Bavarian Nordic
Aktiesnakken
NOVO
Zealand Pharma
Genmab
Ennogie
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
TESLA
Shipping
Amerikanske aktier
Hansa Biopharma
Forsvarsaktier
Pharma
Laks
Gubra
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
GN Store Nord
Grønne Aktier
Vestas
|
|
29/10 18:52 af EliotSpitzer |
Og nu går mit hoved helt i spin fordi jeg ved at DNB Carnegie /Back Bay har et specialiseret investmentbanker team for life sceince. Det ville være meget interessant, hvis der er dem som er kommet på banen. (link)
|
|
29/10 18:50 af Cupcake |
29/10 17:26 af EliotSpitzer – interessant. MS kunne nemt have holdt sig under 5% og forblevet usynlige. At de vælger at træde over grænsen, virker derfor som et bevidst signal. Spørgsmålet er bare: til hvem? De risikerer jo intet – falder buddet til jorden, er BN’s værdi stadig intakt.
|
|
|
29/10 18:47 af EliotSpitzer |
Det er faktisk lidt interessant at DNB Carnegie har en større transaktion i markedet idag. De har ikke nogen insider rådgiverrolle og kan derfor hyres af andre til investmentbanker opdrag.
|
|
|
29/10 18:37 af bikube |
Tak for oplysning Cupcake.
|
|
|
29/10 18:35 af EliotSpitzer |
Cupcake - Det kræver seriøste grave-journalister med mange års farts tid at afdække relationer imellem financielle aktører. Det var derfor det tog så lang tid at afdække CumEx-skandalen; Den stor eurpæiske skatteunndragelse som ble afsløret i 2018
.
|
|
29/10 18:33 af Cupcake |
|
|
|
29/10 18:33 af bikube |
Sikkert - det er bare mange at flytte internt.
|
|
|
29/10 18:33 af EliotSpitzer |
Og de hedder vel i dag "DNB Carnegie Investment Bank AB"
|
|
29/10 18:32 af Cupcake |
@ES, men ikke af fx ATP? (PS - Som skrevet forsøgte jeg indledningsvis at afdække via ChatGPT5 om MS havde haft nogen som helt relation til KF - kunne ikke finde nogen connection - men ikke at sige, at der ikke er...)
|
|
|
29/10 18:32 af EliotSpitzer |
Er det ikke Carnegie Investment Bank AB
?
|
|
|
29/10 18:32 af EliotSpitzer |
Er det et Carnegie Investment Bank AB
|
|
|
29/10 18:31 af EliotSpitzer |
Det er også sådan at BN kan få oplyst, hvem den reelle ejer er.
|
|
|
29/10 18:30 af bikube |
Hvem er DCAR, der flytter internt 197510 aktier.
|
|
|
29/10 18:30 af EliotSpitzer |
I en opkøbssituation må du gerne benytte nominee konto som den registrerede ejer i aktiebogen, men den reelle ejer skal være kendt af både banken og myndighederne.
|
|
|
29/10 18:26 af EliotSpitzer |
Dette kan jo meget vel være en nominee-konti. Det er den situation, hvor en bank, megler eller anden finansiel institution registreres som ejer af værdipapirer på vegne af en kunde, som er den reelle ejer. Dette bruges ofte af udenlandske investorer og store institutioner.
|
|
|
29/10 18:21 af EliotSpitzer |
Cupcake - Jeg har læst AI svarene igennem men der er også faktorer som AI ikke kan se ind på. Er Morgans Stanley en af banker som skal være på til at lægge finasering til den startegi plan som som kapitalfondene vil gennemføre. Det kan give et motiv til at få dem over dette hump osv. Det ville AI ikke afdække. Men omvendt jeg har ikke bedre svar en ASI lige nu.
|
|
29/10 18:13 af Cupcake |
@EliotSpitzer - ligger forklaringen her se sidste indlæg 129261
(link)
|
|
29/10 18:11 af Cupcake |
Det ville da være en kærkommen overraskelse, hvis Morgan Stanley pludselig erklærede sig som “langsigtede investorer” – man har jo lov at håbe! ;-)
|
|
|
29/10 18:11 af EliotSpitzer |
Strøjer - Jeg ser din pointe men jeg forstår bare ikke hvad en aktør som Morgan Stanley vil her? Banker plejer være dem som går til forhandlingsbordet.
|
|
29/10 18:07 af Cupcake |
"Aktionæren skal straks give meddelelse til selskabet og Finanstilsynet, dog senest fire hverdage efter, at vedkommende bliver eller burde været blevet bekendt med, at transaktionen er gennemført." (link)
|
|
|
29/10 18:02 af Strøjer |
Nej, ES, dem som holder aktierne, holder kursrisikoen. Hvorfor skulle MS tage en kursrisiko i et setup, som højest sandsynligt ender med et tabt tilbud ? De 4-5% i rente er ikke risikoen værd.
|
|
|
29/10 17:59 af EliotSpitzer |
Uanset hvem der krydser 5 % så skal det oplyses umiddelbart. Det er særligt vigtigt på et tidspunkt som nu.
|
|
|
29/10 17:57 af EliotSpitzer |
Eller er det her de aktier som var en del af forhandlingen om 250 og de fonde som kom på plads med det har ville have pengene i hånden med det samme. Nu brukes disse aktier så en gang til for at få det til at se ud som om yderligere 5 % er på vej til fondene? Spekulation fra min side men ikke en umulighed.
|
|
29/10 17:56 af Cupcake |
@ES – havde de egentlig en storaktionærpost inden? Ved du det? Jeg kan ikke finde noget. Det ville i øvrigt være klædeligt, hvis BN opdaterede deres Ownership-side
(link)
|
|
| ||
|
29/10 17:52 af Cupcake |
Jeg har ikke stor forstand på dette, men skal MS ikke først igennem en række interne compliance- og rapporteringsprocesser, før de kan sende den officielle meddelelse til BN?
Både MS og BN må have været helt bevidste om, at 5%-grænsen nærmede sig, og at tidspunktet for offentliggørelse var vigtigt og ville blive bemærket.
I mellemtiden har der dog været mulighed for at koordinere internt og eventuelt drøfte situationen med andre aktører.
|
|
|
29/10 17:51 af EliotSpitzer |
Har Morgan Stanley forsøgt at sælge en storaktionærpost i al hemmelighed? Og nu har de så mere “officielt” sat den ud til højest bydende?
|
|
|
29/10 17:50 af EliotSpitzer |
tilbudspris og hvad der er solgt i markedet. Men dette forklare ikke hvorfor der er gået for lang tid med rapporteringen.
|
|
|
29/10 17:48 af EliotSpitzer |
Det mest simple forklaring er vanlig den bedste forklaring. Hvem vil købe fleste mulige aktier i BN? Det er selvfølgelig de to kapitalfonde. Morgan Stanley har set at her er en gevinst at hente på forskellen mellem
|
|
|
29/10 17:37 af EliotSpitzer |
Jeg forstår simpelhen ikke følgende «the Company has received notification from Morgan Stanley that they hold 5.20% of the shares and voting rights in Bavarian Nordic A/S as of October 23, 2025». Hvornår har BN fået det oplyst? Det er et krav at tilbudsgiver skal være ekstra nøje med overvågning af opkøb af aktier og om de krydser grænser. Jeg vil derfor også tro at de overvåget om andre aktører krydset.
|
|
29/10 17:37 af Cupcake |
29/10 15:29 @AndersPI – så vidt jeg kan se, er Morgan Stanley ikke forpligtet til at offentliggøre det samme dag, men skal bare anmelde ændringen til SELSKABET
inden for et par handelsdage.
|
|
|
29/10 17:35 af Strøjer |
Sidste opdatering af shortere er fra d. 22/8 på finanstilsynets hjemmeside. (0,84%)
|
|
|
29/10 17:32 af Strøjer |
Som jeg læser loven, må KF ikke have andre til at købe op for sig, uden at melde, når man går igennem grænserne. Og hvad kan KF stille op med en masse aktier, hvis de ikke kommer over minimumsgrænsen ?
|
|
|
29/10 17:14 af Strøjer |
altså det ser stadig ud som om de køber op. Vil MS sidde med et stake, som de kan ende med falder, som følge af at tilbuddet falder ? Nej. på ingen måde. Så enten ved de at der forhøjes igen, ellers er det en modpart til KF som køber op og har en ide med det. Jeg kan ikke se hvordan dette ikke skulle være et hint om at dette muligvis er bunden. (kursmæssigt)
|
|
29/10 16:47 af Cupcake |
Morgan Stanley fremgik, så vidt jeg erindrer, ikke tidligere af listen over storaktionærer. At de nu går lige over 5% er næppe tilfældigt – det er formentlig et bevidst signal, velvidende at det automatisk udløser offentliggørelse.
|
|
29/10 16:33 af Cupcake |
NB!!! Kan Morgan Stanleys "aktivitet" være arbitrage? Øv, hvis det er.... (link) indlæg 129261
|
|
|
29/10 16:29 af AndersPI |
Officielt skal MS flage deres passering af 5% "Immediately, by end of trading day".
De har været 6 dage om det.... (23 oktober til 29 oktober)
Hvordan kan det være ok? Hvad misser jeg?
|
|
|
29/10 16:18 af ProInvestorNEWS |
Morgan Stanley bliver ny storaktionær i Bavarian Nordic (link)
|
|
29/10 16:06 af Cupcake |
YPE - Har lige læst din kommentar igen. Jeg ser Morgan Stanley som den hvide ridder... Tror ikke de faciliterer nogen. Who knows. Men spændende er det....
|
|
29/10 16:00 af Cupcake |
"Kan Morgan Stanley tillade sig at gå imod kapitalfondenes overtagelsesforsøg - og i givet fald, hvordan kan de gøre det uden at bringe deres position eller relationer i markedet i fare?" Se hvad ChatGPT5 svarer (link) indlæg 129260
|
|
29/10 15:38 af Cupcake |
Ja, YPE - det mener både ChatGPT5 og jeg. Vi får se... :-)
|
|
29/10 15:32 af Cupcake |
"Bavarian - mon Morgan Stanley spiller det lange spil" - Se hvad ChatGPT5 mener : (link)
|
|
|
29/10 15:23 af YPE |
Kunne det tænkes, at der er en hvid ridder på vej, og at Morgan S. faciliterer?
|
|
29/10 15:03 af Cupcake |
Vedr. studiet "Comparability Trial of the MVA-BN Vaccin
e" Rekruttering, der er påbegyndt, foregår i 10 lokaliteter i USA.
|
|
29/10 14:45 af Cupcake |
Her er link til Bavarian Nordics pressemeddelelse om Morgan Stanley
(link)
|
|
|
29/10 14:41 af Strøjer |
Så KF er commited, med MS opkøb. Så enten kommer de igennem på kurs 250 ellers kommer der en yderligere forhøjelse af buddet.
|
|
|
29/10 14:40 af Strøjer |
Ang MS: Ja, og det må betyde, at de tror på det. Hvilket vil sige, at chancen for at der bliver et nosebleed, er væsentligt aftaget. For MS vil ikke tage et dive og det vil KF heller ikke.
|
|
29/10 14:38 af Cupcake |
(fort.) "Dette forsøg handler derfor ikke bare om små tekniske forskelle, men om fremtidssikring af hele MVA-BN-platformen."
|
|
29/10 14:38 af Cupcake |
29/10 13:26 @EliotSpitzer virkelig interessant - burde udløse en PM. ChatGPT5 fortæller mig, at "Hvis de kan dokumentere “comparability” — altså at vaccinen fra den nye produktionsmetode giver samme immunrespons, sikkerhed og tolerabilitet som den gamle — så kan:
1) produktionen flyttes til nye faciliteter (fx med større kapacitet),
2) regulatorisk godkendelse udvides til flere lande,
3) og BN kan stå stærkere i internationale udbud (Gavi, WHO, BARDA m.fl.), som vægter scale-up capacity højt.
|
|
|
29/10 14:37 af YPE |
Hvis MS har købt i 240 for så at sælge for 250 til KP. Det er vel god business.
|
|
|
29/10 14:32 af Strøjer |
Køber de op for en kunde, for renten eller for KF ?
|
