Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
1/2 22:07
af WiseWhiteWolf
@Villy - tænker nu Mikko’s analyse er meget rigtig. Man får da ikke lov til at fejle 3 (tre) fase-3 forsøg og så forsat være den samme ledelse. Det vil jo være vanvid. … e lad os nu se om det ikke lykkes. Resultaterne skal selvfølgelig være der, men det er tror jeg også de vil være - hvis Bavarian ellers har sørget for at holde tidsplanen. Hvis de ikke har sørget for det e’et sku’ da skidt og mangel på rettidig omhu. Hvis Mpox gribes rigtigt an skal der nok være penge i det i mange år - men …
1/2 22:07
af WiseWhiteWolf
Ledelsen skal da leverer på det!
1/2 22:10
af WiseWhiteWolf
Men Mpox markedet udvides da ikke dygtigt, hvis man tror man blot skal have 3 sælgere siddende til at tage telefonen og tale med SSIér ude i verden. Så skal der da strategisk markedsføring og branding til - fuldstændig som der skulle have været med Covid vaccine forsøgene så de forlænget havde været overtegnet og resultaterne var på trappen
1/2 22:39
af Kirt
3 fase 3
1/2 23:20
af WiseWhiteWolf
ProstVac, RSV og ABNCoV2
1/2 23:41
af Kirt
Prostvac var ikke den nuværende ledelse, de 2 andre fejler ikke, så jeg ved ikke hvad du egentlig mener?
1/2 23:56
af WiseWhiteWolf
Deres direktør Poul Chaplin har været administerende direktør siden 28. Maj 2014. (link) - Kirt - hvis du er uenig er det fint. Men jeg gider ikke spilde min tid på urigtige oplysninger.
2/2 00:01
af WiseWhiteWolf
ProstVac blev stoppet i september 2017. I al fairness skal dog siges at PC arvede en stor del af projektet som var i gang da han tiltrådte.
2/2 00:05
af WiseWhiteWolf
… og ja - jeg har i mange år ligget tungt lastet med mange Bavarian aktier. Jeg daytrader ikke, men er langsigtet. Derfor betyder ledelse, ydmyghed, troværdighed, arbejdsomhed og langsigtet strategi hvor man tænker sig om og gør sig umage meget for mig.
2/2 00:41
af Pensionisten
@WWW - kunne du ikke slå et slag for, at disse gode dyder, også vinder indpas her på chatten. ;-)
2/2 08:27
af bibob
God morgen. :-)
2/2 08:29
af Murermester
Nu tror jeg ikke IR afdelingen står ved pakkemaskinerne. De bør vel som profesionelle reagerer på ting i pressen, som i den grad påvirker kursdannelsen af aktien
2/2 09:48
af Kraken23
Www faktisk var chaplin head of research i bava fra 2000 og vice president siden 2004, så han har vist også været med til prostvac. Men ja først ceo i 2014
2/2 10:11
af Cubinvest2021
Underligt at Nordea ikke har opdateret deres analyse eller ændret deres kursmål endnu. Det burde de gøre det efter Novods seneste flash comment og interview i medierne.
2/2 10:43
af Kirt
Det var mig der påstod at Chaplin ikke var CEO i 14'. Jeg overgiver mig og undskylder eventuel misinfo
2/2 10:57
af Cupcake
"" @CDCgov is going to make sure Jynneos vaccines are available as a routine part of care at HIV clinics and STI clinics that offer pre-exposure prophylaxis, or PrEP, for HIV" (link) CNN: Pr 31/1 er Mpox ikke længere en health emergency i USA. (link)
2/2 12:23
af Cubinvest2021
Tak for links @Cupcake. Du finder altid meget relevant information. Super flot stigning i dag :-). Lad os håbe på at det holder og den finder en god bund på dette niveau.
2/2 12:24
af Mads83
En lille tanke: Bavarian fik - som jeg husker det - ændret i fase 3 (abncov2) studiet lige før opstart; tidligere skulle de ikke teste sig op mod pfizer, da der var usikkerhed om disse vacciner kunne frigives. Altså = Bavarian følger FDA's (?) love og regler ifht. kliniske studier...og nu ændrer FDA potentielt vaccinegodkendelseskravene.... Lugter det ikke af et muligt sagsanlæg, som Bavarian kan rette mod FDA...? Vi befinder os trods alt i US'n'A...
2/2 12:25
af Mads83
(eller sagt med andre ord: Hvad pokker kan Bavarian gøre udover at rette sig ind hos FDA for at få vaccinen godkendt?
2/2 12:26
af Mads83
obs - Ændringen af studiet i sidste sekund gav også en lang forsinkelse...
2/2 12:47
af askehans
Self. er det noget skidt hvis abncov2 ikke lever op til nye US krav. Men hvornår kommer kineserne ind i billedet? Skal de ikke have nogle abncov2 vacciner ? De er jo voldsomt bagud på vaccinering...
2/2 12:57
af Cubinvest2021
Kineserne er ikke ligefrem kendt for deres høje kvalitetskrav. De kan i princippet være i gang selv med at udvikle en vaccine eller så køber de en billigere en fra inderne. Jeg ville ikke have så høje forventninger til Kina i forhold til abncov2... Nøglen er FDA, som er en blåstempling. Hvor ville Mpox / Jynneos være uden FDA-godkendelsen?
2/2 15:22
af Darvin
NB! FDA har altså ikke fulgt forslaget endnu, og det er langt fra givet, at de gør det, i den tåbelige version det foreligger i.
2/2 15:35
af Cubinvest2021
Det vurderer Michael Novod at de vil gøre (FDA), men jeg håber, at du har ret
2/2 15:38
af Cubinvest2021
"The panel voted 21 to 0 ". Det er altså en meget tydeligt flertal og "anbefaling". Hvorfor skulle FDA ikke følge deres "advice"?
2/2 15:42
af Kirt
Ved vi hvem der sidder i det panel?
2/2 15:48
af Cubinvest2021
Jeg har fundet dette (link)
2/2 15:50
af Cubinvest2021
Altså læger (MD´er), som bliver tilbudt rejser og andre fryns...
2/2 16:01
af Kirt
Man kan søge om at blive optaget :-) men mon ikke man skal være statsborger i USA
2/2 16:21
af Match
Gad nok vide, om der er nyheder på vej med den kursudvikling i dag. Dejligt, at der endelig er grønne tal.
2/2 16:27
af Cubinvest2021
Jeg tænkte på det samme, men i så fald, så er der nogen, som får nyhederne før os andre... hvilket må være ulovligt
2/2 16:28
af Cubinvest2021
Sidste gang vi havde denne mistanke, fald kursen ret meget efter at nyheden kom, hvor man kunne se, at kursen dagene før var steget ret pænt. Og så står vi småaktionærerne med den varme kartoffel igen
2/2 16:44
af Cubinvest2021
Der er også en gennemsnitlig volumen i dag, så måske er det kun mindre investorer der køber op... men det er en pæn stigning uden en nyhed
2/2 16:59
af Cupcake
Bava er op 5,9% i dag men fortsat neden med 5,8% den seneste uge. Relativ volumen er 70% i dag - Mon ikke stigningen i dag er almindelig eufori i markedet - ligesom de andre aktier?
2/2 17:26
af ProInvestorNEWS
Pharma og biotek - opdatering - Helge Larsen gennemgår det sidste nye om virksomhederne inden for pharma og biotek ud fra den kvalificerede debat og chat på proinvestor. (link)
2/2 17:27
af ProInvestorNEWS
(Novo Nordisk ' Bavarian Nordic ' Zealand Pharma)
2/2 17:33
af Vitus
Der er nu ikke megen eufori i Novo og Genmab……
2/2 18:00
af Darvin
Cubinvest Ingen ved hvordan det ender, men FDA bør helt klart ikke følge forslaget. FDA er i forvejen bestemt ikke i kridthuset, og komiteen kan meget let beskyldes for at følge særinteresser. OG forslaget om at udelukke evt teknologiske/videnskabelige fremskridt m.h.t. Vaccine er uhørt.
2/2 18:31
af Cubinvest2021
I vores verden giver det meget mening, hvad du siger @Darvin. Og jeg er aldeles enig med dig. Men virkeligheden i USA er en helt anden. Se blot denne artikel: (link)
2/2 18:33
af Cubinvest2021
“ Since 2013, she has received more than $200,000 in consulting fees, travel and lodging, and other payments from those companies and others working on coronavirus vaccines, according to the database.”
2/2 18:37
af Cubinvest2021
Det jeg siger er, at man skal ikke være så blåøjet og tro, at alle følger spillereglerne bare fordi vi kommer fra et land, som har notorisk lav korruption og høje demokratiske standarder. Jeg kender USA ret godt og der handler det primært om en ting: $$$. Helbred og moral ligger et andet sted. At tro, at Bavarian har samme chance og muligheder som Pfizer og Moderna er at være lidt naive. Jeg synes bare, at ABNCov2 ikke vil have nær så meget relevans, hvis ikke den godkendes af FDA.
2/2 18:42
af Darvin
Vi siger såmænd det samme. Logik og korruption/ moral. USA ligger uheldigvis rigtig dårligt hvad det angår. Så ja det kan sagtens ske. Siger blot at det er i FDA’s interesse (eller burde være) at udvide perspektivet.
2/2 18:45
af Darvin
I praksis svarer det til at sætte uret i stå, og vedtage at “vi” ikke kan nå højere i denne omgang. Lover ikke godt for troværdigheden, og risikovilligheden, ved næste (stensikre) pandemi
2/2 18:45
af Darvin
Uhyggeligt uvidenskabeligt
2/2 18:47
af Darvin
Hvad gør forskningsenheder og interesserede firmaer næste gang. Det kan jo ikke svare sig at forske og udvikle
2/2 18:47
af Darvin
Så jeg vil se det sort på hvidt
2/2 19:20
af Kraken23
Jeg tror ikke der er korruption involveret, det er bare simpel protektionisme hvor de give amerikanske firmaer en hjælp. Tænk på alle de dejlige dollars der ender i amerikanske lommer, til gavn for usa's økonomi
2/2 22:18
af Cupcake
Ja, jeg tænker også altid "Darwin" ;-D Angående slåfejl - så vil jeg foreslå, at de accepteres så længe de ikke er menningsforstyrende.
2/2 23:30
af Cupcake
Washington Post 26/1 "FDA advisers favor retiring original covid shot and using newer version" - synes der i artiklen åbnes op for andre vacciner - det bliver blot sværere... Se fx de sidste 5 afsnit (link)
3/2 00:40
af TKN
Ny variant der hedder CH 1.1 der kommer fra Omicron men med rødder til Delta varianten. (link)
Nyeste Først - Ældste Først   Side 471/875