Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
Q&A med Zealand Pharma, 5 Marts kl 14.00 Læs mere her
9/1 14:17
af ProInvestorNEWS
Kort ugevideo... Trump-trussel, Vestas, Novo Nordisk, Bavarian og Anavex (link)
9/1 13:12
af Vitus
Hvorfor mon short i Bava kke er ført ajour? Går tilbage til 03.01.
9/1 13:12
af Bavainvestor
Bikube: Formuleringen med “bedre end forventet…” blev meldt ud allerede 11. december, da BN fortalte om planerne for aktietilbagekøb. Så det er altså ikke en nyhed i dag, selvom det blev gentaget i dagens meddelse.
9/1 12:56
af bikube
Fandel - Jo den er steget, men kun til lige at dække de sidste par dages fald.
9/1 12:31
af Bavainvestor
Men det er rigtigt, at med det forventelige pæne overskud uanset hvad som må komme i 2025, så bør der være en god bund i aktien på nuværende niveau
9/1 12:30
af Bavainvestor
Der er vel også stor usikkerhed mht hvordan Trump-administrationen ser på BN og vacciner
9/1 12:28
af Bavainvestor
Bikube: Da kursen var oppe i 300 var det på forventning om kæmpestore ordrer til afrika. Der kom kun en ordre på 400m. Det er korrekt, at de har sat produktionen op og kører på fuld kraft nu, men markedet er måske urolige for om der kommer flere ordrer når ordrepipeline ved indgangen til 2025 er leveret - eller om produktionen så blot bliver sat ned igen.
9/1 12:18
af Fandel
Er den ikke oppe med næsten 5%?
9/1 12:01
af bikube
Markedet vil ikke acceptere stigninger - nu er vi tilbage ved åbningen i forgårs. I august var kursen oppe og tangere 300, på forventning om, at forretningen skulle køre, som den gør nu. De laver alle de vacciner, de kan nå, og er endda gået op på treholdsskift, for at følge med. Hvad er det, som markedet ikke tror på ?
9/1 11:55
af EliotSpitzer
Kina bekræfter den første indenlandske klynge af ny Mpox-variant. Bloomberg artikel er her: (link)
9/1 10:23
af EliotSpitzer
Der er kommet lidt nye tal fra WHO på Mpox i Afrika (opdateret 5 januar). Det har været et stort fald i "lab confirmed cases" men det tolker jeg som jule-ferie snarre end udtryk for at voldsom ændring i udviklingen af syge. Der er også en række tabeller hvor sidste rapportering lige nogle uger tilbake. Et vigtigt tal for mig er dog at Kinshasa nu har 1923 tilfælde per 29. dec og 634 nye tilfælde de sidste 6 uger. Det er ikke godt med så meget smitte i en mega-by.
9/1 10:13
af EliotSpitzer
God formiddag :-) Ja, så kom aktietilbagekøb-programmet igang. De starter i mine øjne med at kunne købe ind billigt.
9/1 09:52
af ProInvestorNEWS
Bavarian Nordic: Aktietilbagekøbsprogram udgør ca. 10 % af omsætningen de næste 20 dage (link)
9/1 09:37
af bikube
"bedre end forventet indtjening", det må være over budget, så de tjener rigtig mange penge, modsat hvad markedet tror. Det burde da starte en raket.
9/1 09:34
af ProInvestorNEWS
Aktier/Sydbank: Danske selskabers globale fodaftryk skærmer mod Trumps toldtrussel (link)
9/1 09:30
af ProInvestorNEWS
Bavarian/Nordnet: Aktietilbagekøb kan stabilisere og understøtte aktien (link)
9/1 09:04
af exitnu
Super lige at få det bekræftet :-)
9/1 07:02
af ProInvestorNEWS
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
8/1 06:30
af ProInvestorNEWS
Fra debatten: Hvorfor Marts bliver en god Bavarian måned. (link)
7/1 15:04
af pauly
Sandheden er vel at det egentlig går meget godt for bava´s indkøbte vacciner og pox vaccinerne har et pænt potentiale. Vi skal lige have Chikungunya i mål så ser det da rimeligt lyst ud - alt andet lige.
7/1 13:33
af kkjoel
Og jeg har talt om sammenlignelige stigninger - ikke om 40% på 1,5 år. Jeg behøver forhåbentlig ikke at sende dig tilbage i skole..?! ;-)
7/1 13:29
af kkjoel
Ja, Per har så ikke italesat - som dig - at man akkurat lige så godt kan se på det sidste halve år og læse en nedtrend.
7/1 12:45
af kkjoel
Og læg mærke til osse han refererer til mpox spiken. Det er den langsigtede opbygning af US (og andre landes (med den nye frysetørrede variant, forstås)) pox-lagre, samt salget af nye vacc og produktionsoptimering, der er de vigtige, langsigtede faktorer.
7/1 12:39
af kkjoel
Og ja - Per har en udemærket, afbalanceret kommentar :-)
7/1 12:11
af kkjoel
Men som sagt - du står dig frit at se det sidste halve år som det centrale, toneangivende perspektiv.. dette risikerer dog at lede dig til den helt fejlagtige antagelse at aktien vil "forsætte" nedad. Nu er du i al fald advaret.
7/1 12:10
af kkjoel
Normal bevægelsen det sidste 1,5 år siden strategiskiftet (nu må vi jo se hen ad vejen HVOR meget de vil bruge på R&D.. eller opkøb af vacc (som de i den grad har italesat!)) har været en jævn stigning. Så det er ikke fordi det er sjovere - det er fordi bevægelsen er så tydelig fra okt 23 (130) til nu (200), hvis du kigger på kurven og ved der kom en mpox-udbruds-craze/-spike for 0,5 år siden.
7/1 12:10
af kkjoel
Men præcis disse forhold gør at aktien drøner til vejrs på ingen tid.... OG tilsvarende falder tilbage igen lige så hurtigt når der ikke umiddelbart dumper multiple mega-milliardordrer ind ad døren. Faldet det sidste halve år er bare lykkeridderne der forsvinder igen. Og good riddance! De bringer kun uro.
7/1 12:10
af kkjoel
(Kortsigtet investering er utroligt svært at "kalibrere" korrekt - det er derfor det bedste råd altid har været at investere langsigtet.. eller som de anglofile sir: "time in the market beats timing the market").
7/1 12:10
af kkjoel
Faldet det sidste halve år er jo netop en følge af denne her forbandede mpox-bølgegang.. og omtalt/påpeget af alle danske (og sikkert osse udenlandske) analytikere. Større mpox udbrud m forventninger om kæmpeordrer tiltrækker omgående en masse lykkeriddere, som tror de skal tjene lette og hurtige penge. De færreste får dog solgt på det rigtige tidspunkt(!)
7/1 11:00
af ProInvestorNEWS
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
7/1 08:29
af Bavainvestor
Outlook 2025 bliver særdeles spændende, når det offentliggøres med 2024 regnskabet til marts. Jeg tvivler på, at de tør indregne noget af betydning for afrika. Derudover kan man frygte, at der ikke kommer så meget fra USA, udover de udskudte ordrer. Eventuelle kæmpeordrer fra USA ligger flere år ud i tiden, så hvis markedet udelukkende fokuserer på show me the money kan jeg godt frygte en skuffelse til marts. Chikungunya skulle gerne blive godkendt og forhåbentligt med en priority voucher
7/1 08:22
af Bavainvestor
Kkjoel: Bemærk, at BN fortsat har ambitioner om egen R&D også og har annonceret, at de vil tage projekter i klinikken i nær fremtid. Det bliver spændende hvor mange penge de vil allokere til dette.
7/1 07:46
af ProInvestorNEWS
Danske helårsregnskaber 2024: Fokus på guidance, moderat vækst og fremtidens USA (link)
7/1 07:17
af EliotSpitzer
God morgen :-)
7/1 07:17
af Stroka
God morgen :-)
7/1 06:52
af Fandel
Godmorgen...
7/1 06:09
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
7/1 00:37
af kkjoel
Og de har derefter gennem 24 i stigende grad italesat muligheden for allokering af overskuddet til investorerne (efter gælden fra Emergent- og GSK-købene vil være endeligt betalt midt-25). Og nu senest altså 1. aktietilbagekøb nogensinde (her i Q1). Indrømmet, det er et latterligt lille beløb (150M) og de har ikke tænkt sig at annulere aktierne...... men her skal man forstå det er signalværdien, der tæller: det vil af professionelle investorer blive læst som 1. overskudsallokering af mange!
7/1 00:35
af kkjoel
Derefter (henover efteråret 23) opstartede BAVA sin kommunikation om strategiskiftet, hvor den nye fortælling var, at de fremover ikke ville brænde penge af på at egenudvikle nye vacc, men ville koncentrere sig om produktion og intensiveret salgsindsats (som de har vist sig overordentlig dygtige til!) af deres nyindkøbte vacc. (De har dog holdt døren åben for evt opkøb af senfase/allerede markedsførte vacc - hvilket vel er en god idé, så længe de kan levere hurtig værdiskabelse.)
7/1 00:34
af kkjoel
Jo, Proper - både RSV og COVID-19 vacc røg i skraldespanden hen over sommerhalvåret 23.. (efter at BAVA jo over adskillige år havde brugt mange milliarder på at udvikle dem (samt tidligere andre, fx prostata-kræft-vacc Prostvac i 2010erne) fra bunden).
3/1 22:10
af Jazzz
Meget enig Kkjoel..
3/1 17:55
af kkjoel
Hvis andre vil gå 5, 10 eller 15 år tilbage.. så synes jeg da bestemt de skal gøre det. Og derefter se om det perspektiv ka n bruges til noget. Jeg gætter på: ej ;-)
3/1 17:51
af kkjoel
Så perspektivet hænger sammen med et strategiskift, udmeldt og eksekveret siden efteråret 23. Så nej, ingen tilfældig periode, men nøje hængende sammen med nye udmeldinger...
3/1 17:47
af kkjoel
Faktisk sålænge ledelsen fastholder deres strategi og leverer...
3/1 17:46
af kkjoel
Kurs-forudsigelserne jo blot lidt ekstra nytår-knas og ståhej. Folk har forhåbentlig iagttaget virkeligheden, og derfor forstået argumenterne for casen de sidste 1,5 år.. og adskillige år ud i fremtiden..
3/1 17:39
af kkjoel
Jamen, dem der ikke kan se den gode case udfolde sig... de holder sig da bare ude. Good luck med at finde en bedre investeringscase de nærmeste år.
3/1 17:00
af kkjoel
Nu er den foreløbig steget 40% på 1,5 år. Og flere ting tyder på, at stadigt flere får øjnene op for BAVAs stabilt voksende forretning, både hvad angår omsætning, indtjening ved egenproduktion samt udvalget af vacc. Og senest det bette aktieopkøb: det første signal - hvordan kan man vel tro andet - på en ny æra med regelmæssige aktieopkøb og udbytter. Så det er vel ikke for meget at forvente lignende stignings-takter de kommende år......
3/1 16:37
af kkjoel
Ok, vi synger da alle ja-tak-kursraket, hvis der pludselig kommer vestligt/globalt udbrud af ny variant (som i 22), eller kæmpeordrer fra rige vestlige lande/orga. (der pludselig måtte ville donere store mængder moderne vacc til Afrika). Men grundforretningen er den vigtige. Og den man allerede for 1,5 år siden kunne se i støbeskeen.
3/1 16:27
af kkjoel
Og Godt nytår til alle, inkl Match! Vi er jo nogle stykker, der i hvert fald siden efteråret 23 (kurs 140) har fastholdt, at BAVA var slået ind på en ny vej.. og at det ville blive meget lønsomt at købe position med lang horisont. Som alle herinde efterhånden er klar over/må kunne indse, så er mpox udbruddene/-kurssvingene i virkeligheden bare krømmel på toppen. Det er grundforretningen af rejsevacc, samt pox/mpox i sin form af Public Preparedness - der giver den stabile, voksende forretning.
3/1 16:18
af kkjoel
@Kirt - attraktionen ved aktieopkøbet skyldes noget man kalder..... signalværdi.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 6/767