Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
24/6 15:08
af Cupcake
Siden 17 juni kl. 9.00 er BAVA steget i gennemsnit hver time med undtagelse af i alt 4 timer (spredt over 3 dage). Mon ikke det snart er på tide med en ny udmelding fra BN?
24/6 15:12
af Cupcake
Mit mareridt går mere i retning af, at videnskaben finder ud af, at vaccinen ikke gør nogen nævneværdig forskel...
24/6 15:12
af Cupcake
7-9-13
24/6 15:13
af CSørensen
Salt over skulderen
24/6 15:15
af CSørensen
En anden ting: Ved de seneste positive fondsbørsnyheder har det virket (meget), som om, at shorternes algoritmer var sat op til automatisk at presse prisen ned. Tror I, at den mekanisme er slået fra nu, hvor de tydeligvis er ved at trække sig tilbage?
24/6 15:16
af CSørensen
Og er de store shortere reelt på vej ud? Shortnordic siger 2,85 % på de store positioner, og det har da været det samme i noget tid nu, ikke?
24/6 15:17
af CSørensen
Så jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt de reelt er ved at give op, eller bare venter på det rigtige tidspunkt at hugge til...gys
24/6 15:21
af CSørensen
Is the monkeypox virus adapting to humans? (link)
24/6 15:21
af Cubinvest2021
Jeg kan helt klart se, at kursen ikke virker til at være manipuleret af algoritmer de seneste par uger. Men jeg undrer mig også over, at der ikke bliver lukket de store positioner... det virker som om, at de også sidder og lurer på sidelinjen og ved ikke helt, hvad de skal gøre nu
24/6 15:23
af CSørensen
Kan være, at de venter på dårlige nyheder og i mellemtiden ikke vil eksponere sig endnu mere ved at lade algoritmerne køre på
24/6 15:24
af Cubinvest2021
Hvor må det være usympatisk at være short på biotek... at sidde og håbe på, at medicin ikke virker og at folk ikke får hjælp på deres sygdomme
24/6 15:25
af CSørensen
Ja - dog kan de "dårlige" nyheder jo også være, at et smitteudbrud går i sig selv eller ikke er så farligt som først frygtet..
24/6 15:26
af CSørensen
Men generelt helt enig selvfølgelig
24/6 15:26
af Svingtraderen
WHO overvejer at erklære abekopper for international krise Verdenssundshedsorganisationen, WHO, overvejer at erklære abekopper for en international folkesundhedsmæssig krise. Det skriver The Washington Post. Beslutningen kan ske allerede fredag og vil betyde, at den globale indsats for at inddæmme smitten kan blive eskaleret. Det sker, alt imens smitten fortsat stiger i Storbritannien.
24/6 15:30
af CSørensen
24/6 15:32
af Cubinvest2021
Man kunne fortolke en evt. forsinkelse ift. udmeldingen fra ekspertpanelet som et tegn på, at der ikke er enighed i panelet eller at de tøver... så vi må håber på, at den kommer senere i dag.
24/6 16:21
af Janolsen
Shorterne kæmper, nu flasher de en salgsordre på 17.000 stk, der fjernes hver gang køberne nærmer sig
24/6 16:25
af Janolsen
Hovsa de nåede ikke at fjerne den :)
24/6 16:26
af Stockwatch1
Hvor har shorterne godt af det, med deres evindelige manipulation, som børs og finanstilsyn vender det blinde øje til
24/6 16:27
af Mcjean
The US Centers for Disease Control and Prevention is developing a protocol aimed at allowing use of Bavarian Nordic A/S’s Jynneos vaccine in children, if needed, according to documents prepared for a meeting of agency advisers that took place this week. Fra dit link CSørensen, som jeg sagde det er ikke raketvidenskab. Aberne er løs og det gælder om at få vaccineret alle børn i HELE verden asap.
24/6 16:37
af Cupcake
@CSørensen 15:21 Lyder forfærdeligt, men ærlig talt så har jeg ingen forstand på muteringer. Er der nogen, der har kendskab til det med proteiner etc, der har lyst til at dele deres tanker/viden?
24/6 16:42
af Cupcake
@CSørensen 15:30 Tak - go' artikel ...
24/6 16:47
af Cupcake
@CSørensen 14:44 Dig der alligevel sælger det seneste kvarter...? Kunne godt have advaret.... Der skal ikke meget til at få kursen til at falde dramatisk...
24/6 17:00
af Cubinvest2021
Økonomisk Ugebrev: (link)
24/6 17:16
af CSørensen
@Cupcake Nej, det var ikke mig. Var meget i tvivl, men endte med at beholde det hele :-9
24/6 17:18
af CSørensen
Med krydsede fingre :-)
24/6 17:19
af CSørensen
For jeg er enig med @Pensionisten i, at der er et stort element af gambling i det
24/6 18:17
af Cupcake
WHO - netop udgivet Risk communication and community engagement (RCCE) for monkeypox outbreaks: Interim guidance, 24 June 2022 (link) Mon en emergency-melding kommer en af dagene, når denne udgives? Eller behøver det ikke at hænge sammen?
24/6 18:20
af CSørensen
Mit bud (men det er virkelig bare et gæt) er, at de to ting ikke hænger sammen på den måde
24/6 18:23
af CSørensen
@Cupcake - apropos din kommentar 16.47: Hvor meget vil du mene, der skal til for at få kursen til at falde dramatisk, som du skriver? Selv om jeg havde solgt (hvilket jeg som nævnt ikke gjorde), ville det maks. have været 400 aktier - det ville vel ikke være nok, eller hvad?
24/6 18:48
af Cupcake
@CSørensen - nej, det er ikke nok. Det var bare et forsøg på at være morsom fra min side... Er "lidt" træt af, at der skal "så lidt" til at få kursen til at falde... Tænker det meste var gevinsthjemtagning den sidste halve time inden lukning / weekenden. Det fleste minutter blev der solgt ml. 1.000 og 3.000 stk., dog kl. 16.47 6.500 stk. og kl. 16.52 5.000 stk. Det var lige 2 pct, der blev smidt den sidste halve time. Og så blev kursen løftet lidt under auktionen.
24/6 19:00
af CSørensen
Tak - kan godt se, at jeg er en meget lille fisk i den sammenhæng ;-)
24/6 19:07
af YPE
Kan man gå på weekend med ro i sindet?
24/6 19:13
af CSørensen
Det kommer nok an på, hvem "man" er - eller tænker du på noget specifikt?
24/6 20:46
af YPE
Artik om BN i TheGuardian: (link)
24/6 21:22
af Gamed
NYC Monkeypox Cases Jump 30% Amid Rush on Limited Vaccine Supply (nbcnewyork.com)
25/6 16:57
af ProInvestorNEWS
Konkurrentnyt: Pfizer, BioNTech Report Positive Data From Omicron-adapted COVID-19 Vaccine Candidate Trial (link)
25/6 22:10
af CSørensen
Ikke PHEIC på nuværende tidspunkt: (link)
25/6 22:11
af CSørensen
Nogen bud på, hvor meget det kommer til at betyde for handlen mandag?
25/6 22:20
af Cubinvest2021
Det var ærgerligt. Det kommer til at betyde fald tror jeg… desværre. Nu er kursen steget ret meget flere dage i træk løfter bl.a. af den øgede smittetal og mødet fra WHO’s komité. Så der er sikkert mange der sælger stort og shorterne vil sikkert udnytte muligheden for at forsvare deres positioner. Hvor meget den falder tør jeg ikke gætte på…
25/6 22:31
af Mcjean
Hvor har det stået at den selvbestaltede organisation WHO's møde har haft indflydelse på kursen har du et link?
25/6 22:34
af Svanehjelm
Vi falder som en sten mandag inden 10:30, som vi plejer - og henter så det hele ind igen, som vi plejer. WHO vil ikke hidse unødigt op med 4600 syge - men det dæmper ikke interessen for Bava. Og det vil jeg gerne vædde 10 overkryddere på
25/6 22:34
af Mcjean
Kursen stiger fordi smitteantallet stiger og fordi der nu i mange aviser har stået en masse om BV's vaccine. Det næste to uger vil være afgørende med eller uden WHO. Kig nu på hvad der bliver skrevet hver dag. Start med disse to link og glem WHO, de er stort set ubrugelige og ligegyldige.
25/6 22:37
af Mcjean
25/6 22:40
af Mcjean
Som jeg skrev for dage tilbage, det kræver ikke udenadslære i Leontjevs virksomhedslære eller redegørelse af Bohrs kvantefysik at gennemskue at noget ikke stemmer og at det kun er et spørgsmål om tid før den når børnehaver eller skoler og nu har den sørme i en skole i Paris.
25/6 22:47
af Cupcake
Er det rigtigt forstået, at der var uenighed under mødet, selv om de nåede enstemmighed? Forstår ej heller ikke "argumentet" om, at spredningen har eksisteret længe i Afrika. Men fandt også Tedros udtalelse (link) Har selv svært ved at forstå, hvordan eksperterne tror at MPX kan begrænses, når det er spredt til over 50 lande...
25/6 22:49
af Cubinvest2021
Tak @Mcjean for de gode links og betragtninger. Jeg har ikke læst nogen steder, at WHO’s møde skulle have haft en indflydelse på kursen, men det er blot min vurdering. De fleste lande vil nok bestille små mængder vacciner og spørgsmålet er, hvorvidt oplagringen sker i det omfang vi håber. Selvom at smitten går hurtigt op, så er tallene stadig ret beskedne ift. f.eks. Corona og de bliver ved med at sige, at risiko for smitte stadig el lav. Vi venter stadig på EMA’s godkendelse og flere større (…)
25/6 22:52
af Cubinvest2021
(…) opjusteringer der kan få sorte tal på bundlinjen og bevise, at selskabet har tiobagevendende indtjening. Hvis man ser på, hvor hurtigt kursen er faldet med lavt volumen lige pludselig de seneste dage er det også et tegn på, at købesiden stadig er ret svag. Derfor tror jeg på kursfald indtil der kommer gode nyheder igen. Men jeg håber, at jeg tager fejl
25/6 22:55
af Mcjean
Risikoen for smitte er høj og nogen mener faktisk den har flueret i USA i 4 år. Desuden er der et element ved smitten som vi skal huske, nemlig at test er stort set ikke-eksisterende selv for et land som USA. Så smitten kan være mange steder nu i USA og vi må se hvad tallene siger de næste uger. Læs denne artikel for at se hvor lang tid og hvor svært det er at blive testet i US (link)
25/6 22:58
af Cubinvest2021
“He starts to experience swollen lymph nodes and rectal discomfort," haha jeg kunne ikke lade være med at tænke på, at måske det sidste ikke skyldtes MPX. Undskyld for bemærkningen…
Nyeste Først - Ældste Først   Side 252/774