Laks
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Hansa Biopharma
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Shipping
Laks
OLIE OG GAS
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
|
3/11 09:18 af Nickstar |
og det fortsætter :)))
|
|
|
2/11 22:46 af nik_hs1990 |
nu nærmer juleræset sig, så vi skal nok se store stigninger i de næste mange uger.
|
|
|
2/11 22:38 af Standstill |
Lakseprisen stiger, (link)
|
|
|
2/11 22:21 af Standstill |
Bud på hvorfor MH faldt i dag. (link)
|
|
|
2/11 18:39 af Standstill |
Grieg :-)
|
|
2/11 18:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hvad falder ikke i dag?
|
|
|
2/11 15:24 af Standstill |
Der er lidt Trump effekt på markederne i dag, men han lukker vel ikke ned for import af norsk laks ? og så er han altså ikke valgt endnu. Har valgt at købe flere MH i dag. Tror at forward priser fra de fleste analytikere er for lave for 2017. Der blive lavet kontrakter på 66 kr pr kilo og 12 mdr pris på 68 kr. Når det kommer frem i lyset tror jeg på opjustering fra flere sider.
|
|
|
2/11 15:10 af Standstill |
Alligevel falder MH med over 3 % ????
|
|
|
2/11 15:10 af Standstill |
Marine Harvest melder om et resultat etter skatt på 157,9 millioner euro i 3. kvartal 2016, mot 23 millioner euro i samme periode året før. Ifølge TDN Finans var det ventet et resultat på 137 millioner euro. Resultatet er bedre enn ventet, utbytte er bedre enn ventet og det at selskapet guider positivt på volumer, pris og kostnad støtter over og positiv veiledning om volumer, pris og kostnads all støtte flere utvidelser og heving av konsensus-estimatene, skriver analytiker Marius Gaard i Swedban
|
|
|
2/11 12:27 af nik_hs1990 |
iøvrigt tak forde gode analyser af laksesektoren Helge Larsen. Virkelig et solidt stykke arbejde.
|
|
|
2/11 11:00 af nik_hs1990 |
super regnskab. Gyldne tider for laksesektoren.
|
|
2/11 08:30 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Fantastisk af Marine Harvest: (link)
|
|
|
1/11 10:08 af Nickstar |
|
|
|
31/10 11:37 af Nickstar |
Ok. Tak Helge
|
|
31/10 11:34 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Nickstar...Aktier bevæger sig op og ned. Et godt råd med laksesektoren er at lade være med at følge de daglige bevægelser med mindre du er kort i aktierne.
|
|
31/10 11:33 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Fred være med det.
|
|
31/10 11:33 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Den er meget følsom og volatil. Er taget ud af Myrseths portefølje i morges. Det reagerer den kraftigt på.
|
|
|
31/10 11:01 af nvimtrup |
Hvorfor falder SSC med næsten 9% her til morgen?
|
|
|
31/10 10:06 af Nickstar |
Hva sker der med lakseaktierne idag? er det pga fald i olieprisen?
|
|
|
29/10 10:37 af Sunnythai |
Tusind tak Helge, lige hvad jeg havde brug for! God weekend! :)
|
|
29/10 07:49 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Sunny. Læs eventuelt min analyse. (link)
|
|
29/10 07:48 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
|
|
28/10 23:47 af Sunnythai |
Hej allesammen, hvis I vil anbefale KUN en lakse aktie, hvilken vil det så være? Den med laveste P/E eller? Mvh Rookie
|
|
|
28/10 12:17 af Nickstar |
Overvejede at købe den igår, men var lidt usikker. den er bare som en korkprop ;)
|
|
| ||
|
|
28/10 12:09 af BENTBOSS |
Igår nedgraderede Carnegie NRS til hold. Idag: all time high. Har aktien, og sådan er det jo så meget.
|
|
28/10 08:35 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
|
28/10 08:13 af Nickstar |
|
|
|
28/10 08:13 af Nickstar |
Laks er efterspurgt, også blandt tyve ;)
|
|
27/10 18:40 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Beklager de udfald vi har med serveren for øjeblikket. Vi har i weekenden været udsat for et massivt hackerangreb. Vi opdaterer derfor sikkerhedsystemerne.
|
|
|
27/10 09:41 af Nickstar |
hva sir du til Grieg Creeco?
|
|
|
26/10 15:19 af creeco |
Men det er det billigeste lakseselskab på OSE efter scottish!§
|
|
|
26/10 15:18 af creeco |
Virkelig diversificeret nu med det billige køb af havfisk hvilket jeg mener bør kræve et premium
|
|
|
26/10 15:16 af creeco |
Tænk på at lerøys marginaler er super lave ifht. konkurrencen og de har kraftig fokus på at få dem op
|
|
|
26/10 15:16 af creeco |
Lerøy og Austevoll er en god pressemeddelse fra at stikke af fuldstændig.
|
|
|
26/10 10:38 af Nickstar |
ska man hive fiskestangen frem?:)
|
|
|
26/10 10:38 af Nickstar |
er det lidt profithjemtagning i NRS idag, mons tro?
|
|
|
26/10 08:50 af Nickstar |
|
|
|
26/10 08:50 af Nickstar |
Lad os bare fortsætte med de gode nyheder, og slå fast endnu engang at lakseprisen altså stiger :)
|
|
|
25/10 15:02 af Nickstar |
forklaring Standstill :)
|
|
|
25/10 15:02 af Nickstar |
og tak igen for forklareing
|
|
|
25/10 15:02 af Nickstar |
Købte en lille portion i Grieg. Lader til det stadig et godt køb :)
|
|
|
25/10 15:00 af BENTBOSS |
Har nogen info vdr. kursmål på NRS ?
|
|
|
25/10 14:48 af Standstill |
TA er stærk og Investtech anbefales kjøp av aksjer i Grieg Seafood og SalMar (link)
|
|
|
25/10 14:27 af Standstill |
Men der mangler en væsentlig del af vækstmotoren og det er øget biomasse. Med forventet høje kg priser også i 2017 vil der formentlig være en bund under kursen på lakseaktierne, men jeg kan ikke se fordobling af resultater som vi har set i år. Det ville kræve flere fisk at sælge som de ikke har og ikke får, før nogle af de store projekter som havfarmene bliver en realitet.
|
|
|
25/10 14:26 af Standstill |
En meget væsentlig del at kursudviklingen på en aktie er økonomiske vækst. Det er efterhånden skåret ud i pap at biomasse er nedjusteret for Norge et godt stykke tid fremover, samt formentlig svag vækst i Sydamerika. Dette er godt for kg pris på laks og dermed kursudviklingen. Kg pris har dog et max hvorefter der vil være meget få købere såfremt dette overskrides. Formentlig når vi dette max inden jul (70-80 kr. pr. kg.) og der kan derfor godt være yderligere kursstigninger fra nuværende niveau
|
|
|
25/10 13:30 af Standstill |
Vi har vært i Chile mange ganger, men denne gangen hørte vi noe vi ikke har hørt før. Ingen av selskapene vi møtte planlegger å vokse de neste årene, (link)
|
|
|
25/10 13:25 af Standstill |
Analytikere: Kjøp aksjene! (link)
|
|
|
25/10 11:36 af BENTBOSS |
Glad for at jeg købte Norway Royal Salmon.Købte stort set i all time high, og siden da , laver den all time high "hver dag".
.
|
|
|
25/10 11:11 af Nickstar |
Er lidt i tvivl om jeg sku købe grieg på nuværende niveau. Laksepriserne fortsætter med at stige, og kursen burde vel fortsætte stigningen. jeg er dog i tvivl om der ka komme noget profithjemtagning inden jul, og dermed bedre købsmulighed?
|
|
25/10 08:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
:-D
|
