Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
21/3 07:10
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
21/3 00:06
af Cupcake
F... Savner fortsat en edit knap....
21/3 00:06
af Cupcake
@BioX - Tak :-) @Huginvest - man kører bedst, når man orienterer sig... dvs. forrude, bakspejl, sidespejle - og ikke at forglemme over skulderen... Erfaring skal man heller ikke kimse af...
20/3 23:58
af Cupcake
Er af den opfattelse, at Bava har informeret om det de kan på nuværende tidspunkt. Mit spørgsmål om ACAM og den frysetørret version gik snarere på myndighederne i USA - men de sidder lige p.t. med flere ildebrænde og et republikansk parti uden anden dagsorden end at obstruere og så figurerer Jynneos nok ikke så højt på to do-listen. Er selv i øvrigt godt tilfreds med at Bava budgetterer med aktuelle ordrer og ikke skøn. .
20/3 19:19
af Kraken23
Det er desværre det der kendetegner bavarian. Deres information niveau, går at en diskussion omkring casen, let udvikler sig til en gætte konkurrence.
20/3 17:41
af Cupcake
Jf. (link) Hvis aftalen med de amerikanske myndigheder vedr den frysetørret version udløber i 2027 - og hvis ACAM skal helt erstattes af en frysetørret version - så skal produktionen af yderligere bulk til den frysetørret version vel snart igangsættes?
20/3 17:20
af Cupcake
Her er hvordan GRAM deler seneste nyhed fra FDA (link)
20/3 17:19
af Cupcake
@Kirt det var mit indtryk, at grundet hjemlig kritik var det et krav fra de amerikanske myndigheder, at slutproduktion / filling skulle foregå i USA. Vel også for at imødegå evt. eksplosiv behov som Bava ikke ville kunne honorere. Er overbevist om, at USA ønsker bedre "kontrol" med produktion fremadrettet, nu hvor Jynneos har bevist sin effektivitet og især hvis ACAM skal erstattes...
20/3 16:25
af Cubinvest2021
Interessant (link) med prize targets (OTS / ADR aktien) samt grafer for hhv. earnings, revenues og EBITDA estimates fremadrettet
20/3 13:58
af bikube
En evt. aflastning af Bava´s fabrik sammen med den nyindkøbte fabrik, må vel kunne betyde, at Bava ikke længere skal have GSK til at producere rabiesvaccinen, der er noget af et guldæg.
20/3 12:45
af Kirt
Det med GRAM var vel noget der blev aftalt da alt var i panik. Mener den gang, at det ville tage nogen tid at overføre og få godkendt det arrangement. Så der er vel intet nyt i det - kun at nu kan man anvende fabrikken?
20/3 12:29
af Cubinvest2021
Ja, det var et meget interessant link fra Cupcake og spørgsmål dertil. Men hvis fyldning af de nye ordrer for Mpox flyttes til GRAM i USA, så vil det betyde mindre indtægter for Bavarian i sidste ende? (hvis de kun skal levere bulk?)
20/3 12:26
af bikube
Cuocake lagde et link med tilhørende spørgsmål i aftes kl 20.20. Er der nogle klogere hoveder, end mig, der har kommentarer. Det vil da aflaste Bava´s egen fabrik, når fyldning og distribution af ordrer flyttes til GRAM.
20/3 12:12
af Peder84
@kraken23 helt enig
20/3 12:02
af Kraken23
Match: det er nok der problemet ligger, hvis man kun kan regne med den halve omsætning på mpox i 2024-25, som i 2023 så ser casen helt anderledes ud. Plus usikkerhed på forsøgene
20/3 11:46
af Pilfinger
ved kurs 178 . Udfra 2022 regnskab kan forventes omsætning fra de tilkøbte vacciner fra gsk og nyligt købte i 2023 på 1,5mia dkk. Ovenstående er billigt og må betegnes som en pengemaskine.
20/3 11:45
af Kirt
Man kunne så vende den om - så skulle BAVAs kurs ligger over 380 nu
20/3 11:44
af Kirt
Jeg sad I weekenden og sammenlignede en række aktier. En forventet P/E for Bava er i år 10. (nogle skriver 6 andre 11) Hvis jeg ser (bruger MarkerScreener) på forventet overskud de næste par år, så skulle f.eks Genmab ligge i kurs 840 og Ambu i kurs 3.6 – hvis de skulle sammenlignes. Det siger i alt fald mig, at nuværende kurs på BAVA er helt ude af takt. Prøv selv at beregne andre sammenligninger.
20/3 11:43
af Pilfinger
Ifølge marketscreener.com forventer et gennemsnit af 7 analytikere på Bavarian 2023 PE 9,21 2024 PE 11,3 2025 PE 11,7
20/3 11:40
af Pilfinger
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
20/3 11:39
af Match
Jo, korrekt. Det er en fejl i mit indlæg. BN forventer en omsætning på 4,4 mia. kr. fra MPOX/Jynneos, og det er kun med de indgåede salgsaftaler. Jeg havde kun kigget på de tidligere omsætningstal.
20/3 11:39
af Pilfinger
Ifølge marketscreener.com forventes et gennemsnit af 7 analytikere på Bavarian
20/3 11:35
af Kraken23
Forventer de ikke en omsætning på 6mia?
20/3 11:28
af Match
Men så kommer vaccinen mod Chikungunya, der adresserer et udækket marked på anslået 3,5 mia. kr. Stadig en fugl på taget, men absolut en stor mulighed for BN's indtjening. Læg dertil en mulig gevinst på Covid og RSV, så tror jeg, at vi er henne ved en række analytikeres særdeles positive kursmål. Og der er jeg også.
20/3 11:26
af Match
Men kigger vi på omsætningstallene for 2023, så forventer BN en indtjening på 1.7 mia. kr. på MPOX/Jynneos. 879 mio. kr. på Rabipur, 299 mio. kr. på Encepur, 243 mio. kr. fra andre kilder, forebenteligt 238 mio. kr. fra Vivotif, når BN har overtaget salget og 28 mio. kr. fra Vaxchora. Med andre ord vil BN kunne genere en omsætning på ca. 3,4 mia. kr. årligt uden Covid19 og RSV. MPOX giver ikke nødevendigvis lige så omsætning i de efterfølgende år.
20/3 11:20
af Match
Desuden er alle debattører jo aldeles velkomne til at tjekke BN's årsregnskab og især forventninger til indeværende år. Så kan man selv vurdere, hvilke indtægter fra forskellige produkter, der skaber omsætning i BN. Mit udgangspunkt er selvfølgelig, at aktien lie nu er groft undervurderet bl.a. på grund af voldsom shortning.
20/3 11:18
af Match
Som påpeget så mange gange før, så ville det være yderst konstruktivt for en kvalificeret debat, at man dokumenterer sine løse påstande med facts. Af en eller anden årsag ahr en række store investorer for ikke så lang tiden konkluderet, at et "indskud" på ca. 1,7 mia. kr. i Bavarian Nordic til kurs 233 kr. var en fornuftig disposition.
20/3 09:59
af Peder84
et en partneraftale.... så er der MPOX & EBOLA tilbage og tænker det selvfølgeligt er noget der fra tid til anden kan give noget men ikke et stabilt cashflow... så hånden på hjertet hvor er det guldæg i deres pipeline der skulle drive kursen nordpå jeg ser det ikke umiddelbart
20/3 09:56
af Peder84
jeg synes egentligt den nuværende kurs er meget reel... der er købt vacciner for ca. 9 mia (GSK plus seneste)... derudover er en kasse beholdning og nogle lotto kuponer som jo kan gå begge veje, men ikke desto mindre worst case ikke har nogen værdi, og selv ved et positiv read out på Covid har jeg svært ved at se om den har en værdi... RSV hmm @biobio har flere gange anfægtet at retrospektivt så havde man nok designet den anerledes og hvis det så mere end lovende ud havde man nok for længst land
19/3 21:29
af Cupcake
Er der noget nyt i FDA's supplerende godkendelse d. 16/3 d.å.? (link) Qua tilladelse til "drug product formulation" samt "finishing site for Liquid Frozen Drug Product manufacture", betyder det, at BAVA fremover blot kan(/skal?) fremstille "råmateriale" til USA, og så overtager GRAM resten af produktionen/filling? Mon det er en forudsætning for de større amerikanske ordre ... ?
19/3 19:33
af Helge Larsen/PI-redaktør
Servicemeddelelse: Vi har lavet to nye chats i dag - Maersk og Danske Bank.
18/3 12:13
af Helge Larsen/PI-redaktør
Servicemeddelelse. GN Store Nord har fået sin egen chat. :-)
17/3 21:31
af Darvin
“Panikkere, tradere og shortere m.v.”
17/3 21:29
af Darvin
Spis nu lige brød til mht kursen. Kursen er fuldkommen ude af trit med værdier og muligheder. Vi er nu nået dertil, hvor panikkede, gradere, shortere m.v. Er ved at løbe tør. Kan ikke lige sige om vi skal 10 ned, men vi har nået Crossroad. Tiden er til køb. Fornuften og de faktuelle værdier vejer tungt på den ene vægtskål nu. Optur om lidt!
17/3 20:35
af Helge Larsen/PI-redaktør
Tusinde tak Henrik. :-)
17/3 19:18
af henrik48
Et stort tillykke til vores moderator !!
17/3 18:45
af Riis7
jeg har ikke aktien:-)
17/3 18:38
af Cupcake
@Match - tak for input - altid givtig at læse dine kommentarer :-) @Riis7 Du fik heller ikke solgt til kurs 400, fornemmer jeg? Også god weekend til alle de tålmodige investorer herfra...
17/3 18:34
af CSørensen
Dejligt at læse tidligere i dag, at de allerede er ved at producere kommercielle batches af deres ABNCoV2-vaccine... som også Kirt også bemærkede i morges.
17/3 18:31
af CSørensen
Som tidligere skrevet her i chatten i dag - virkelig dejligt med en positiv vinkel. Den tror jeg også på. Måske gode nyheder på Covid også kan trække Expres2ion lidt op igen - den er jeg også blevet skåret midt over på pga. deres emission ;-)
17/3 18:29
af Match
vil det være meget svært / umuligt at time et køb på en voldsom optur. Det er også de forhold, der gør det svært at være aktionær i BN. Et tab er lige så ærgerligt som en mistet gevinst, når kursen vender, og det vil den gøre, for BN kommer til at tjene mange penge i 2023.
17/3 18:29
af Cupcake
@CSørensen - Har også selv suppleret rigtig mange gange siden emissionen senest 182,80. Nu supplerer jeg blot ved kursfald hver 10 kr. Har tid til at vente...
17/3 18:28
af Riis7
på 5 år har bava givet 15 procent i afkast, der er lang under market
17/3 18:28
af Match
Der skal altså ikke mange positive nyheder/ opjusteringer til, før aktien vil stige voldsomt. At der kan være shortere derude, der har kig på kurs 115,75 kr. er ikke umuligt, men der kommer den ikke ned. Det er jeg så sikker på, som man nu kan være med aktier. Det vi kalder bund, er jo det sted, hvor shorterne ikke længere er trygge ved kursudviklingen, hvis den pludselig vender og stiger. Og da BN i perioder har haft meget store stigninger på positive børsudmeldinger,
17/3 18:27
af CSørensen
Ja, vi kunne godt bruge lidt gode gamle mpox-ordrer about now - en kæmpeordre på udskiftning af den amerikanske stockpile af ACAM2000 ville ikke være af vejen.
17/3 18:25
af Match
Den 9/5 2022 kunne en aktie i BN købes for 115,75 kr. Der var ikke rigtig nogen tro på, at selskabet havde nogen spændende fremtid med de par rejsevacciner og så koppevacciner, som ingen heller ikke troede på, for koppesygdommene var jo udryddet. Det viste sig så, at en speciel koppesygdom stadig kunne smitte og sprede sig. MPOX, som vi har diskuteret mange gange. Så fra 9/5 og ca. 3 måneder frem - til den 3/8 2022 steg BN til kurs 401,70 kr.
17/3 18:23
af CSørensen
Nå, weekenden kalder - og børsen er heldigvis lukket. God weekend alle :-)
17/3 18:22
af CSørensen
Jeps, jeg er ikke særligt god til det her... :-)
17/3 18:22
af CSørensen
Ja tak - lige nu tror jeg simpelthen også bare, jeg holder og venter, selv om det er benhårdt at se værdien tikke nedad dag for dag. Og kan godt nikke genkendende til det med nok at have investeret lidt for tungt ud fra princippet om "when in trouble, double", da jeg gik ud fra, at faldet efter emissionen var mere midlertidigt.
17/3 18:09
af Cupcake
@CSørensen - Ingen ved hvor bunden er... Når jeg læser de kursniveauer "alle taler om", så tænker jeg, at enten er de dødfrustreret og har investeret for "tungt" eller også har de shortet aktien og forsøger at "skrige" den yderligere ned. Sorter i informationerne og spring over de "ulødige" kommentarer - og husk hvad de gamle rotter har sagt / skrevet....
Nyeste Først- Ældste Først   Side 277/775