Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
2/2 17:33
af Vitus
Der er nu ikke megen eufori i Novo og Genmab……
2/2 17:27
af ProInvestorNEWS
(Novo Nordisk ' Bavarian Nordic ' Zealand Pharma)
2/2 17:26
af ProInvestorNEWS
Pharma og biotek - opdatering - Helge Larsen gennemgår det sidste nye om virksomhederne inden for pharma og biotek ud fra den kvalificerede debat og chat på proinvestor. (link)
2/2 16:59
af Cupcake
Bava er op 5,9% i dag men fortsat neden med 5,8% den seneste uge. Relativ volumen er 70% i dag - Mon ikke stigningen i dag er almindelig eufori i markedet - ligesom de andre aktier?
2/2 16:44
af Cubinvest2021
Der er også en gennemsnitlig volumen i dag, så måske er det kun mindre investorer der køber op... men det er en pæn stigning uden en nyhed
2/2 16:28
af Cubinvest2021
Sidste gang vi havde denne mistanke, fald kursen ret meget efter at nyheden kom, hvor man kunne se, at kursen dagene før var steget ret pænt. Og så står vi småaktionærerne med den varme kartoffel igen
2/2 16:27
af Cubinvest2021
Jeg tænkte på det samme, men i så fald, så er der nogen, som får nyhederne før os andre... hvilket må være ulovligt
2/2 16:21
af Match
Gad nok vide, om der er nyheder på vej med den kursudvikling i dag. Dejligt, at der endelig er grønne tal.
2/2 16:01
af Kirt
Man kan søge om at blive optaget :-) men mon ikke man skal være statsborger i USA
2/2 15:50
af Cubinvest2021
Altså læger (MD´er), som bliver tilbudt rejser og andre fryns...
2/2 15:48
af Cubinvest2021
Jeg har fundet dette (link)
2/2 15:42
af Kirt
Ved vi hvem der sidder i det panel?
2/2 15:38
af Cubinvest2021
"The panel voted 21 to 0 ". Det er altså en meget tydeligt flertal og "anbefaling". Hvorfor skulle FDA ikke følge deres "advice"?
2/2 15:35
af Cubinvest2021
Det vurderer Michael Novod at de vil gøre (FDA), men jeg håber, at du har ret
2/2 15:22
af Darvin
NB! FDA har altså ikke fulgt forslaget endnu, og det er langt fra givet, at de gør det, i den tåbelige version det foreligger i.
2/2 12:57
af Cubinvest2021
Kineserne er ikke ligefrem kendt for deres høje kvalitetskrav. De kan i princippet være i gang selv med at udvikle en vaccine eller så køber de en billigere en fra inderne. Jeg ville ikke have så høje forventninger til Kina i forhold til abncov2... Nøglen er FDA, som er en blåstempling. Hvor ville Mpox / Jynneos være uden FDA-godkendelsen?
2/2 12:47
af askehans
Self. er det noget skidt hvis abncov2 ikke lever op til nye US krav. Men hvornår kommer kineserne ind i billedet? Skal de ikke have nogle abncov2 vacciner ? De er jo voldsomt bagud på vaccinering...
2/2 12:26
af Mads83
obs - Ændringen af studiet i sidste sekund gav også en lang forsinkelse...
2/2 12:25
af Mads83
(eller sagt med andre ord: Hvad pokker kan Bavarian gøre udover at rette sig ind hos FDA for at få vaccinen godkendt?
2/2 12:24
af Mads83
En lille tanke: Bavarian fik - som jeg husker det - ændret i fase 3 (abncov2) studiet lige før opstart; tidligere skulle de ikke teste sig op mod pfizer, da der var usikkerhed om disse vacciner kunne frigives. Altså = Bavarian følger FDA's (?) love og regler ifht. kliniske studier...og nu ændrer FDA potentielt vaccinegodkendelseskravene.... Lugter det ikke af et muligt sagsanlæg, som Bavarian kan rette mod FDA...? Vi befinder os trods alt i US'n'A...
2/2 12:23
af Cubinvest2021
Tak for links @Cupcake. Du finder altid meget relevant information. Super flot stigning i dag :-). Lad os håbe på at det holder og den finder en god bund på dette niveau.
2/2 10:57
af Cupcake
"" @CDCgov is going to make sure Jynneos vaccines are available as a routine part of care at HIV clinics and STI clinics that offer pre-exposure prophylaxis, or PrEP, for HIV" (link) CNN: Pr 31/1 er Mpox ikke længere en health emergency i USA. (link)
2/2 10:43
af Kirt
Det var mig der påstod at Chaplin ikke var CEO i 14'. Jeg overgiver mig og undskylder eventuel misinfo
2/2 10:11
af Cubinvest2021
Underligt at Nordea ikke har opdateret deres analyse eller ændret deres kursmål endnu. Det burde de gøre det efter Novods seneste flash comment og interview i medierne.
2/2 09:48
af Kraken23
Www faktisk var chaplin head of research i bava fra 2000 og vice president siden 2004, så han har vist også været med til prostvac. Men ja først ceo i 2014
2/2 08:29
af Murermester
Nu tror jeg ikke IR afdelingen står ved pakkemaskinerne. De bør vel som profesionelle reagerer på ting i pressen, som i den grad påvirker kursdannelsen af aktien
2/2 08:27
af bibob
God morgen. :-)
2/2 00:41
af Pensionisten
@WWW - kunne du ikke slå et slag for, at disse gode dyder, også vinder indpas her på chatten. ;-)
2/2 00:05
af WiseWhiteWolf
… og ja - jeg har i mange år ligget tungt lastet med mange Bavarian aktier. Jeg daytrader ikke, men er langsigtet. Derfor betyder ledelse, ydmyghed, troværdighed, arbejdsomhed og langsigtet strategi hvor man tænker sig om og gør sig umage meget for mig.
2/2 00:01
af WiseWhiteWolf
ProstVac blev stoppet i september 2017. I al fairness skal dog siges at PC arvede en stor del af projektet som var i gang da han tiltrådte.
1/2 23:56
af WiseWhiteWolf
Deres direktør Poul Chaplin har været administerende direktør siden 28. Maj 2014. (link) - Kirt - hvis du er uenig er det fint. Men jeg gider ikke spilde min tid på urigtige oplysninger.
1/2 23:41
af Kirt
Prostvac var ikke den nuværende ledelse, de 2 andre fejler ikke, så jeg ved ikke hvad du egentlig mener?
1/2 23:20
af WiseWhiteWolf
ProstVac, RSV og ABNCoV2
1/2 22:39
af Kirt
3 fase 3
1/2 22:10
af WiseWhiteWolf
Men Mpox markedet udvides da ikke dygtigt, hvis man tror man blot skal have 3 sælgere siddende til at tage telefonen og tale med SSIér ude i verden. Så skal der da strategisk markedsføring og branding til - fuldstændig som der skulle have været med Covid vaccine forsøgene så de forlænget havde været overtegnet og resultaterne var på trappen
1/2 22:07
af WiseWhiteWolf
Ledelsen skal da leverer på det!
1/2 22:07
af WiseWhiteWolf
@Villy - tænker nu Mikko’s analyse er meget rigtig. Man får da ikke lov til at fejle 3 (tre) fase-3 forsøg og så forsat være den samme ledelse. Det vil jo være vanvid. … e lad os nu se om det ikke lykkes. Resultaterne skal selvfølgelig være der, men det er tror jeg også de vil være - hvis Bavarian ellers har sørget for at holde tidsplanen. Hvis de ikke har sørget for det e’et sku’ da skidt og mangel på rettidig omhu. Hvis Mpox gribes rigtigt an skal der nok være penge i det i mange år - men …
1/2 21:24
af Pensionisten
Hvor mange milliarder, kommer Bavarian ikke til at tjene på Mpox? Efter min opfattelse, nogle stykker. En kæmpe indsats af ledelsen - og ganske givet hele medarbejderstaben. Super godt gået! Og ja, det har, naturligvis, påvirket meget i virksomheden, Men lad dem nu få arbejdsro til at fuldføre opgaverne, de måske er kommet lidt bagud med. Det hjælper ganske givet ikke, at diverse småaktionærer bombarderer IR afdelingen med diverse spidsfindige spørgsmål. Ret enig med dig, @Villy.
1/2 20:43
af Villy
Det er skæmmende, at læse nogle indlæg af nogle “Kloge Åger”, der vil gøre sig bedre vidende end Bavas ledelse - hvis I er så dygtige må I jo kunne få jobs svarende hertil. Indlæg fra Mikko anser jeg for rent spam.
1/2 19:21
af Kraken23
Susinvest, det havde været en naturlig udtalelse, hvis man kaster 800mill efte r et forsøg. Men sådan er vi jo forskellige :-)
1/2 18:59
af Cubinvest2021
Jeg kan ikke se, at ledelsen kan bearbejdes i anden end mere klar kommunikation. De fleste aktionærer forstår ikke halvdelen af hvad alle de fagudtryk betyder. Og når der kommer en så afgørende nyhed som den vi fik i torsdags, så går de fleste i blinde og ved ikke, om de skal sælge alt. IMO
1/2 18:56
af Cubinvest2021
Men igen, de sagde, at de allerede havde de deltager, som der var påtænkt fra starten. Så der må foreligge noget data allerede.
1/2 18:55
af Cubinvest2021
@Cupcake (17:10). Da jef tidligere i dag snakkede med Hvidovre spurgte jeg nemlig også, om de havde annonceret og hvorfor man ikke gjorde det så synligt. Fik at vide, at det havde de tidligere gjort. Jeg fik ikke anden begrundelse til udvidelsen af studiet end at man ønskede at gøre den “bedre”(?). Jeg tænker her, at jo flere deltager og data jo bedre. Mere data validerer resultatet uanset hvordan det bliver
1/2 18:42
af Kraken23
Man kunne måske finder på at bebrejde dem at fabrikken ikke var klar, eller at de ikke have et større lager, mens fabrikken var lukket :-)
1/2 18:39
af Kraken23
Kirt, de opjusteringer er kun på grund af MPX som vel ikke skyldes ledelsen :-)
1/2 18:32
af Kirt
Murermester: jeg synes ikke man kan klandre ledelsen i Bava. 7-8 opjusteringer, gode regnskabstal og de er jo ikke skyld i at nogle tåbelige lobbyister forsøger at påvirke FDA. Det som kunne være godt vil være nogle gode data eller endnu en ordre.
1/2 18:15
af Cupcake
31/1 Airfinity: Roundtable med deltagelse af Bava i går: "RSV: The Next Frontier in Innovation" (link)
1/2 18:10
af Cupcake
Jo, man må vist godt annoncere efter forsøgspersoner. Her er et eksempel i Uniavisen (link) . Men interessant, at de nødvendige personer er rekrutteret... Mente ellers at manglende forsøgspersoner var årsag til forsinkelsen - men det kan selvfølgelig være i andre lande...
1/2 18:02
af Mikko
Mon ikke også at det ringer på sidste vers hvis COVID-19 fejler så tror jeg Chaplin er på vej ud. Der trænger til fornyelse i Bavarian også på IR siden
1/2 18:00
af Murermester
Den aktie er en skændsel med en ellers rigtig fornuftig strategi og pipeline. Jeg fatter ikke hvorfor ledelsen i det mindste ikke tager bladet fra munden og kommenterer på de ting, der nu smadre aktien. Jeg beder dem ikke om at modbevise noget, blot en kommentar så vi som aktionærer stadigvæk kan se at der er liv i ledelsen.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 405/875