Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
16/10 15:43
af EliotSpitzer
Uganda er nu kommet over 100 tilfælde af Mpox. 34 nye tilfælde den sidste uge. Hotspot i Ugenda er hovedstaden Kampala, hvor der er ca. 1,9 mio indbygger. (link)
16/10 15:43
af Bavainvestor
Jeg ville da elske at kunne skrive nogle positive vinkler på BNs udsigter. Der er bare ingen fakta til at understøtte det. Omvendt mener jeg det er lettere at argumentere for, at der er en stor risiko for, at vi kan blive slemt skuffede i 2025. Det lyder til, at Jean Nachega har anlagt en afrika-synsvinkel, hvor der selvfølgelig er større nervøsitet. Hans tale om risiko for pandemi (fremført over mange måneder) står han vist ret alene med. At nævne 1 clade I tilfælde i Sverige er også ret passé
16/10 15:40
af EliotSpitzer
Bemærk at WHO i dette dokument skiver "Licensed or pre-qualified vaccines would likely have more of the attributes of the preferred profile.".
16/10 15:38
af EliotSpitzer
WHO har i dag publiseret en såkaldt "Target Product Profile" (TPP) for Mpox Vaccines. Her beskriver WHO hvad de ønsker sig fra producenter med hensyn til vacciner. Der er angivet både nogle minimumskriterier og nogle foretrukne kriterier. Min vurdering er at BN's vaccine opfylder de fortrukne. LC16 ligger midt i mellem og Acam2000 kan muligvis lige komme over stregen for minimum med nuværende kendte studie-data. (link)
16/10 15:20
af EliotSpitzer
Her er et interview om Mpox med ekspert Jean Nachega. Hun er er lektor i infektionssygdomme, mikrobiologi og epidemiologi ved University of Pittsburgh School of Public Health og professor i medicin ved Stellenbosch University i Sydafrika. Hun er interviewet af Stephen Morrissey som er chef redaktør for tidsskriftet New England Journal of Medicine (en af de mest anerkendt tidskrifter indenfor medicin). (link)
16/10 15:17
af EliotSpitzer
Bavaninvestor - Du har spurgt tidligere "Som jeg har forstået skal kun 3m doser ud af de 10m der skal bruges til at stoppe udbruddet bruges i DRC. Er det realistisk, at der skal bruges 7m doser i omkringliggende lande uden særlig store forekomster af mpox?" Du skriver også "Jeg tror der er en god chance for, at de 7m donerede og købte doser vil være tilstrækkeligt.". Skal vi ikke lade en ekspert komme med sit syn på både epidemien mere generelt og på vaccination specifikt?
16/10 15:00
af Viborg3
@Bavainvestor Jeg læser lidt med i chatten, da jeg har en forholdsvis stor investering i Bavarian. Jeg har ikke viden og energi til at finde alle de relevante informationer, som du og andre gør. Det er super godt så bliv endelig ved med det. Men synes da godt nok at du en lidt ensidig i dine betragtninger. Det er som om at hvis du bliver trykket lidt på maven så finder du lige 5 argumenter for at Bavarian vil klare sig mindre godt fremover. God dig til dig og alle andre i chatten
16/10 14:24
af Bavainvestor
Valnevas kommende Q3 regnskab vil nok give et fingerpeg om hvor hurtigt markedet for chikungunya vaccine kan komme i gang og de har desuden CEPI funding til markedsføring. Ved H1 havde de intet solgt. I første omgang skal BN betale $80m til Emergent Bio i milestonebetaling næste år ved godkendelse. Der går nok en del år før det bliver en positiv historie på bundlinjen, men sådan er det.
16/10 12:24
af Enkommentar1
Hvis I læse den seneste rapport fra WHO vil I kunne se at Mpox smitten påvirker flere og flere lande, det vi ved er at der går 14 dage til tre uge fra man er smittet til det kan ses - derfor tror jeg vi uge for uge vil se en forøgelse. 15/2 2025 er der resultat på fase tre vaccinen, Bavarian bruger kr 250 mio på at producere denne vaccine og være klar til lancering når den er godkendt. Jeg tror uændret på Bavarian og sidder bare og kikker på fakta og afventer markedet ser den samme tendens.
16/10 11:21
af Bavainvestor
…til LC16 og Acam2000 - og Unicef efterfølgende placerer ordrer - kan der være lange udsigter til at BN evt får flere ordrer.
16/10 11:20
af Bavainvestor
Som jeg har forstået skal kun 3m doser ud af de 10m der skal bruges til at stoppe udbruddet bruges i DRC. Er det realistisk, at der skal bruges 7m doser i omkringliggende lande uden særlig store forekomster af mpox? I Burundi hvor der er næstflest tilfælde er der kun 12% så mange indbyggere som i DRC. Jeg tror der er en god chance for, at de 7m donerede og købte doser vil være tilstrækkeligt. Unicef har desuden sagt, at de vil have flere producenter en BN. Så når WHO snart giver godkendelse…..
16/10 10:49
af Bavainvestor
Overskuddene i 2023 og 2024 er desuden ekstraordinære år som følge af mpox udbrud. Der er stor usikkerhed om fremtidig indtjening. Om 2025 bliver et ekstraordinært godt år mener jeg ikke vi kan tage for givet.
16/10 10:44
af Bavainvestor
Egenkapitalen er jo primært de tilkøbte produktrettigheder fra GSK og Emergent. Cash udgjorde 2,2 mia. DKK ved halvåret. Når de taler om fortsat at tilkøbe nye vacciner samt at begynde at udvikle selv om 12-18 måneder, så kan vi vist godt regne med, at de vil holde på pengene.
16/10 10:18
af Strøjer
Meget imponerende at vi handles omkring egenkapital + 2-3 års overskud. Jeg håber da at man vil bruge noget af det overskydende likviditet man har til at købe nogle af de mest fluktoriøse investorers aktier op.
16/10 07:57
af Bavainvestor
Godmorgen :-)
16/10 07:48
af Stroka
God morgen :-)
16/10 06:26
af ProInvestorNEWS
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
16/10 04:50
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
16/10 03:44
af Fandel
Godmorgen...
15/10 10:06
af EliotSpitzer
Bavaninvestor - Jeg er enig med dig med hensyn til Clade I.
15/10 06:39
af ProInvestorNEWS
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
14/10 22:59
af Bavainvestor
Men der er i hvert fald ikke noget der tyder på, at clade I kommer til at sprede sig, når det nu stort set ikke er sket. Mht. vacciner så tænker jeg, at donationerne kan komme frem med det samme, når Afrika har brug for dem. Det bliver spændende at se de næste tal for hvor mange der nu er vaccineret.
14/10 22:53
af EliotSpitzer
Bavaninvestor - Jeg skal ikke udelukke at du har ret men jeg tror langt fra at vi er færdig med denne epidemi. Jeg tror også at Afrika er vågnet lidt op og nu i Africa CDC faktisk vil prøve at gøre det rigtigt med hensyn til håndetring.
14/10 22:51
af EliotSpitzer
Der hvor du ser størrest smittetal er i flygningslejrer og miner. Dette skyldes at mange er samlet men det skyldes også at det er et sted du har adgang til læger.
14/10 22:49
af EliotSpitzer
Der er kun 3000 per uge officielt. Men tror du dette tal er det reelle tal. Jeg tror der er stor mørke tal her.
14/10 22:48
af EliotSpitzer
Nej, den muterer ikke til luftbårn men den kan udmærket skifte karakter i smittemåde. Jo flere mennesker som har virusen desto større risiko for tilpasning til menneskekroppens forsvarsmekansimer.
14/10 22:47
af Bavainvestor
Der er jo så mange tiltag ud over vacciner, som kan foretages for at stoppe udbruddet. Igen er der kun 3000 nye smittede hver uge, så der sker ikke noget eksponentielt og altså ikke noget der gør at man skal skynde sig før noget løber løbsk. Mpox er en virus-type der med stor sandsynligvis ikke muterer, så den bliver ikke lige pludselig luftbåren eller meget smitsom uden meget nær kontakt.
14/10 22:46
af EliotSpitzer
Epidemien bliver jo ikke overstået af sig selv. Den bliver stoppet hvis du vaccinere. Jeg ser ikke noget knæk på kurven over nye smitte tilfælde.
14/10 22:45
af EliotSpitzer
Alle aktører aktivt involveret i Afrika, såsom UNICEF, GAVI, WHO, Africa CDC og Bavarian Nordic taler fortsat om 10 mio doser til denne epidemi. At der ikke er blevet vaccineret så mange har i høj grad at gøre med at vaccineren som der er doneret ikke er kommet frem. Der er kommet 10.000 fra USA og så et 200.000 fra EU men den japanske vaccine som skal brukes til børn var ikke ankommet for et par dage siden. Du går ikke igang med at vaccinere i stor skal før end du kan vaccinere alle relevante.
14/10 22:38
af Bavainvestor
I Afrika tror jeg heller ikke på, at der kommer noget salg i lang tid. Når de kun kan bruge 1600 doser på de første 5 dage eller hvordan det nu var, hvordan skal de så nogensinde kunne bruge 7m doser før epidemien for længst er overstået
14/10 22:33
af Bavainvestor
Min argumentation gik blot på, at der åbenbart er en logisk forklaring på at clade I ikke spreder sig og at det ikke kommer til at ske. Derfor tror jeg ikke, at der kommer noget nævneværdigt salg udenfor Afrika. De fleste lande har allerede de vacciner de skal bruge, da der kun skal bruges lidt vacciner til særlige risikogrupper i tilfælde af udbrud.
14/10 22:23
af EliotSpitzer
Der er tilgengæld mange HIV patienter og stof-misbruker i USA som kan ligne på denne risiko-gruppe og her er der en stor gruppe i USA. Jeg tror derfor fortsat at CDC følger nøje med her.
14/10 22:22
af EliotSpitzer
Men hvorfor er børn i DR Congo så mere i fare. Det er ikke kun fordi de er børn. Det er fordi de er underernærede og har været det i lang tid. De er lidt at sammenligne med immunokompromiterede (eks. HIV patienter). Derfor kan du ikke sammenligne børn i USA og DR Cong.
14/10 22:20
af EliotSpitzer
Bavaninvestor - Jeg er ikke helt sikker på din argumentation men jeg tror du generalisere din konklusion for meget. US CDC har et afsnit der forklare om børn i USA er i fare. Det er det højest sandsynlig ikke.
14/10 19:15
af Munchi
ja 200 kan ikke afvises men den øgede rejseaktivetet bare her i uge 42 i forhold til 2023 vil højst sandsynligt også kunne mærkes på alle rejsevacc.. jeg tror bave vil lave en bundformation her omkring de 200
14/10 18:34
af larstj
ja vi ses i kurs 200 igen
14/10 15:10
af Bavainvestor
Det er nok også derfor, at interessen og frygten for mpox er fuldstændig forsvundet fra nyhedsstrømmen. Er bange for, at BNs omsætning fra mpox kan risikere at komme helt ned på jorden igen til næste år. Når Afrika finder ud af at smitteopspore, så burde 7m vaccinedoser vel være rigeligt til at stoppe udbruddet. Måske har BN ligefrem set en fordel i at flytte 600m DKK omsætning til 2025, selvom det kan vise sig, at de sagtens kunne have leveret i 2024.
14/10 14:42
af Bavainvestor
Dette link fra US CDC forklarer meget godt hvorfor det primært er børn i DRC som får mpox clade I og hvorfor det ikke spreder sig i verden. Ligeledes hvorfor det ikke ville sprede sig særlig meget i USA hvis det kommer der til: (link)
14/10 13:00
af exitnu
Bestemt rigtigt skrækkeligt for de smittede, man også vand på møllen for BAVA ...
14/10 12:04
af Enkommentar1
14/10 11:45
af Enkommentar1
Og denne - BAVARIAN NORDIC RECEIVES EMA FILING ACCEPTANCE AND VALIDATION OF THE MAA FOR ITS CHIKUNGUNYA VACCINE, link: (link)
14/10 11:42
af Enkommentar1
Seneste Den 14/2 kommer der sandsynligvis godkendelse på CHIKUNGUNYA VACCINE i usa link (link)
14/10 11:40
af Enkommentar1
Samt spreder sig, jeg tror udviklingen bliver svært at bremse i lande med så svag en sundshedesstandart. Min vurdering er at der bliver behov for alt den vaccine som kan produceres samt risikoen stiger dag for dag at det spreder sig uden for Afrika. Konklusion Bavarian er alt for billig i kurs.
14/10 11:36
af Enkommentar1
WHO opdateringen - jeg læser disse hver gang de kommer på Mpox - min læsning er at antal smittet stiger dag for dag sa,
14/10 08:34
af Stroka
Bavarian Nordic får godkendt koppevaccine for 12-17 årige hos WHO (link)
14/10 08:14
af bibob
:_D
14/10 08:13
af bibob
Mpox godkendt til ml. 12 og 17 år. :-d
14/10 08:13
af bibob
14/10 06:38
af ProInvestorNEWS
OVERBLIK mandag d. 14/10-2023: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
14/10 05:07
af Fandel
Godmorgen...
Nyeste Først- Ældste Først   Side 31/769