Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
1/2 10:37
af Cubinvest2021
Og til info: jeg blev kontaktet i går af Hvidovre, men jeg sagde, at de skulle ringe i dag da jeg var midt i noget. Så nu ser det ud til at de vågner lidt op...
1/2 11:45
af Janolsen
Det er simpelthen så sørgeligt at være vidne til, hvor meget en aktie kan smadres, uden der kommer en eller anden form for modtræk fra selskabet.
1/2 11:46
af Kraken23
Baggrunden for at bruge 2x valente vaccine fra Pfizer og monderna er vel ikke svært at regne ud, det er bare at kigge på salgstallene og hvor firmaerne er hjemmehørende. Så kan man se at BAVA aldrig har en chance, pengene er simpelthen for store til at USA vil lade dem gå.
1/2 11:49
af Cubinvest2021
Ja, og det er det også gået op for markedet nu. Bavarian må sigte efter europæiske eller asiatiske markeder, hvis de overhovedet får lov. Det er ret op ad bakke det her. Jeg så Covid som mere sandsynligt end RSV. Nu ved jeg snart ikke, hvordan jeg skal vurdere casen.
1/2 11:53
af Cubinvest2021
Kursen er lige nøjagtigt i samme niveau som da året startede. Alt om deres ekstra omsætning og rekordår er forsvundet. @Janolsen: jeg tror ikke, at selskabet er særlig interesseret i kursen. De kommenterer aldrig på den eller laver modtræk, når den bliver angrebet af short-interesser. Sådan er det jo vel med børsnoterede selskaber. Men jeg savner lidt mere info til markedet og oplysninger om deres covid-vaccine, og at de er bedre til at forklare, hvorfor de mener at den stadig er relevant
1/2 12:03
af Kraken23
Kursen er den samme som for 2år siden, og før 2x kapitaludvidelser, tror faktisk at vædien af bava er den samme nu som før købet af de nye vacciner, hvis man fratrækker de forskellige kapitaludvidelser der har været. Så ingen værdi genering i næsten 4år.
1/2 12:10
af Cubinvest2021
Nu har jeg snakket med Hvidovre. De oplyste mig, at de allerede har fået leveret de antal deltagere, som de havde lovet. Så alle deltager, som kommer nu er blot ekstra gevinst for at gøre studiet bedre. Jeg skal nu overveje, om jeg har tid til alle de besøgs der er (7 i alt), hvor man skal være der indenfor arbejdstiden
1/2 12:13
af Cubinvest2021
@Susinvest: bankerne og analytikere tjener pengene ved bl.a. kurtage hver gang vi småaktionærer køber og sælger. De er ikke interesseret i at tage risiko og købe aktier, når de har en fast og risikofri indtjening ved handler. De er interesseret i at have folk på købs-/salgsknappen, så derfor de forskellige analyser
1/2 12:14
af Kirt
Det BAVA kunne fortælle markedet er, at deres er Multivalente da den ikke kræver tilpasninger til varianter. Viser man, at man er klart bedre en de eksisterende skal det no komme. Klogeste træk fra Pfizer ville nok være at byde på at købe hele BAVA
1/2 12:15
af Cubinvest2021
Ja, sygeplejersken sagde, at de havde udvidet studiet for at have flere deltager. Men de har nu de antal deltagere, som var sat oprindeligt
1/2 12:18
af Cubinvest2021
Hun sagde også, at mange deltagere var aktionærer! Så dem burde selskabet også sende en tak til.
1/2 12:20
af Cubinvest2021
@Kirt: hvorfor skulle Pfizer være interesseret i at købe Bavarian, når de kan forhindre dem i at komme til markedet?
1/2 12:23
af Kirt
Cube 11:20, det er vel "kun" i USA de kan hindre det.
1/2 12:25
af Cubinvest2021
Uden en FDA godkendelse kommer Bavarian ikke særligt langt i byen.
1/2 12:35
af Cubinvest2021
Shorterne går i hvert fald til den. Nu øget til 4,59%...
1/2 12:48
af Janolsen
Mon vi skal ned omkring 150 inden regnskabet ? Kan ikke se hvad der skal til før vi skal op igen
1/2 12:50
af Cubinvest2021
Næste støtte ligger omkring 205. Tror ikke vi skal under 200 før regnskabet
1/2 12:54
af CSørensen
En stockpileaftale ift mpox kunne være kærkommen... :-)
1/2 13:31
af Match
Og det er velklart, at når investorerne skal sluge denne "pille" fra Pfizer, så går det ud over Covid-forbundne selskaber: "The stock slumped 14% this month, erasing $40 billion in market value. In its earnings report on Tuesday, Pfizer presented a weaker-than-estimated sales outlook for its Covid vaccine and pill."
1/2 13:56
af Darvin
Som det bl.a skrives i ExpreS2ion chatten, så taler fornuften ikke for at FDA følger forslaget. Men det er USA, som ligger temmeligt skidt hvad angår frihed for skumle interesser. Så naturligvis kan det ske. Men det vil være både tåbeligt og uvidenskabeligt
1/2 13:56
af Kraken23
Cubinvest , nu kan de jo godt få en FDA godkendelse afhængig af en kontrakt med healt department. De to ting hænger ikke umiddelbart sammen
1/2 13:57
af Kraken23
Skulle stå uafhængig
1/2 14:01
af Enkommentar1
Nå man læser tråden er for hovedparten det samme og samme der skrives. Hovedparten er noget vrøvl og det er de samme igen og igen der skriver dette. Over de sidste dage er der reelt alene kommet en information som er interessant og det er FDA information om Corona vaccinen i USA. Tager vi lige denne del for Bavarian, reelt har de næste fase tre gratis fianseret via Den Danske Stat og dermed meget få udgifter hvis det ikke lykkes. Resten af pipelinen kører udændret derudad, herunder salget.
1/2 14:04
af Opportunity
Nu har den danske stat investeret 800mil i BN til at komme i mål med COVID-19 vaccine, hvis det viser sig at den slår de andre og er nemmere at håndtere, så er jeg da ikke et sekund i tvivl om at vaccinen bliver rullet ud i DK og dermed vil flere lande følge efter. Jeg tror stadig at BN vil brage igennem lydmuren, men jeg er enig i at de ikke er særlige gode når det kommer til kommunikation til os mange aktionærer, håber vi hører nyt inden regnskab :-)
1/2 14:09
af Kraken23
Det betyder ikke noget for forventningerne til selskabet hvem der betaler forsøget. Og kursen fastsættes på baggrund af forventningerne, derfor falder kursen nu hvor det ser ud til de mister usa
1/2 14:13
af Kirt
De taber jo kun USA hvis FDA følger lobyisternes anbefaling
1/2 14:13
af Opportunity
@Kraken23 .. De har ikke mistet USA endnu, lad os nu afvente resultaterne, USA/FDA er som politikkerne på Borgen, man har en holdning til man pludselig har en anden holdning :-)
1/2 14:14
af Kraken23
Helt enig det er ikke tabt. Men markedet mener det åbenbart
1/2 14:22
af Enkommentar1
Altså er det ca. kr 30 kroner der ligger i kursmål på Bavarian samlet gns mål ligger på ca. kurs 390.. Så den handles pt til knap 1/2 pris gift kursmål fra 9 analytiker
1/2 14:25
af Hansi1234
Jeg ved ikke hvorfor folk er så fokuseret på FDA og USA. Jeg tror Kina og Sydamerika samt andre lande er ligeglade med hvad FDA mener. Især er der stort potentiale i Kina da de med sikkerhed ikke følger USA's anbefalinger og kan finde på at gøre det modsatte.
1/2 14:31
af Kraken23
Det der er interessant her er godkendelsen, fda er en blåstempling af vaccinen, og vil gøre det betydelig nemmere at få en lokal godkendelsen.
1/2 14:33
af Kraken23
Jeg mener dog stadigvæk at det er muligt at få en fda godkendelsen uden , at blive inkluderet i deres vaccine program. Det er janssen f.eks de er godkendt derover med deres ad.26 covid vaccine, uden den bliver brugt
1/2 14:33
af Darvin
Og EU Hansi
1/2 16:00
af Mikko
Den eneste C25 aktie i rødt, det er sgu meget godt gået af Bavarian
1/2 17:26
af Villy
Ja aktioner volatil den 31/12-22 var kursen 213,40. Den kører op og ned, men jeg tror på selskabet, så pyt med udsvingene, det er nogle der panikker, som shorterne udnytter.
1/2 17:27
af Villy
Aktioner = aktien er
1/2 17:33
af ProInvestorNEWS
Hvad er en Rasmus Modsat-investering, hvad betyder skuffende tysk vækst, bliver Bavarian Nordics covid-19 muligheder ringere? Det bliver vendt af Hansen & Larsen i ugens podcast, som selvfølgelig også kommer ind på nyt regnskab fra Novo Nordisk, som der stadig ikke er nogen over eller ved siden af. (link)
1/2 18:00
af Murermester
Den aktie er en skændsel med en ellers rigtig fornuftig strategi og pipeline. Jeg fatter ikke hvorfor ledelsen i det mindste ikke tager bladet fra munden og kommenterer på de ting, der nu smadre aktien. Jeg beder dem ikke om at modbevise noget, blot en kommentar så vi som aktionærer stadigvæk kan se at der er liv i ledelsen.
1/2 18:02
af Mikko
Mon ikke også at det ringer på sidste vers hvis COVID-19 fejler så tror jeg Chaplin er på vej ud. Der trænger til fornyelse i Bavarian også på IR siden
1/2 18:10
af Cupcake
Jo, man må vist godt annoncere efter forsøgspersoner. Her er et eksempel i Uniavisen (link) . Men interessant, at de nødvendige personer er rekrutteret... Mente ellers at manglende forsøgspersoner var årsag til forsinkelsen - men det kan selvfølgelig være i andre lande...
1/2 18:15
af Cupcake
31/1 Airfinity: Roundtable med deltagelse af Bava i går: "RSV: The Next Frontier in Innovation" (link)
1/2 18:32
af Kirt
Murermester: jeg synes ikke man kan klandre ledelsen i Bava. 7-8 opjusteringer, gode regnskabstal og de er jo ikke skyld i at nogle tåbelige lobbyister forsøger at påvirke FDA. Det som kunne være godt vil være nogle gode data eller endnu en ordre.
1/2 18:39
af Kraken23
Kirt, de opjusteringer er kun på grund af MPX som vel ikke skyldes ledelsen :-)
1/2 18:42
af Kraken23
Man kunne måske finder på at bebrejde dem at fabrikken ikke var klar, eller at de ikke have et større lager, mens fabrikken var lukket :-)
1/2 18:55
af Cubinvest2021
@Cupcake (17:10). Da jef tidligere i dag snakkede med Hvidovre spurgte jeg nemlig også, om de havde annonceret og hvorfor man ikke gjorde det så synligt. Fik at vide, at det havde de tidligere gjort. Jeg fik ikke anden begrundelse til udvidelsen af studiet end at man ønskede at gøre den “bedre”(?). Jeg tænker her, at jo flere deltager og data jo bedre. Mere data validerer resultatet uanset hvordan det bliver
1/2 18:56
af Cubinvest2021
Men igen, de sagde, at de allerede havde de deltager, som der var påtænkt fra starten. Så der må foreligge noget data allerede.
1/2 18:59
af Cubinvest2021
Jeg kan ikke se, at ledelsen kan bearbejdes i anden end mere klar kommunikation. De fleste aktionærer forstår ikke halvdelen af hvad alle de fagudtryk betyder. Og når der kommer en så afgørende nyhed som den vi fik i torsdags, så går de fleste i blinde og ved ikke, om de skal sælge alt. IMO
1/2 19:21
af Kraken23
Susinvest, det havde været en naturlig udtalelse, hvis man kaster 800mill efte r et forsøg. Men sådan er vi jo forskellige :-)
1/2 20:43
af Villy
Det er skæmmende, at læse nogle indlæg af nogle “Kloge Åger”, der vil gøre sig bedre vidende end Bavas ledelse - hvis I er så dygtige må I jo kunne få jobs svarende hertil. Indlæg fra Mikko anser jeg for rent spam.
1/2 21:24
af Pensionisten
Hvor mange milliarder, kommer Bavarian ikke til at tjene på Mpox? Efter min opfattelse, nogle stykker. En kæmpe indsats af ledelsen - og ganske givet hele medarbejderstaben. Super godt gået! Og ja, det har, naturligvis, påvirket meget i virksomheden, Men lad dem nu få arbejdsro til at fuldføre opgaverne, de måske er kommet lidt bagud med. Det hjælper ganske givet ikke, at diverse småaktionærer bombarderer IR afdelingen med diverse spidsfindige spørgsmål. Ret enig med dig, @Villy.
Nyeste Først - Ældste Først   Side 470/875