Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
26/1 14:11
af Tyndeejner
Gør min ondt at høre om din datter @jkj - men investorerne syntes at dele din begejstring omkring Zeal.
26/1 14:13
af Bananfluuen
Barsk melding jkj, det gør mig virkelig ondt at læse. Jeg er selv investor i ZP og er enig med Jefferies - i potentialet. Jeg synes ZP har oppet sig mht. informationsdeling til deres investorer og jeg har ZP som en af mine 2018 raketter.
31/1 18:14
af GeorgeBest
31/1 18:41
af KayJay
Kan ikke tyde udmeldingen er han selv gået? Der er ikke nogen udtalelse fra ham selv
31/1 20:44
af BioBio
BNs egen nyhed hedder: "Bavarian Nordic Announces the Planned Departure of Chief Financial Officer, Ole Larsen". "Planned" lyder lidt som, at de er nået til fælles enighed.
31/1 21:36
af KayJay
Ja eller at det er bestyrelsen der har planlagt det
5/2 10:24
af MrEbbe
Hvorfor er det vi ser de her markante fald i BN? For det kan da umuligt være dollar svækkelse alene, er det mere generelt at det er biotek der får kniven for tiden?
6/2 23:16
af Darvin
7/2 13:16
af nik_hs1990
Bavarian stiger pænt idag efter positive fase 3 data.
7/2 13:16
af nik_hs1990
Hvad siger i til Zealand royalty Q4?
9/2 13:59
af BioBio
BN udtaler sig til Medwatch om fase 3 med Imvamune : (link)
10/2 12:32
af nik_hs1990
Spændende.
10/2 12:33
af nik_hs1990
Mon ikke vi snart hører noget om kombi i Prostvac.
10/2 12:33
af nik_hs1990
Lidt skuffende Suliqua salg i Q4, men mon ikke 2018 bliver året hvor Sanofi får skudt gang i salget.
16/2 01:04
af nik_hs1990
16/2 01:04
af nik_hs1990
Måske Sanofi er ved at få sparket gang i Suliqua salget?
16/2 09:03
af Tyndeejner
Det må man da håbe, jeg syntes ikke deres indsats har været helhjertet.
16/2 13:40
af Bananfluuen
16/2 13:40
af Bananfluuen
Har ikke adgang til at læse artiklen, men hvis det ser grumt ud for Novo Nordisk, gør det nok også for Sanofi (ZP..)
16/2 14:09
af nik_hs1990
Ja rabatterne er nok for store til at det skæpper i kassen.
23/2 08:28
af Tyndeejner
ZP: Fandt denne på EI, (link) tingene tager tid.
26/2 13:23
af nik_hs1990
26/2 13:23
af nik_hs1990
God Bava nyhed :)
1/3 14:58
af MrEbbe
Shorterne forsvinder stille og roligt i BN (link)
1/3 16:54
af BioBio
BNs nyeste CV301 forsøg er nævnt her: (link)
5/3 08:29
af Sukkeralf
5/3 12:41
af BioBio
@Sukkeralf. Her er originalartiklen: (link)
5/3 17:04
af MrEbbe
Ligger I og bundfisker BN på de her niveauer? Jeg solgte ud i min portion før prostvac nyheden og nu overvejer jeg om jeg skal samle op igen
6/3 00:34
af BioBio
@MrEbbe, hvilke kurstriggere tror du på? Eller er det rent TA? Vi kommer indenfor de næste 4 måneder til at se (negative) data fra Prostvac fase 3, og de første AE/PSA data på Prostvac+nivo. Desuden kommer der også en undervurderet svær test med boosterstudiet med MVA-BN RSV, som kan brække halsen på deres RSV-vaccinehåb.
6/3 16:01
af Vester
6/3 17:04
af bikube
Good News - kan vi så holde den over kurs 250 resten af denne uge, så må vi se, hvad der sker på mandag, hvor Bava kommer med
6/3 17:05
af bikube
regnskab. Det ser ud til, at shorterne endelig er på vej ud, så det ser da lyst ud.
6/3 17:56
af BioBio
"Tidligere offentliggjorte resultater fra challenge-forsøg med RSV i mennesker har vist, at tilstedeværelsen af IgA antistoffer i slimhinderne hænger sammen med graden af beskyttelse hos personer, der ikke udvikler RSV-symptomer[1]." Dette er forkert. Artiklen viser slet ikke noget om, at IgA korrelerer med symptomer.
6/3 18:41
af Vester
BioBio, har forsøgt at læse ref[1] studiet, men er langt fra kvalificeret til at forstå resultaterne 100%. Men for mig hænger Bava's statement meget godt sammen med første sætning under "Discussion": In this study, we show that mucosal IgA titers are predictive of susceptibility to RSV infection
6/3 18:42
af Vester
link til ref [1] (link)
6/3 18:45
af Vester
Tænker du måske på tidligere studier? Fra ref [1]: A previous study examining the protective role of RSV-specific antibodies during experimental human RSV challenge (38) showed that serum neutralization and IgG titers against F protein were both significantly higher in those remaining uninfected, whereas no difference was seen in nasal IgA titers. The reasons for the discrepancy between those results and our present findings may be methodologic
6/3 18:47
af Vester
...in the earlier study, a different method of nasal lavage was used, resulting in a more dilute sample and average twofold to threefold lower nasal IgA titer. The normalization according to total protein content may also have led to underestimation of true IgA level.
6/3 19:40
af BioBio
@Vester. Jeg synes, at vi skal holde den gode tone, og ikke antage at nogen er dumme eller inkompetente. Ang. ref 1 studiet, så viser de ikke, at der er en sammenhæng mellem RSV-symptomer og IgA. De viser til gengæld, at der er en sammenhæng mellem nasal IgA og evnen til at detektere RSV via PCR i næseskyld. Der er en kæmpe stor forskel. Sig endelig til hvis du har spørgsmål, eller ikke er enig. Jeg vil gerne blive klogere gennem en faglig og venlig diskussion.
6/3 19:41
af MrEbbe
@biobio Jeg tror på deres vaccine platform. Det er der jeg har mine forhåbninger. Samtidig med at RSV, ser spændende ud, men også deres ebola, og hele det samarbejde de har med den amr. regering
6/3 19:41
af MrEbbe
Det synes jeg vidner om tillid
6/3 19:42
af MrEbbe
Prostvac er jo nedskrevet til et rent nul, så nu kan der kun komme positivt ud om det, det kan i hvertfald ikke overraske negativt. Så er spg. bare om den virker bedre i kombi? og det bliver i det hele taget rart at de selv kommentere det fyldestgørende
6/3 19:46
af MrEbbe
Jeg tror ikke på den mere må jeg sige.
6/3 19:52
af BioBio
@MrEbbe. Helt enig i, at der kunne ligge upside i Prostvac i kombi. Problemet er bare, at de vigtigste resultater ligger 1½ år+ ud i fremtiden (stadig uvist helt hvornår da de to BMS kombi studier stadig ikke er fuldt enrolled). De eneste resultater vi kommer til at se indenfor de næste 4 måneder er Prostvac+nivo i en prostataindikation, som de slet ikke går efter og kun data fra 10-12 patienter. Dette kunne dog blive positivt, da Gulley allerede har vist, at det virker i 1 ud af 2 af de 10 .
6/3 21:52
af MrEbbe
Ja, men det er jo lige det. BMS er jo en anden partner men jeg aner det virkelig ikke for at være ærlig.Jeg er ikke læge, og har ingen forudsætninger for at vurdere det korrekt.
6/3 21:53
af MrEbbe
Så derfor overvejer jeg at købe lidt op, og så sælge dem om 5 års tid, men spørgsmålet er om det skal være nu. eller om man skal vente til den turbulens der normalt kommer i løbet sommerren.
6/3 23:04
af Vester
@BioBio, jeg tror du misforstod mit første opslag. Jeg prøvede at sige at JEG har forsøgt at læse ref [1] studiet, men JEG er langt fra kvalificeret til at forstå resultaterne 100%. Beklager min dårlige kommunikation, jeg forsøger på ingen måde at tale ned til dig eller andre. Jeg er stor fortaler for god tone og saglig diskussion.
6/3 23:19
af BioBio
@Vester, helt i orden. Det kan jeg godt se nu :) Ofte er man i RSV vaccinesammenhæng interesseret i at mindske RSV symptomerne, da de er forbundet med øget dødelighed. Derfor er det en klar overtolkning fra BNs side at sige, at der ud fra det anførte studie er evidens for, at øget nasal IgA giver færre RSV symptomer. Overordnet set ser jeg det som en neutral nyhed og (endnu engang) som bejleri til en RSV partner.
7/3 00:14
af Vester
@BioBio, tak for uddybning. Er stadig ikke helt overbevist. ref [1] studiet viser vel (så vidt jeg kan læse mig frem til) at en hvis niveau af IgA tilstædeværelse i slimhinderne indikerer modstandsdygtighed overfor RSV infektion. Og BN påpeger så at samme niveau er målt efter vaccination med MVA-BN RSV.
7/3 08:41
af Sukkeralf
Følger ikke lige med i RSV´en, men her lige en kommentar i firstword:
7/3 08:41
af Sukkeralf
Nyeste Først - Ældste Først   Side 64/670