Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
21/9 11:03
af Strøjer
(fort) folk flygte på den korte bane. Så hvad skal der til for at kursen kommer op, og hvorfor skal kursen op ? Folk vil have kursen op fordi de er metaltrætte, og vil ud af aktien. Vi bør i stedet fokusere på at aktien snart kommer til at lægge et større afkast, som kan udbetales i form af udbytte eller tilbagekøb (tilbagekøb, er at foretrække, med alt det metaltræthed som er blandt aktionærerne). Men denne omgang i manegen, bør også kalde på en oprydning i Bavarian, da selskabet stadig (fort)
21/9 11:01
af Strøjer
En søndagstanke: Bare det at en kapitalfond har vist interesse (og som vi ved går efter 20% afkast som minimum), viser hvor lav kursen er. Så vil kursen falde, hvis tilbuddet falder ? Højst sandsynligt. Burde det ? Nej, folk burde have et rationale som siger at når en udefrakommende med et så stort afkast krav finder Bavarian interessant, så er det fordi der er noget at komme efter, og kursen burde stige. Men den falder nok, da der er så meget metaltræthed blandt aktionærerne, at vi ser (fort)
21/9 09:51
af EliotSpitzer
Bavaninvestor - En professionel investor forhandler ikke i al offentlighed. Jeg tror det med tidligere links er mere sekundært.
21/9 07:49
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
21/9 07:19
af bibob
God morgen. :-)
21/9 06:23
af Fandel
Godmorgen...
21/9 06:21
af EliotSpitzer
Godmorgen :-)
20/9 21:47
af Bavainvestor
Når ATP ikke melder så forfærdelig meget ud, så hænger det måske også sammen med, at de vist i hvert fald er investeret i nogle af Nordic Capitals fonde og dermed samarbejdspartner. Tænker ikke det er tilfældet i den specifikke fond til opkøb af BN. Ærgerligt, at det ikke er muligt med småinvestorer direkte i kapitalfonden, for så ville nuværende investorer alligevel få hovedparten af en eventuel upside
20/9 21:41
af Bavainvestor
…efter fx. 5 år med 10 mia.kr fortjeneste, så får managementselskabet omkring 0,4mia.kr og investorerne omkring 9,6 mia.kr. Investorerne er typisk pensionsselskaber som fx. ATP mv.
20/9 21:39
af Bavainvestor
Som jeg forstår kapitalfonde, så får managementselskabet, dvs. partnerne omkring 20% af overskuddet efter, at indskyderne har fået omkring 8% forrentning. Dvs. hvis de sælger BN igen ef
20/9 20:22
af Cupcake
I dag 20/9 og ikke 16/9… S orry.
20/9 17:38
af Cupcake
16/9 LC16 “CEPI-funded study on mpox vaccine” (link) “Artiklen” er meget enslydende til CEPI’s udmelding for ca. en uge siden. (link) Donation af LC16 var i august 2024, altså over 1 år siden. Oplever ordvalget i artiklen “påfaldende”. Ligeså, at disse studier først skal finde sted nu, hvor håndtering af mpox fremadrettet skal håndteres på landeniveau i Afrika.
20/9 10:41
af bibob
Cupcake@ Det undrer mig lidt når man nærlæser dette , at der ikke bliver offentliggjort flere ordrer fra Bavarian
20/9 09:48
af Cupcake
WHO “Mpox external situation report # 58” (link)
20/9 09:36
af Cupcake
Ireland g.d. “Three people infected in first cluster involving potentially more serious strain of mpox virus in Ireland” (link)
20/9 08:42
af Fandel
Godmorgen...
20/9 08:10
af bibob
God morgen. :-)
20/9 06:48
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
20/9 06:32
af EliotSpitzer
Godmorgen :-)
19/9 17:28
af Cupcake
Enig @Strøjer - mente det ikke så 4-kantet... Er overbevist om, at kampagnen er super glad for den hurtige opbakning af tusindvis, “almindelige” aktionærer, hvorfor DAF kan retfærdiggøre deres aktiv deltagelse i processen på vegne af deres medlemmer. Vil opfordre alle, der endnu ikke har registreret sig, at overveje deres position, ved at læse materialet udsendt af Nej tak-kampagnen. “Vores egen Helge” fra ProInvestor har udtalt, at han også har ladet sig registrere efter egen due diligence.
19/9 16:51
af Strøjer
to muchs is never enough i det her tilfælde. Kun 100% ville være grund til at stoppe.
19/9 15:48
af Cupcake
“medlemmer”
19/9 15:47
af Cupcake
Jeg har overvejet, om det forhold, at kampagnen ikke aktivt søger nye medlemmer, kan hænge sammen med, at man vurderer den eksisterende opbakning fra de større aktionærer som tilstrækkelig p.t.
19/9 15:33
af Cupcake
Jeg tolker det som positivt, at Aamund og andre, der normalt ikke holder sig tilbage fra at ytre sig offentligt, synes at være gået under jorden. Geleddene er samlet, en fælles front er under opbygning, og taktikken samt den færdige kampplan er i færd med at blive koordineret i detaljer. Men ja, tålmodighed er en dyd… Dydighed er ikke nemt ;-)
19/9 15:31
af Dusør
Tak I to for altid brugbare svar og oplysninger.
19/9 15:19
af EliotSpitzer
Cupcake - Men du tilførte relevante nuancer. :-)
19/9 15:14
af Cupcake
For langsom på tasterne på mobilen ;-)
19/9 15:12
af Cupcake
Nej tak-kampagnen, hvor Hytting & DAF agerer frontfigurer / koordinatorer, skrev i mail til os deltagere, at de arbejdede på højtryk og ville vende tilbage om 1-2 uger. Når KF offentligt forekommer tavs som graven og i stedet sender bestyrelsen i byen, synes det klogt, at DAF & Co. holder kortene tæt på kroppen.
19/9 15:09
af EliotSpitzer
Dusør — Lars Hytting antydede, at der snart ville komme nyt, men koordineringen er nok mere kompliceret end først antaget. Jeg er dog helt sikker på, at der arbejdes hårdt og aktivt bag kulisserne.
19/9 14:21
af Dusør
Lars Hytting var nok lidt frisk i hans kommentar om at de ville kommunikere i øst og vest. Der dårlig kommet en melding efter gruppen blev etableret. Der er sikkert ikke så meget at melde ud når KF ikke siger noget som helst. Alle venter på KF kommer til lommerne eller aflyser handlen.
19/9 11:52
af bikube
Det kunne være sjovt med en generalforsamling, der fyrer bestyrelsen inden handlen går igennem; men "ting tager tid".
19/9 09:59
af Opportunity
Hvornår hører vi mon noget fra DAF igen - om det er muligt med en extra ordinær generalforsamling - få afsat bestyrelsen - besked om hvor mange procent vi er der takker nej - kan virkelig ikke se hvordan KF kan vinde her.
19/9 08:05
af EliotSpitzer
Og jeg tror ikke jeg behøver at sige noget. Citatet taler for sig selv “ Set fra sidelinjen er to kapitelfonde kommet med et bud på aktierne i en virksomhed. Punktum. Dem, de vil købe af, er voksne mennesker, der frivilligt er gået ind på det kasino, der hedder aktiemarkedet. Man kan tabe, og man kan vinde. Punktum.”.
19/9 07:58
af EliotSpitzer
Interessant citat “Teoretisk set kan aktionærerne sige nej til den kurs, som kapitalfondene har budt for deres aktier – kurs 233. Men i praksis er situationen mere mudret.” - hmm. Så fremover kan kapitalfonde bare bruge børsen som ta-selv bord!
19/9 07:54
af EliotSpitzer
Ja, det kunne det tænkes at der er nogle PR kommunikationsrådgiver for budgiver der arbejde i kulissen her: Klumme: Næste skridt er at aktionærerne i Bavarian Nordic brækker vinduesviskerne på deres egen topledelses firmabiler (link)
19/9 06:34
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen
18/9 23:32
af Strøjer
Husk nu, at de kan ikke lave en rettet emission til underkurs. De skal følge en rimelig kurs i forhold til børskursen. Så ja de kan vande os ud, men de kan ikke formindske vores værdi. Flere penge ind i selskabet, som de køber noget for, giver alt andet mere værdi. Så det er kun hvis i sælger jeres aktier til underkurs, og presser kursen ned, at de kan få held med deres foretagne. Og der tænker jeg at der er flere som nok skal holde hånden under en ordentlig kurs...
18/9 19:42
af Hugininvest
50 eller 60%
18/9 19:42
af Hugininvest
Ro på! De er ikke i nærheden afst opnå hverken 60 eller 60%
18/9 17:48
af MammaMia
@ Bavainvestor 18/9 12:53: Bavarian kan en gang hvert år lave en emission på op til 10 % af den eksisterende aktiekapital – og så vidt jeg husker også som en rettet emissioner – og dermed til dem selv. Dette punkt på dagsordenen bliver i næsten hvert eneste børsnoteret aktieselskab stemt igennem hvert år på generalforsamlingen – som et punkt der ikke er meget debat om.
18/9 14:34
af bibob
Men jeg har været i biotek og Pharma i mange år så der er hård hud på r….
18/9 14:32
af bibob
Ja, Bavarian har slingret rundt i nødsporet i lang tid mens bestyrelsen har prøvet at undgå,investorerne. Nu ser vi resultatet af deres dårlige ledelse.
18/9 14:00
af EliotSpitzer
Invabo - Du kender din egen risikoprofil og du kender dine egne overvejelser om selskabet. Du kan lære og lytte her men selve valget for hvad du gør skal du selv træffe eller tale meden professionel finansiel rådgiver.
18/9 13:24
af Cupcake
Inden tilbudsfristens udløb er det da muligt for KF at hæve tilbuddet med fx 5-10 kr., forlænge tilbudsperioden med 1 måned og samtidigt sænke acceptgrænsen til 67%? - Derved vil KF vel besidde den reelle magt og kunne igangsætte de vedtægtsændringer de lyster? Derfor skal KF helst ikke i nærheden af 60%. Har tillid til, at der arbejdes ihærdigt i kulissen for at sikre, at dette ublu overtagelsesforsøg ikke lykkedes og at der ikke skabes et vakuum, når det falder.
18/9 12:53
af Bavainvestor
Maccoin: En rettet emission er jo step 2 for kapitalfondene, hvis de når over 75% og opkøbet gennemføres. Derved har de netop mere end de 2/3 du skriver og kan køre videre mod 90% og tvangsindløsning ved at gennemføre rettede emissioner til dem selv.
18/9 12:17
af Maccoin
Lidt "forbrugeroplysning" En rettet emission kræver som udgangspunkt vedtægtsændring, da selskabets kapital forhøjes. Ifølge selskabsloven skal sådanne beslutninger vedtages med 2/3 flertal af både de afgivne stemmer og den repræsenterede kapital på generalforsamlingen. Det er således ikke nødvendigvis en simpel operation for de 2 kapitalfonde
18/9 11:35
af bikube
Der vil ikke være tale om tegningsretter, hvis de laver en "rettet emission", bliver dine aktier mindre værd, uden at du kan forsvare dig.
18/9 11:12
af Invabo
Undskyld, er kommet til at poste det samme 2 gange
18/9 11:01
af Invabo
…Vil lige sige, at jeg ikke har noget imod, at kursen falder på baggrund af et fejlet opkøb. Der har man trods alt det store potentiale at se frem til. Jeg synes virkelig det er svært at kvantificere upside og downside.
18/9 11:01
af Invabo
…. Hvis jeg derimod vælger at sige ja, så risikerer jeg vel stadig, at kapitalfondene laver et eller andet krumspring, der gør, at jeg får væsentligt mindre? Hvilket så efterlader mig med den eneste sikre mulighed, nemlig at sælge i markedet inden den 30/9?...
Nyeste Først- Ældste Først   Side 53/874