Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
27/10 11:51
af WorkTrader
will evaluate the safety and tolerability of the vaccine in 3,000 subjects receiving a single 100 µg dose of ABNCoV2. The second group will start enrollment of 1,000 subjects in Denmark and Belgium later in October. Subjects in this group will be randomized to receive either a single 100 µg dose of ABNCoV2, or a single 30 µg adult booster dose of Comirnaty.
27/10 11:52
af WorkTrader
måske de 6 mdr. startede i september?
27/10 11:54
af troldmanden
De 6 mdr starter altidfra sidste patient er indrulleret. Ellers kan man jo ikke få 6 mdr data for alle patienter. Man kan godt vælge at lave nogle samples undervejs. Men det øger typisk risiko for det fulde studie. Så det er primært i cancer den slags benyttes
27/10 12:03
af WorkTrader
..som jeg læser det, kan de søge om godkendelse så snart primær endpoint er nået...6 mdr. data vil afgøre hvor stort marked de kan få...
27/10 12:05
af Xiuan
The 3000 patients is for the safetystudy in USA. And the Denmark and Belgium "Non-inferiority, or superiority in terms of neutralizing antibodies against the SARS-CoV-2 index virus (Wuhan wild type isolate), in Part A Cohort 1 and 2 after 2 weeks vaccination. Thats why Danmark and belgium can start the clinical later than USA clinical. So should have readout Dec/Jan.
27/10 12:08
af Darvin
I USA delen er det ikke 6 mdr, men væsentlig kortere. Danmark var sidste start, og her skal hvert sted tage et sted mellem 50 og 80 personer. Der hvor jeg har kontakt, ved jeg at de har en stribe skrevet op, som lige nu er givet tider, og er igang. Sidst jeg fik info manglede de stadig nogle, men de kommer så i hælene på dem der får prikket nu. Ikke urealistisk med ca maj som endpoint. OG der er rullende/løbende opdatering. Selve analysen m.v. kan derfor ske forholdsvis hurtigt.
27/10 12:08
af WorkTrader
Bavarian i Radioavisen :-)
27/10 12:09
af Darvin
Så det er ret sandsynligt, at de når det som de hele tiden har meldt ud. Altså sommeren 23 rundt regnet, eller tidligere. De 6 mdr for forsøgene i Belgien og Danmark er primært aht forsøgsstørrelse og varighed af antistofniveau. Virkning efter de sædvanlige 3-4 uger ved de temmelig sikkert her i efteråret.
27/10 12:10
af WorkTrader
Geisling...kæmpe stort potentiale, hvor platformen kan bruges mod kræft om 15-20 år...
27/10 12:13
af Darvin
Xiuan - hvis det du skriver skal lægges til grund, har vi godkendelse i 1 halv år ?
27/10 12:17
af WorkTrader
..det må stå sort på hvidt i fase 3 forsøgsprotokollen, hvad primær endpoint er, og hvad der kan søges godkendelse på baggrund af...det er vel ikke noget vi behøver gætte os til.
27/10 12:19
af WorkTrader
..såvidt jeg har læst, men ikke kan verificere, så er der KUN tale om inferiority ift Comirnaty...but I rest my case
27/10 13:28
af ProInvestorNEWS
Kort video - Der blæser milde vinde over aktiemarkederne denne uge, hvor de danske aktier er steget med 10% og ligger i førerfeltet af verdens aktier ift. stigninger i oktober. Men er det holdbare stigninger? Omtalte selskaber denne uge er bl.a. Anavex. Genmab, Zealand Pharma og Bavarian Nordic. Slutteligt kommer Helge Larsen med en opdatering på laksesektoren i Norge - er regeringen ved at få kolde fødder på deres forslag om grundrenteskat? (link)
27/10 13:49
af Cupcake
@ProInvestorNEWS kort video linket funker ikke.... Prøv denne (link)
27/10 15:00
af Cupcake
The Lancet : En case fra i sommers: "Monkeypox outbreak in a piercing and tattoo establishment in Spain". (link) Spredning vurderes bl.a. at skyldes dårlig hygiejne. Det lyder plausibelt qua stigning i MPX tilfælde i USA blandt hjemløse, hvoriblandt der også nu er registreret dødsfald.
27/10 15:59
af WorkTrader
... dejlig aktie
27/10 16:02
af Janolsen
Ja en aktie der minder mest og alt om en maniodepressiv :)
27/10 17:23
af Cubinvest2021
Ja. Måske. Men mange gange, hvor der er kommet gode nyheder, er kursen gået nedad.. shorterne kan ikke lide gode nyheder
27/10 17:33
af Villy
Jeg tror, at Q3 regnskabet den 9/11 vil betyde pæne stigninger - lad os se.
27/10 19:46
af Darvin
DR igen med ny artikel (link)
27/10 19:55
af Darvin
Og i TV Avisen 21 minutter inde i udsendelsen. (link)
27/10 20:04
af BioBio
Det primære endepunkt i fase 3 med BNs corona-vaccine er non-inferiority eller superiority holdt op mod den monovalente Pfizer vaccine målt på nAb GMT to uger efter 3. eller 4. skud. (link)
27/10 20:06
af BioBio
Dermed er primært readout omkring december 2022 vel muligt. Der nævnes ikke noget om et follow-up på 6 måneder, men det er muligt, at dette vil indgå i et efterfølgende readout .
27/10 20:11
af BioBio
@Worktrader. Ang. dine kommentarer omkring studiet fra i går (det lille studie med de bivalente vacciner vs. de monovalente mRNA vacciner). Vi kan ikke bruge det studie til at sige noget om, at BNs vaccine holder længere. Vi kan bruge det til at sætte et lille spørgsmåltegn ved, om det giver mening at give en bivalent mRNA over en monovalent mRNA som 4. skud.
27/10 20:16
af BioBio
Prøver vi at sammenligne studiet med BNs data, så ligner det tværtimod, at mRNA som 3. skud er bedre end BNs efter de først 2-4 uger (GMT 117.5 overfor Omicron for BN vs. GMT 531 overfor Omicron BA.4/BA.5 for mRNA). Igen skal vi dog tage højde for, at begge studier er små, og det er svært at sammenligne på tværs af studier. (link)
27/10 20:19
af BioBio
@Cupcake. Svar til 26/10 21.34. Ja, det burde umiddelbart være langt fra umuligt at skifte mellem varianter i adeno-vektoren for ebolavaccinen. På den måde ville Janssen også have en Sudan-vaccine. Dog ville man stadig have det problem, at man skal give 2 skud (først Janssens adenovektor og dernæst BNs MVA-BN-vektor) med nogle ugers mellemrum, hvormed effekten først virker efter en del uger. Dette duer ikke som ringvaccination under et udbrud, og kan derfor ikke inddæmme aktive smittekæder.
27/10 20:20
af BioBio
Det burde derimod kunne gives som en mere bred vaccine ude i befolkningen, som ikke har en direkte akut risiko for smitte, men hvor Janssens/BNs vaccine måske virker længere end Mercks VSV-vektor vaccine.
27/10 20:22
af BioBio
Som en lille sidenote så havde Merck faktisk gang i at udvikle en coronavaccine på deres VSV-platform tilbage i starten af coronaepidemien, men droppede den som en af de få grundet dårligt immunrespons.
27/10 20:33
af WorkTrader
20.06 Bio...yes, som jeg forventede...og dermed burde der kunne indsendes ansøgning umiddelbart efter...apropos løbende godkendelser...tak igen!
27/10 20:38
af Villy
Jeg synes, at der mange gode akademiske forklaringer, som er svære at forholde sig til. Jeg savner saglig vurdering af den tekniske opbygning af vacciner, og den historiske belæg for at det virker.
27/10 22:49
af Cupcake
@BioBio (20:19) tak - og tusind tak for øvrige bidrag/informationer...
27/10 22:52
af Cupcake
Maniodepressiv? Jeg synes det er en spændende periode vi er i - og som vi går imøde - også med de daglige op- og nedture i kursen... Bava behøver ikke at komme med en selskabsmeddelelse i morgen, fredag, kl. 16.00...
28/10 06:23
af Stroka
God morgen :-)
28/10 06:24
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
28/10 06:33
af ProInvestorNEWS
Godmorgen :-)
28/10 06:36
af Fandel
Godmorgen...
28/10 06:52
af ProInvestorNEWS
Fredagens aviser med Danske Bank, Ørsted og Carlsberg (link)
28/10 07:11
af VærKritisk
Enig, Pensionisten, for meget fokus på shorts. Men bortset fra det så må jeg bare sige, at jeg er intet mindre end vildt imponeret over chat skribenternes viden om disse meget komplicerede sager inkl. deres evne til at finde relevant info. Det gør det meget givende at følge med. Så tak fordi I gider dele jeres viden og arbejde
28/10 09:27
af WorkTrader
...og det ene indlæg, der var igår om shorts, sammenfattes altså til 'konstant fokus'? Jesus...
28/10 09:27
af Cupcake
Tror der er skrevet alt det om shorts, der kan skrives. Så I kan blot scrolle tilbage i historikken. Og hvis det ikke er nok - så er der et langt opslag om shorts i debatten. Gider IKKE læse mere her om shorts
28/10 09:28
af Janolsen
Som jeg skrev for flere dage siden, er der intet fornuft i de markante udsving i aktien, hvorfor falde 7-8 % på en dag uden nyheder, vel vidende at det fundementale omkring akten i den grad er på plads. Udsvingene kan alene skyldes en interesse i at skræmme.
28/10 09:35
af Cupcake
@Magda (09:14) - Omvendt - hvis man er interesseret i aktien, så ved man, at der er shorts til stede... Of følge man Top 5 over de mest shortede aktier, så ved man hvilke aktier man IKKE skal købe, hvis.... Det er blot en konstatering. Og så aldrig mere om shorts fra min side....
28/10 09:56
af WorkTrader
Ligesom det er et vilkår at acceptere shorts i en aktie, er det et vilkår, efter min mening, at acceptere debat om shorts her i debatten af og til. Debattører kommer og går. Forstår ikke helt denne sensitivitet. Jeg opfordrer til en smule mere tolerance og måske energien skulle lægges i at finde ny info om BAVA, fremfor at brokke sig over dem der brokker sig. Mvh.
28/10 10:02
af Vitus
Helt enig WT….
28/10 10:04
af Watt
Debatten omkring shorts forekommer mig totalt meningsloes. Der bliver til tider skrevet meget om shorts, gentagelse paa gentagelse, og saa bliver der modsat ogsaa igen og igen hakket paa indlœg vedr shorts. Mig bekendt er der vist ingen regler om man man skrive, eller ej, om shorts og andet, for den sags skyld. Til det vil jeg sige, at der heller ingen regler er for, at man behoever laese alle indlœg. Spring indlœg over, som man ikke gider laese, stedet for at se roedt og soege konflikten.
28/10 10:06
af Watt
Maaske Helge skulle aabne en shortstraad :-D
28/10 10:07
af Cubinvest2021
Jeg ved godt, at dette ikke har så meget med Bavarian at gøre, men i forlængelse af seneste diskussion om shorts: Jeg vil anbefale Netflix dokumentar serie om GameStop "Eat The Rich - A GameStop saga". Handler netop om hvordan de store hedgefonde brændte sig i deres massive shorts... og hvordan de alligevel endte med at manipulere sitautionen til deres fordel. Konklussion i serien: de store vinder alligevel altid.
28/10 10:16
af Repsak2902
Det er jo ikke shorting der er noget galt med.. det er manipulationen af aktiekursen..og det er vel de færreste aktionærer de syntes det er ok eller måske ligefrem dejligt..
28/10 10:35
af Darvin
Enig WT naturligvis er short også en del af gamet. Ingen kan bestemme præcist hvilken vinkel der må være i debatten. Man kan ikke holde en steril linie, og der vil altid være variation m.h.t. fokus. Det skifter hele tiden, så naturligvis er Bava-short et emne, ligesom konkurrenter, partnere, andre nye produkter og trusler. Blot det absolutte hovedfokus er på Bavarian aktien og dens bestanddele. Men en afsporet solodiskussion om naturen af short og manipulation hører til andet sted.
28/10 11:28
af Repsak2902
Uenig darvin…os ser påpeger short problematikken … er jo super glade for Bavarian og vores aktier.. hvad er problemet for dig ?
Nyeste Først - Ældste Først   Side 418/875