Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
3/11 09:18
af Nickstar
og det fortsætter :)))
2/11 22:46
af nik_hs1990
nu nærmer juleræset sig, så vi skal nok se store stigninger i de næste mange uger.
2/11 22:38
af Standstill
Lakseprisen stiger, (link)
2/11 22:21
af Standstill
Bud på hvorfor MH faldt i dag. (link)
2/11 18:39
af Standstill
Grieg :-)
2/11 18:00
af Helge Larsen/PI-redaktør
Hvad falder ikke i dag?
2/11 15:24
af Standstill
Der er lidt Trump effekt på markederne i dag, men han lukker vel ikke ned for import af norsk laks ? og så er han altså ikke valgt endnu. Har valgt at købe flere MH i dag. Tror at forward priser fra de fleste analytikere er for lave for 2017. Der blive lavet kontrakter på 66 kr pr kilo og 12 mdr pris på 68 kr. Når det kommer frem i lyset tror jeg på opjustering fra flere sider.
2/11 15:10
af Standstill
Alligevel falder MH med over 3 % ????
2/11 15:10
af Standstill
Marine Harvest melder om et resultat etter skatt på 157,9 millioner euro i 3. kvartal 2016, mot 23 millioner euro i samme periode året før. Ifølge TDN Finans var det ventet et resultat på 137 millioner euro. Resultatet er bedre enn ventet, utbytte er bedre enn ventet og det at selskapet guider positivt på volumer, pris og kostnad støtter over og positiv veiledning om volumer, pris og kostnads all støtte flere utvidelser og heving av konsensus-estimatene, skriver analytiker Marius Gaard i Swedban
2/11 12:27
af nik_hs1990
iøvrigt tak forde gode analyser af laksesektoren Helge Larsen. Virkelig et solidt stykke arbejde.
2/11 11:00
af nik_hs1990
super regnskab. Gyldne tider for laksesektoren.
2/11 08:30
af Helge Larsen/PI-redaktør
Fantastisk af Marine Harvest: (link)
1/11 10:08
af Nickstar
31/10 11:37
af Nickstar
Ok. Tak Helge
31/10 11:34
af Helge Larsen/PI-redaktør
Nickstar...Aktier bevæger sig op og ned. Et godt råd med laksesektoren er at lade være med at følge de daglige bevægelser med mindre du er kort i aktierne.
31/10 11:33
af Helge Larsen/PI-redaktør
Fred være med det.
31/10 11:33
af Helge Larsen/PI-redaktør
Den er meget følsom og volatil. Er taget ud af Myrseths portefølje i morges. Det reagerer den kraftigt på.
31/10 11:01
af nvimtrup
Hvorfor falder SSC med næsten 9% her til morgen?
31/10 10:06
af Nickstar
Hva sker der med lakseaktierne idag? er det pga fald i olieprisen?
29/10 10:37
af Sunnythai
Tusind tak Helge, lige hvad jeg havde brug for! God weekend! :)
29/10 07:49
af Helge Larsen/PI-redaktør
Sunny. Læs eventuelt min analyse. (link)
29/10 07:48
af Helge Larsen/PI-redaktør
God morgen. :-)
28/10 23:47
af Sunnythai
Hej allesammen, hvis I vil anbefale KUN en lakse aktie, hvilken vil det så være? Den med laveste P/E eller? Mvh Rookie
28/10 12:17
af Nickstar
Overvejede at købe den igår, men var lidt usikker. den er bare som en korkprop ;)
28/10 12:09
af BENTBOSS
Igår nedgraderede Carnegie NRS til hold. Idag: all time high. Har aktien, og sådan er det jo så meget.
28/10 08:35
af Helge Larsen/PI-redaktør
28/10 08:13
af Nickstar
28/10 08:13
af Nickstar
Laks er efterspurgt, også blandt tyve ;)
27/10 18:40
af Helge Larsen/PI-redaktør
Beklager de udfald vi har med serveren for øjeblikket. Vi har i weekenden været udsat for et massivt hackerangreb. Vi opdaterer derfor sikkerhedsystemerne.
27/10 09:41
af Nickstar
hva sir du til Grieg Creeco?
26/10 15:19
af creeco
Men det er det billigeste lakseselskab på OSE efter scottish!§
26/10 15:18
af creeco
Virkelig diversificeret nu med det billige køb af havfisk hvilket jeg mener bør kræve et premium
26/10 15:16
af creeco
Tænk på at lerøys marginaler er super lave ifht. konkurrencen og de har kraftig fokus på at få dem op
26/10 15:16
af creeco
Lerøy og Austevoll er en god pressemeddelse fra at stikke af fuldstændig.
26/10 10:38
af Nickstar
ska man hive fiskestangen frem?:)
26/10 10:38
af Nickstar
er det lidt profithjemtagning i NRS idag, mons tro?
26/10 08:50
af Nickstar
26/10 08:50
af Nickstar
Lad os bare fortsætte med de gode nyheder, og slå fast endnu engang at lakseprisen altså stiger :)
25/10 15:02
af Nickstar
forklaring Standstill :)
25/10 15:02
af Nickstar
og tak igen for forklareing
25/10 15:02
af Nickstar
Købte en lille portion i Grieg. Lader til det stadig et godt køb :)
25/10 15:00
af BENTBOSS
Har nogen info vdr. kursmål på NRS ?
25/10 14:48
af Standstill
TA er stærk og Investtech anbefales kjøp av aksjer i Grieg Seafood og SalMar (link)
25/10 14:27
af Standstill
Men der mangler en væsentlig del af vækstmotoren og det er øget biomasse. Med forventet høje kg priser også i 2017 vil der formentlig være en bund under kursen på lakseaktierne, men jeg kan ikke se fordobling af resultater som vi har set i år. Det ville kræve flere fisk at sælge som de ikke har og ikke får, før nogle af de store projekter som havfarmene bliver en realitet.
25/10 14:26
af Standstill
En meget væsentlig del at kursudviklingen på en aktie er økonomiske vækst. Det er efterhånden skåret ud i pap at biomasse er nedjusteret for Norge et godt stykke tid fremover, samt formentlig svag vækst i Sydamerika. Dette er godt for kg pris på laks og dermed kursudviklingen. Kg pris har dog et max hvorefter der vil være meget få købere såfremt dette overskrides. Formentlig når vi dette max inden jul (70-80 kr. pr. kg.) og der kan derfor godt være yderligere kursstigninger fra nuværende niveau
25/10 13:30
af Standstill
Vi har vært i Chile mange ganger, men denne gangen hørte vi noe vi ikke har hørt før. Ingen av selskapene vi møtte planlegger å vokse de neste årene, (link)
25/10 13:25
af Standstill
Analytikere: Kjøp aksjene! (link)
25/10 11:36
af BENTBOSS
Glad for at jeg købte Norway Royal Salmon.Købte stort set i all time high, og siden da , laver den all time high "hver dag". .
25/10 11:11
af Nickstar
Er lidt i tvivl om jeg sku købe grieg på nuværende niveau. Laksepriserne fortsætter med at stige, og kursen burde vel fortsætte stigningen. jeg er dog i tvivl om der ka komme noget profithjemtagning inden jul, og dermed bedre købsmulighed?
25/10 08:55
af Helge Larsen/PI-redaktør
:-D
Nyeste Først- Ældste Først   Side 153/178