Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
1/2 17:33
af ProInvestorNEWS
Hvad er en Rasmus Modsat-investering, hvad betyder skuffende tysk vækst, bliver Bavarian Nordics covid-19 muligheder ringere? Det bliver vendt af Hansen & Larsen i ugens podcast, som selvfølgelig også kommer ind på nyt regnskab fra Novo Nordisk, som der stadig ikke er nogen over eller ved siden af. (link)
1/2 17:27
af Villy
Aktioner = aktien er
1/2 17:26
af Villy
Ja aktioner volatil den 31/12-22 var kursen 213,40. Den kører op og ned, men jeg tror på selskabet, så pyt med udsvingene, det er nogle der panikker, som shorterne udnytter.
1/2 16:00
af Mikko
Den eneste C25 aktie i rødt, det er sgu meget godt gået af Bavarian
1/2 14:33
af Darvin
Og EU Hansi
1/2 14:33
af Kraken23
Jeg mener dog stadigvæk at det er muligt at få en fda godkendelsen uden , at blive inkluderet i deres vaccine program. Det er janssen f.eks de er godkendt derover med deres ad.26 covid vaccine, uden den bliver brugt
1/2 14:31
af Kraken23
Det der er interessant her er godkendelsen, fda er en blåstempling af vaccinen, og vil gøre det betydelig nemmere at få en lokal godkendelsen.
1/2 14:25
af Hansi1234
Jeg ved ikke hvorfor folk er så fokuseret på FDA og USA. Jeg tror Kina og Sydamerika samt andre lande er ligeglade med hvad FDA mener. Især er der stort potentiale i Kina da de med sikkerhed ikke følger USA's anbefalinger og kan finde på at gøre det modsatte.
1/2 14:22
af Enkommentar1
Altså er det ca. kr 30 kroner der ligger i kursmål på Bavarian samlet gns mål ligger på ca. kurs 390.. Så den handles pt til knap 1/2 pris gift kursmål fra 9 analytiker
1/2 14:14
af Kraken23
Helt enig det er ikke tabt. Men markedet mener det åbenbart
1/2 14:13
af Opportunity
@Kraken23 .. De har ikke mistet USA endnu, lad os nu afvente resultaterne, USA/FDA er som politikkerne på Borgen, man har en holdning til man pludselig har en anden holdning :-)
1/2 14:13
af Kirt
De taber jo kun USA hvis FDA følger lobyisternes anbefaling
1/2 14:09
af Kraken23
Det betyder ikke noget for forventningerne til selskabet hvem der betaler forsøget. Og kursen fastsættes på baggrund af forventningerne, derfor falder kursen nu hvor det ser ud til de mister usa
1/2 14:04
af Opportunity
Nu har den danske stat investeret 800mil i BN til at komme i mål med COVID-19 vaccine, hvis det viser sig at den slår de andre og er nemmere at håndtere, så er jeg da ikke et sekund i tvivl om at vaccinen bliver rullet ud i DK og dermed vil flere lande følge efter. Jeg tror stadig at BN vil brage igennem lydmuren, men jeg er enig i at de ikke er særlige gode når det kommer til kommunikation til os mange aktionærer, håber vi hører nyt inden regnskab :-)
1/2 14:01
af Enkommentar1
Nå man læser tråden er for hovedparten det samme og samme der skrives. Hovedparten er noget vrøvl og det er de samme igen og igen der skriver dette. Over de sidste dage er der reelt alene kommet en information som er interessant og det er FDA information om Corona vaccinen i USA. Tager vi lige denne del for Bavarian, reelt har de næste fase tre gratis fianseret via Den Danske Stat og dermed meget få udgifter hvis det ikke lykkes. Resten af pipelinen kører udændret derudad, herunder salget.
1/2 13:57
af Kraken23
Skulle stå uafhængig
1/2 13:56
af Kraken23
Cubinvest , nu kan de jo godt få en FDA godkendelse afhængig af en kontrakt med healt department. De to ting hænger ikke umiddelbart sammen
1/2 13:56
af Darvin
Som det bl.a skrives i ExpreS2ion chatten, så taler fornuften ikke for at FDA følger forslaget. Men det er USA, som ligger temmeligt skidt hvad angår frihed for skumle interesser. Så naturligvis kan det ske. Men det vil være både tåbeligt og uvidenskabeligt
1/2 13:31
af Match
Og det er velklart, at når investorerne skal sluge denne "pille" fra Pfizer, så går det ud over Covid-forbundne selskaber: "The stock slumped 14% this month, erasing $40 billion in market value. In its earnings report on Tuesday, Pfizer presented a weaker-than-estimated sales outlook for its Covid vaccine and pill."
1/2 12:54
af CSørensen
En stockpileaftale ift mpox kunne være kærkommen... :-)
1/2 12:50
af Cubinvest2021
Næste støtte ligger omkring 205. Tror ikke vi skal under 200 før regnskabet
1/2 12:48
af Janolsen
Mon vi skal ned omkring 150 inden regnskabet ? Kan ikke se hvad der skal til før vi skal op igen
1/2 12:35
af Cubinvest2021
Shorterne går i hvert fald til den. Nu øget til 4,59%...
1/2 12:25
af Cubinvest2021
Uden en FDA godkendelse kommer Bavarian ikke særligt langt i byen.
1/2 12:23
af Kirt
Cube 11:20, det er vel "kun" i USA de kan hindre det.
1/2 12:20
af Cubinvest2021
@Kirt: hvorfor skulle Pfizer være interesseret i at købe Bavarian, når de kan forhindre dem i at komme til markedet?
1/2 12:18
af Cubinvest2021
Hun sagde også, at mange deltagere var aktionærer! Så dem burde selskabet også sende en tak til.
1/2 12:15
af Cubinvest2021
Ja, sygeplejersken sagde, at de havde udvidet studiet for at have flere deltager. Men de har nu de antal deltagere, som var sat oprindeligt
1/2 12:14
af Kirt
Det BAVA kunne fortælle markedet er, at deres er Multivalente da den ikke kræver tilpasninger til varianter. Viser man, at man er klart bedre en de eksisterende skal det no komme. Klogeste træk fra Pfizer ville nok være at byde på at købe hele BAVA
1/2 12:13
af Cubinvest2021
@Susinvest: bankerne og analytikere tjener pengene ved bl.a. kurtage hver gang vi småaktionærer køber og sælger. De er ikke interesseret i at tage risiko og købe aktier, når de har en fast og risikofri indtjening ved handler. De er interesseret i at have folk på købs-/salgsknappen, så derfor de forskellige analyser
1/2 12:10
af Cubinvest2021
Nu har jeg snakket med Hvidovre. De oplyste mig, at de allerede har fået leveret de antal deltagere, som de havde lovet. Så alle deltager, som kommer nu er blot ekstra gevinst for at gøre studiet bedre. Jeg skal nu overveje, om jeg har tid til alle de besøgs der er (7 i alt), hvor man skal være der indenfor arbejdstiden
1/2 12:03
af Kraken23
Kursen er den samme som for 2år siden, og før 2x kapitaludvidelser, tror faktisk at vædien af bava er den samme nu som før købet af de nye vacciner, hvis man fratrækker de forskellige kapitaludvidelser der har været. Så ingen værdi genering i næsten 4år.
1/2 11:53
af Cubinvest2021
Kursen er lige nøjagtigt i samme niveau som da året startede. Alt om deres ekstra omsætning og rekordår er forsvundet. @Janolsen: jeg tror ikke, at selskabet er særlig interesseret i kursen. De kommenterer aldrig på den eller laver modtræk, når den bliver angrebet af short-interesser. Sådan er det jo vel med børsnoterede selskaber. Men jeg savner lidt mere info til markedet og oplysninger om deres covid-vaccine, og at de er bedre til at forklare, hvorfor de mener at den stadig er relevant
1/2 11:49
af Cubinvest2021
Ja, og det er det også gået op for markedet nu. Bavarian må sigte efter europæiske eller asiatiske markeder, hvis de overhovedet får lov. Det er ret op ad bakke det her. Jeg så Covid som mere sandsynligt end RSV. Nu ved jeg snart ikke, hvordan jeg skal vurdere casen.
1/2 11:46
af Kraken23
Baggrunden for at bruge 2x valente vaccine fra Pfizer og monderna er vel ikke svært at regne ud, det er bare at kigge på salgstallene og hvor firmaerne er hjemmehørende. Så kan man se at BAVA aldrig har en chance, pengene er simpelthen for store til at USA vil lade dem gå.
1/2 11:45
af Janolsen
Det er simpelthen så sørgeligt at være vidne til, hvor meget en aktie kan smadres, uden der kommer en eller anden form for modtræk fra selskabet.
1/2 10:37
af Cubinvest2021
Og til info: jeg blev kontaktet i går af Hvidovre, men jeg sagde, at de skulle ringe i dag da jeg var midt i noget. Så nu ser det ud til at de vågner lidt op...
1/2 08:52
af WiseWhiteWolf
Andre hyrer jo kommunikationsbureauér til sådan noget. Jeg mener - det koster mange hundrede mio. kroner at lave det - så det kan vel ikke være den mio til 2 der økonomisk betyder noget. … kan nok ikke helt forstå hvis man ikke kan lave en work arround
1/2 08:47
af WiseWhiteWolf
Godmorgen. Er der nogle af jer der ved hvorfor Rolf & Co ikke har kørt en indirekte PR reklame i danske aviser for forsøgene med Covid i Danmark - f.eks. i Politikken og ‘Jyllandsposten? … så forsøgene i DK bliver fuldtegnet. Må de ikke? Og hvis det er sådan, er der vel work arrounds med at få artikler om ku forskerne, lægerne på de danske testcenter osv til at tale om det. Blot uprofessionalisme eller må man ikke?
1/2 08:06
af LP90
Godmorgen :-)
1/2 07:28
af Stroka
God morgen :-)
1/2 07:22
af Fandel
Godmorgen...
1/2 07:17
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
31/1 23:15
af Cupcake
Pfizers CEO "Thank you @US_FDA for a robust discussion on how we can continue helping to protect people from #COVID19. We look forward to working together on a streamlined plan for future vaccine updates." (link) Han er glad. Wonder why... ?
31/1 22:55
af Cupcake
"What will FDA requir"e to greenlight COVID and flu combo shot? : (link) @pfizer 's Dolsten said "We expect that you need a phase three that is based on immunogenicity and safety, and not a large long trial based on events." Læs hele Pfizers svar i skærmprint i tekst-boksen i linket
31/1 22:54
af WorkTrader
..til Bio
31/1 22:53
af WorkTrader
Well, begrebet er vel ikke direkte sammenligneligt på tværs af de to teknologier, mRNA overfor cVLP. Vi ved jo at Bavas virker bredt. Den monovalente mRNA virkede jo kun mod wuhan…eller “virkede”.
31/1 22:50
af Cupcake
"@pfizer 's Mikael Dolsten said a potential triple vaccine for RSV, flu, and COVID-19 wouldn't just use mRNA" (link)
31/1 22:26
af Cupcake
"@NIH has awarded it $11.2 million to begin testing its pan-coronavirus vaccine candidate in human trials" ttps://twitter.com/Alexander_Tin/status/1620422715852361728 "Our hope is to move this vaccine into the clinic in 2023" & Duke Human Vaccine Institute Wins Contract to Produce Pan-Coronavirus Vaccine (link)
31/1 21:34
af BioBio
@WorkTrader. Ja, BNs vaccine er monovalent og designet efter de første COVID-varianter (Wuhan). Ingen tilsnigelse.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 406/875