Laks
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Hansa Biopharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Shipping
Laks
OLIE OG GAS
Vestas
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
|
18/11 15:23 af Standstill |
OPEC mødet i Wien den 30-11 kan influere på laks. To muligheder. 1 de bliver ikke enige (mit bud) olie falder til 35 $. Nordmændene kaster sig over laks. 2 de bliver enige og et par måneder efter undrer markedet sig over alt det olie der er til salg. Visse lande er kendt for at sige et og gøre noget andet og det er historisk sket hver eneste gang. så olien falder tilbage igen. Så samme resultat bare med lidt forskydning i tid.
|
|
|
18/11 15:05 af Standstill |
God ide :-)
|
|
18/11 14:59 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg tager en snak med redaktøren omkring det.
|
|
|
18/11 14:57 af Standstill |
|
|
18/11 14:29 af Helge Larsen/PI-redaktør |
:-)
|
|
|
18/11 14:11 af idom |
Jeg sejler rundt i de forskellige fora...sorry
|
|
|
18/11 14:08 af idom |
Undskyld. Min sidste kommentar har jeg skrevet i Laksechatten i stedet
|
|
|
18/11 14:08 af idom |
Virkelig god analyse, Helge. Skulle have læst den i september :)
|
|
18/11 14:01 af Helge Larsen/PI-redaktør |
seadweller...Læs eventuelt min analyse her: (link)
|
|
|
18/11 13:57 af seadweller16600 |
Jeg har haft Bakkafrost fra oktober 2014 og vil fortsat holde den. Men jeg kunne godt tænke mig en vifte af nogle af de andre lakseproducenter også. Der findes ikke et lakseindeks/certifikat eller lignende man kan købe? Ellers skal jeg købe 3-5 portioner i nogle forskellige selskaber.
|
|
|
18/11 13:49 af SebastianB |
Tak for svar :)
|
|
18/11 13:47 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Selskaberne klarer generelt sig flot. Nogen dog bedre end andre.
|
|
18/11 13:45 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Sebastian..Jeg er uenig med overskriften.
|
|
|
18/11 13:22 af Standstill |
Sandberg
|
|
|
18/11 13:22 af Standstill |
Sanberg tilbyder igen 5 % vækst til laksenæring. (link)
|
|
|
18/11 13:14 af Standstill |
Ja der er store omkostninger for selskaber der opererer i mit Norge (lus) ikke noget nyt. Men det må de jo så gøre noget ved. Der er mange penge at spare. Op til 10 milliarder er brugt til nedkæmpning af lus forventes der for 2016. Se positivt på det. Når og ikke hvis de får styr på det øges indtægt væsentligt.
|
|
|
18/11 13:09 af Standstill |
at drive kursen nordpå på NRS
|
|
|
18/11 13:08 af Standstill |
I pod taler de bla om NRS og udpeger denne som vinder efter Q3, kanon resultat siger de. Hvorfor ? Fordi NRS havde lavere omkostninger end forventet, de har en lav kontraktsandel, de har markedets højeste priser på kontrakter (68 kr. pr. kg.). Det næste er rigtig vigtigt. På Island produceres lige nu 4-5 tusind tons og der er potentiale fremadrettet for 70-80 tusind tons. NRS er perfekt positioneret på Island. Fantastisk mulighed for at vækste, hvilket lige præcis er det der skal til for
|
|
|
18/11 13:01 af Standstill |
Overskriften er stærkt misvisende, hvilket kursudvikling lige nu siger noget om. Indholdet i pod er ikke helt det der står i overskriften. Bøvl med Itunes for at kunne høre pod, men lytter nu og vender tilbage.
|
|
|
18/11 11:42 af SebastianB |
Hvor stor indflydelse vurdere du den nyhed vil have Helge? Eller skal faldet bruges til at købe lidt op til når den kommer igen?
|
|
18/11 09:25 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
|
17/11 17:41 af Standstill |
Dagens fine udvikling i Salmar blev pillet lidt ned til sidst. Men Lerøy og Austevoll endte i dagens højeste kurs og så vidt jeg kan se i ATH.
|
|
|
17/11 16:39 af Standstill |
Fra kl 13 til 15:30, fem gange på 261,5 uden gennembrud. 15:32 igennem 261,5 og direkte i kurs 263. (Salmar)
|
|
|
17/11 15:55 af Nickstar |
og synes iøvrigt det er super at ku sparre med folk herinde :)
|
|
| ||
|
|
17/11 15:34 af Standstill |
Super. Overdrivelse fremmer forståelsen og jeg er ikke startet i dag med TA. Men er stadigvæk ikke en haj som nogen af daytraderne er. Glad for du synes det er interessent.
|
|
|
17/11 15:21 af Nickstar |
Det er alt andet lige mere end jeg ka, og hænger dig heller ik op på det :) så bare interessant at høre om
|
|
|
17/11 14:55 af Standstill |
Tak, du skal ikke tro for meget på mine kortsigtede analyser, sidder med TA for begyndere i den ene hånd og prøver at tolke charts samtidig. :-) Det er helt utroligt som det har passet i dag på Salmar. Lidt sjovt hvis man kan time et planlagt indkøb bedre på dagen ved hjælp af TA.
|
|
|
17/11 14:24 af Nickstar |
Standstill, you're my man ;)
|
|
|
17/11 14:15 af Standstill |
Intraday chart passede og da spids af triangel blev nået tabte sælgerne og ny top for i dag er nu på 261,5 (Salmar)
|
|
|
17/11 14:10 af Standstill |
Jeg er egentlig begyndt at synes helt godt om Hr. Giskeødegård. Det giver mulighed for at samle op på lavere niveauer :-)
|
|
|
17/11 13:20 af Nickstar |
tak for update :) vi afventer
|
|
|
17/11 13:08 af Standstill |
Kursen på Salmar har fra kl 13:37 til kl, 12:02 lavet en symmetrisk trekant, hvor spidsen netop er nået, denne formation afslører ikke rigtig noget før enten køberne eller sælgerne er udryddet.
|
|
|
17/11 11:59 af Standstill |
Jeg holder fast i det jeg sagde i går og fik samlet lidt op på 253,3, skulle lige se den vende først røg op i 260,1 lige efter :-)
|
|
|
17/11 10:31 af Nickstar |
Hva sir du til Salmar Standstill?:)
|
|
|
16/11 16:11 af Nickstar |
så jeg med :) ja, mon ik den nu er attraktiv for Nordea, nu n´år de har fået banket den ned ;)
|
|
|
16/11 16:04 af Standstill |
du kan tegne et V og det skal vi have vendt om :-)
|
|
|
16/11 16:02 af Standstill |
Vi kan så håbe på en dobbelt bund inden marked lukker og det er det jeg mener der er spændende.
|
|
|
16/11 16:00 af Standstill |
kl 13. kurs 261, kl 13:45 kurs 255,2, kl 14:21 kurs 261. Altså to toppe og en bund. Stærkt signal for at den efter anden top skal ned igen og det er lige præcis hvad der er sket, lige nu 257.
|
|
|
16/11 15:44 af Nickstar |
hva mener du med dobbelt top?
|
|
|
16/11 15:38 af Standstill |
Salmar TA lige nu. Det ligner desværre en dobbelt top, på chart for i dag, næste time bliver spændende. Ved godt at dette er på den helt korte bane.
|
|
|
16/11 14:53 af Standstill |
Rettelse, dem fik jeg ikke alligevel, vendte i 255,2
|
|
|
16/11 14:44 af Standstill |
købt Salmar på 255
|
|
|
16/11 14:28 af Standstill |
Tak :-) Tænker vi må glæde os over at Marine Harvest har smidt 2,3 NOK pr aktie ind på kontoen i dag.
|
|
|
16/11 13:44 af henrikfrost111 |
Tak for input Standstill :) Jeg beholder Salmar på lang sigt (2-3år), så håber bare vi fortsætter fremad og opad
|
|
|
16/11 13:24 af Standstill |
tak :-)
|
|
|
16/11 13:22 af Nickstar |
Super indspark Standstill :) jeg tænkte også på at supplere
|
|
|
16/11 13:20 af Standstill |
Salmar tjener buler af penge, giver næsten 4% i direkte afkast (udbytte). Mener at kursen lige nu omkring 258 er et fornuftigt niveau at komme ind på. P/E 26,5. Marine Harvest P/E 46,7. Norway P/E 38,9. Disclaimer, har aktier i Salmar.
|
|
|
16/11 13:04 af Standstill |
Administrerende direktør Trond Williksen i Salmar siger at selskabet ikke vil øge kontraktsandelen for 2017
|
|
|
16/11 12:59 af Standstill |
Har lige købt på 258
|
|
|
16/11 12:57 af Standstill |
Halvdelen af
nedjustering af guidning på volume i 2016 er en forskydning af slagtning til 2017.
|
