Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
20/6 10:39
af TheNote
Iøvrigt er der normalt 2 såkaldte death cross. Det ene .. det lille .. er ma20 der nedkrydser ma50 og det andet, store, er ma50 der nedkrydser ma200. Vi er ikke i nærheden af nogen af delene.
20/6 10:36
af TheNote
Nu ER macd faktisk bundvendt, så en test af dine niveauer vil kræve en ekstra indsats fra sælger side. Og det kan man jo aldrig afvise. Men i et naturligt statiistisk forløb vil kursen stige herfra. Hvad markeds partnerne så gør for at tilpasse TA til deres formål - det må vi jo se.
20/6 09:58
af JR70
MA9 er på vej ned gennem MA50 og MA100. Det er vist det der kaldes Death Cross Hvis ikke MA9 preller af, så skal den lidt længere ned. omkring 150-152 , måske 145?? .. Sidst var det ca. 143. (link)
20/6 09:21
af TheNote
Graf: (link)
20/6 09:20
af TheNote
Først og fremmest tænker jeg at dette spil drejer sig om rå kapital-magt. Efter 10 negative dage i træk ( nærmest rekord ) er macd nu ved at bundvende. Og Kraken - jeg tænker du har ret et godt stykke hen ad vejen. Men med den marginal de kommer ud med, så skal vi godtnok mange cykler igennem inden dette cirkus er slut - lol ! Men .. jeg ser sådan på det nyhedsstrømmen gennemgående er vendt fra negativ til positiv. Og derfor slutter festen for shorterne snart. Men sprælle .. det gør de sku´.
20/6 09:16
af Kraken23
Det går så at mange daytrader, ofte tror at nu bryder den og stiger til himlen:-)
20/6 09:09
af Kraken23
Umiddelbart ser det ud til at shortere lukker ned, ved at købe tilbage indtil kursen når 170-180, så sælger de igen marginalt indtil omkring 105-155, og så dan bliver det nok ved indtil de er helt ude??
20/6 09:00
af 3kilofisk
Hvad er personligt? Og sådan er det ikke ment uanset. Men fakta er at shorterne må gå ud fra, at der stadig er masser af rigtige aktionærer som vil sælge til dem, men det anser du nærmest som udelukket. Jeg har her set tusindvis af bud på at shorterne tager fejl og er på vej til at blive squeezed, men det sker jo nærmest aldrig.
20/6 08:51
af TheNote
Jeg er vant til at du kommenterer negativt på stort set alt jeg skriver, men den personlige del af din kommentar finder jeg både fejlagtig og upassende.
20/6 08:15
af 3kilofisk
Dem, der shorter en aktie, gør det vel, fordi de forventer, at nogle vil sælge dem aktien, endda endnu billigere, for ellers kan de jo ikke tjene penge. Så du må tro shorterne er dumme. Det er de måske også, selv om ikke meget tyder på det.
20/6 08:00
af TheNote
Shorterne måtte igår løfte deres short 3 gange for at opnå dagens resultat, hvilket jo indikerer at der ikke er flere "normale" sælgere tilbage. (link)
20/6 07:05
af Stroka
God morgen :-)
20/6 06:50
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
20/6 05:55
af Fandel
Godmorgen...
19/6 22:09
af Enkommentar1
Korrektion det er ikke CPR men CVR systemet
19/6 22:08
af Enkommentar1
En ting mere - er der ikke et sted hvor man kan se hvad der bliver solgt af vaccine i USA - mener der før han været nogle som har haft adgang til sådanne informationer. Hvis der nogle som har viden på dette kunne det været ekstrem interessant at se M-pox. Personlig tror jeg der er kraftig salg af dette i disse LBBT kredse..
19/6 22:05
af Enkommentar1
Lidt interessant data - på cpr systemet kan man se hvor mange ansatte der er på virksomheder i Danmark - Kikke vi på Bavarian havde de i december 836 årsværker, januar 832 årsværker februar 837 årsværker, marts 925 årsværker.. I Marts 2023 var de 709 årsværker.. Jeg tolker det positivt at der er gang i forretningen samt produktionen.
19/6 16:46
af Finansmanden
glæder mig over at det dag for dag bliver mindre og mindre jeg taber kr. og øre mæssigt :-)
19/6 12:45
af WorkTrader
...og apropos 'Rising mpox concerns prompts experts' recommendation for vaccine' (link) - all summer prides på vej, så er jeg virkelig spændt på, om der lurer en overraskelse i det nye ben, det private salg. her til Q2..men på den anden side er vaccinerne fra det offentlige jo stadig gratis...så stigma kontra penge bliver afgørende. Vel også grænseløbere sydfra må man formode...
19/6 12:13
af WorkTrader
..Vel kun forpligtet, hvis det påvirker prognosen. Men derfor skal de nok melde det, hvis ordren er 100mill+, eller markerer en ny kunde, organisation eller område. Enig, kunne være dejligt snart at få lukket hullet i prognosen, som vel er shorternes sidste bastion, og formentlig årsag til den lave købsinteresse...og dermed endnu lettere spil for shorts. Men KUN et spm om kort tid i min bog :-)
19/6 11:41
af askehans
Puha, den siver og siver og siver. Er BN egentlig forpligtet til at give informationer om ny ordre over en vis sum? Synes det er underligt med al den snak i mange dele af verdenen om stigning i mPox at der ingen ordre kommer til BN :(
19/6 08:39
af TheNote
Godmorgen, - (link)
19/6 05:33
af Fandel
Godmorgen...
17/6 17:07
af Kraken23
Jeg tror man skal se mere overordnet på tillid. Hvis kursen kan bruges som tillidsbarometer, så er der ikke sket noget positivt mrd den siden de skrottede projekter sidste år. Og det på trods af et positivt resultat på chikungunya, rekord overskud, kapitaldagene, selv meddelelse idag rukker ikke noget. Der er kun en ting der tæller nu ,,,ordre
17/6 16:34
af Strøjer
Ang. tillid til ledelsen. Hvornår har ledelsen sidst ikke leveret på udmeldte finansielle data ? (ja deres compounds har fejlet, men hvordan med deres økonomiske data ?)
17/6 16:26
af JR70
Bavarian Nordic indsender registreringsansøgning for chikungunya-vaccine til de amerikanske sundhedsmyndighede -- (link)
17/6 15:48
af Kraken23
3kilofisk, du har ret, og der er ingen der kender fremtiden. Som jeg læser de store udsving er at der er stor usikkerhed omkring hvad den skal koste, og dette bliver afgjort hvis / efterhånden der kommer større ordre på koppevaccine. Indtil da er det ret lotteri hvor kursen er.
17/6 15:44
af Match
ikke kan falde markant på f.eks. nedjusteringer. Men BN er noget helt særligt plus den dynamik der nu kommer ind i aktien, fordi de garvede BN-aktionærer har gennemskuet shorternes adfærd: ved kurs 180-182 kr. er det tid til at sætte nye shorts og på en eller anden måde sænke kursen. Lad os nu se, om ikke kurs 151-152 kr. igen bliver vendepunktet. Jeg har aktier i BN, men er også træt af mønstrene.
17/6 15:41
af Match
På den anden side kan det være interessant at sammenligne kursudviklingen over de seneste 6 måneder for de mest shortede aktier i C25. Chemometec, ISS, GN og Netcompany. Der er ingen, der udviser så markante vedvarende op- og nedture som Bavarian Nordic. Det vil være mit gæt, at et volatilt selskab som BN, der er afhængig af ret store ordrer for at fastholde guidance, er meget lettere at shorte med gevinst end de øvrige selskaber med stabile indtægter. Det betyder dog ikke, at de andre selskaber
17/6 15:39
af 3kilofisk
Enig, kraken. Bare en dårlig ide at være for skråsikker mht værdi. Man bør altid være forberedt på at andre kan have et andet syn herunder at de kan finde på at handle aktien af alle mulige og umulige irrationelle årsager, som kan give irrationelle(?) udsving. På den korte bane kan alle aktier opføre sig mærkeligt, men er der reel værdi, så skal den nok komme til udtryk på et tidspunkt. Handler kun om tålmodighed.
17/6 15:36
af Kraken23
Markedet er der hvor aktier handles, og det er nede 22% siden sidste år og 12% den sidste måned.
17/6 15:22
af TheNote
Jojo .. hvem så lige "markedet" er i dette tilfælde. Og hvad den konkrete agenda er. Men det får stå åbent.
17/6 14:58
af Kraken23
Man kan jo lave alle de beregninger man vil og alle mulige grafer om fremtiden. Men hvis spørgsmålet er hvorfor ligger kursen hvor den gør, må man jo spørge sig selv om markedet tror det samme som en selv og hvis ikke hvem har så ret :-) ... iøjeblikket ser det ikke ud til at markedet tror på ledelsen ( sådan tolker jeg det), hvis ledelsen levere hvad de lover kommer kursen vel op igen
17/6 14:48
af WorkTrader
..og man kan jo også lige løfte blikket og se på sektoren pt...der rokeres.
17/6 14:46
af WorkTrader
...det er bare at skovle til sig, enig.
17/6 14:44
af Strøjer
Her er en anden lille beregning: børsværdi 12,8 mia, Egenkapital 10,2. Pris for fremtidig cashflow. 2,6 mia.... OK, Strøjer, hvad så med immatrielle anlægsaktiver, det er jo fugle på taget. Jeps, der er for 6,4 mia. men her er 320 mio kr i afskrivninger. så hæves resultatet med 320. eller for 2024 et overskud på 1,3 mia kr. som du betaler 8 mia for. 2025 bliver formentligt på 2 mia hvis ikke mere. Altså en afbetaling på ca. 4 år.....
17/6 14:39
af WorkTrader
Bevar nu overblikket. Ekstrem lav omsætning, hvor shortinteresser skubber til. Procenten stiger igen. Som det altid har været. Slet ingen grund til bekymring om ordresituationen. Chaplin har tidligere i år udtalt, at der produceres jynneos på fuld skrue. Så der kan leveres, når ordrene kommer, som BAVA ved, de gør. Også selvom vi når helt til Q3 uden ordrer. Men jeg er helt overbevist om det bliver før. Jeg regner med mindst en opjustering i år. Bava når altid i mål med deres estimater. Imho.
17/6 14:30
af TheNote
I min bog en noget primitiv binær tankegang. Absolut ikke personligt ment !
17/6 14:18
af Kraken23
TheNote, PC har jo sat dato på at ordrene kommer i 2024, i og med han har lagt det ind i budgettet. Det er helt sikkert at kursen ryger ned hvis de ikke kommer i mål med budgettet, uanset han så lufter andre muligheder i et interview.
17/6 14:14
af 3kilofisk
Hver gang kursen rød, så kommer den samme evindelige forklaring om manipulation etc. Den holder ikke. Det er noget pjat.
17/6 14:04
af TheNote
Uden at jeg konkret kan greje det, vil jeg påstå at BAVA manipuleres i udstrakt grad.
17/6 14:02
af TheNote
Alene med den måde sælgerne har ageret har de tabt pænt mange millioner, medmindre da, de har nogle short eller certifikater til at ligge i den anden ende.
17/6 13:50
af TheNote
Det er jo ikke op til Chaplin at sætte dato på. Den mulighed er jo ikke forelagt. Så, hvis salget er baseret på det så har køberne da oprindeligt da misforstået casen. Men nu er det jo ikke første gang aktien opfører sig mildest talt volatilt. Hvor ligger afkastet af de voldsomme kursbevægelser. Det ser jo ikke ud til at være i det vi kan se. Det giver ingen mening. Er det en kombi operation af en given slags ? Jeg kan ikke se det skulle være "normal" køb/salg af aktier. Der må ligge noget andet
17/6 13:38
af Kraken23
Tror du har ret, i samme interview siger PC også at ordrene måske først kommer i 2025, så lidt af en helgardening der bidrager med mere usikkerhed, istedet for at mindske den.
17/6 12:39
af Cubinvest2021
Jeg tror, at det er mere simpelt end alt det. Ledelsen har udmeldt en guidance for 2024 og vi nærmer os slutningen på H1 uden at der er kommet de store ordrer, som skal retfærdiggøre den guidance. PC har selv udtalt, at han ikke "sveder endnu" og det sagde han vist i maj måned. Så markedet reagerer åbenbart på det?
17/6 11:35
af JR70
De har sikkert op til flere konti i forskellige større banker i verden, og flytter simpet rundt på aktierne på Deres respektive konti, uden nogen har mulighed for at både gennemskue og få indsigt i systemet. Vi har ingen indflydelse på kursdannelsen, men kan blot stå på elle af toget. .
17/6 11:23
af TheNote
Helt enig Strøjer. Det er dybt besynderligt hvad der foregår. Har overvejet om man skal kontakte Finanstilsynet for at se om der foregår noget "dark pool" trading. Omvendt kan det også bare være nogle Saudiske milliardærer der hygger sig i deres fritid. Men kursen giver ingen mening. Nuts !!
17/6 11:12
af Strøjer
Udmeldt Ebitda i snit 1250 - afskrivninger -550 (2023 tal), opbygning af yderligere lager, som kan sælges næste år, men som fratrækkes i år = et ekstra overskud på ca. 300 mio kr. som kommer i 2025. = bundlinie ca. 1 mia / 5% (afkastkrav) = 20 mia / ca. 80 mio aktier = kurs 250. Og her er der ikke engang tale om at vi kigger ind i 2 godkendelser.... De er skøre de romere....
17/6 11:08
af Strøjer
En stille beregning herfra, som er så basal at det næsten gør ondt.
17/6 07:00
af ProInvestorNEWS
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
Nyeste Først- Ældste Først   Side 8/669