Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
29/2 16:15
af KimH
TheNote, peger TA pilen ikke ned?
29/2 16:09
af MAXIME
Billig lige frem, markedsværdi imod deres egen kapital så er den sku da ikke billig!!! Så skal der da andre boller på suppen i det selskab, kan da kun håbe de dyre lærerpenge og egen rådighed giver noget tilbage til aktionærerne og ikke snakker som det var deres egen virksomhed, det må tiden jo vise om den selv opfattelse kan ændres i virksomheden.
29/2 16:09
af TheNote
Med det in mente kan man jo skæve til shorts og tænke over hvordan og hvornår disse skal indløses og hvad kurs-effekten kan blive.
29/2 16:06
af TheNote
Sjovt nok plejer aktier der når til det selvstændighedsniveau som Bava har nået at stige gevaldigt fordi fremtiden nu er "sikker", hvilket tør få flere til at investere. Så det bliver spændende hvad den kommende tid bringer !
29/2 15:52
af TheNote
Antallet af aktier er bedøvende ligegyldigt. Summen er den samme. Er nogle af moneterne undevejs brugt forkert eller uhensigtsmæssigt undervejs. Yes ... Er Bavarian Nordic nu i smult vande ? Er der rigeligt inflow i pengekassen ? Er der potentiale forude ? - YES !! Er aktien billig - YES !
29/2 15:48
af MAXIME
Med alt det TA og videre du skriver om, bør du da om nogen vide til det!! 78.000.000. million aktier, ja okay så tager jeg fejl!
29/2 15:45
af TheNote
Alle opstarts laver jo flops. Glemmer aldrig da Genmab skulle have fabrik i US. Lol det blev dyrt. Men hvis ikke grænserne ind i mellem overskrides er det jo svært at vide hvor de er. Og tager man så for få risici ? Well ...
29/2 15:42
af koden
ja og hvorfor for mange... begrundelse mangler.
29/2 15:40
af TheNote
Hvad er det rigtige antal aktier da ? :-)
29/2 15:00
af MAXIME
Har solgt ud med det samme og der er alt for mange aktier i omløb til sådan et selskab!
29/2 14:59
af MAXIME
Meget enig i diverse skrivelser de sidste dage, Bavarian Nordic har fat i det rigtige med hensyn til vaccine drift…. De er fejlet BIG time på deres kapitaludvidelser til investorer der er
29/2 12:44
af Fandel
LOL...
29/2 12:36
af TheNote
Så kort sagt - den bebumsede teenager - kan nu stå på egne ben ! :-)
29/2 12:33
af TheNote
Der pippes endda om fremtidige udbytte betalinger - jaja, ro på - men de ved godt hvor de skal hen !
29/2 12:31
af TheNote
I Ceo's præsentation - "our transformation journey and strategic outlook". Skæres det ud i pap at likviditets flow nu er så stærk at driften på alle led er selvbærende og at alle potentielle M&A fremover kan klares på almen gældsbasis. Tilførsel af ny kapital er derfor som udgangspunkt et OVERSTÅET kapitel. Ca. 13 minutter og 20 sekunder henne :-) - (link)
29/2 12:04
af 3kilofisk
Vi er jo nok enige langt hen af vejen
29/2 11:53
af TheNote
Kan godt se hvad du mener mht. fortid. Men nu ER .. de et andet sted. En porteføle er på plads og likviteten strømmer ind. Så man kan vel sige at de nu ENDELIG er lykkedes !
29/2 11:50
af 3kilofisk
De mange milliarder de har hentet gang på gang er jo ikke gået til emballage, vel. Og ser vi på den kritik der har været, så er meget gået på, at investorerne er trætte af at hælde milliarder i et hul, som der intet kommer ud af. Dermed ikke sagt der ikke skal investeres. Det skal der - altid! Men investorerne søger en ny vej, hvor der måske er en anden balance ml opkøb og dyr egenudvikling .
29/2 11:44
af TheNote
For mig at se er de ved at nå et sted hvor opskalering begynder at give effektiv mening. Og det bliver spændende at følge ! :-)
29/2 11:43
af TheNote
Det står klart at der er en fokus på løbende optimering, at man skal vedligeholde sin portefølge, markedsandel og markedsudvikling. Det er kompliceret og kan ikke altid skæres ud i standard termer.
29/2 11:36
af TheNote
I præsentatione fortælles hvordan Bava faktisk har optimeret fabrikations processen med omkring 10 % omkostningsbesparelse. Og også er de er mere at hente når der bliver "scale up". Herudover tilkommer de "værste" omkostninger faktisk når man når til emballering/pakning og forsendelse.
29/2 11:33
af TheNote
En del af research er jo funded udefra så omkostnings tallet er jo "pustet" op da vi ikke har det reelle basis tal for Bava. Det er derfor svært lige at pinpointe præcis hvor .. (link)
29/2 11:20
af 3kilofisk
Hvis forskningsomkostningerne skal fastholdes på hidtidige niveau, så er intet reelt jo ændret?der må være en mellemvej
29/2 11:10
af TheNote
Hvor vil du foreslå de skal spare ?
29/2 11:08
af 3kilofisk
Men har vi hørt om egentlige omkostningsbesparelser og hvor store de bliver?
29/2 11:05
af TheNote
Skal beklage mit ord-kludder foroven. Meningen står vist klart ! :-)
29/2 11:03
af TheNote
Mht. nyhedsstrøm, så kan der for den sags skyld indløbe en giga ordre imorgen. Vi ved det ikke.
29/2 11:01
af TheNote
qua omkostningsstyring ender der mere og mere på bundlinjen. Den eneste anke jeg kunne have er at vores indblik i prioriteten af strategisk vægt er begrænset. Men forretningen er sund og er helt uenig i at nogle synes prissætningen er høj. Nøgletallene er i forhold til pharma generelt MEGET attråværdige.
29/2 10:58
af TheNote
De har deres løbende basis indtjening som er stabilt voksende og giver et løbende tilfredsstillende cashflow. Så er der den lidt tumultariske spike-forretning med statsindkøb, men det giver jo bare flødeskum på kagen ind i mellem. Dvs. at grundlæggende har de nu en stabil sund forretning. Og det er et godt udgangspunkt for fremtiden. Jeg ser det som en stor styrke at de er omkostningsbevidst og oveni købet har stærk fokus på gældsafvikling. Et kæmpe plus .. Den øgede omsæting gør at bundlinjen .
29/2 10:52
af 3kilofisk
Men jeg tror det bliver som i et sejt langt træk og ser således ikke de ville spring her og nu
29/2 10:50
af 3kilofisk
I min verden er der for meget Putin over at forbyde nogen at have en bestemt mening/vurdering af en aktie. Det skal man ikke. Havde Bava performet, så havde shorterne jo ikke haft noget at leve af! Jeg har været kritisk mht til ledelsen. Men ikke alt er dårligt. Deres produkter er gide. Og jeg hæfter mig ved at de nu er indstillet på forandring. Godt. Kan så være de stadig famler lidt, men jeg vælger at tro de er på vej i den rigtige retning
29/2 10:22
af Kirt
Tak for din vurdering, jeg er enig. Men ville ønske den ikke var legeplads for hedgefonde. Kunne være sjovt at se hvordan den opfører sig, hvis shorting i denne aktie forbydes
29/2 10:14
af TheNote
Det er markedet der sætter prisen, men casen fejler ikke noget. Long term winner !
29/2 10:11
af TheNote
Efter at have set præsentatione, så ser jeg et stabilt voksende firma, med udbrud/spikes, stabilt voksende cashflow, fremkørende pipeline og en realistisk ledelse, der ganske vist forsigtigt, men med klare ambitoner om WW business, ser fremad. Ingen problemer her, sry guys ... :-)
29/2 09:31
af EIMiller
Det ligner mere selvbedrag - at man ikke kan indrømmer over for sig selv at man tog fejl.
29/2 09:30
af EIMiller
@opportunity hvorfor er det, du mener det er nemmest at indhente tab i den aktie hvor tabet er? Måske er det nemmere i andre aktier? Et tab i en aktie er den dårligste grund til at fastholde en aktie.
29/2 07:27
af ProInvestorNEWS
Shortpositioner på danske aktier (link)
28/2 21:10
af Enkommentar1
Så er web-casten klar på Bavarians hjemmeside og vi kan lytte hvad der reelt er sagt.
28/2 18:28
af Opportunity
Havde jeg ikke haft et Gigantisk underskud i denne aktie, var jeg forlængst væk - Den værste investering til dato fra min side - blev forblændet af alle de flotte omtaler fra analytikere og PC - men nok ikke andet at gøre end at vente yderligere 3-4 år mens alt andet omkring stiger - det er sgu en sørgelig historie med den ledelse - ØV
28/2 18:17
af Finansmanden
Bavarian i 160 WTF. Den går en grum fremtid i møde, så længe de ikke evner at fortælle omverden hvad det er de faktisk vil med selskabet. Skulle ikke undre mig, at næste holdeplads ligger i niveauet 127
28/2 17:56
af TheNote
På den måde kan man skelne om kursen flytter sig statistisk naturlig eller afbrækkes på bevidst maner. Bare et eksempel på hvad TA kan hjælpe med at forstå.
28/2 17:53
af TheNote
@enkommentar - hej - her lige et eksempel på sælgernes "hærværk". På grafen kan du se en naturlig udvikling i bundvending = grøn pil - og modsat kan du se hvordan manipulation knækker den naturlige kurve = rød pil. Håber det giver dig et indtryk ! Graf: (link)
28/2 17:39
af Cubinvest2021
ATP som storaktionær virker ellers meget tilfredse med deres præsentation og strategi. Der er åbenbart kommet ro på. Er der noget der ved, om der blev spurgt ind til, hvordan de ser det forhold, at de er Danmarks 3. mest shortet selskab, og hvordan de forholder sig til det? Jeg kender vist svaret allerede: de kan de ikke have en mening om. Men jeg undrer mig at der ikke bliver nævnt?
28/2 16:59
af TheNote
Kurser svinger over tid, periode, sæson, sektorrotation osv. Den "rigtige" kurs er altid svær. Men shorterne/sælgerne presser hårdt idag. Det må man lade ...
28/2 16:51
af Enkommentar1
@TheNote - takker, jeg er ikke inde i dette - men tror på at kursen er for lav.
28/2 16:47
af TheNote
Det ville kunne lade sig gøre i almindelige aktier. Når man har shortere som modspiller kan kurverne kun bruges vejledende da shortere netop gør alt for at modarbejde de positive effekter ved at påvirke negativt. Såvel teknisk, økonomisk og verbalt. Shortere er nogle "scumbags". :-)
28/2 16:43
af 3kilofisk
Note, når du siger den bør stige iflg TA, så kan du måske få flere med, hvis du for de ikke TA kyndige så også nævner hvad den så burde stige til med dden observation? Selv aner jeg ikke om vi taler 2, 5, 10% eller mere?
28/2 16:33
af TheNote
Men kan klart opfordre til at man sætter sig ind i grundlæggende TA. Herunder macd og rsi.
28/2 16:31
af TheNote
lang historie. Men teknisk er vi i køb. Nogle vælger så at se bort fra tekniken og sælger alligevel. Men du kan se kurver der er gået ned, nu bunder ud og BURDE gå op igen under almene omstændigheder. Bull's bør faktisk udnytte chancen hvor tekniken er med. Tjaa .. vi får se.
28/2 16:25
af Enkommentar1
@Thenote - jeg har ikke forstand på grafer og den del - kan du uddybe dine vurdering?
Nyeste Først- Ældste Først   Side 42/670