddelse, hvor der bl.a. står “Consequently, the company has informed the Africa CDC that it has the capacity to manufacture 10 million doses by the end of 2025, in addition to current orders, and could already supply up to 2 million doses this year.”. Jeg som aktionær syntes at det er begrundet at forholde sig til dette.
4/10 12:08
af Strøjer
Min bøn er at folk begynder at kigge på bavarian ud fra deres tal. Så vil man se at deres P/E og forventet P/E er ret attraktive, især når man se på at det er et gældsfrit selskab. Biontechs seneste q regnskab er dog en grim en at læse...
4/10 12:02
af EliotSpitzer
3kilofisk - Hvem taler du til?
4/10 12:02
af EliotSpitzer
wHO godkendte torsdag Abbott Laboratories' diagnostiske mpox-test til brug i nødstilfælde. Det er den første godkendelse af denne type i agenturets bestræbelser på at styrke testkapaciteten i lande, der står over for udbrud af sygdommen. (link)
4/10 11:53
af 3kilofisk
Ledelsen har ikke lovet noget. Mht produktion så har denne chat sovset rundt i et hav af noget jeg vil kalde misforståelser og vilde fortolkninger baseret så vidt jeg kan se på manglende kendskab til prod.planlægning. Alle der sviner ledelsen skal nok blive populære. Men derfor behøver de ikke have ret. Din kritik synes jeg er decideret urimelig
4/10 11:52
af EliotSpitzer
Men har ledelsen lovet for meget? Det ser ud som minimum 2,9 mio Bavarian Mpix vacciner bliver brugt i 2024. Dele er på order og andre dele er på lager som skal fyldes op igen. Jeg ser ikke andet end den opjusteret produktion kommer til at blive afsat. De 2 mio kommer nemt til at blive opfyldt. De 10 mio i 2025 syntes jeg ikke der kan sættes spørgsmålstegn ved endnu . Her må vi vente at se.
4/10 11:24
af Bavainvestor
Helt enig i at det positive er blevet overfortolket og små ordrer er blevet blæst op til at være noget de ikke er. Hvis ledelsen har pustet til hypen med udmeldinger om produktionsløft, som måtte vise sig at være på meget løst grundlag, så mener jeg dog, at det påvirker tilliden til ledelsen og dermed aktien.
4/10 11:17
af 3kilofisk
Denne chat har længe været overdrevent positiv. Længe har man kun dyrket og sønderdyrket, fortolket og overfortolket inkl misforstået alt der måske kunne læses positivt, mens man totalt har negligeret usikkerhederne. Den tilgang = for høje forventninger. Dem er man selv skyld i. Alle havde chancen for at sælge ca 40% højere i 300. Gjorde man ikke det er det ens eget ansvar, og ikke ledelsens skyld, og ikke afrikanernes eller WHO’s skyld.
4/10 10:52
af EliotSpitzer
Jeg noter mig at der for øjeblikket skal bruges 2,9 mio (ufortyndet) doser BN Mpox vaccine til alle lande og 3 mio doser af den japanske vaccine i DR Congo til børn. Det er indtil videre kun BN vaccine som er indkøbt. Den japanske er kun relevant på kun af en stor donation. So far so good!
4/10 10:49
af EliotSpitzer
Afrika produktionen er et mere åbent spørgsmål men jeg tror ikke vi har set det sidste kapitel i den historie. BioNTech er den mest interessant spiller at følge her men lad os nu ser deres 2024 regnskab. Deres Q4 bliver meget interessant at se.
4/10 10:45
af EliotSpitzer
Det BN’s Mpox vaccine mangler er studier på børn (ned til 2 år) men dette har CEPI lovet at hjælpe med at betale for. Dette gør CEPI vel ikke uden de ser et potentiale for vaccinen frem over. Hvad er der i øvrigt blevet købt og doneret af de andre vacciner frem til nu?
4/10 10:42
af EliotSpitzer
Jeg er fortsat relativt optimistisk omkring BN’s Mpox vaccine i de kommende år. Vaccinen er i mine øje det stærkest produkt på markedet. Det har den mest komplette pakke af kliniske data og den suveræn stærkeste regulatoriske status globalt. De andre konkurrenter, som kan leverer i dag har enten langt mere alvorlige bivirkninger eller studier som ikke levere op til dagens regulatoriske krav. Det bliver derfor interessant at se hvad WHO godkender med hensyn til begrænsninger i brug.
4/10 10:25
af Strøjer
Måske fordi kursen er lav selv med den forretning som er nu. Hvis du kigger på PE og forventet PE, er det jo ikke en dyr aktie
4/10 09:35
af Bavainvestor
@3kilofisk nu ved jeg ikke hvad du mener med “den mindste modgang” men vi er da nogen der de sidste par uger har forholdt os kritisk til, at der ikke er kommet nogle ordrer af betydning og at der ser ud til at være lange udsigter til at det sker. Når det så nu yderligere ser ud til, at BN næppe skal producere i Afrika og at CDC taler om at opdele de donerede doser i 5, så er usikkerheden da forøget væsentligt. At kursen så næsten ikke er påvirket endnu er mærkeligt.
4/10 09:29
af Bavainvestor
Ja så har han heldigvis hånden på kogepladen selv , men det er alligevel dumt at prøve at køre spin på en meddelelse som de ved markedet ikke bryder sig om.
4/10 09:27
af Strøjer
PC har 141000 aktier p.t.
4/10 09:15
af Bavainvestor
PC betalte vist 15m og solgte for 25m, så han kunne godt have beholdt noget. Som jeg også skrev dengang forstår jeg godt, at han ikke lige har så stor et beløb til at købe for. Det er mere at de kørte spin på sagen, som jeg har noget imod
4/10 09:11
af EliotSpitzer
Her lidt nervøsitet og nerver. Jeg sidder roligt på hegnet og jeg skal forklare senere hvorfor. E på rejse i Tyskland så skal finde en ledig stund.
4/10 09:10
af 3kilofisk
Enig strøjer. Alle er åh så ukritisk glade når kursen stiger, og den mindste modgang, så starter den evindelige klagesang
4/10 09:09
af Strøjer
noget=nogen
4/10 09:09
af Strøjer
Vis mig lige hvor mange handler af den slags (hvor man betaler penge for at få aktierne i sit bonus program), som ikke bliver solgt på dagen, for at have råd til aktierne og skatten ?. Ja PC endte ud med 3-4 mio kr. på bogen, så han kunne have holdt en lille andel af aktierne, men der er jo ikke noget som kan trække 20 mio kr. ud af privat kontoen, så store lønninger har de trods alt heller ikke.
4/10 09:07
af Strøjer
I er godt klar over at de køber aktierne, og ikke blot får dem tildelt ? Prøv lige at trække vejret engang. I er ved at gå i selvsving
Nyeste Først- Ældste Først   Side 23/757