Bavarian Nordic
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
Ennogie
NOVO
Bavarian Nordic
Pharma
Zealand Pharma
Vestas
AMBU
Hansa Biopharma
Medico
GN Store Nord
Shipping
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Chemometec
Grønne Aktier
Amerikanske aktier
Banker og Finans
Biotek-snakken
Embla Medical
Forsvarsaktier
Gubra
![]() |
29/10 10:55 af EliotSpitzer |
Det er korrekt at Mpox virus oprindeligt bliver overført fra dyr til mennesker men når først smittet er overført så er smitten helt klart primært menneske til menneske. Det er i øvrigt hellere ikke aber men gnaver som er primær vært for Mpox virus. Det er hellere ikke sådan at det kun løber rundt i blandt børn. Det er bare dem som bliver mest syge og dør af det.
|
![]() |
29/10 10:50 af EliotSpitzer |
Bavaninvestor - Du skrev tidligere "Men jeg forstår ikke, at de er så bange for clade 1, da der er en bestemt grund til at det er børn i DRC der er ramt og under betingelser som ikke er tilstede andre steder. Det er børn der leger ude og bliver smittet af vilde dyr, hvorefter de smitter deres søskende (som ofte er mange).". Jeg har et par kommentarer til dette.
|
![]() |
29/10 10:48 af EliotSpitzer |
Det er vældig positivt at BN er kommet igang med studie af Mpox-vaccine på børn i alderen 2-11 år. Hvis dette studie kan danne grundlag for myndighedsgodkendelse så bliver den kliniske pakke for MPV-BN komplet. Det kommer til at tage tid og koste mangfe penge på kliniske studier at komme op på siden af BN for konkuranter.
|
![]() |
29/10 09:19 af ProInvestorNEWS |
Bavarian Nordic vil udvide godkendelse af koppevaccine til de mindste (link)
|
![]() |
29/10 08:15 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
![]() |
29/10 08:10 af EliotSpitzer |
Jeg lovet igår at give lidt oversigt over Clade I versus Clade II. Her er mit først input. I linket er en oversigt over de forkellige Clades udbredelse i Afrika. (link)
|
![]() |
28/10 20:50 af 007 |
Det er lang tid siden, der har været mere kød på det ben, i spræller med arme og ben, så snart der en lille krusning. der finde et urdtryk for hvorfor man bliver ved med at udholde tabet fremført af Daniel Khanemann
|
![]() |
28/10 18:58 af Team3 |
Så denne produktion ikke skal være "på trods af" den merproduktion af Mpox vaccinen som jo produceres i Kvistgaard
|
![]() |
28/10 18:56 af Team3 |
Vedr. Vaxchora tidligere diskuteret i tråden. Kan se at den produceres på BNs produktionsanlæg i Switzerland - her produceres både Vivotif, Vaxchora samt kommende Chik. - så måske var det meget godt at de medkøbte denne produktionfacilitet fra Emergent! Side 31 årsrapporten (link)
|
![]() |
28/10 12:12 af EliotSpitzer |
Bavaninvestor - Jeg skal i aften redegøre for patienter's fordelingen af clades. Jeg er ret sikker på at jeg kan finde tallene. Jeg kan også prøve at forklare hvorfor man er bange for Clade 1
|
![]() |
28/10 11:26 af Bavainvestor |
Jeg ved godt, at det primært er 1b vesten frygter. Kunne ikke lige finde en afrika-statistik over fordeling af cases på clades, men det kunne være interessant at se. Hver clade er i bund og grund en selvstændig epidemi - blot med de fællestræk, at man ikke kan se forskel og at vaccinen hjælper mod dem alle.
|
![]() |
28/10 10:58 af Bavainvestor |
Dvs. der er mange isolerede smittekæder som hele tiden opstår. Hvis der kommer en enkelt rejsende retur med clade 1 til et vestligt land kan smittekæden hurtigt inddæmmes
|
![]() |
28/10 10:56 af Bavainvestor |
Ja, så kan de ånde lettet op. Men jeg forstår ikke, at de er så bange for clade 1, da der er en bestemt grund til at det er børn i DRC der er ramt og under betingelser som ikke er tilstede andre steder. Det er børn der leger ude og bliver smittet af vilde dyr, hvorefter de smitter deres søskende (som ofte er mange).
|
![]() |
28/10 09:25 af Fandel |
Fjerde tilfælde af mpox registreret i Oslo
Et fjerde smittetilfælde med mpox er blevet registreret i Oslo i weekenden. Det oplyser den norske sundhedsmyndighed FHI til NRK. I sidste uge blev tre tilfælde registreret. Alle tilfældene stammer fra samme miljø, lyder det. Der er tale om clade 2-varianten, som også brød ud i 2022.
|
![]() |
28/10 08:45 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
![]() |
28/10 08:34 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
![]() |
28/10 08:29 af EliotSpitzer |
…ikke “udviklet” men “udvidet”..
|
![]() |
28/10 08:28 af EliotSpitzer |
Den sydkoreanske producent har nyligt både udviklet produktionen og optimeret den men prognosen siger at dette er fortsat ikke nok til at følge med efterspørgslerne videre frem.
|
![]() |
28/10 08:26 af EliotSpitzer |
Bavaninvestor - Fint input vedrørende Vaxchora. Jeg tror hellere ikke at WHO/UNICEF kommer til at lægge store order hos BN men der kan komme efterspørgsel fordi der ikke er andre muligheder via andre aktører. Der er i øvrigt kun en virksomhed tilbake som leverer til UNICEF. Senest har Sanofi lukket sin produktion til dem fordi det ikke var økonomisk rentabelt. Den sidste producent er i Sydkorea.
|
![]() |
28/10 08:20 af EliotSpitzer |
God morgen :-)
|
![]() |
28/10 08:16 af Stroka |
God morgen :-)
|
![]() |
28/10 07:26 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
![]() |
28/10 07:08 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
27/10 22:36 af Bavainvestor |
Så hvis BN selv får fx $150 per dose, så sælger de vel ca. 70.000 doser om året. Jeg ved ikke hvor stort et lager man har - måske halvdelen?
|
| ||
![]() |
27/10 22:24 af Bavainvestor |
Jeg kender ikke BNs lager af Vaxchora, men antager, at det er mikroskopisk, da de kun solgte for DKK33m i første halvår. Desuden ser salgsprisen for Vaxchora ud til at være omkring 300$. Unicef giver mellem 1,65 og 2,5$ for de koleravacciner de køber, hvilket ydermere indikerer, at de store producenter nok opererer i nogle voldsomt større mængder - og nok ville kunne producere BNs årsproduktion på en formiddag.
|
![]() |
27/10 21:39 af EliotSpitzer |
Her er WHO rapport om kolera situationen: (link)
|
![]() |
27/10 21:34 af EliotSpitzer |
Er der nogen som kender til BN's lager situation for Vaxchora? Det globale lager af orale koleravacciner er fuldstændigt opbrugt ifølge WHO, hvilket bringer evt. epidemi-respons i fare. I tillæg er det så midt i en stituation med en stigning på 126 % i koleradødelighed fra 1. januar 2024 til 29. september 2024 i fem WHO-regioner.
|
![]() |
27/10 18:06 af EliotSpitzer |
UK har muligvis 40 mio smallpox vacciner men ser ikke ud til at have doneret nogen ifølge denne artikel. (link)
eing-used-against-the-new-mpox-virus/
|
![]() |
27/10 17:46 af EliotSpitzer |
Så samlet ser er jeg helt enig med dig, Strøjer, at her er mere potentiale end kun Mpox. Og jeg er helt sikker på at regnbskabet kommer til at tale sit eget sprog før eller siden.
|
![]() |
27/10 17:45 af EliotSpitzer |
Det bliver også interssant at følge udviklinegn for vaccinen imod hesteencephalitvirus. Det er et voksende problem flere steder men dette er lidt på den lange bane. På den kort bane er jeg både spændt og nervøs for hvad de kan finde på med hensyn til opkøb - fordi det er jeg sikker på at de overvejer.
|
![]() |
27/10 17:40 af EliotSpitzer |
Jeg forventer mig også at Chikungunya vaccinene bliver et positivt bidrag til forretningen selvom her bliver der konkurrance fra Valneva.
|
![]() |
27/10 17:36 af EliotSpitzer |
Det er årsagen til at jeg har fokuseret på dette. Nogle kan tolke alle min skriveri om Mpox som at tale dette op men min pointe er egentlige snarrer at forstå behovet for løsningen på dette medicinske problem - både på kort og på lang sigt. Men jeg vil "forstå" og derfor fint at andre udfordre synspunkter og information.
|
![]() |
27/10 17:33 af EliotSpitzer |
Jeg er enig med dig i at "Travel Health" er et godt fundament at bygge på. Men i H1 2024 er omsætning i dette segemet lige så stort (eller lille om du vil) som "Public preparedness" = MPV-BN (JYNNEOS/ IMVANEX/ IMVAMUNE). Jeg tror at den kortsigtet trigger for at nå 300 er at det bliver synlig at Mpox vaccinen forretningen kommer til at ligge på et højre niveau og stabilit i flere år frem i tid.
|
![]() |
27/10 17:28 af EliotSpitzer |
Strøjer - Jeg har fulgt Bavarian Nordic i mange år men i de senere år har jeg kun været inde når kursen har gået helt i bund. Men i denne omgang er jeg indenfor på grund af det mere lange seje træk og det er fordi jeg mener at de virkelig er i en god position og potentialet er delvis overset.
|
![]() |
27/10 14:21 af Dusør |
Der kommer nok ingen kæmpe ordrer. Vaccine kapaciteten i Afrika er simpelt hen for lille, men det bliver et langt forløb. Måske en fordel for bavarian, så de kan følge med .
|
![]() |
27/10 13:49 af Strøjer |
Dusør. Jeg er helt enig, det er lidt sjovt at vi kun snakker Mpox. Bavarian har en helt anden basisforretning end tidligere. Alle sidder og skriger på kæmpe ordre, som om det er det eneste som kan holde kursen. Se nu lige på cashflowet nu og i fremtiden, så er kursen helt skæv. Men man vil kun kigge på store Mpox ordre som værende eneste aktiv. Og der er altså meget mere i BAVA end det
|
![]() |
27/10 13:46 af Strøjer |
Jeg læser den undersøgelse, der siger at der er kort varighed af vaccinen, som værende hvis man kun fik 1 shot eller de mindre (1/5-del) shots. Men får du 2 fulde shots, er du "livsdækket"
|
![]() |
27/10 13:31 af Dusør |
Jeg tænker at alle de vestlige lande helst vil have den bedste vaccine der er. Den vil også blive godkendt til børn med tiden. Det vil give et kæmpe marked.
|
![]() |
27/10 13:25 af Dusør |
Rejse vacciner og nye produkter øger deres salg markant.
|
![]() |
27/10 13:22 af Dusør |
Når jeg læser alle jeres gode indlæg med masser af god info. Kan jeg ikke se der kan blive problemer med at holde en stor omsætning, de næste mange år. Nu er der et akut behov for alt hvad bavarian kan producerer. Der efter skal mange lande regioner have fyldt deres lager til beredskab.
|
![]() |
27/10 12:35 af EliotSpitzer |
I tillæg bliver alle i fængsler og fkygtninglejrer vaccineret. Her skal det bemærkes at der for øjeblikket er ca. 6,5 mio mennesker på flugt i DR Congo og FN’s flygtning-organisation, UNHCR, har for øjeblikket 900.000 telte i flygtninglejre i landet.
|
![]() |
27/10 12:03 af EliotSpitzer |
Jeg har kunne finde lidt information om vaccinationsstrategi, som er blevet lanceret i den østlige nordlige Kivu-provins. Det er en af de hårdeste ramte områder. Her vil de prioritere sundhedsarbejdere og frontlinjeberedskab, kontakter til bekræftede tilfælde, kontakter til disse kontakter og andre risikogrupper (HiIV ramte og sex-arbejder). Det bliver derfor også mange voksne.
|
![]() |
27/10 11:21 af EliotSpitzer |
Bavaninvestor - Det er et godt spørgsmål det omkring børn. Baseret på mønster i smittespredning ville jeg også tænke det. Men jeg kan se de ti grupper som er omtalt for 2. fase er bl.a. sundhedspersonale og sex-arbejder. Det vil jeg se lidt mere på.
|
![]() |
27/10 10:44 af Bavainvestor |
90% af de vaccinerede skal vel i sidste ende være børn. Derfor man kun skal bruge 3m doser til 2,5m personer, da LC16 er single dose - og desuden
ikke alle med Jynneos ender med at få 2 doser
|
![]() |
27/10 10:39 af Bavainvestor |
Det bliver spændende at se hvor mange doser Jynneos de når at bruge før de går over til at vaccinere børn.
|
![]() |
27/10 10:35 af bikube |
Tak ES for at gøre mig en hel del klogere på opbevaringen af vaccinen. Jeg er virkelig imponeret af det gravearbejde, du laver - tak for det også.
|
![]() |
27/10 09:44 af EliotSpitzer |
DR Congo går nu igang med den anden fase af vaccinationsprogrammet. Congo's sundhedsminister oplyser i den anledning at de regner med at vaccinere 2,5 mio personer og de skal bruge 3 mio doser til dette. (link)
|
![]() |
27/10 07:01 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
26/10 23:51 af EliotSpitzer |
bikube - Jeg mener at US FDA ikke har sat nogen udløpsdato hvis vaccinen bliver opbevaret ved minus 80 grader C. EU har sat 5 år. Det er ved minus 20 grader C at det er op til 3 år.
|
![]() |
26/10 23:21 af bikube |
Tag lige i betragtning, at vaccinen kun kan lagres i (vist nok) 3 år, før den skal kasseres. Når vi får den frysetørrede version, bliver det muligt at gemme den 10 år. Derfor mener jeg, at alle lande, der har vaccinen, med fordel kan sende den til Afrika, i stedet for at smide den ud. Men købe nyt må man alligevel løbende, og alle de ordrer får vi ikke viden om, hvis de ikke de er vildt store.
|