Laks
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Hansa Biopharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Shipping
Laks
OLIE OG GAS
Vestas
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
|
24/11 16:12 af Nickstar |
|
|
|
24/11 16:12 af Nickstar |
interessant
|
|
24/11 10:04 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er så lidt. Har været samme sted som du mange gange gennem årene.
|
|
|
24/11 09:59 af Nickstar |
De ka ligge så længe det tar :) og tak igen. Rart med lidt opbakning herinde :)
|
|
24/11 09:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Sluk computeren og nyd det gode vejr.
|
|
24/11 09:35 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Dine positioner er oplagte langturskandidater. Så med mindre du har investeret for lånte penge, gearet eller penge du skal bruge inden for en kort tidshorisont så er mit råd at du ikke fokuserer på de daglige udsving.
|
|
|
23/11 21:48 af Nickstar |
Jamen jeg ligger med tab, og rykket noget den sidste måned, og endnu mere efter igår med gen og Zealand, men det holdt desværre kort tid. så faldene idag i dem og laks satte min tålmodighed på prøve
|
|
23/11 21:42 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Netop Ulmeister.
|
|
|
23/11 21:37 af Ulmeister1 |
Flere af selskaberne har været i All time high i løbet af de seneste dage. Intet unaturligt i fald i ny og næ, som Helge nævner.
|
|
23/11 21:32 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hvad er du frustreret over. Se på stigningerne i kursen i år og den seneste måned. Løb alle selskaberne igennem.
|
|
|
23/11 17:22 af Nickstar |
Du har altid de positive briller på Helge:) rart når man er lidt frustreret
|
|
23/11 17:18 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Aktier svinger op og ned - også i en lang stigende trend.
|
|
|
23/11 17:17 af Nickstar |
iPhone :/
|
|
|
23/11 17:17 af Nickstar |
Ræson
|
|
|
23/11 17:16 af Nickstar |
Tingene for tiden
|
|
|
23/11 17:16 af Nickstar |
Der er ik rason i ting
Sku man ik mene det er i denne tid indtil dec at de sku nå ,ATH? Det er vel højsæson nu?
|
|
23/11 17:15 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Ingen grund til at dvæle ved de daglige bevægelser i laksesektoren med mindre man er daytrader. :-)
|
|
|
23/11 17:10 af Standstill |
Det tror jeg ikke. Men jeg aner ikke hvorfor alle laks har kurs sydpå. Når analytikere ikke ved hvorfor noget falder skriver de altid at fald skyldes gevinsthjemtagning.
|
|
|
23/11 16:58 af Nickstar |
Er det SSC der trækker de andre med ned?
|
|
|
23/11 15:06 af Standstill |
Lakseselskap taper store beløp. (link)
|
|
|
23/11 14:15 af Standstill |
"Mortalities in Q3 2016 will have an impact on future as well as current harvest volumes" "A number of insurance claims are pending with respect of these exceptional mortalities" Jeg synes det er for dårligt de ikke oplyser klart hvad der er sket.
|
|
|
23/11 14:09 af Standstill |
"is currently under investigation" Det er i Q3 blevet til "exceptional mortalities" men ingen forklaring ! Stigende omkostninger og forklaring er "unprecedented levels of mortality" men igen ingen svar på hvad der er sket.
|
|
|
23/11 14:09 af Standstill |
Scottish Q3. Resultat før skat på minus 12,5 mill £. Nedjustering igen af biomasse for 2016, fra 26.000 til 25.000 tons. Hvilket vil være 569 tons mindre end 2015. Ved sidste årsregnskab guidede de slagte volume for 2016 på 30.000 tons. Nu skriver de at 2017 vil være på line med 2016, men hvad betyder det ? De har også snakket om 35.000 tons. Det er uklart for mig hvad de mange fisk de har mistet er døde af. Synes ikke de skriver noget om det. I Q2 skriver de om det store tab på Hebriderne
|
|
|
23/11 11:26 af Robinj |
Helge hvad er din mening om SSC regnskabet ?
|
|
| ||
|
|
23/11 10:42 af Rønbo |
SSC bliver straffet pt, nu nede med 1 nok
|
|
|
23/11 10:41 af Rønbo |
|
|
|
22/11 20:42 af Standstill |
Kg. pris steget pænt i uge 46 til ca. 67 kr.(link)
|
|
|
22/11 13:41 af Nickstar |
|
|
|
21/11 18:22 af Standstill |
Samt Bakkafrost.(link)
|
|
|
21/11 18:20 af Standstill |
Og Marine Harvest. (link)
|
|
|
21/11 18:18 af Standstill |
Købsanbefaling Grieg og Salmar. (link)
|
|
|
21/11 17:48 af Ulmeister1 |
Så det reelle fald er 0,6 % i dag.
|
|
|
21/11 17:47 af Ulmeister1 |
Ja, Grieg handler ex udbytte på 1 NOK i dag.
|
|
|
21/11 12:24 af Nickstar |
Er det pga udbytte Grieg daler lidt idag?
|
|
|
20/11 01:18 af Standstill |
alt efter udvikling af spotpris fremadrettet.
|
|
|
20/11 01:18 af Standstill |
Mange tak Helge, dit link føjede et væsentligt element til viden om priser, nemlig forward priserne. Det bliver bestemt en side jeg vil følge. Det ser rigtig godt ud med forward priser over 70 kr foreløbig helt frem til juli 2017. Indtil nu har der kun været 7 uger (juni/juli) i 2016 med priser på eller over 70 kr. Så er spørgsmålet hvor stor en andel af samlet salg der bliver indgået på forward af de enkelte selskaber og om det næste år viser sig at være en fordel eller en ulempe,
|
|
19/11 22:26 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det vigtigste er blot, at se hvilket niveau lakseprisen holder sig i. Ugesvingninger betyder kun noget for de kortsigtede tradere.
|
|
19/11 22:24 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Bortset fra det så er detaljeringsgraden ikke så vigtig i relation til aktiekurserne.
|
|
19/11 22:23 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg bruger (link)
|
|
|
19/11 17:17 af Standstill |
|
|
|
19/11 17:16 af Standstill |
I dette link Fakta om oppdretterpris (spot) og eksportpris/SSB. kan læses fakta om opdrætter pris, spot og eksportpris.
|
|
|
19/11 17:15 af Standstill |
Har lært mere nyt i dag. Aslak var så venlig at gøre mig opmærksom på denne side. (link) I dette link er der øverst en "pris til opdretter" hvilket som jeg forstår det er det samme som spotprisen. Der er derfor mere info her end på fish.no og ssb.no, da disse sider kun giver oplysning om eksportprisen der ikke skelner mellem spot- og kontraktpriser.
|
|
|
19/11 17:14 af Standstill |
Onsdag kan vi se kg. pris fra forrige uge på f.eks fish.no og ssb.no. De priser Ilaks oplyser om fredagen er priser på fisk der skal leveres den følgende uge. Der var jeg ikke skarp og troede at det var indeværende uge. Så endelige priser onsdag i forhold til oplysninger fra Ilaks om fredagen er altså først tilgængelige 1½ uge efter på ovennævnte links. Morale. læs altid det med småt. Ilaks skriver det temmelig tydeligt i deres fakta boks, ikke desto mindre har jeg ikke forstået det før nu.
|
|
|
19/11 17:14 af Standstill |
Tak og bestemt også mit indtryk af Aslak.
|
|
19/11 09:32 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godt gået Standstill..Aslak er en flink fyr.
|
|
|
18/11 18:43 af Nickstar |
Det super Standstill :) godt initiativ
|
|
|
18/11 16:42 af Standstill |
Et lille ups ændre selvfølgelig ikke på at Ilaks er en super avis og en stor hjælp til at være opdateret på laks :-)
|
|
|
18/11 16:24 af Standstill |
De havde også uge 46 med og der bliver kg pris ca. 65 kr. pr. kg.
|
|
|
18/11 16:17 af Standstill |
Ilaks har svaret mig og har nu rettet overskriften.
|
|
|
18/11 15:42 af Standstill |
Har skrevet følgende til redaktionen på Ilaks.
Kære redaktion
Jeg vil gøre opmærksom på at denne overskrift i jeres artikel i dag er forkert. "Full stopp efter to ukers prisløft" Priserne er faldet og ikke steget som i skriver de sidste to uger. Uge 43, 61,50 kr, uge 44, 60,75 kr, uge 45, 59,63 kr se (link)
Mvh .....
|
