Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
18/11 15:23
af Standstill
OPEC mødet i Wien den 30-11 kan influere på laks. To muligheder. 1 de bliver ikke enige (mit bud) olie falder til 35 $. Nordmændene kaster sig over laks. 2 de bliver enige og et par måneder efter undrer markedet sig over alt det olie der er til salg. Visse lande er kendt for at sige et og gøre noget andet og det er historisk sket hver eneste gang. så olien falder tilbage igen. Så samme resultat bare med lidt forskydning i tid.
18/11 15:05
af Standstill
God ide :-)
18/11 14:59
af Helge Larsen/PI-redaktør
Jeg tager en snak med redaktøren omkring det.
18/11 14:57
af Standstill
Endnu en artikel fra Ilaks.no med en meget misvisende, ja faktisk helt forkert overskrift. Overskrift "Full stopp etter to ukers prisløft". (link) Priserne er faldet svagt de sidste 2 uger ! se (link) Sidste fredag skrev de om 10% stigning, hvilket også var helt i skoven.
18/11 14:29
af Helge Larsen/PI-redaktør
:-)
18/11 14:11
af idom
Jeg sejler rundt i de forskellige fora...sorry
18/11 14:08
af idom
Undskyld. Min sidste kommentar har jeg skrevet i Laksechatten i stedet
18/11 14:08
af idom
Virkelig god analyse, Helge. Skulle have læst den i september :)
18/11 14:01
af Helge Larsen/PI-redaktør
seadweller...Læs eventuelt min analyse her: (link)
18/11 13:57
af seadweller16600
Jeg har haft Bakkafrost fra oktober 2014 og vil fortsat holde den. Men jeg kunne godt tænke mig en vifte af nogle af de andre lakseproducenter også. Der findes ikke et lakseindeks/certifikat eller lignende man kan købe? Ellers skal jeg købe 3-5 portioner i nogle forskellige selskaber.
18/11 13:49
af SebastianB
Tak for svar :)
18/11 13:47
af Helge Larsen/PI-redaktør
Selskaberne klarer generelt sig flot. Nogen dog bedre end andre.
18/11 13:45
af Helge Larsen/PI-redaktør
Sebastian..Jeg er uenig med overskriften.
18/11 13:22
af Standstill
Sandberg
18/11 13:22
af Standstill
Sanberg tilbyder igen 5 % vækst til laksenæring. (link)
18/11 13:14
af Standstill
Ja der er store omkostninger for selskaber der opererer i mit Norge (lus) ikke noget nyt. Men det må de jo så gøre noget ved. Der er mange penge at spare. Op til 10 milliarder er brugt til nedkæmpning af lus forventes der for 2016. Se positivt på det. Når og ikke hvis de får styr på det øges indtægt væsentligt.
18/11 13:09
af Standstill
at drive kursen nordpå på NRS
18/11 13:08
af Standstill
I pod taler de bla om NRS og udpeger denne som vinder efter Q3, kanon resultat siger de. Hvorfor ? Fordi NRS havde lavere omkostninger end forventet, de har en lav kontraktsandel, de har markedets højeste priser på kontrakter (68 kr. pr. kg.). Det næste er rigtig vigtigt. På Island produceres lige nu 4-5 tusind tons og der er potentiale fremadrettet for 70-80 tusind tons. NRS er perfekt positioneret på Island. Fantastisk mulighed for at vækste, hvilket lige præcis er det der skal til for
18/11 13:01
af Standstill
Overskriften er stærkt misvisende, hvilket kursudvikling lige nu siger noget om. Indholdet i pod er ikke helt det der står i overskriften. Bøvl med Itunes for at kunne høre pod, men lytter nu og vender tilbage.
18/11 11:42
af SebastianB
Hvor stor indflydelse vurdere du den nyhed vil have Helge? Eller skal faldet bruges til at købe lidt op til når den kommer igen?
18/11 09:25
af Helge Larsen/PI-redaktør
17/11 17:41
af Standstill
Dagens fine udvikling i Salmar blev pillet lidt ned til sidst. Men Lerøy og Austevoll endte i dagens højeste kurs og så vidt jeg kan se i ATH.
17/11 16:39
af Standstill
Fra kl 13 til 15:30, fem gange på 261,5 uden gennembrud. 15:32 igennem 261,5 og direkte i kurs 263. (Salmar)
17/11 15:55
af Nickstar
og synes iøvrigt det er super at ku sparre med folk herinde :)
17/11 15:34
af Standstill
Super. Overdrivelse fremmer forståelsen og jeg er ikke startet i dag med TA. Men er stadigvæk ikke en haj som nogen af daytraderne er. Glad for du synes det er interessent.
17/11 15:21
af Nickstar
Det er alt andet lige mere end jeg ka, og hænger dig heller ik op på det :) så bare interessant at høre om
17/11 14:55
af Standstill
Tak, du skal ikke tro for meget på mine kortsigtede analyser, sidder med TA for begyndere i den ene hånd og prøver at tolke charts samtidig. :-) Det er helt utroligt som det har passet i dag på Salmar. Lidt sjovt hvis man kan time et planlagt indkøb bedre på dagen ved hjælp af TA.
17/11 14:24
af Nickstar
Standstill, you're my man ;)
17/11 14:15
af Standstill
Intraday chart passede og da spids af triangel blev nået tabte sælgerne og ny top for i dag er nu på 261,5 (Salmar)
17/11 14:10
af Standstill
Jeg er egentlig begyndt at synes helt godt om Hr. Giskeødegård. Det giver mulighed for at samle op på lavere niveauer :-)
17/11 13:20
af Nickstar
tak for update :) vi afventer
17/11 13:08
af Standstill
Kursen på Salmar har fra kl 13:37 til kl, 12:02 lavet en symmetrisk trekant, hvor spidsen netop er nået, denne formation afslører ikke rigtig noget før enten køberne eller sælgerne er udryddet.
17/11 11:59
af Standstill
Jeg holder fast i det jeg sagde i går og fik samlet lidt op på 253,3, skulle lige se den vende først røg op i 260,1 lige efter :-)
17/11 10:31
af Nickstar
Hva sir du til Salmar Standstill?:)
16/11 16:11
af Nickstar
så jeg med :) ja, mon ik den nu er attraktiv for Nordea, nu n´år de har fået banket den ned ;)
16/11 16:04
af Standstill
du kan tegne et V og det skal vi have vendt om :-)
16/11 16:02
af Standstill
Vi kan så håbe på en dobbelt bund inden marked lukker og det er det jeg mener der er spændende.
16/11 16:00
af Standstill
kl 13. kurs 261, kl 13:45 kurs 255,2, kl 14:21 kurs 261. Altså to toppe og en bund. Stærkt signal for at den efter anden top skal ned igen og det er lige præcis hvad der er sket, lige nu 257.
16/11 15:44
af Nickstar
hva mener du med dobbelt top?
16/11 15:38
af Standstill
Salmar TA lige nu. Det ligner desværre en dobbelt top, på chart for i dag, næste time bliver spændende. Ved godt at dette er på den helt korte bane.
16/11 14:53
af Standstill
Rettelse, dem fik jeg ikke alligevel, vendte i 255,2
16/11 14:44
af Standstill
købt Salmar på 255
16/11 14:28
af Standstill
Tak :-) Tænker vi må glæde os over at Marine Harvest har smidt 2,3 NOK pr aktie ind på kontoen i dag.
16/11 13:44
af henrikfrost111
Tak for input Standstill :) Jeg beholder Salmar på lang sigt (2-3år), så håber bare vi fortsætter fremad og opad
16/11 13:24
af Standstill
tak :-)
16/11 13:22
af Nickstar
Super indspark Standstill :) jeg tænkte også på at supplere
16/11 13:20
af Standstill
Salmar tjener buler af penge, giver næsten 4% i direkte afkast (udbytte). Mener at kursen lige nu omkring 258 er et fornuftigt niveau at komme ind på. P/E 26,5. Marine Harvest P/E 46,7. Norway P/E 38,9. Disclaimer, har aktier i Salmar.
16/11 13:04
af Standstill
Administrerende direktør Trond Williksen i Salmar siger at selskabet ikke vil øge kontraktsandelen for 2017
16/11 12:59
af Standstill
Har lige købt på 258
16/11 12:57
af Standstill
Halvdelen af nedjustering af guidning på volume i 2016 er en forskydning af slagtning til 2017.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 149/178