Bavarian Nordic
Aktiesnakken
BITCOIN
NOVO
Genmab
Bavarian Nordic
TESLA
Biotek-snakken
Ennogie
Shipping
Hansa Biopharma
Vestas
Zealand Pharma
GN Store Nord
Grønne Aktier
Gubra
AI/Kunstig intelligens
Laks
OLIE OG GAS
AMBU
Pharma
Amerikanske aktier
Banker og Finans
Medico
Maersk
Smallcap og First North aktier
Chemometec
Danske Bank
Embla Medical
|
|
22/3 11:39 af Janolsen |
Det er vel stadigvæk en ledelses opgave at sikre aktionærerne fortsat ønsker at forblive som aktionærer ? Det er her jeg mener der er fejlet BIG TIME
|
|
|
22/3 09:34 af Jazzz |
Er helt uenig. Det er virksomhedens opgave at sikre at der gives et retvisende billede af selskabet, deres planer, forventninger, stategi, potentiale.. hvad markedet så vurderer det er værd, er en anden historie.
|
|
|
22/3 07:28 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
22/3 07:09 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
21/3 22:41 af Kraken23 |
kursen bør jo netop være et fokus, for et ekspanderende firma. hvis de kun skal udstede 5% nye aktier istedet for 10%, tror jeg selv du ville være mere tilfreds når du kommer til Z.
|
|
|
21/3 22:31 af Jazzz |
Kursen… det kan man heller ikke kritisere dem for.. det er jo op til dig selv om du synes kursen er attraktiv. Hvis andre handler den ned fordi der er noget de har misforstået, er det jo bare en super mulighed for at a købe en billig aktie,
|
|
|
21/3 22:29 af Jazzz |
Man kan have alle de holdinger man har. Men jeg synes en virksomhed skal måles på kvaliteten af strategien og implementeringen. Hvis dette leder virksomheden fra A til Z og de to første kriterier er opfyldt, investerer jeg i værdien af “Z”.. ikke B eller K… man kan kritiserer hvis virksomheden ikke klart har forklaret strategien, målsætningen eller progress in implementation.. det synes jeg ikke man kan kritisere BAV for.
|
|
|
21/3 22:28 af Kraken23 |
Det er et vildt spændende firma, som jeg gerne så var mere aktiv i at fortælle omkring hvad de har gang i. Det er dette jeg er kritisk overfor, ikke selve fundamentet. (udover at de udvander mine aktier)
|
|
|
21/3 22:26 af Kraken23 |
Ville gerne høre dem melde ud omkring de nye udviklings medarbejdere de har fået i USA, de er jo eksperter i VLP platformen, den store viden de har, hvordan planlægger men at omsætte den til nye projekter. og vil der være synegier mellem dem og den gamle afdeling i munchen. jeg savner også de melder ud om de 4-5 vaccine platforme de har nu, skal de i spil til nye projekter eller er det bare "dead end" platforme de ikke kan/må arbejde vidre på.
|
|
|
21/3 22:06 af Kraken23 |
Men min holdning er den samme :-) skarp kommunikation er vigtig en en verden er bevæger sig hurtigt
|
|
|
21/3 22:04 af Kraken23 |
Helge, imponerende godt gået.
|
|
|
21/3 21:59 af Kraken23 |
Så er marburg på spil igen (link)
|
|
21/3 20:39 af Helge Larsen/PI-redaktør |
For dem som endu ikke har en blå bolle på profillen. kan man læse om hvordan man tegner et supportabonnement her: (link)
|
|
21/3 20:35 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg meget tilfreds med de mange besøgende. Hvis de hver især betalte en krone pr. måned kunne der blive råd til bla.teknisk update, men sådan spiller klaveret desværre ikke. En stor tak til jer som bidrager med supportabonnement til 8,50 kr. pr. måned. :-)
|
|
21/3 20:23 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Ligesom det er på stort set alle sociale medieplatforme er det også her på ProInvestor en mikroskopisk andel af det samlede antal besøgende der er aktive skribenter. Ikke noget nyt under solen på det område.
|
|
21/3 20:20 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Selvom antallet af besøgende i vores debattråde er tredoblet det seneste år, har vore chats stadig mange flere besøg hver dag.
|
|
21/3 20:10 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Genmabchatten har haft 108.962 besøg og Zealand Pharma 45.338 i samme periode. Det samlede antal unikke besøgende på sitet i perioden er 77.303. Det er ny rekord.
|
|
21/3 20:02 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Kraken...Vi har sjældent under 1000 unikke besøgende i Bavarianchatten om dagen. Når det sker er det typisk på en lørdag. Det samlede antal besøg (ikke unikke) er seneste 30 dage 89.208.
|
|
21/3 18:25 af Darvin |
Enig bikube. Depotet er også tilpasset her, og købte naturligvis Bull i går formiddags
.
|
|
|
21/3 17:50 af bikube |
Ja det er "en mærkelig en". Kursen er halveret, medens omsætning og overskud er mangedoblet. Jeg er også helt med på de 400, og satser på Bulls, da jeg synes mit aktiedepot ser godt ud, som det er.
|
|
|
21/3 16:16 af Kraken23 |
Jeg tænker at de fleste investor kigger på kursen og ser den den er savet midt over siden i sommers. Og de derfor venter på noget positivt fra bavarian, før de går videre
|
|
|
21/3 15:24 af bikube |
Der er nok mange, der læser med her uden at skrive, og som måske er forhv. aktionærer. Med de negative toner, der i lang tid har præget denne chat, er der måske kommende aktionærer, hvis vi får vendt snakken til positiv.
|
|
|
21/3 15:05 af Kraken23 |
ProInvestor bava chatten :-)
|
|
|
21/3 15:04 af Kraken23 |
Der er på nuværende ca 120.000 aktionærere i bava, heraf ca 50% i udlandet. I dagens verden går tingene rigtig hurtig, også beslutninger omkring køb og salg af aktier, derfor skal man være meget skarp i sin kommunikation for at være attraktivt for investorerne. At tro de vil kontakte firmaerne for at få mere information er en fejl, og heller ikke realistisk, de små 50 - 100 personer der deltager i proinvestor chatten er jo ikke repræsentativt for flertallet især ikke de udenlandske :-)
|
|
| ||
|
21/3 14:43 af Cubinvest2021 |
Intet nyt under solen... denne type artikel dukker op engang imellem hos Euroinvestor
|
|
21/3 14:42 af Cubinvest2021 |
Analytikerne ser Bavarian-aktien fordoble i værdi (link)
|
|
21/3 14:21 af Cubinvest2021 |
I nat drømte jeg, at der udbrød en kæmpe kolera pandemi i Verden…. Jeg burde holde en pause fra Bavarians nyheder
og fokusere på noget andet
|
|
|
21/3 12:59 af Kirt |
Måske virker dette link? (link)
|
|
|
21/3 12:58 af Kirt |
323 nye Mpox tilfælde fra 2. marts til 16. marts file:///C:/Users/kek/Downloads/20230316_Mpox_external-sitrep---18.pdf
|
|
21/3 11:19 af Darvin |
Hvis jeg tager fejl, kan jeg heldigvis ikke skydes. Jeg er nemlig usynlig ;-)
|
|
21/3 11:18 af Darvin |
Gør det samme her, altså konkluderer :-D Mine helt uvidenskabelige “målinger” fortæller mig, at Bavarian nåede lavpunktet i denne omgang 20 Marts kl 09.15 i 171. Det har jeg naturligvis ageret efter ;-)
|
|
21/3 11:18 af Darvin |
Nu skal vi altså snart til at have lidt humør i denne gruppe. Vover pelsen igen med et statement. Det sidste vedr Genmab 13 marts, hvor jeg “spåede” eller konkluderede, at bunden var nået. Holy shit en klaphat, tænker nogle sikkert, men det holder da indtil videre, og mine tyre er stadig sultne der.
|
|
|
21/3 07:30 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
|
21/3 07:24 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
21/3 07:10 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
21/3 00:06 af Cupcake |
F... Savner fortsat en edit knap....
|
|
21/3 00:06 af Cupcake |
@BioX - Tak :-) @Huginvest - man kører bedst, når man orienterer sig... dvs. forrude, bakspejl, sidespejle - og ikke at forglemme over skulderen... Erfaring skal man heller ikke kimse af...
|
|
20/3 23:58 af Cupcake |
Er af den opfattelse, at Bava har informeret om det de kan på nuværende tidspunkt. Mit spørgsmål om ACAM og den frysetørret version gik snarere på myndighederne i USA - men de sidder lige p.t. med flere ildebrænde og et republikansk parti uden anden dagsorden end at obstruere og så figurerer Jynneos nok ikke så højt på to do-listen. Er selv i øvrigt godt tilfreds med at Bava budgetterer med aktuelle ordrer og ikke skøn.
.
|
|
|
20/3 19:19 af Kraken23 |
Det er desværre det der kendetegner bavarian. Deres information niveau, går at en diskussion omkring casen, let udvikler sig til en gætte konkurrence.
|
|
20/3 17:41 af Cupcake |
Jf. (link) Hvis aftalen med de amerikanske myndigheder vedr den frysetørret version udløber i 2027 - og hvis ACAM skal helt erstattes af en frysetørret version - så skal produktionen af yderligere bulk til den frysetørret version vel snart igangsættes?
|
|
20/3 17:20 af Cupcake |
Her er hvordan GRAM deler seneste nyhed fra FDA (link)
|
|
20/3 17:19 af Cupcake |
@Kirt det var mit indtryk, at grundet hjemlig kritik var det et krav fra de amerikanske myndigheder, at slutproduktion / filling skulle foregå i USA. Vel også for at imødegå evt. eksplosiv behov som Bava ikke ville kunne honorere. Er overbevist om, at USA ønsker bedre "kontrol" med produktion fremadrettet, nu hvor Jynneos har bevist sin effektivitet og især hvis ACAM skal erstattes...
|
|
20/3 16:25 af Cubinvest2021 |
Interessant (link) med prize targets (OTS / ADR aktien) samt grafer for hhv. earnings, revenues og EBITDA estimates fremadrettet
|
|
|
20/3 13:58 af bikube |
En evt. aflastning af Bava´s fabrik sammen med den nyindkøbte fabrik, må vel kunne betyde, at Bava ikke længere skal have GSK til at producere rabiesvaccinen, der er noget af et guldæg.
|
|
|
20/3 12:45 af Kirt |
Det med GRAM var vel noget der blev aftalt da alt var i panik. Mener den gang, at det ville tage nogen tid at overføre og få godkendt det arrangement. Så der er vel intet nyt i det - kun at nu kan man anvende fabrikken?
|
|
20/3 12:29 af Cubinvest2021 |
Ja, det var et meget interessant link fra Cupcake og spørgsmål dertil. Men hvis fyldning af de nye ordrer for Mpox flyttes til GRAM i USA, så vil det betyde mindre indtægter for Bavarian i sidste ende? (hvis de kun skal levere bulk?)
|
|
|
20/3 12:26 af bikube |
Cuocake lagde et link med tilhørende spørgsmål i aftes kl 20.20. Er der nogle klogere hoveder, end mig, der har kommentarer. Det vil da aflaste Bava´s egen fabrik, når fyldning og distribution af ordrer flyttes til GRAM.
|
|
|
20/3 12:12 af Peder84 |
@kraken23 helt enig
|
|
|
20/3 12:02 af Kraken23 |
Match: det er nok der problemet ligger, hvis man kun kan regne med den halve omsætning på mpox i 2024-25, som i 2023 så ser casen helt anderledes ud. Plus usikkerhed på forsøgene
|
|
|
20/3 11:46 af Pilfinger |
ved kurs 178 . Udfra 2022 regnskab kan forventes omsætning fra de tilkøbte vacciner fra gsk og nyligt købte i 2023 på 1,5mia dkk. Ovenstående er billigt og må betegnes som en pengemaskine.
|
