Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
24/11 16:12
af Nickstar
24/11 16:12
af Nickstar
interessant
24/11 10:04
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det er så lidt. Har været samme sted som du mange gange gennem årene.
24/11 09:59
af Nickstar
De ka ligge så længe det tar :) og tak igen. Rart med lidt opbakning herinde :)
24/11 09:36
af Helge Larsen/PI-redaktør
Sluk computeren og nyd det gode vejr.
24/11 09:35
af Helge Larsen/PI-redaktør
Dine positioner er oplagte langturskandidater. Så med mindre du har investeret for lånte penge, gearet eller penge du skal bruge inden for en kort tidshorisont så er mit råd at du ikke fokuserer på de daglige udsving.
23/11 21:48
af Nickstar
Jamen jeg ligger med tab, og rykket noget den sidste måned, og endnu mere efter igår med gen og Zealand, men det holdt desværre kort tid. så faldene idag i dem og laks satte min tålmodighed på prøve
23/11 21:42
af Helge Larsen/PI-redaktør
Netop Ulmeister.
23/11 21:37
af Ulmeister1
Flere af selskaberne har været i All time high i løbet af de seneste dage. Intet unaturligt i fald i ny og næ, som Helge nævner.
23/11 21:32
af Helge Larsen/PI-redaktør
Hvad er du frustreret over. Se på stigningerne i kursen i år og den seneste måned. Løb alle selskaberne igennem.
23/11 17:22
af Nickstar
Du har altid de positive briller på Helge:) rart når man er lidt frustreret
23/11 17:18
af Helge Larsen/PI-redaktør
Aktier svinger op og ned - også i en lang stigende trend.
23/11 17:17
af Nickstar
iPhone :/
23/11 17:17
af Nickstar
Ræson
23/11 17:16
af Nickstar
Tingene for tiden
23/11 17:16
af Nickstar
Der er ik rason i ting Sku man ik mene det er i denne tid indtil dec at de sku nå ,ATH? Det er vel højsæson nu?
23/11 17:15
af Helge Larsen/PI-redaktør
Ingen grund til at dvæle ved de daglige bevægelser i laksesektoren med mindre man er daytrader. :-)
23/11 17:10
af Standstill
Det tror jeg ikke. Men jeg aner ikke hvorfor alle laks har kurs sydpå. Når analytikere ikke ved hvorfor noget falder skriver de altid at fald skyldes gevinsthjemtagning.
23/11 16:58
af Nickstar
Er det SSC der trækker de andre med ned?
23/11 15:06
af Standstill
Lakseselskap taper store beløp. (link)
23/11 14:15
af Standstill
"Mortalities in Q3 2016 will have an impact on future as well as current harvest volumes" "A number of insurance claims are pending with respect of these exceptional mortalities" Jeg synes det er for dårligt de ikke oplyser klart hvad der er sket.
23/11 14:09
af Standstill
"is currently under investigation" Det er i Q3 blevet til "exceptional mortalities" men ingen forklaring ! Stigende omkostninger og forklaring er "unprecedented levels of mortality" men igen ingen svar på hvad der er sket.
23/11 14:09
af Standstill
Scottish Q3. Resultat før skat på minus 12,5 mill £. Nedjustering igen af biomasse for 2016, fra 26.000 til 25.000 tons. Hvilket vil være 569 tons mindre end 2015. Ved sidste årsregnskab guidede de slagte volume for 2016 på 30.000 tons. Nu skriver de at 2017 vil være på line med 2016, men hvad betyder det ? De har også snakket om 35.000 tons. Det er uklart for mig hvad de mange fisk de har mistet er døde af. Synes ikke de skriver noget om det. I Q2 skriver de om det store tab på Hebriderne
23/11 11:26
af Robinj
Helge hvad er din mening om SSC regnskabet ?
23/11 10:42
af Rønbo
SSC bliver straffet pt, nu nede med 1 nok
23/11 10:41
af Rønbo
22/11 20:42
af Standstill
Kg. pris steget pænt i uge 46 til ca. 67 kr.(link)
22/11 13:41
af Nickstar
21/11 18:22
af Standstill
Samt Bakkafrost.(link)
21/11 18:20
af Standstill
Og Marine Harvest. (link)
21/11 18:18
af Standstill
Købsanbefaling Grieg og Salmar. (link)
21/11 17:48
af Ulmeister1
Så det reelle fald er 0,6 % i dag.
21/11 17:47
af Ulmeister1
Ja, Grieg handler ex udbytte på 1 NOK i dag.
21/11 12:24
af Nickstar
Er det pga udbytte Grieg daler lidt idag?
20/11 01:18
af Standstill
alt efter udvikling af spotpris fremadrettet.
20/11 01:18
af Standstill
Mange tak Helge, dit link føjede et væsentligt element til viden om priser, nemlig forward priserne. Det bliver bestemt en side jeg vil følge. Det ser rigtig godt ud med forward priser over 70 kr foreløbig helt frem til juli 2017. Indtil nu har der kun været 7 uger (juni/juli) i 2016 med priser på eller over 70 kr. Så er spørgsmålet hvor stor en andel af samlet salg der bliver indgået på forward af de enkelte selskaber og om det næste år viser sig at være en fordel eller en ulempe,
19/11 22:26
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det vigtigste er blot, at se hvilket niveau lakseprisen holder sig i. Ugesvingninger betyder kun noget for de kortsigtede tradere.
19/11 22:24
af Helge Larsen/PI-redaktør
Bortset fra det så er detaljeringsgraden ikke så vigtig i relation til aktiekurserne.
19/11 22:23
af Helge Larsen/PI-redaktør
Jeg bruger (link)
19/11 17:17
af Standstill
19/11 17:16
af Standstill
I dette link Fakta om oppdretterpris (spot) og eksportpris/SSB. kan læses fakta om opdrætter pris, spot og eksportpris.
19/11 17:15
af Standstill
Har lært mere nyt i dag. Aslak var så venlig at gøre mig opmærksom på denne side. (link) I dette link er der øverst en "pris til opdretter" hvilket som jeg forstår det er det samme som spotprisen. Der er derfor mere info her end på fish.no og ssb.no, da disse sider kun giver oplysning om eksportprisen der ikke skelner mellem spot- og kontraktpriser.
19/11 17:14
af Standstill
Onsdag kan vi se kg. pris fra forrige uge på f.eks fish.no og ssb.no. De priser Ilaks oplyser om fredagen er priser på fisk der skal leveres den følgende uge. Der var jeg ikke skarp og troede at det var indeværende uge. Så endelige priser onsdag i forhold til oplysninger fra Ilaks om fredagen er altså først tilgængelige 1½ uge efter på ovennævnte links. Morale. læs altid det med småt. Ilaks skriver det temmelig tydeligt i deres fakta boks, ikke desto mindre har jeg ikke forstået det før nu.
19/11 17:14
af Standstill
Tak og bestemt også mit indtryk af Aslak.
19/11 09:32
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godt gået Standstill..Aslak er en flink fyr.
18/11 18:43
af Nickstar
Det super Standstill :) godt initiativ
18/11 16:42
af Standstill
Et lille ups ændre selvfølgelig ikke på at Ilaks er en super avis og en stor hjælp til at være opdateret på laks :-)
18/11 16:24
af Standstill
De havde også uge 46 med og der bliver kg pris ca. 65 kr. pr. kg.
18/11 16:17
af Standstill
Ilaks har svaret mig og har nu rettet overskriften.
18/11 15:42
af Standstill
Har skrevet følgende til redaktionen på Ilaks. Kære redaktion Jeg vil gøre opmærksom på at denne overskrift i jeres artikel i dag er forkert. "Full stopp efter to ukers prisløft" Priserne er faldet og ikke steget som i skriver de sidste to uger. Uge 43, 61,50 kr, uge 44, 60,75 kr, uge 45, 59,63 kr se (link) Mvh .....
Nyeste Først- Ældste Først   Side 148/178